Uczelnia Łazarskiego nawiązała współpracę z IATA i uruchamia nową specjalność
Dzięki współpracy Uczelni Łazarskiego z IATA powstał kierunek studiów Airline Management, przeznaczony dla osób przygotowujących się do pracy w liniach lotniczych: kadry zarządzającej, w tym nowych menedżerów w branży lotniczej, profesjonalistów linii lotniczych awansujących na stanowiska kierownicze, ale także obecnych menedżerów, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę. Partnerami programu są Polskie Linie Lotnicze LOT i Polska Grupa Lotnicza.
Podczas dwuletnich studiów w języku angielskim studenci odbędą zajęcia na Uczelni Łazarskiego oraz spotkanie w siedzibie zarządu IATA w Genewie. Reszta zajęć będzie prowadzona online w weekendy.
W programie Airline Management zawarte są trzy szkolenia z ekspertami IATA: trzygodzinny kurs online „Overview of Air Transportation System TCVG-92”, jednodniowy kurs Airline Business Foundations oraz warsztaty w Genewie.
Widzimy ogromne zainteresowanie branżą lotniczą, która stanowi dla Unii Europejskiej sektor o znaczeniu strategicznym. Przed pandemią wnosił on 300 miliardów euro (czyli około 2,1% PKB) do europejskiej gospodarki, zapewniając przeszło 5 milionów miejsc pracy. Jak wskazują statystyki, branża cały czas rośnie w siłę. W związku z tym postanowiliśmy uruchomić nowy kierunek studiów poprzez nawiązanie współpracy z jednym z najważniejszych podmiotów w branży - mówi dr inż. pilot Tomasz Balcerzak z Instytutu Prawa lotniczego i kosmicznego Uczelni Łazarskiego. Nasze studia przygotowują do zawodu pilota, umożliwiając karierę na międzynarodowym rynku przewozów lotniczych - w liniach lotniczych na całym świecie – dodaje.
Po ukończeniu studiów absolwenci Airline Management otrzymają dyplom Uczelni Łazarskiego oraz dwa certyfikaty IATA - najbardziej rozpoznawalne na świecie dokumenty potwierdzające kompetencje do pracy na rynku przewozów lotniczych.
Naszymi priorytetami na rok 2022 jest m.in. różnorodność - globalna inicjatywa na rzecz zmiany równowagi płci w przemyśle lotniczym oraz pomoc liniom lotniczym w spełnianiu wymagań dotyczących podróży związanych z pandemią COVID-19. Nawiązanie współpracy z Uczelnią Łazarskiego pozwoli zachęcać do podejmowania studiów lotniczych, przez co pozytywnie wpłyniemy na branżę oraz wypełnimy ogromne zapotrzebowanie na nowych pracowników sektora lotniczego - ocenia prof. Anna Konert, dyrektor Lazarski Aviation Academy.
IATA (International Air Transport Association) to stowarzyszenie handlowe światowych linii lotniczych założone w 1945 roku. Składa się z 290 linii lotniczych. Misją IATA jest reprezentowanie, kierowanie i obsługa branży lotniczej.

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce
Polskie Linie Lotnicze LOT wśród najlepszych przewoźników na świecie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.