MAGAZYN BUFOROWY ELEKTROMOBILNOŚĆ i FOTOWOLTAIKA

Ilona Urbańczyk
Seifert Polska
Kosztowska 21
41-409 Mysłowice
i.urbanczyk|seifert-logistics.com| |i.urbanczyk|seifert-logistics.com
+48 327 317 110
www.seifert-logistics.com
Pandemia istotnie spowolniła, a wręcz zahamowała w tym roku światową globalizację. Trwający od lat 80. zeszłego stulecia trend przenoszenia produkcji do Azji i towarzysząca mu globalizacja łańcuchów logistycznych wymagały przygotowania wielu scenariuszy wydarzeń.
Niewiele jednak firm i przedsiębiorców zobligowanych do kooperacji z operatorem logistycznym po to, by dostarczać klientowi produkt we właściwym czasie, w odpowiedniej ilości, we właściwym stanie i w odpowiedniej cenie, przygotowało się na ewentualność wystąpienia pandemii.
PANDEMIA. PLAN AWARYJNY - PLAN BUFOROWY
Doświadczony operator logistyczny, który wie jak budować odporność i wzmocnić siatkę bezpieczeństwa logistycznego to pewny plan awaryjny - plan buforowy, w przeciwieństwie do ofert pozostałych graczy logistycznych.
Magazynowe oferty deweloperskie, analogicznie do propozycji deweloperów nieruchomości to bowiem propozycje wynajmu pustej hali czy magazynu, bez wykwalifikowanych pracowników, wyposażenia i certyfikacji. Operator logistyczny w tym kontekście to wersja „pod klucz” z 24h serwisem według potrzeb (tj. tworzenie spersonalizowanych zestawów sprzedażowych, etykietowanie czy wykonywanie części prac montażowych) i scedowaną odpowiedzialnością, a więc wisienka na logistycznym torcie.
Obecną sytuację pandemiczną tak komentuje przedstawiciel operatora logistycznego - Dyrektor Logistyki Seifert Polska, Szymon Szczepanik:
„W tym nietypowym czasie musimy realizować swoje zadania dostosowując się do wymagań chwili. Z fazy globalizacji procesów logistycznych przechodzimy w tymczasowy etap deglobalizacji. Skupiamy się na zapewnieniu bezpieczeństwa ciągłości łańcuchów dostaw i udostępniamy powierzchnie buforowe.
Działamy dla branży FMCG. Dostarczamy podstawowych produktów użytku osobistego oraz produktów niezbędnych w naszych gospodarstwach domowych. Natomiast nigdy wcześniej nie zmagaliśmy się z tak dużym zapotrzebowaniem szpitali na podstawowe produkty ochrony epidemiologicznej, jak fartuch, maseczki czy rękawiczki, a jego bezpieczeństwo wiąże się z koniecznością funkcjonowania awaryjnych magazynów buforowych w kraju”.
BEZPIECZEŃSTWO NIE JEDNO MA JEDNAK IMIĘ
Pandemia oszczędzi elektromobilność i sektor źródeł energii odnawialnej. Jak wskazują analizy i eksperci koronawirus ze względu na rosnącą świadomość Polaków w połączeniu z dotacjami oraz zobowiązaniami krajów rozwijających się nie zahamuje rozwoju branż związanych z ograniczaniem emisji dwutlenku węgla.
Jako, że od lat głównym motorem napędowym Grupy logistycznej Seifert jest wyspecjalizowana logistyka kontraktowa dla branży motoryzacyjnej – firma Seifert jako operator logistyczny rozwijała się równolegle z nią. Nie inaczej jest i teraz, także w Polsce.
Seifert Automotive Polska – spółka-córka Seifert Polska latem tego roku objęła kompleksową obsługę logistyczną fabrykę baterii do modelów hybrydowych i w pełni elektrycznych niemieckiego producenta samochodów, położonej na zachód od Wrocławia, w gminie Jawor. „Już prężnie działamy – mówi Dyrektor Logistyki Seifert Automotive Polska Michał Musielak, a docelowo w 2021 obsłużymy logistycznie, w cyklu: przyjęcie - magazynowanie - zaopatrzenie linii - odbiór i wysyłka gotowych komponentów - zarządzanie pustymi opakowaniami – produkcję 110 tysięcy „elektromobilnych baterii” ”.
„Jednocześnie rozkwita branża fotowoltaiczna - dodaje Jan Brachmann, Prezes Zarządu Seifert Polska. Od lata buforujemy w Mysłowicach panele, falowniki i inne akcesoria fotowoltaiczne. Zweryfikowaliśmy problemy tej branży, wiemy o zatorach zaopatrzeniowych uniemożliwiających terminowe wywiązywanie się z zobowiązań, dlatego naszą ofertę krótkoterminowych powierzchni magazynowych kierujemy również do małych, średnich i dużych firm fotowoltaicznych na Górnym Śląsku, które chcą uniezależnić się od monopolu dostawców i bezpiecznie realizować swoje zlecenia, wzorem firm, którym już w ten sposób pomagamy”.
_________________________________________________________________________________
Seifert Polska i Seifert Automotive Polska, odpowiedzialna za projekty w Jaworze, są częścią międzynarodowej grupy logistycznej Seifert Logistics Grup, której historia jest wzorcowym przykładem rozwoju. Założona w roku 1947 firma, po dziś dzień jest przedsiębiorstwem rodzinnym z siedzibą w Ulm. Z lokalnego lidera rynku transportowego wyrosła do poziomu operatora spedycyjno-logistycznego działającego na arenie międzynarodowej, z ponad 70-letnią tradycją.
Grupa zatrudnia ponad 2 000 pracowników w 46 lokalizacjach w Europie, gdzie realizuje innowacyjne rozwiązania logistyczne dla branży motoryzacyjnej, papierniczej, chemicznej, farmaceutycznej, materiałów budowlanych i dóbr konsumpcyjnych.
+48 800 801 040
Logistyka@seifert-logistics.com

