Komunikaty PR

CRAFTY - SPR Awards przyznane.

2024-10-01  |  17:45
Biuro prasowe
Kontakt
KAROLINA SIUDYŁA
MAGNIFICO MARKETING&PR CONSULTANTS

WAŁ MIEDZESZYŃSKI 608a
03-988 WARSZAWA
karolina|magnifico.com.pl| |karolina|magnifico.com.pl
609776612
www.magnifico.com.pl

W poniedziałek 30 września br. w kinie Iluzjon w Warszawie obyła się uroczysta gala wręczenia pierwszych w historii nagród CRAFTY-SPR Awards. Akademia Jurorów, licząca 144 twórców i producentów zrzeszonych w Stowarzyszeniu Producentów Reklamowych, oceniła ponad 200 zgłoszonych projektów w 14 kategoriach. 

CRAFTY - SPR Awards to wydarzenie, którego celem jest docenienie warsztatu i talentu osób tworzących reklamy, a także stworzenie platformy łączącej twórców z producentami.


 „Potrzebowaliśmy wydarzenia poświęconego wyłącznie twórcom i producentom, żebyśmy mieli szansę na networking i dialog. CRAFTY-SPR Awards to nasz autorski projekt, opracowany przez grupę producentów SPR: Magdę Garską (Xantus), Marcina Dworuchę (F25), Tomka Dławichowskiego (Timecode) i mnie. Uznaliśmy, że jest przestrzeń na te nagrody i że są doskonałym uzupełnieniem tego, co już funkcjonuje na naszym rynku. Nie było do tej pory w naszej branży wydarzenia poświęconego tylko i wyłącznie realizatorom i producentom reklam” – mówi Arleta Robinson, prezeska Stowarzyszenia Producentów Reklamowych i domu produkcyjnego Lucky Luciano.

Do pierwszej edycji nagród zgłoszono ponad 200 produkcji, przesłanych przez 30 domów produkcyjnych i postprodukcyjnych, w 14 kategoriach. Nowością na rynku jest kategoria Zrównoważona Produkcja, w której nagrodzono domy produkcyjne szczególnie dbające o klimat i środowisko przy swoich realizacjach. W skład Akademii jurorskiej weszli twórcy branży reklamowej oraz kilkunastu doświadczonych producentów.

Bardzo zależało nam, aby sposób oceniania prac był rzetelny i uczciwy. Wzorowaliśmy się na systemie przyznawania Oscarów. Powołaliśmy więc 144 osobową Akademię jurorską i stworzyliśmy system online, za pomocą którego każdy członek Akademii mógł anonimowo ocenić prace i oddać swoje głosy. Następnie system zliczył wyniki i tak wyłoniliśmy laureatów. O jakość ocen zadbaliśmy w ten sposób, że każdą kategorię oceniali głównie przedstawiciele danego tzw. „kraftu” – i tak w kategorii reżyseria oceniali reżyserzy, w kategorii scenografia – scenografowie itd. Akademię uzupełniło jeszcze kilkunastu doświadczonych producentów z naszego stowarzyszenia.” – mówi Tomek Dławichowski, wiceprezes Stowarzyszenia Producentów Reklamowych i prezes domu produkcyjnego Timecode.

Wyniki głosowania zaprezentowano podczas uroczystej gali finałowej 30 września w warszawskim kinie Iluzjon, na której przyznano nagrody główne i po dwa wyróżnienia w każdej kategorii.

Kategorie CRAFT:

  • Reżyseria:
    • Zwyciężczyni: Monika Kmita „Yes. Portret kobiecy” (F25)
    • I Wyróżnienie: Filip Załuska „SAR Bingo” (F25)
    • II Wyróżnienie: Marcin Pucyk „Unilever / AXE/ Łapy w górę” (Watchout Studio)

 

  • Zdjęcia:
    • Zwycięzca: Mikołaj Syguda „Yes. Portret kobiecy” (F25)
    • I Wyróżnienie: Julian Kernbach „HBO The last of us” (Ilmatic)
    • II Wyróżnienie: Michał Englert „Fortuna Bogini” (Watchout Studio)

 

  • Scenografia:
    • Zwycięzca: Nara Dumitrescu „Betclic Płaciliśmy podatki” (Dobro)
    • I Wyróżnienie: Paweł Dąbrowski „HBO The last of us” (Ilmatic)
    • II Wyróżnienie: Natalia Mleczak „Image Play Different” (Lucky Luciano)

 

  • Kostiumy:
    • Zwycięzcy: Paulina Surma i Sebastian Tokarczyk „Ikea Starter” (Spokój Film)
    • I Wyróżnienie: Dana Anghel „Betclic Płaciliśmy podatki” (Dobro)
    • II Wyróżnienie: Marta Zaczyńska „Yes. Portret kobiecy” (F25)

 

  • Charakteryzacja / Make up:
    • Zwycięzca: Dagmara Śrama „L’oreal Revitalift” (Szut Szut)
    • I Wyróżnienie: Dominika Godziemba-Tytrek „Blik Strofki” (Timecode Film Production)
    • II Wyróżnienie: Kasia Biały i Daniel Gryszke „Ikea Starter” (Spokój FIlm)

 

