Wrocławskie lotnisko: wracają ułatwienia dla pasażerów
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Udogodnienie dla pasażerów przylatujących ze strefy Non Schengen. Od wczoraj przed przekroczeniem granicy mogą znów wykonać na lotnisku szybkie testy antygenowe na obecność koronawirusa. Negatywny wynik gwarantuje, że pasażer nie będzie poddany kwarantannie i uniknie biurokracji. Co najważniejsze, maksymalnie skróci się czas oczekiwania do kontroli granicznej.
Testy dla pasażerów przylatujących ze strefy Non Schengen były dostępne już wcześniej – Port Lotniczy Wrocław wprowadził takie rozwiązanie zimą, jako pierwsze lotnisko w Polsce. Jednak później, ze względu na zmianę przepisów, testy można było wykonać dopiero po przekroczeniu granicy, co stanowiło duże utrudnienie dla pasażerów i wydłużało czas oczekiwania na przejściu granicznym. Od wczoraj punkt działa ponownie. Test kosztuje 200 zł, a na wynik czeka się tylko 15 minut. To duże ułatwienie – osoby, które wykonają test przed przekroczeniem granicy i otrzymają negatywny wynik, nie zostaną wpisywane na kwarantannę, a przy kontroli granicznej będą traktowane priorytetowo. Co to oznacza w praktyce? Szybką ścieżkę kontroli i brak biurokracji. Dodatkowo, jeśli pasażer posiada dokument biometryczny, to skorzysta z uruchomionych niedawno bramek do automatycznej kontroli granicznej.
– Zależy nam na tym, by korzystanie z lotniska było jak najbardziej komfortowe i oczywiście bezpieczne. W przypadku pasażerów przylatujących ze strefy Non Schengen możliwość wykonania testu przed przekroczeniem granicy daje szereg korzyści. Dlatego apelowaliśmy o taką możliwość jako port i w ramach Związku Portów Regionalnych. Udało się i zmiana przepisów została właśnie wprowadzona – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Podkreśla, że takie rozwiązanie doskonale sprawdzi się szczególnie przy kumulacji rejsów spoza strefy Non Schengen: – Testy przed kontrolą graniczną pozwolą znacznie usprawnić i uprościć niezbędne procedury, co oznacza, że podróżni oszczędzają swój czas, a ruch na lotnisku stanie się bardziej płynny. Traktujemy to jako kolejny krok w kierunku przywracania normalności.
Przypomnijmy, że w terminalu pasażerskim wykonywane są szybkie testy antygenowe również dla wszystkich pasażerów przylatujących ze strefy Schengen oraz dla pasażerów odlatujących z Wrocławia. Wynik otrzymujemy po kwadransie. Koszt testów przed odlotem: 150 zł za osobę, koszt testów po przylocie: 200 zł za osobę, w obu przypadkach wraz z zaświadczeniem w języku angielskim. Dodatkowym ułatwieniem jest możliwość wykonania genetycznego testu metodą Real Time-qPCR. Punkt diagnostyczny znajduje się przed terminalem – na specjalnie wydzielonym do tego celu parkingu B. Z tych testów może skorzystać każdy, niekoniecznie przed lub po zakończeniu podróży lotniczej.
Coraz więcej latania
Według prognoz, ruch lotniczy będzie stopniowo wzrastał, czemu sprzyja fakt, że wiele krajów z południa Europy otwiera się na turystykę. Już teraz widać, że systematycznie rośnie liczba połączeń uruchamianych ponownie lub otwieranych przez przewoźników.
– Wachlarz kierunków jest szeroki i różnorodny. Składa się z ponad 50 kierunków oferowanych przez tanie linie lotnicze, przewoźników sieciowych i biura podróży. Każdy znajdzie coś dla siebie. W maju siatka połączeń znacznie się wzbogaciła, a w czerwcu i lipcu będzie jeszcze ciekawsza – dodaje Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław.
Od 1 lipca ruszy nowość w ofercie przewoźników sieciowych: bezpośrednie połączenie na trasie Wrocław – Londyn-Heathrow. Będzie realizowane do 26 września, dwa razy w tygodniu: w czwartki i niedziele. Uruchomią je linie British Airways.
Nowości wprowadzają również inni przewoźnicy. Na wyspę Kos polecimy z PLL LOT w ramach akcji „Loty na wakacje”. Bilund w Danii (w pobliżu Legolandu), Zadar (Chorwacja) oraz Olsztyn-Mazury to nowe propozycje linii Ryanair, a połączenia do Splitu (Chorwacja) i Burgas (Bułgaria) uruchomią linie Wizz Air.
Przypomnijmy, że podróżni wrocławskiego lotniska – w ramach oferty biur podróży – mają do dyspozycji wycieczki do Egiptu i Turcji, na greckie wyspy: Kretę, Rodos i Zakynthos, a także do kurortów czarnomorskich – Burgas i Warny.
Stopniowy wzrost ruchu lotniczego pokazują też liczby. W kwietniu 2021 Port Lotniczy Wrocław obsłużył ponad 23 tys. pasażerów. To o 16% więcej niż w marcu i o 48% więcej niż w lutym tego roku.
Więcej informacji
Port Lotniczy Wrocław to jedno z największych i najważniejszych lotnisk w Polsce. W roku 2019 obsłużył ponad 3,5 mln pasażerów. Wrocławskie lotnisko jest doskonale skomunikowane z siecią autostrad (A4 i A8) i dróg ekspresowych (S3, S5 i S8), co umożliwia szybki i wygodny dojazd również z dalej położonych regionów Polski. Na lotnisku podróżni mają do dyspozycji ok. 4 tys. miejsc parkingowych.
Wygodnym połączeniem z centrum jest autobusowa linia „106” oraz nocna „206”, a z zachodnich dzielnic Wrocławia linia „129”. Pasażerowie korzystający z usług Port Lotniczego Wrocław mają też do dyspozycji liczne sklepy, bary, kawiarnie i restauracje, także całodobowe.
Port Lotniczy Wrocław sukcesywnie inwestuje w infrastrukturę. Od 2012 roku pasażerowie są obsługiwani w nowoczesnym terminalu. Lotnisko dysponuje też systemem nawigacyjnym wyższej kategorii (ILS Cat. II), umożliwiającym realizację operacji lotniczych również w trudniejszych warunkach atmosferycznych.
Wrocławskie lotnisko jest doceniane za wysoki standard obsługi. W 2012 roku port został uznany przez pasażerów najbardziej przyjaznym lotniskiem w Polsce. Czterokrotnie otrzymał też nagrodę Business Traveller Award dla najlepszego regionalnego lotniska w kraju.

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce
Polskie Linie Lotnicze LOT wśród najlepszych przewoźników na świecie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.