Komunikaty PR

Linie lotnicze - czuję potrzebę, potrzebę szybkości

2023-06-30  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Artur Niewrzędowski
AKM multiAN PR

Godebskiego 20
05-820 Piastów
artur.niewrzedowski|multian.pl| |artur.niewrzedowski|multian.pl
509433874
www.multian.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.38 MB )

Pomimo inflacji popyt na podróże lotnicze rośnie. W I kw. 2023 r. globalne przychody na pasażerokilometr (RPK)  wzrosły o +58,3% r/r, osiągając 85,9% poziomu sprzed pandemii. Wzrost był szczególnie duży w Azji (+125,5% r/r) w następstwie ponownego otwarcia Chin. Globalna sprzedaż biletów lotniczych tego lata (maj-wrzesień 2023 r.) również wzrosła o +35,2% r/r, osiągając 92% poziomu sprzed pandemii (2019 r.), przy popycie w Ameryce Północnej już na poziomie 99%. Allianz Trade uważa, że przez cały rok 2023 podróżować będzie około 4,3 mld osób (w porównaniu z 4,5 mld w 2019 r.).

Marże linii lotniczych korzystają z rosnących cen biletów lotniczych i spadających kosztów operacyjnych. Mimo że ceny paliwa lotniczego, które stanowią 30% sprzedaży, utrzymują się powyżej poziomu sprzed pandemii, spadły one w tym roku o -36% do 91,3 USD/baryłkę, czyli o około połowę w stosunku do kryzysowego szczytu 184,8 USD/baryłkę w czerwcu 2022 roku. Jednocześnie wzrosły ceny biletów lotniczych, zwłaszcza na trasach międzynarodowych, takich jak te między USA a Europą (średnio +23% od początku roku).
Po trzech nierentownych latach w opinii Allianz Trade branża lotnicza może wyjść na zero w 2023 r. – wcześniej niż oczekiwano. Według Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA) łączne przychody mają wzrosnąć o +9,7% r/r do 803 mld USD (w porównaniu z 838 mld USD w 2019 r.), a zysk netto może wzrosnąć do 9,8 mld USD w tym roku (w porównaniu z 26,4 mld USD w 2019 r.), przy czym przewoźnicy z Ameryki Północnej odnotowali najlepsze wyniki.

Jednak ograniczona przepustowość powstrzymuje linie lotnicze przed pełnym potencjałem przychodów. W latach 2018-2019 sektor odnotował około 1600 dostaw samolotów rocznie na całym świecie. Ze względu na brak części zakłócający produkcję, dostawy spadły o połowę w 2020 r., a następnie zaczęły się stopniowo poprawiać. W 2022 r. dostawy samolotów wzrosły o +19,1% r/r, a światowa liczba dostępnych pasażerokilometrów (ASK)  wzrosła o +39,6% r/r. Jednak producenci oryginalnego wyposażenia nadal mają trudności z sprostaniem oczekującemu popytowi. Oczekuje się, że w 2023 roku dostawy wzrosną o +19,8%, ale obecne sześciomiesięczne opóźnienie nie wydaje się odpowiadać optymistycznym planom producentów samolotów. To ograniczenie podaży może uzasadniać utrzymywanie wysokich cen biletów lotniczych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Lotnictwo Emirates i Azul rozszerzają partnerstwo Biuro prasowe
2024-01-19 | 08:00

Emirates i Azul rozszerzają partnerstwo

Członkowie Skywards i TudoAzul od teraz mogą zdobywać i wykorzystywać mile i punkty na wszystkich lotach obsługiwanych przez linie Azul i Emirates.   W 2021 r. obaj
Lotnictwo III edycja Italian-Polish Aerospace Forum
2023-11-23 | 14:00

III edycja Italian-Polish Aerospace Forum

Za nami najważniejsze wydarzenie dotyczące współpracy naukowej i biznesowej pomiędzy Włochami a Polską w sektorze lotniczo-kosmicznym. Już po raz trzeci międzynarodowi eksperci
Lotnictwo Rozbudują Port Lotniczy Wrocław [ETAPY, TERMINY]
2023-08-23 | 11:00

Rozbudują Port Lotniczy Wrocław [ETAPY, TERMINY]

Jeszcze w tym roku ruszy rozbudowa strefy operacyjnej wrocławskiego lotniska. Jako pierwsze rozpoczną się prace przy nowej płycie postojowej. Potem powstanie droga szybkiego zjazdu,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.