Coca-Cola HBC Polska najbardziej odpowiedzialną firmą FMCG

W tegorocznej, czternastej edycji Rankingu Odpowiedzialnych Firm, Coca-Cola HBC Polska została uznana liderem w branży „Dobra konsumpcyjne, farmacja”. Zajęła także drugie miejsce na podium w głównym zestawieniu, do którego w tym roku zakwalifikowało się w sumie 68 przedsiębiorstw ze 170, które były oceniane. Wyniki rankingu ogłoszono podczas wydarzenia online, które odbyło się 4 czerwca.
- To dla nas zaszczyt i wielka radość, że Coca-Cola HBC Polska po raz kolejny jest w czołówce Rankingu Odpowiedzialnych Firm. To efekt nie tylko konsekwentnie od lat realizowanej strategii na rzecz zrównoważonego rozwoju, ale też zaangażowania naszych pracowników, klientów, dostawców i wielu innych interesariuszy, z którymi na co dzień współpracujemy. Jako firma docierająca do milionów konsumentów w Polsce czujemy się odpowiedzialni za to, by kontynuować nasze wysiłki i być przykładem tego, w jaki sposób biznes może wywierać pozytywy wpływ na otoczenie w wielu różnych obszarach. – powiedziała Katarzyna Borucka, Dyrektor ds. Public Affairs i Komunikacji Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie.
Odpowiedzialność społeczna oraz zrównoważony rozwój stanowią nieodłączny element kultury biznesowej Coca‑Cola HBC Polska. Strategia firmy jest zbudowana na fundamentalnej wartości kreowania i dzielenia się wartością dodaną zarówno z pracownikami, klientami i społecznościami lokalnymi. Coca-Cola w swoich zobowiązaniach zrównoważonego rozwoju skupia się na minimalizowaniu wpływu ze swojej działalności na środowisko naturalne. W tym celu ogłosiła ambicję Świata Bez Odpadów, w ramach której do 2030 roku chce zbierać i przetwarzać dokładnie tyle puszek i butelek, ile trafia od niej do konsumentów. Co więcej, firma podejmuje działania, aby wszystkie jej opakowania, wykorzystywane na całym świecie, w 100% nadawały się do recyklingu. To jednak nie wszystko, firma stawia również na aktywizację zawodową młodych, dostarczając im narzędzia i programy takie jak YEP.Academy, które pomagają w wyborze kierunku edukacji, a także ścieżki zawodowej.
Ranking Odpowiedzialnych Firm, opublikowany po raz pierwszy w 2007 roku, to jedyne zestawienie firm działających w Polsce ocenianych pod kątem jakości zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR). Podstawą do stworzenia zestawień Rankingu Odpowiedzialnych Firm jest ankieta, którą firmy wypełniają zgodnie z zasadami należytej staranności i etyki zawodowej. Ranking umożliwia dokonanie wiarygodnej oceny swojego zaawansowania w podejmowaniu wyzwań zrównoważonego rozwoju, a także jest cennym instrumentem edukacyjnym, ułatwiającym rozwój strategii odpowiedzialności biznesu. Od 2018 roku organizatorem ROF jest Koźmiński Business Hub, natomiast partnerem merytorycznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.