Magazyn 7R dla Żabki nagrodzony w konkursie Prime Property Prize 2022
Specjalistyczne powierzchnie chłodnicze, systemy wspierające automatyzację procesów logistycznych oraz oszczędność energii i wody – to tylko niektóre z rozwiązań wyróżniających powierzchnię magazynową, przygotowaną przez 7R dla Żabka Polska. Inwestycja objęta certyfikacją BREEAM Excellent zlokalizowana jest w pobliżu podwarszawskiego Radzymina i została zaprojektowana w formule Built-to-Suit (BTS). Jej wysoki standard oraz innowacyjność zastosowanych rozwiązań okazały się kluczem do sukcesu podczas XI edycji konkursu Prime Property Prize 2022 – obiekt zwyciężył w kategorii „Inwestycja Roku”, obejmującej rynek powierzchni logistyczno-magazynowych.
W ramach konkursu Prime Property Prize wyróżniane są firmy oraz projekty, które na przestrzeni ostatniego roku miały największy wpływ na branżę nieruchomości komercyjnych. Wśród tegorocznych laureatów nie zabrakło marki 7R, której obiekt – zrealizowany dla spółki Żabka Polska – zdobył tytuł „Inwestycji Roku” w kategorii nieruchomości logistycznych i magazynowych.
– Nasze nowe centrum logistyczne pod Warszawą to największy i najnowocześniejszy obiekt w infrastrukturze sieci Żabka, a jednocześnie jeden z najbardziej technologicznie zaawansowanych projektów magazynowych w tej części Europy. Magazyn jest wyposażony w innowacyjne rozwiązania automatyczne, które nie tylko przyspieszą obsługę logistyczną sklepów i podniosą jakość obsługi naszych franczyzobiorców, ale także będą minimalizować oddziaływanie na środowisko naturalne. Do stworzenia tak innowacyjnego projektu potrzebowaliśmy zaufanego partnera, którego doświadczenie i podejście do realizacji nowoczesnych, przyszłościowych budynków gwarantowało sukces projektu. Współpraca z firmą 7R zapewniła nam realizację tego przedsięwzięcia na bardzo wysokim poziomie, dlatego tym bardziej cieszy nas wspólnie otrzymane wyróżnienie – mówi Andrzej Potyra, Head of Żabka Property Fund.
– Dostarczenie na rynek pierwszego w Polsce tak zaawansowanego magazynu dla branży retail to dla nas powód do niezwykłej satysfakcji. To przykład tego, jak z sukcesem można łączyć zrównoważony rozwój z osiąganiem celów biznesowych przez naszych klientów. Warto przy tym podkreślić, że już na etapie projektowania inwestycja była prowadzona w sposób zrównoważony, minimalizujący wpływ na środowisko naturalne. To dla nas bardzo ważny aspekt i cieszymy się, że również nasi partnerzy biznesowi dostrzegają w nim istotną przewagę konkurencyjną. Jesteśmy przekonani, że wdrożone na terenie obiektu udogodnienia pomogą Żabce jeszcze efektywniej prowadzić operacje logistyczne i zdobywać kolejne udziały w rynku. Jednocześnie z dumą dzielimy się naszym wspólnym sukcesem i doceniamy wartość tego szczególnego wyróżnienia – podkreśla Tomasz Lubowiecki, prezes 7R.
Inwestycja zrealizowana przez 7R dla Żabka Polska obejmuje blisko 60 000 m kw. nowoczesnej przestrzeni logistycznej i magazynowej. Obiekt zrealizowany został w formule Built-to-Suit (BTS), czyli zgodnie z indywidualnymi potrzebami sieci Żabka i optymalizującym wszystkie jej operacje logistyczne. Magazyn wyróżnia się dużą pojemnością składowania, został wyposażony w specjalistyczne powierzchnie chłodnicze, a dodatkowo wysokiej klasy systemy wspierające automatyzację procesów logistycznych – docelowo obiekt będzie mógł zapewnić dystrybucję zamówień dla ok. 5 000 sklepów.
Podczas realizacji projektu wśród priorytetów było zarówno zaawansowanie technologiczne magazynu, jak i dbałość o niską emisję dwutlenku węgla do atmosfery. Zgodnie z założeniami docelowo obiekt będzie zasilany zieloną energią pochodzącą z paneli fotowoltaicznych i jednostek trigeneracji. Z kolei dzięki wodooszczędnej armaturze zmniejszy się zużycie wody. W otoczeniu magazynu zwiększona została także bioróżnorodność terenu – utworzono łąki kwietne oraz przeprowadzono nasadzenia rodzimych gatunków drzew i krzewów. Ponadto na terenie obiektu znajdują się wiaty dla rowerów oraz specjalnie przeznaczone miejsce dla pojazdów umożliwiających wspólne przejazdy, a w przyszłości pojawią się stacje do ładowania pojazdów elektrycznych. W efekcie już na etapie projektu w ramach oceny zrównoważonego rozwoju magazyn został objęty certyfikacją BREEAM na poziomie Excellent.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.