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Ewidencja godzin pracy – obowiązek każdego pracodawcy w 2025 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Polska uzależniona od leków z importu. To zagrożenie dla bezpieczeństwa lekowego kraju
Niespełna jedna trzecia sprzedawanych w Polsce leków jest produkowana w naszym kraju, podczas gdy średnia europejska to około 70 proc. Uzależnienie od importu jest poważnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa lekowego. Wzmocnieniu tego obszaru ma służyć jeden z konkursów w ramach KPO, który niedawno rozstrzygnęła Agencja Badań Medycznych. 112 mln zł trafi na wsparcie 22 projektów z obszaru innowacyjnych technologii biomedycznych. Jeden z nich dotyczy opracowania leków generycznych stosowanych w leczeniu POChP i astmy.
Robotyka i SI
Unia Europejska spóźniona w wyścigu AI. Eksperci apelują o szybsze inwestycje i zaprzestanie regulacji

– Decyzja o zainwestowaniu 200 mld euro w sztuczną inteligencję została podjęta zbyt późno – ocenia dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema. Jak podkreśla, Europa pozostaje w tyle za Stanami Zjednoczonymi i Chinami w zakresie innowacji. Kluczowe znaczenie ma teraz tempo i sposób dystrybucji środków – jeśli zostaną przekazane zbyt późno, efekty inwestycji mogą się stać nieaktualne w dynamicznie rozwijającym się świecie AI. Kolejne postulaty dotyczą zaprzestania regulacji i skupienia się na technologicznych niszach, w których jesteśmy liderami.
Sport
Rusza nowy sezon rowerów publicznych. Na ten element zrównoważonej mobilności stawia coraz więcej polskich miast [DEPESZA]

1 marca wystartował nowy sezon rowerów publicznych Nextbike. W tym roku mieszkańcy 80 polskich miast będą mieli do dyspozycji około 18 tys. rowerów. Szczególnym projektem będzie integracja działającego w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Metroroweru z Kolejami Śląskimi, co stworzy jeden z pierwszych w Polsce systemów transportowych w modelu mobility as a service. – Miasta konsekwentnie rozwijają infrastrukturę rowerową, dostrzegając jej kluczową rolę w budowaniu zrównoważonego transportu – ocenia Tomasz Wojtkiewicz, prezes zarządu Grupy Nextbike.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.