Program Mentorski Ryanair
Do 2026 roku Ryanair planuje przewozić 225 mln pasażerów rocznie, czyli aż
o 50% więcej niż w roku 2019. W ciągu najbliższych 2 lat do linii ma trafić 210 nowych maszyn Boeing, które pozwolą rozwinąć kolejne połączenia w Europie.
Najszybsza droga do kokpitu
Te szacunki oznaczają oczywiście, że Ryanair potrzebować będzie nowych, dobrze wyszkolonych pracowników. Przewoźnik w ostatnim czasie ogłosił zatrudnienie dodatkowych 5 000 osób, głównie pilotów i członków personelu pokładowego. Jest to okazja dla młodych ludzi – także w Polsce, gdzie prężnie rozwija się należąca do Ryanair linia Buzz – aby zdobyć niezwykle atrakcyjną pracę.
Najlepszą i najszybszą drogą do kokpitu samolotu pasażerskiego jest Program Mentorski Ryanair, który w ciągu niecałych 2 lat kształci kandydatów bez doświadczenia
w lotnictwie do poziomu wymaganego by podjąć pracę pierwszego oficera w linii Ryanair. Jednym z zaledwie trzech ośrodków w Europie, który szkoli przyszłych pilotów zgodnie z założeniami tego wyspecjalizowanego programu jest łódzka szkoła Bartolini Air. Absolwenci kursu są preferowanymi kandydatami do pracy w Ryanair - aż 98% z nich pomyślnie przechodzi egzaminy rekrutacyjne i zostaje pilotami-kadetami na pokładach Boeingów 737 irlandzkiego przewoźnika.
„Całość dwuletniego szkolenia teoretycznego i praktycznego wiąże się z kosztem 59 900 EUR. To na polskie warunki poważna kwota, ale należy ją traktować jako dobrą i pewną inwestycję. Zwrot zainwestowanych środków może nastąpić już po roku pracy
w charakterze pierwszego oficera. A dzięki doskonałym możliwościom rozwoju zawodowego w Ryanair, już po 3-4 latach pierwszy oficer może awansować na pozycję kapitana i zarabiać aż 110 000 EUR rocznie. Obecne zapotrzebowanie na nowych pilotów
i najwyższa jakość naszego szkolenia, to dowody na to, że kurs według Programu Mentorskiego Ryanair jest doskonałym wyborem ścieżki edukacji.” – mówi Bartłomiej Walas, Prezes Grupy Bartolini Air.
Jak zagraniczne studia
Kilkuletni kurs w szkole Bartolini Air to doskonała oferta dla tych, którzy rozważają zagraniczne studia. W ośrodku uczą się adepci z całego świata, a wszystkie zajęcia prowadzone są przez międzynarodową kadrę instruktorską w języku angielskim. Młodzi ludzie z różnych krajów przyjeżdżają do Łodzi, aby zdobyć najlepsze wykształcenie
i spełnić swoje marzenie o pracy pilota liniowego. Wśród studentów nie brakuje także kobiet, które coraz chętniej siadają za sterami samolotów.
"Praca za sterami wymaga wielu wyrzeczeń, jednak da się ją pogodzić z życiem prywatnym dzięki stałemu grafikowi w systemie: 5 dni pracy na 4 dni wolne. Kobieta za sterami samolotu wciąż wzbudza niemałe zainteresowanie pasażerów, ale uważam, że sprawdzamy się w tej pracy i mam nadzieję, że będzie nas coraz więcej.” – mówi Anna Szczepańska, Pierwszy Oficer linii lotniczej BUZZ.
Świetne możliwości zdobycia dobrej pracy po szkoleniu w Bartolini Air wynikają nie tylko ze współpracy z Ryanair. Wpływ na jakość szkolenia oraz atrakcyjność jego absolwentów na rynku pracy ma przede wszystkim poziom merytoryczny ośrodka oraz jego zaplecze – nowe, wyposażone w elektroniczną awionikę Garmin samoloty Tecnam, symulatory samolotów Tecnam, Airbus A320 oraz Boeing 737, a także akrobacyjny samolot CAP 10C NG, wspomagający szkolenie pilotów w zakresie wyprowadzania samolotu z nietypowych położeń. Ogromną rolę w procesie szkoleniowym odgrywa także fakt, że studenci Bartolini Air zdobywają swoje umiejętności, latając na dwóch międzynarodowych lotniskach z pełną kontrolą ruchu lotniczego – w portach lotniczych Łódź oraz Olsztyn Mazury.
