Komunikaty PR

W Polsce powstaje nowy dron, który może zrewolucjonizować świat

2023-02-15  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

Krzysztof Król
Ultra Relations

Leśna 18b4
81-549 Gdynia
krzysztof|ultrareltions.com| |krzysztof|ultrareltions.com
728612070
ultrarelations.com

Materiały do pobrania: https://1drv.ms/u/s!Ak6vnk2kpo84i4ZFr6FdLlTTVvCADQ?e=sFTkIg

 

Polscy przedsiębiorcy opracowali całkowicie nową konstrukcję drona. Jego nazwa – IFO – nawiązuje do U.F.O., które od lat rozpalało wyobraźnię i wzbudzało zainteresowanie. Ale tak jak istnienie U.F.O jako unidentified flying object nigdy nie zostało potwierdzone, tak IFO – Identified Flying Object staje się rzeczywistością i wkrótce może trafić do produkcji.

 

IFO to całkowicie nowa koncepcja w pełni odpowiadająca na zapotrzebowanie rynku profesjonalnych dronów, który od lat czeka na rozwiązanie pozwalające bezpiecznie dostarczać przesyłki na etapie ostatniej mili, a docelowo przewozić ludzi. IFO to także konstrukcja, która radzi sobie z mankamentami dotychczasowych bezzałogowych obiektów latających: 

  • Bezpieczeństwo – konstrukcja pozbawiona jest łopat, które często ograniczają możliwość wykorzystania dronów w przestrzeni miejskiej
  • Odporna konstrukcja na wypadek kontaktu z jakimkolwiek obiektem zapewnia bezpieczeństwo przewożonych obiektów i ogranicza ryzyko uszkodzenia drona w zetknięciu się z drzewami, liniami wysokiego napięcia czy jakimikolwiek innymi obiektami
  • Walory akustyczne – konstrukcja IFO jest znacznie cichsza niż standardowe drony, zatem jego możliwości zastosowania ulegają zwielokrotnieniu w takich branżach jak obronność, bezpieczeństwo, monitoring i praca wszelkiego rodzaju służb państwowych i samorządowych
  • Wewnętrzna przestrzeń ładunkowa – IFO zapewni możliwość transportu towarów w bezpiecznej przestrzeni ładunkowej
  • Uwolnienie obiektu latającego od dotychczas znanych na rynku dronów trajektorii lotu – IFO będzie mógł się poruszać po kątach prostych, zarówno w ujęciu horyzontalnym, jak i wertykalnym dzięki całkowitej stabilności poziomej lotu.
  • IFO przygotowywany jest do wykonywania autonomicznych lotów w oparciu o aplikację smartfonów, aby umożliwić transport towarów, a docelowo również ludzi bez potrzeby zdobywania licencji pilota. W tym obszarze również pomoże pełna stabilność pozioma lotu IFO.
  • W pełni skalowalna konstrukcja pozwala wprowadzić na rynek zarówno niewielkich rozmiarów drony przeznaczone do przewozu drobnych przesyłek, jak i obiektów latających dużych rozmiarów, pozwalających na masowy transport powietrzny

 

Tym projektem chcemy otworzyć niebo dla człowieka i pozwolić, aby każdy rodzaj transportu  czy to towarowego, czy osobowego oderwał się od ziemi – mówi Tymoteusz Olszewski, pomysłodawca IFO. IFO ma szansę zmienić świat.
Przenosz
ąc transport nad ziemię uczynimy świat bezpieczniejszym, ekologicznym i bardziej przyjaznym człowiekowi. Potencjał projektu jest olbrzymi. Odpowiadamy na każdego rodzaju zapotrzebowanie rynku obiektów latających, obecnie wartego 38 mld dolarów rocznie, a wierzymy, że nowa konstrukcja pozwoli otworzyćprzestworza na całkowicie nowe rynki, co w naszych analizach może nawet podwoić wielkość rynku. Wprowadzana przez nas konstrukcja zapewnia dużą siłę nośnąprzy niewielkim poborze energii, zatem będzie to także przyjazna środowisku forma transportu. Odrywając transport od ziemi ograniczamy ilość pojazdów poruszających się po ulicach, zatem przyczyniamy się do bezpieczeństwa ruchu drogowego, ograniczamy emisję spalin i zmniejszamy korki w miastach. Świat czekałna taki projekt od wielu lat. IFO odmieni myślenie o dronach w taki sam sposób, jak smartfony zmieniły rynek telefonii komórkowej.

 

W jakich branżach IFO znajdzie zainteresowanie:

 

  • Transport – przewóz każdej wielkości przesyłek, a docelowo również pasażerów
  • Rolnictwo i farmerstwo – monitoring stanu upraw, stanu i lokalizacji stad zwierząt
  • Ekologia – monitoring wód, emisji, skażeń 
  • Leśnictwo – monitoring wód, lasów, zwierzyny (również w trudnodostępnych miejscach)
  • Medycyna – transport organów, materiału badawczego
  • Ratownictwo – dostawa defibrylatorów i sprzętu ratunkowego nad morzem i w górach zanim na miejsce dotrze człowiek
  • Militaria – możliwość przenoszenia ładunków
  • Obronność i bezpieczeństwo – monitoring wydarzeń i terenu

 

Przygotowania do produkcji IFO trwały od 20 lat. Na początku wieku zetknęły się ścieżki dwóch pomysłodawców projektu: Tymoteusza Olszewskiego – przedsiębiorcy, wizjonera, miłośnika nowych technologii oraz Tomasza Zakrzewskiego – konstruktora. Jednak dzisiaj zespół odpowiedzialny za przygotowanie IFO składa sięnaukowców, konstruktorów i ekspertów aerodynamiki, którzy ostatnie 3 lata poświęcili na badania, analizy, testy i budowę wersji testowej obiektu. 

