Komunikaty PR

"Rzeczpospolita" tworzy "Dekalog walki z dezinformacją"

2020-07-23  |  12:00
Biuro prasowe

„Rzeczpospolita” tworzy „Dekalog walki z dezinformacją”. W ramach drugiej odsłony kampanii „Odporni na dezinformację” opracowano 10 reguł ułatwiających rozpoznanie fałszywych, zmanipulowanych treści. Od najbliższego czwartku w „Rzeczpospolitej” i na rp.pl będą się ukazywać wywiady rozwijające każdy z punktów dekalogu. Wśród rozmówców znaleźli się m. in.  Jakub Bierzyński, prof. Jerzy Bralczyk, Dorota Gawryluk i Edwin Bendyk.

Druga odsłona kampanii „Odporni na dezinformację” ma wymiar edukacyjny. Jej centralnym punktem jest „Dekalog walki z dezinformacją”, czyli 10 reguł, którymi powinni kierować się odbiorcy, aby świadomie korzystać z informacji. Każda z zasad została opracowana w formie wywiadu z wybitnym ekspertem z zakresu miedioznawstwa, dziennikarstwa, językoznawstwa czy filozofii. Z Dorotą Gawryluk zostanie poruszony temat weryfikowania informacji, a Jerzy Bralczyk przypomni wszystkim jak ważne jest myślenie o tym, co chcemy powiedzieć.

Od najbliższego czwartku co tydzień w „Rzeczpospolitej” i na rp.pl będzie publikowana nowa rozmowa rozwijająca kolejne punkty z dekalogu. Każdy z wywiadów to dogłębna analiza niebezpiecznego zjawiska, jakim są fake newsy oraz zbiór porad uczulających czytelnika na fałszywe informacje.  „Z rozmów jasno wynika, że fake newsy są, istnieją i przybierają na sile, dlatego odbiorcy powinni być coraz ostrożniejsi. „Rzeczpospolita” jako lider wiarygodności czuje się w obowiązku demaskować źródła, które tworzą fałszywe, zmanipulowane informacje” – mówi Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”.

Kampania „Odporni na dezinformację” wystartowała w maju br. Jest to nasza odpowiedź na problem fake newsów, których ilość drastycznie wzrosła w szczytowym okresie pandemii koronawirusa. Celem kampanii jest zwiększenie świadomości społecznej w zakresie niebezpieczeństw, jakie wiążą się z udostępnianiem tego typu informacji – mówi Cezary Piernikowski, dyrektor marketingu. Pierwszy, wizerunkowy etap działań  opierał się na trzech hasłach odwołujących się do najbardziej powszechnych źródeł i przyczyn powstawania fake news’ów: Komentarze z forum czy komentarze ekspertów?, Znajomość fejków czy znajomość faktów?, Opinie szerowane czy opinie szanowane?

Za koncepcje oraz realizację kampanii odpowiada dział marketingu Gremi Media.

 

Strona internetowa: https://www.rp.pl/stopfakenewsom

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Lotnictwo Orbit® zaprasza na Orbitę Chillu na Lotnisku Chopina Biuro prasowe
2024-07-11 | 18:18

Orbit® zaprasza na Orbitę Chillu na Lotnisku Chopina

Szukasz wygodnego miejsca na „chillowanie” przed wylotem – Orbit® znalazł na to rozwiązanie. Z okazji sezonu urlopowego marka przygotowała wyjątkową niespodziankę dla
Lotnictwo BRAK ZDJĘCIA
2024-06-05 | 08:52

Lepsza oferta AirHelp dla pasażerów

AirHelp, największa na świecie firma technologiczna  zajmująca się poprawianiem doświadczenia pasażerów lotniczych, oferuje ulepszoną usługę poprzez subskrypcję AirHelp+.   Największym atutem produktu  jest
Lotnictwo Emirates i Azul rozszerzają partnerstwo
2024-01-19 | 08:00

Emirates i Azul rozszerzają partnerstwo

Członkowie Skywards i TudoAzul od teraz mogą zdobywać i wykorzystywać mile i punkty na wszystkich lotach obsługiwanych przez linie Azul i Emirates.   W 2021 r. obaj

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

Ochrona środowiska

Kosmiczne śmieci są coraz większym problemem. Ich obecność na orbicie generuje znaczne koszty

Liczba kosmicznych odpadów stale rośnie. Ich źródłem są obiekty, które zostały wysłane w kosmos, zakończyły misję lub uległy rozpadowi. Krążące w przestrzeni kosmicznej fragmenty tych obiektów stwarzają ryzyko kolizji z tymi, które są obecnie eksploatowane. Unikanie takich zdarzeń wiąże się z koniecznością ponoszenia wydatków na monitoring zagrożeń czy zwiększeniem zużycia paliwa poprzez obieranie niekolizyjnych kursów. Jednym ze sposobów na zmniejszenie tego problemu jest wydłużenie eksploatacji obiektów poprzez ich tankowanie na orbicie. Polacy pracują nad taką technologią.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.