Optymistyczne prognozy dla branży
Pierwszy rok pandemii okazał się niezwykle trudny dla lotnictwa. Zamknięte granice
i odwołane połączenia wywołały w branży zrozumiałą niepewność. Jednak już latem ubiegłego roku firma Ryanair zaczęła odczuwać znaczący wzrost liczby pasażerów, którzy po częściowym zniesieniu obostrzeń chętnie wrócili do prywatnych podróży
w atrakcyjnych cenach. Także miesiące jesienne dla Ryanair okazały się wyjątkowo udane. Przewoźnik wykonał więcej lotów niż w analogicznym okresie 2019 r., przewożąc w samym październiku ponad 11 milionów pasażerów.
Te analizy dają podstawę firmie Raynair, by patrzeć z optymizmem na kolejne sezony turystyczne oraz kolejne lata branży lotnictwa pasażerskiego na Starym Kontynencie. Analitycy linii Ryanair już dzisiaj szacują, że po całkowitym ustaniu obostrzeń związanych z przemieszczaniem się spragnieni podróżowania samolotami pasażerowie tłumnie powrócą do korzystania z usług linii lotniczych. Według estymacji irlandzkiej linii do 2026 roku liczba pasażerów wzrośnie dwukrotnie względem 2019 r. Aby sprostać temu wzrostowi przewoźnik odbierze 210 nowych samolotów marki Boeing i wyszkoli wielu nowych pilotów w ramach Programu Mentorskiego Ryanair, oferowanego między innymi przez łódzki ośrodek Bartolinii Air.
Wbrew obawom niektórych najbliższe lata będą doskonałym czasem dla wszystkich młodych ludzi, którzy wiążą swoją przyszłość z lotnictwem cywilnym. Najszybciej rozwijającym się przewoźnikiem w Europie jest Ryanair, dzięki czemu Program Mentorski Ryanair w Bartolini Air daje niemal pewność zdobycia pracy i jest obecnie najkrótszą ścieżką do spełnienia marzenia o pracy w kokpicie samolotu odrzutowego.
Kontakt dla mediów:
Marcin Sabała, 38PR & Content Communication, tel. 514 553 433, email:marcin.sabala@38pr.pl
Lepsza oferta AirHelp dla pasażerów
![Emirates i Azul rozszerzają partnerstwo](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1204410484,w_299,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Emirates i Azul rozszerzają partnerstwo
![III edycja Italian-Polish Aerospace Forum](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_253872224,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
III edycja Italian-Polish Aerospace Forum
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Konsument
![](https://www.newseria.pl/files/11111/recycling-1,w_274,_small.jpg)
Gminy obawiają się wysokich kar za nieosiągnięcie poziomów recyklingu odpadów. Apelują o szybkie wprowadzenie zasady „zanieczyszczający płaci”
Polska jest ostatnim krajem Unii Europejskiej, który nie wdrożył jeszcze systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). W efekcie koszty zagospodarowania odpadów opakowaniowych obecnie ponoszą głównie mieszkańcy, a odpowiedzialność organizacyjną – gminy. To na nich spoczywa też obowiązek osiągania określonych prawem poziomów odpadów poddanych recyklingowi. W tym roku wiele z gmin może mieć z tym problem, a to oznacza groźbę kar. Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia ROP może oznaczać dalsze problemy gmin. – Konieczne jest uszczelnienie systemu – podkreśla Olga Goitowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Prawo
Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur
![](https://www.newseria.pl/files/11111/gremi-cudzoziemcy-foto,w_133,_small.jpg)
Liczba pracowników z zagranicy zarejestrowanych w ZUS-ie w ciągu ostatniej dekady wzrosła kilkukrotnie. Zdecydowanie szybciej przybywa w tej grupie obywateli spoza Unii Europejskiej, nie tylko z Ukrainy, Białorusi i Kaukazu, ale też z Azji Południowo-Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. W przyszłości potrzeba zatrudniania obcokrajowców będzie coraz większa ze względu na kurczącą się liczbę osób w wieku produkcyjnym. Dlatego firmy podkreślają potrzebę uproszczenia procedur dopuszczających pracowników z krajów trzecich i skrócenia czasu ich procedowania.
Transport
Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ztm-warszwa-bilety-foto2,w_133,r_png,_small.png)
W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie. – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.