Coca-Cola HBC Polska najbardziej odpowiedzialną firmą FMCG

W tegorocznej, czternastej edycji Rankingu Odpowiedzialnych Firm, Coca-Cola HBC Polska została uznana liderem w branży „Dobra konsumpcyjne, farmacja”. Zajęła także drugie miejsce na podium w głównym zestawieniu, do którego w tym roku zakwalifikowało się w sumie 68 przedsiębiorstw ze 170, które były oceniane. Wyniki rankingu ogłoszono podczas wydarzenia online, które odbyło się 4 czerwca.
- To dla nas zaszczyt i wielka radość, że Coca-Cola HBC Polska po raz kolejny jest w czołówce Rankingu Odpowiedzialnych Firm. To efekt nie tylko konsekwentnie od lat realizowanej strategii na rzecz zrównoważonego rozwoju, ale też zaangażowania naszych pracowników, klientów, dostawców i wielu innych interesariuszy, z którymi na co dzień współpracujemy. Jako firma docierająca do milionów konsumentów w Polsce czujemy się odpowiedzialni za to, by kontynuować nasze wysiłki i być przykładem tego, w jaki sposób biznes może wywierać pozytywy wpływ na otoczenie w wielu różnych obszarach. – powiedziała Katarzyna Borucka, Dyrektor ds. Public Affairs i Komunikacji Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie.
Odpowiedzialność społeczna oraz zrównoważony rozwój stanowią nieodłączny element kultury biznesowej Coca‑Cola HBC Polska. Strategia firmy jest zbudowana na fundamentalnej wartości kreowania i dzielenia się wartością dodaną zarówno z pracownikami, klientami i społecznościami lokalnymi. Coca-Cola w swoich zobowiązaniach zrównoważonego rozwoju skupia się na minimalizowaniu wpływu ze swojej działalności na środowisko naturalne. W tym celu ogłosiła ambicję Świata Bez Odpadów, w ramach której do 2030 roku chce zbierać i przetwarzać dokładnie tyle puszek i butelek, ile trafia od niej do konsumentów. Co więcej, firma podejmuje działania, aby wszystkie jej opakowania, wykorzystywane na całym świecie, w 100% nadawały się do recyklingu. To jednak nie wszystko, firma stawia również na aktywizację zawodową młodych, dostarczając im narzędzia i programy takie jak YEP.Academy, które pomagają w wyborze kierunku edukacji, a także ścieżki zawodowej.
Ranking Odpowiedzialnych Firm, opublikowany po raz pierwszy w 2007 roku, to jedyne zestawienie firm działających w Polsce ocenianych pod kątem jakości zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR). Podstawą do stworzenia zestawień Rankingu Odpowiedzialnych Firm jest ankieta, którą firmy wypełniają zgodnie z zasadami należytej staranności i etyki zawodowej. Ranking umożliwia dokonanie wiarygodnej oceny swojego zaawansowania w podejmowaniu wyzwań zrównoważonego rozwoju, a także jest cennym instrumentem edukacyjnym, ułatwiającym rozwój strategii odpowiedzialności biznesu. Od 2018 roku organizatorem ROF jest Koźmiński Business Hub, natomiast partnerem merytorycznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.