 

Zbudowany przez nas egzemplarz testowy potwierdził wszystkie założenia projektu i doprowadził do weryfikacji parametrów, określenia materiałów i komponentów, które pozwolą na budowę prototypu – mówi Tymoteusz Olszewski. Za projekt odpowiedzialna jest spółka akcyjna Letus Capital, rozpoczynająca 2 marca projekt tokenizacji IFO na platformie Mosaico. W ten sposób spółka chce pozyskać środki na budowę prototypu, oprogramowania do sterowania dronem i międzynarodowąpromocję IFO, a także pozyskanie inwestora strategicznego, z którego wsparciem będzie możliwe uruchomienie produkcji nowego rodzaju dronów.

 

Biznes od lat poszukuje możliwości dostarczania przesyłek za pomocą dronów – ocenia Małgorzata Darowska, ekspert w zakresie przełomowych technologii, były Pełnomocnik Ministerstwa Infrastruktury d.s. dronów. Pracują nad tym zarówno giganci, jak Amazon czy Google, jak i start-upy. Trwające blisko dekadę prace nad wprowadzeniem regulacji i infrastruktury cyfrowej dały efekt w postaci podwalin tzw. U-space czy UTM, które umożliwiają transport dronami. Komisja Europejska w ramach swojej Drone Strategy 2.0 ogłosiła poszukiwanie rozwiązań umożliwiających nie tylko powszechne wykorzystanie dronów w transporcie towarów, ale i ludzi do 2030 roku. To element zielonej transformacji transportu. Założenia określone przez twórców IFO na wstępnym etapie pozwalają założyćże obiekt ten może być uniwersalny i ma szanse odpowiedzieć na zapotrzebowanie wszystkich branż. Jak każdy deep-tech, skoncentrowany na hardware, wymaga jeszcze dużych nakładów, testów i certyfikacji, aby mógł wejść do użytku.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Ultra Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Lotnictwo BRAK ZDJĘCIA
2024-09-06 | 10:03

AirHelp przypomina o prawach pasażerów z niepełnosprawnościami

AirHelp, największa na świecie firma technologiczna zajmująca się poprawianiem doświadczenia pasażerów lotniczych, wyjaśnia, jakie są prawach pasażerów lotniczych z niepełnosprawnościami, ograniczoną mobilnością i
Lotnictwo Orbit® zaprasza na Orbitę Chillu na Lotnisku Chopina
2024-07-11 | 18:18

Orbit® zaprasza na Orbitę Chillu na Lotnisku Chopina

Szukasz wygodnego miejsca na „chillowanie” przed wylotem – Orbit® znalazł na to rozwiązanie. Z okazji sezonu urlopowego marka przygotowała wyjątkową niespodziankę dla
Lotnictwo BRAK ZDJĘCIA
2024-06-05 | 08:52

Lepsza oferta AirHelp dla pasażerów

AirHelp, największa na świecie firma technologiczna  zajmująca się poprawianiem doświadczenia pasażerów lotniczych, oferuje ulepszoną usługę poprzez subskrypcję AirHelp+.   Największym atutem produktu  jest

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Green Industry Summit 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Transport

Branża lotnicza zmaga się z niedoborem kadr. Brakuje przede wszystkim mechaników lotniczych

Według Alton Aviation Consultancy koszty naprawy i remontów silników wzrosły z 31 mld dol. przed pandemią do 58 mld dol. w tym roku. Rośnie też zapotrzebowanie na pracowników – w ciągu najbliższych 20 lat na świecie będzie potrzebnych niemal 770 tys. mechaników lotniczych. Tylko w Polsce już teraz brakuje kilku tysięcy wyspecjalizowanego personelu.  – Brak kadr spowalnia nasz rozwój. Obecnie potrzebujemy kilkuset wyspecjalizowanych osób – ocenia Aleksandra Juda, prezes LOT Aircraft Maintenance Services.

DlaWas.info

Problemy społeczne

Obecna technologia sztucznej inteligencji nie stanowi zagrożenia dla istnienia ludzkości. Nie jest zdolna do samodzielnego myślenia i planowania

Duże modele językowe, takie jak ChatGPT, nie potrafią samodzielnie nabywać nowych umiejętności, rozumować czy planować. Nie stanowią więc egzystencjalnego zagrożenia dla ludzkości – dowiedli naukowcy, którzy przeanalizowali możliwości dużych modeli językowych właśnie pod takim kątem. Nie oznacza to jednak, że narzędzia te nie stanowią żadnego zagrożenia. Wykorzystane niewłaściwie już dziś służą chociażby do szerzenia dezinformacji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.