Maroko w sercu Warszawy
Lawenda Public Relations
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Maroko zyskuje coraz większą uwagę polskich turystów, a dzięki dogodnym połączeniom lotniczym staje się całorocznym kierunkiem turystycznym. Według danych przekazanych przez Marokańską Narodową Organizację Turystyczną (MNTO) 41,3 tys. Polaków odwiedziło ten kraj w 2022 roku, co stanowi prawie 4 razy więcej niż rok wcześniej. By dowiedzieć się więcej o tym kierunku, warto zaplanować wizytę na Międzynarodowych Targach Turystycznych ITTF w Warszawie, których premiera odbędzie się 16 marca.
Maroko to kraj, który przyciąga różnorodnością krajobrazu, mocnymi kolorami, kulturą, muzyką, rzemiosłem i kulinariami i na długo pozostaje w pamięci. Aktywne działania wizerunkowe prowadzone w Polsce, mają zwrócić uwagę przyszłych turystów, ale też tworzyć partnerstwa z touroperatorami i liniami lotniczymi.
– Naszym celem jest zwiększenie świadomości potencjału turystycznego Maroka zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i partnerów branżowych, by wspierać ich w budowaniu i urozmaicaniu oferty wyjazdowej. Wielokanałowa kampania „Maroko - Królestwo Światła” promująca nasz kraj czy obecność zespołu z atrakcyjnym stoiskiem na targach w Warszawie to ważne elementy strategii komunikacyjnej, które pozwalają docierać z przekazem do potencjalnych turystów – mówi Rachid Ennaciri, dyrektor MNTO.
Dogodne połączenia
Dane dotyczące ruchu turystycznego z 2022 roku pokazują, że miastami cieszącymi się największą popularnością wśród Polaków były Agadir i Marrakesz, do czego przyczyniają się dogodne połączenia lotnicze. Do Agadiru, nadmorskiego kurortu, który odwiedziło prawie 18,9 tys. turystów z Polski, można dolecieć bezpośrednio z Krakowa w cztery godziny. To miejsce dla tych, którzy chcą zrelaksować się na pięknych plażach lub podczas spaceru długą promenadą.
Z kolei do Marrakeszu, chętnie odwiedzanego przez turystów lubiących podróżować samodzielnie, można dostać się bezpośrednio w takim samym czasie dzięki połączeniu z Lotniska Chopina w Warszawie linią Wizz Air realizowanego w okresie od listopada do kwietnia dwa razy w tygodniu.
Perełki Maroka
Marrakesz jest wyjątkowym miastem, a jego atmosfera, energia, zabytki i pomniki historii działają na wyobraźnię podróżnych. Właśnie tam da się poczuć magię placu Jemaa el-Fna, który budzi się do życia wieczorem stając się tętniącym życiem teatrem. To największy plac w medynie i jednocześnie kluczowa atrakcja turystyczna, w 2008 roku wpisana na listę niematerialnego dziedzictwa UNESCO.
Będąc w mieście warto zaplanować też wizytę w Ogrodzie Majorelle, wypełnionym roślinami z całego świata, ale też do Muzeum Berberów, które inspiruje historią i kreatywnością najstarszego ludu Afryki Północnej. Tuż obok znajduje się też inna atrakcja – Muzeum Yves Saint Laurenta, francuskiego projektanta mody, przez lata związanego z Marrakeszem, który znacząco wpłynął na twórczość artysty.
– Na Targach ITTF będziemy również chcieli przybliżyć odwiedzającym inne ciekawe miejsca, jak np. niewielkie portowe miasteczko nad oceanem, Essaouirę, jedno z najważniejszych ośrodków windsurfingu na świecie czy zachęcić do doświadczenia Sahary wybierając się do Merzougi. Z pewnością podkreślimy też atrakcyjność trasy cesarskich miast, tj. Fezu, Marrakeszu, Rabatu, Meknes i Casablanki, gdzie każde z nich przez pewien czas było siedzibą królów – dodaje Rachid Ennaciri, dyrektor MNTO.
Najbliższą okazją, by poznać ofertę turystyczną Maroka i porozmawiać osobiście z jego przedstawicielami będą Międzynarodowe Targi Turystyczne ITTF. Odbędą się w dniach 16-18 marca w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Na 100 m2 stoiska nr 4 w sali marmurowej przedstawiciele Narodowej Organizacji Turystycznej Maroka doradzą, jak podróżować i gdzie się zatrzymać, udostępnią też materiały stanowiące dobrą bazę do zaplanowania podróży. Targową atmosferę urozmaici tradycyjna marokańska muzyka i pokaz tańca brzucha.
Więcej informacji www.visitmorocco.com./pl

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.