Wizz Air powiększa bazę we Wrocławiu. Nowe połączenia uruchomione
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Drugi samolot w bazie linii Wizz Air na wrocławskim lotnisku i trzy nowe kierunki, które wystartowały na początku sierpnia. Wakacje w Porcie Lotniczym Wrocław rozpoczęły się na dobre, a władze lotniska już mówią o liczbie ponad 2,5 mln pasażerów, którzy w tym roku skorzystają z oferty lotów.
Pierwsze samoloty linii Wizz Air na nowych kierunkach odleciały z Wrocławia pełne. Otwarcie lotów do Tirany i na Rodos (1 sierpnia) oraz do Dubrownika (4 sierpnia) było możliwe dzięki drugiemu samolotowi, który dołączył do wrocławskiej bazy linii Wizz Air. W czerwcu przewoźnik uruchomił również nowe połączenie do Barcelony na lotnisko El Prat. Łącznie od stycznia do sierpnia linie Wizz Air przewiozły 200 000 pasażerów z i do Wrocławia.
– Uzupełnienie wrocławskiej bazy tego przewoźnika o drugi samolot to dobra wiadomość zarówno dla pasażerów, jak i dla samego lotniska. Oznacza to, że Wizz Air widzi potencjał we Wrocławiu, a także chce tu wzmacniać swoją pozycję i rozwijać ofertę – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Dzięki nowemu samolotowi w bazie przewoźnik może wykonywać kilka lotów dziennie. Linie Wizz Air operują obecnie z Wrocławia na 18 trasach (do 14 krajów).
Evelin Jeckel, Network Officer linii lotniczych Wizz Air: – Stolica Dolnego Śląska to dla nas bardzo ważny punkt na mapie Polski. Nowy samolot, który będzie bazował we Wrocławiu, pozwoli na obsłużenie jeszcze większej liczby pasażerów. Mam nadzieję, że nowe kierunki uruchomione tego lata będą stanowiły inspirację do podróży dla osób z całego regionu.
Flota linii lotniczych Wizz Air jest jedną z najmłodszych w Europie, a jej średni wiek to niespełna 5 lat.
Nowe kierunki i świetne prognozy lotniska
Tirana, Rodos i Dubrownik, które wystartowały w zeszłym tygodniu, dołączyły do pokaźnej oferty połączeń okołoweekendowych z wrocławskiego lotniska. Loty do Tirany i na Rodos odbywają się w piątki i poniedziałki, a do Dubrownika w czwartki i w niedziele. – Obserwujemy wzrost popytu na tzw. weekendowe podróżowanie. Nasi pasażerowie wybierają nie tylko tygodniowe czy dwutygodniowe wakacje, ale bardzo często decydują się na kilkudniowe city breaki w południowych rejonach Europy czy w największych stolicach – mówi Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław.
Liczba pasażerów Portu Lotniczego Wrocław systematycznie wzrasta i powoli zaczyna zbliżać się do rekordowego poziomu z 2019 roku. Władze wrocławskiego lotniska spodziewają się ruchu na poziomie wyższym niż zakładano – Port Lotniczy Wrocław może zamknąć rok 2022 liczbą ponad 2,5 mln pasażerów.
Więcej informacji
Port Lotniczy Wrocław to jedno z największych i najważniejszych lotnisk w Polsce. Wrocławskie lotnisko jest doskonale skomunikowane z siecią autostrad (A4 i A8) i dróg ekspresowych (S3, S5 i S8), co umożliwia szybki i wygodny dojazd również z dalej położonych regionów Polski. Na lotnisku podróżni mają do dyspozycji ok. 4 tys. miejsc parkingowych.
Wygodnym połączeniem z centrum jest autobusowa linia „106” oraz nocna „206”, a z zachodnich dzielnic Wrocławia linia „129”. Pasażerowie korzystający z usług Port Lotniczego Wrocław mają też do dyspozycji liczne sklepy, bary, kawiarnie i restauracje, także całodobowe.
Port Lotniczy Wrocław sukcesywnie inwestuje w infrastrukturę. Od 2012 roku pasażerowie są obsługiwani w nowoczesnym terminalu. Lotnisko dysponuje też systemem nawigacyjnym wyższej kategorii (ILS Cat. II), umożliwiającym realizację operacji lotniczych również w trudniejszych warunkach atmosferycznych.
Wrocławskie lotnisko jest doceniane za wysoki standard obsługi. W 2012 roku port został uznany przez pasażerów najbardziej przyjaznym lotniskiem w Polsce. Czterokrotnie otrzymał też nagrodę Business Traveller Award dla najlepszego regionalnego lotniska w kraju.
Emirates i Azul rozszerzają partnerstwo
III edycja Italian-Polish Aerospace Forum
Rozbudują Port Lotniczy Wrocław [ETAPY, TERMINY]
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze
Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.
Infrastruktura
Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach
W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.
Konsument
Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi
Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.