Media społecznościowe w branży IT - o czym należy pamiętać?
Liczba osób korzystających z mediów społecznościowych na całym świecie wynosi ponad 4,48 miliarda, a przeciętny użytkownik korzysta z 6,6 platform mediów społecznościowych miesięcznie[1]. Popularne platformy, takie jak Facebook, mają miesięcznie ponad 65,86 proc. użytkowników logujących się codziennie. W Polsce natomiast z social mediów korzysta 27 milionów osób. To ogromne wyzwanie dla firm. Każda branża ma bowiem swoją specyfikę. Jak prowadzić kanały SM na rynku IT? Światowe trendy pokazują, że najważniejsza jest personalizacja.
40 proc. wszystkich użytkowników Internetu na całym świecie korzysta z mediów społecznościowych w celach zawodowych. Do najpopularniejszych platform należą: Facebook, Instagram, Twitter czy LinkedIn. Ogromna popularność mediów społecznościowych sprawia, że firmy są zobligowane do tworzenia kreatywnych i spersonalizowanych strategii komunikacji, w celu dotarcia do odpowiednich grup docelowych.
Kluczem do sukcesu jest odpowiednia strategia komunikacji
31 proc. profesjonalistów B2B twierdzi, że sprzedaż społecznościowa pozwoliła im na budowanie głębszych relacji z klientami[2]. A jaka jest odpowiedź rynku? Aż 92 proc. kupujących z obszarów B2B jest gotowych na nawiązanie współpracy z firmami, które są liderami w branży. Pokonanie konkurencji i generowanie odpowiednich treści to ogromne wyzwanie.
– Kluczem do sukcesu jest posiadanie odpowiedniej komunikacji marki. Ta powinna być contentowa i spójna. Marka musi komunikować się w kanałach tradycyjnych, online, a także za pomocą swoich pracowników w ramach marketingu referencyjnego – mówi Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu Agencji PR Commplace. – Obserwujemy, że firmy, które mają spójną strategię i aktywnie działają w social mediach, generują wyższe przychody i mają lepsze wyniki sprzedażowe. Nie chcę generalizować, ponieważ na sprzedaż wpływa wiele czynników, w tym otoczenie gospodarcze. Niemniej jednak współczesny konsument pragnie kupować tu i teraz, a także mieć bezpośredni kontakt ze sprzedawcą.
Dla konsumenta XXI wieku bezpośredni kontakt oznacza responsywność, a także dostępność sprzedawcy przez całą dobę. Takie właśnie możliwości daje Internet.
Jak prowadzić kanały SM na rynku IT?
Branża IT jest specyficzna i posiada określony model sprzedaży. Producent może bezpośrednio docierać do swoich klientów bądź realizować zadania sprzedażowe za pomocą dystrybutorów i integratorów – model drugi jest zdecydowanie bardziej popularny w Polsce. Jak prowadzić kanały SM na rynku IT? Tu także kluczem jest odpowiednia strategia komunikacji.
– Firma powinna na początku określić cele komunikacyjne. Istotne są grupy docelowe, do których chce dotrzeć. Z jednej strony będą to potencjalni klienci, z drugiej zaś pracownicy i potencjalni kandydaci do pracy. Jak wiemy, branża IT boryka się z ogromnym brakiem rąk do pracy, a odpowiednio dobrana komunikacja może temu zaradzić – mówi Sebastian Kopiej z Commplace.
Umiejętność tworzenia prawdziwych relacji międzyludzkich to jedna z kluczowych korzyści mediów społecznościowych dla biznesu. Ważne jest generowanie autentycznego przekazu, a tym samym budowanie zaufania wobec marki i jej pracowników. Firmy powinny pokazywać, iż interesy klientów są dla nich bardzo ważne, ale kluczowy jest przekaz i wartości firmy.
Podczas tworzenia strategii komunikacji warto także zadbać o personal branding poszczególnych ekspertów firmy. Budowanie marki osobistej odgrywa ogromną rolę w świecie social mediów i pozycjonuje firmę na konkurencyjnym rynku.
[1] https://backlinko.com/social-media-users#social-media-usage-stats
[2] https://optinmonster.com/social-selling-statistics/

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Bezpieczeństwo stało się w UE tematem numer jeden. Miała w tym udział polska prezydencja
Ostatnie dni czerwca to dobra okazja do podsumowania pół roku prezydencji Polski w Radzie UE. Z tej okazji w Łodzi odbył się Wielki Piknik Europejski w Łodzi, w trakcie którego również wiceprzewodnicząca Parlamentu Europejskiego podsumowała ten okres: w ciągu ostatnich sześciu miesięcy Polska była silnym i odważnym przywódcą i również nam dała siłę i odwagę, aby kroczyć naprzód w tych bardzo trudnych czasach. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego Polsce udało się odbudować swoją pozycję na arenie międzynarodowej.
Polityka
Nie brakuje przeciwników zwiększenia wydatków na obronność do 5 proc. Obawiają się, że paradoksalnie zagrozi to bezpieczeństwu Europy

W Hadze rusza szczyt NATO. Jednym z ważniejszych punktów ma być podwyższenie wydatków państw sojuszniczych na zbrojenia i obronność do 5 proc. PKB. Jeśli wniosek zostanie zatwierdzony, państwa członkowskie przeznaczą łącznie na ten cel ponad 500 mld euro więcej rocznie. – Zwiększając wydatki na broń, nie tworzy się warunków do pokoju. Dlatego jesteśmy temu zdecydowanie przeciwni – podkreśla włoski europoseł Pasquale Tridico z Ruchu Pięciu Gwiazd (M5S).
Ochrona środowiska
Gospodarowanie odpadami nieodłącznym elementem strategii firm. Brak jasnych przepisów utrudnia ich działania

Odpowiedzialne gospodarowanie odpadami stanowi integralną część biznesu, a działania w tym obszarze coraz częściej wchodzą w skład strategii ESG. Opóźniające się wdrożenie systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP) zgodnego z wymogami Unii Europejskiej stawia jednak przed polskimi przedsiębiorstwami wiele wyzwań.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.