Jak Polacy podróżują w dobie pandemii?
eSky.pl S.A.
Murckowska 14A
40-265 Katowice
deniz.rymkiewicz|esky.com| |deniz.rymkiewicz|esky.com
600319818
www.esky.pl
- Choć w tym roku mniej rodaków wybrało się za granicę, to kierunki podróży nie uległy zmianie.
- W okresie czerwiec–sierpień 2020 r. średnia cena biletu lotniczego spadła o około 22% w porównaniu do identycznego okresu w zeszłym roku.
- W zagraniczną podróż Polacy wybierali się w pojedynkę (60%), jedna piąta rezerwacji w analizowanym okresie dotyczyła wyjazdów par bez dzieci.
Po niemal trzymiesięcznej przerwie Polacy wrócili do podróżowania. Pandemia namieszała w planach podróżniczych Polaków, a o wyjeździe za granicę decydowali politycy, wprowadzając z dnia na dzień restrykcje, które powodowały odwołanie setek lotów.
W obawie przed kwarantanną i odwołanymi lotami Polacy częściej decydowali się na loty wewnątrzkrajowe. Liczba rezerwacji w okresie czerwiec–sierpień 2020 r. w serwisie eSky.pl na loty typu domestic wzrosła o 5 p.p. w porównaniu do identycznego okresu w poprzednim roku.[1] Wśród najpopularniejszych tras znalazły się między innymi Warszawa–Szczecin–Warszawa, Kraków–Gdańsk, Warszawa–Gdańsk–Warszawa oraz Wrocław–Warszawa.
Loty międzynarodowe w dużej mierze ograniczały się do Europy. Wśród najbardziej popularnych kierunków znalazły się m.in. Wielka Brytania, Holandia, Belgia, Włochy, Niemcy, Hiszpania, Francja i Grecja. Jeśli chodzi o najpopularniejsze miasta, to w TOP 5 znalazły się Londyn, Eindhoven, Bruksela, Rzym oraz Dortmund. Co ciekawe, średnio pobyt Polaków za granicą trwał około 10 dni.
Bilety lotnicze po pandemii są tańsze
Po otwarciu granic wewnętrznych Unii Europejskiej linie lotniczy obrały strategię obniżenia cen w celu zachęcenia ludzi do podróżowania. Miało to służyć także przełamaniu przekonania, że podróże lotnicze są mniej bezpieczne w kontekście zarażenia się COVID–19.
Z danych serwisu eSky.pl w okresie czerwiec–sierpień 2020 r. średnia cena biletu lotniczego spadła o 22 p.p. i wyniosła 137 EUR w porównaniu do identycznego okresu w poprzednim roku. Najtańszy bilet lotniczy w danym okresie br. można było kupić za około 6 EUR. W zeszłym roku ta kwota była dwukrotnie wyższa.
Ceny te można było znaleźć głównie w ofercie low costów, które cieszą się dużą popularnością na polskim rynku. Z kolei narodowy przewoźnik PLL LOT znalazł się na 3. miejscu wśród najpopularniejszych linii wybieranych przez Polaków z udziałem na poziomie 22%. Warto wspomnieć, iż LOT zwiększył udział na rynku dzięki akcji wakacyjnej, gdzie oferował bilety lotnicze na wakacyjne kierunki w atrakcyjnych cenach, stawiając czoła low costom. Kolejno w rankingu znaleźli się Lufthansa, SAS, KLM, Norwegian i Air France.
W zagraniczne podróże Polacy wybierali się w pojedynkę
Po zniesieniu restrykcji Polacy najczęściej wybierali się w podróż zagraniczną w pojedynkę – prawie 60% rezerwacji w analizowanym okresie. Jedna piąta rezerwacji w analizowanym okresie dotyczyła wyjazdów par bez dzieci, a około 14% rodzin z jednym lub dwójką dzieci.
[1] Dane z serwisu eSky.pl w okresie czerwiec–sierpień 2020r. vs czerwiec–sierpień 2019 r.

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce
Polskie Linie Lotnicze LOT wśród najlepszych przewoźników na świecie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.