Komunikaty PR

Jak Polacy podróżują w dobie pandemii?

2020-09-01  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Deniz Rymkiewicz
eSky.pl S.A.

Murckowska 14A
40-265 Katowice
deniz.rymkiewicz|esky.com| |deniz.rymkiewicz|esky.com
600319818
www.esky.pl
Do pobrania png ( 0.73 MB )
  • Choć w tym roku mniej rodaków wybrało się za granicę, to kierunki podróży nie uległy zmianie.
  • W okresie czerwiec–sierpień 2020 r. średnia cena biletu lotniczego spadła o około 22% w porównaniu do identycznego okresu w zeszłym roku.
  • W zagraniczną podróż Polacy wybierali się w pojedynkę (60%), jedna piąta rezerwacji w analizowanym okresie dotyczyła wyjazdów par bez dzieci.

 

Po niemal trzymiesięcznej przerwie Polacy wrócili do podróżowania. Pandemia namieszała w planach podróżniczych Polaków, a o wyjeździe za granicę decydowali politycy, wprowadzając z dnia na dzień restrykcje, które powodowały odwołanie setek lotów.

W obawie przed kwarantanną i odwołanymi lotami Polacy częściej decydowali się na loty wewnątrzkrajowe. Liczba rezerwacji w okresie czerwiec–sierpień 2020 r. w serwisie eSky.pl na loty typu domestic wzrosła o 5 p.p. w porównaniu do identycznego okresu w poprzednim roku.[1] Wśród najpopularniejszych tras znalazły się między innymi Warszawa–Szczecin–Warszawa, Kraków–Gdańsk, Warszawa–Gdańsk–Warszawa oraz Wrocław–Warszawa.

Loty międzynarodowe w dużej mierze ograniczały się do Europy. Wśród  najbardziej popularnych kierunków znalazły się m.in. Wielka Brytania, Holandia, Belgia, Włochy, Niemcy, Hiszpania, Francja i Grecja. Jeśli chodzi o najpopularniejsze miasta, to w TOP 5 znalazły się Londyn, Eindhoven, Bruksela, Rzym oraz Dortmund. Co ciekawe, średnio pobyt Polaków za granicą trwał około 10 dni.

Bilety lotnicze po pandemii są tańsze

Po otwarciu granic wewnętrznych Unii Europejskiej linie lotniczy obrały strategię obniżenia cen w celu zachęcenia ludzi do podróżowania. Miało to służyć także przełamaniu przekonania, że podróże lotnicze są mniej bezpieczne w kontekście zarażenia się COVID–19.

Z danych serwisu eSky.pl w okresie czerwiec–sierpień 2020 r. średnia cena biletu lotniczego spadła o 22 p.p. i wyniosła 137 EUR w porównaniu do identycznego okresu w poprzednim roku. Najtańszy bilet lotniczy w danym okresie br. można było kupić za około 6 EUR. W zeszłym roku ta kwota była dwukrotnie wyższa.

Ceny te można było znaleźć głównie w ofercie low costów, które cieszą się dużą popularnością na polskim rynku. Z kolei narodowy przewoźnik PLL LOT znalazł się na 3. miejscu wśród najpopularniejszych linii wybieranych przez Polaków z udziałem na poziomie 22%. Warto wspomnieć, iż LOT zwiększył udział na rynku dzięki akcji wakacyjnej, gdzie oferował bilety lotnicze na wakacyjne kierunki w atrakcyjnych cenach, stawiając czoła low costom. Kolejno w rankingu znaleźli się Lufthansa, SAS, KLM, Norwegian i Air France.

W zagraniczne podróże Polacy wybierali się w pojedynkę

Po zniesieniu restrykcji Polacy najczęściej wybierali się w podróż zagraniczną w pojedynkę – prawie 60% rezerwacji w analizowanym okresie. Jedna piąta rezerwacji w analizowanym okresie dotyczyła wyjazdów par bez dzieci, a około 14% rodzin z jednym lub dwójką dzieci.


[1] Dane z serwisu eSky.pl w okresie czerwiec–sierpień 2020r. vs czerwiec–sierpień 2019 r.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: eSky.pl S.A.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Lotnictwo BRAK ZDJĘCIA
2024-12-03 | 19:52

Polskie Linie Lotnicze LOT wśród najlepszych przewoźników na świecie

AirHelp, światowy lider w dziedzinie praw pasażerów lotniczych, opublikował wyniki najnowszego rankingu AirHelp Score 2024, oceniającego 109 linii lotniczych z całego świata. Tegorocznym zwycięzcą zostały Brussels Airlines,
Lotnictwo BRAK ZDJĘCIA
2024-10-14 | 18:09

Lotniska w Polsce notują wzrost opóźnień lotów w sezonie letnim 2024

Najnowszy raport AirHelp, największej na świecie organizacji zajmującej się prawami pasażerów lotniczych, ujawnia znaczny wzrost opóźnień lotów w Polsce podczas lata 2024 roku. Ponad 34% pasażerów
Lotnictwo BRAK ZDJĘCIA
2024-09-06 | 10:03

AirHelp przypomina o prawach pasażerów z niepełnosprawnościami

AirHelp, największa na świecie firma technologiczna zajmująca się poprawianiem doświadczenia pasażerów lotniczych, wyjaśnia, jakie są prawach pasażerów lotniczych z niepełnosprawnościami, ograniczoną mobilnością i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników. Ratunkiem dla rynku pracy wzrost zatrudnienia cudzoziemców

Do 2035 roku liczba osób pracujących w Polsce zmniejszy się o 2,1 mln – wynika z analizy Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Lukę tę częściowo mogliby zapełnić pracownicy zagraniczni. Pracodawcy czekają na przepisy, które zwiększą atrakcyjność naszego rynku pracy dla imigrantów zarobkowych i ułatwią procedury. Nowe przepisy opracowane przez resort pracy, które mają wejść w życie w 2025 roku, mają zwiększyć szybkość i efektywność postępowań administracyjnych w sprawach zatrudniania cudzoziemców.

Konsument

Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich

W grudniu sprzedaż nowych mieszkań na większości dużych rynków w Polsce pozostała stabilna względem poprzedniego miesiąca. Spadła w Krakowie i Warszawie, a wzrosła w Gdańsku, Łodzi, Poznaniu i we Wrocławiu – wynika z Barometru Cen Mieszkań Tabelaofert.pl. Nowe mieszkania trafiające do oferty są zdecydowanie tańsze, niż wynosi średnia rynkowa dla danego miasta. Ze względu na dużą podaż lokali klienci mogą liczyć na rabaty cenowe, które w ciągu kolejnych sześciudziewięciu miesięcy będą jednak stopniowo maleć.

Zdrowie

Polska potrzebuje centralnego systemu dokumentacji medycznej. Jest niezbędny w wypadku sytuacji kryzysowych

W sytuacji konfliktu zbrojnego lub innej sytuacji kryzysowej o efektywności działań z zakresu medycyny pola walki może decydować dostęp do dokumentacji medycznej pacjenta – zarówno żołnierza, jak i cywila. Tymczasem okazuje się, że choć na placówkach ciąży obowiązek prowadzenia tej dokumentacji elektronicznie, to systemy w poszczególnych podmiotach nie komunikują się ze sobą. Zupełnie inne są też ramy prawne dla działania w tym zakresie jednostek cywilnych i wojskowych. Eksperci są zdania, że musi powstać centrum usług wspólnych, które będzie operatorem danych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.