Rekordowy lipiec w Porcie Lotniczym Wrocław. Turcja hitem wśród podróżnych
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Blisko 17-procentowy wzrost liczby pasażerów w porównaniu do rekordowego lipca 2019 oraz ponad 27-procentowy w porównaniu do lipca 2022 odnotowało wrocławskie lotnisko w ubiegłym miesiącu. W lipcu chętnie podróżowano przede wszystkim na słoneczne Południe, a niekwestionowanym liderem była Turcja i słynny kurort – Antalya.
453 011 pasażerów skorzystało w lipcu z Portu Lotniczego Wrocław. To historyczny wynik, który w porównaniu do zeszłego roku jest wyższy o ponad 27 proc. (355 557 podróżnych) i o blisko 17 proc. bije też dotychczasowy rekord z 2019 roku (387 772 pasażerów).
– Jesteśmy w szczycie sezonu i widzimy, jak z miesiąca na miesiąc liczba podróżnych wzrasta. Przed nami jeszcze drugi, bardzo intensywny pod względem wylotów na wakacje miesiąc, sierpień – mówi Cezary Pacamaj, prezes Portu Lotniczego Wrocław i dodaje, że zestawiając czerwiec z lipcem tego roku, liczba pasażerów wzrosła o blisko 30 tys. – Te wyniki to dla nas powód do dumy, gdyż widzimy, że podróżni chętnie korzystają z naszej oferty i po prostu lubią latać z Wrocławia. Dotyczy to nie tylko mieszkańców Dolnego Śląska, ale także i ościennych województw – podkreśla.
Turcja liderem wśród kierunków południowych
Turcja w lipcu okazała się liderem wśród wszystkich połączeń południowych – zarówno czarterowych, jak i niskokosztowych. Wybrało ją 53 310 osób, co w zestawieniu z lipcem 2019 roku stanowi blisko 68-procentowy wzrost. Najpopularniejsza wśród tureckich kurortów okazała się Antalya – zdecydowało się na nią ponad 40 tys. osób. Pozostali wybrali Bodrum (8,4 tys.), Izmir (2,9 tys.) i Dalaman (1,8 tys.). Kolejnymi najpopularniejszymi kierunkami, poza Turcją, były: Heraklion, Rodos, Kos, Palma i Tirana.
Łączna liczba osób korzystających z połączeń czarterowych z Wrocławia wyniosła 137 145 i stanowiła 30 proc. wszystkich pasażerów obsłużonych przez lotnisko w lipcu. Jest to blisko 25-procentowy wzrost w porównaniu z lipcem 2019 roku.
Połączenia niskokosztowe w szczycie popularności
250 185 osób, czyli ponad 55 proc. wszystkich pasażerów odlatujących i przylatujących do Portu Lotniczego Wrocław, to podróżni korzystający z usług linii takich jak Ryanair i Wizz Air. W lipcu najchętniej latali oni do Wielkiej Brytanii (prawie 71,9 tys.).
Z typowo wakacyjnych i południowych kierunków najczęściej wybierane były Włochy (43,7 tys.), z Bolonią i Mediolanem na czele. – Obserwujemy, że Włochy od kilku miesięcy są zdecydowanym liderem wśród południowych połączeń niskokosztowych i plasują się na drugim miejscu, zaraz za Wielką Brytanią, w zestawieniu najpopularniejszych kierunków – zauważa Karol Przywara, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław. Podkreśla także, że liczba osób podróżujących do Włoch zdecydowanie się zwiększyła – w porównaniu lipiec 2019 – lipiec 2023 ten wzrost sięga aż 130 proc.
Drugim najchętniej wybieranym krajem południowej Europy jest Hiszpania (21 tys.). Na trzecim miejscu plasuje się Grecja (17,9 tys.), która odnotowała niebagatelny, blisko 290-procentowy wzrost w porównaniu do lipca 2019 roku (4,6 tys. podróżnych). Z połączeń niskokosztowych do Chorwacji skorzystało w lipcu 16,6 tys. osób i jest to czwarte miejsce w zestawieniu najpopularniejszych niskokosztowych kierunków południowych.
Oferta przewoźników sieciowych
Ofertę przewoźników sieciowych w lipcu wybrało 56,6 tys. osób. Same połączenia międzynarodowe przewoźników, takich jak Lufthansa, KLM, Swiss International Air Lines czy Eurowings stanowiły 7,4 proc. całego ruchu pasażerskiego w lipcu – 33 546 osób. Na połączenie rodzimego przewoźnika PLL LOT do Warszawy zdecydowało się natomiast 23 119 osób.
Więcej informacji
Port Lotniczy Wrocław to jedno z największych i najważniejszych lotnisk w Polsce. Wrocławskie lotnisko jest doskonale skomunikowane z siecią autostrad (A4 i A8) i dróg ekspresowych (S3, S5 i S8), co umożliwia szybki i wygodny dojazd również z dalej położonych regionów Polski. Na lotnisku podróżni mają do dyspozycji ok. 4 tys. miejsc parkingowych.
Wygodnym połączeniem z centrum jest autobusowa linia „106” oraz nocna „206”, a z zachodnich dzielnic Wrocławia linia „129”. Pasażerowie korzystający z usług Port Lotniczego Wrocław mają też do dyspozycji liczne sklepy, bary, kawiarnie i restauracje, także całodobowe.
Port Lotniczy Wrocław sukcesywnie inwestuje w infrastrukturę. Od 2012 roku pasażerowie są obsługiwani w nowoczesnym terminalu. Lotnisko dysponuje też systemem nawigacyjnym wyższej kategorii (ILS Cat. II), umożliwiającym realizację operacji lotniczych również w trudniejszych warunkach atmosferycznych.
Wrocławskie lotnisko jest doceniane za wysoki standard obsługi. W 2012 roku port został uznany przez pasażerów najbardziej przyjaznym lotniskiem w Polsce. Czterokrotnie otrzymał też nagrodę Business Traveller Award dla najlepszego regionalnego lotniska w kraju.
Kontakt dla mediów:
Adriana Kondratowicz
PR EXPERT
+48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce
Polskie Linie Lotnicze LOT wśród najlepszych przewoźników na świecie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.