  • Animacja:
    • Zwycięzcy: Jacek Szewczyk, Bartek Rejdych, Patryk Habryn, Karol Szczepankiewicz  „Kubuś Waterrr” (Xantus)
    • I Wyróżnienie: Rafał Blecharz „Żabka Energy” (F25)
    • II Wyróżnienie: Magdalena Miszczak i Roman Pieńczykowski „Dopamina” (Truskavka)

 

  • VFX:
    • Zwycięzcy: Joanna Rutkowska, Natalia Rajszysz, Andrey Suhoroslov, Łukasz Piątkowski, Grzegorz Żołnowski „Little Simz BMW” (Locomotive)
    • I Wyróżnienie: Yan Marchenko „Sony ULT” (Truskavka)
    • II Wyróżnienie: Piotr Kłosowicz i Marcin Kolendo „Biedronka loyalty” (OTO Film)

 

  • Montaż:
    • Zwycięzcy: Mateusz Rybka i Kuba Michalczuk „Fortuna Bogini” (Watchout Studio)
    • I Wyróżnienie: Jakub Tomaszewicz „Yes. Portret kobiecy” (F25)
    • II Wyróżnienie: Magda Mikołajczyk „Orange, Wizerunek” (Film Produkcja)

 

  • Korekcja barwna:
    • Zwycięzca: Piotr Nowicki „Oshee Daria Miami” (Lemon)
    • I Wyróżnienie: Dominik Deras „HBO The last of us” (Ilmatic)
    • II Wyróżnienie: Piotr Nowicki „Sony ULT”, (Truskavka)

 

Kategorie dodatkowe:

  • Producentka/Producent Roku:
    • Zwycięzca: Adrian Włodarski (Watchout Studio)
    • I Wyróżnienie: Anna Łopat (Dynamo)
    • II Wyróżnienie: Jan Szczeniowski (Spokój Film)

 

  • Kierowniczka/Kierownik Produkcji Roku:
    • Zwycięzca: Jarosław Frontczak (Film Produkcja)
    • I Wyróżnienie: Katarzyna Ferenc (Film Reaktor)
    • II Wyróżnienie: Aleksandra Karkosa-Tomczak (F25)

 

  • Dom Produkcyjny Roku:
    • Zwycięzca: F25
    • I Wyróżnienie: Dobro
    • II Wyróżnienie: Watchout Studio

 

  • Film Roku:
    • Zwycięzca: „Yes. Portret kobiecy” (F25)
    • I Wyróżnienie: „Betclic. Płaciliśmy podatki” (Dobro)
    • II Wyróżnienie: „Porsche” (Dobro)
    •  
  • Zrównoważona Produkcja:
    • Zwycięzca: RIOTS, za projekt „BMW Charging Station”
    • I Wyróżnienie: ATM Virtual, za projekt „Polsat Czysta Polska”
    • II Wyróżnienie: OTO Film za projekt Captain Jack


Zamiast tradycyjnych statuetek laureatom wręczono oryginalne reliefy, zaprojektowane przez artystkę Olę Niepsuj. Co więcej, w ramach towarzyszącej wydarzeniu akcji „Las Nagród”, SPR finansuje zasadzenie 1 m² lasu za każde nadesłane zgłoszenie.

Wyjątkowe wyróżnienie otrzymał film „Portret Kobiecy”, przygotowany dla marki YES przez dom produkcyjny F25. Projekt został nagrodzony w kategorii specjalnej „Wybierz Swój Kurs”. Jej nazwa jest nieprzypadkowa – to brand claim patrona nagrody i partnera głównego CRAFTów - Betclic. Lider branży bukmacherskiej znany jest z nieszablonowej komunikacji marketingowej oraz kreatywnych inicjatyw. W zaledwie pięć lat od rozpoczęcia działalności w Polsce zbudował silną pozycję rynkową dzięki niestandardowym, nagradzanym kampaniom, a także działaniom branded content realizowanym w ramach Betclic Studios – platformy dla krótkometrażowych filmów dokumentalnych o inspirujących ludziach i historiach. Teraz Betclic docenił projekt, który w podobny, odważny sposób dociera do grupy docelowej, łamiąc stereotypy i wychodząc poza utarty szlak komunikacji w swojej kategorii. 

Nagrody specjalne przyznali też No Problemo Music (przedstawiciel Audionetwork) w kategorii „Muzyka, która niesie film” dla DOBRO za film „Porsche. W stronę marzeń” oraz Polska Organizacja Reklamodawców w kategorii „Najlepszy film okiem marketera” dla F25 za film „Yes. Portret kobiecy”

Kolejna edycja CRAFTÓW już za rok. Więcej na temat wydarzenia na www.crafty-awards.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: MAGNIFICO MARKETING&PR CONSULTANTS
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści Biuro prasowe
2025-03-06 | 11:10

Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści

Czy sztuczna inteligencja zastąpi marketerów? A może wręcz przeciwnie – stanie się ich największym sojusznikiem? W ostatnich latach zrewolucjonizowała podejście do tworzenia
Media i PR SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu
2025-03-04 | 13:00

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu

Wiedza, networking, relaks – to hasła przewodnie eventu w Zakopanem, czyli jednej z najważniejszych konferencji SEO w Europie, która zrzesza specjalistów
Media i PR BRAK ZDJĘCIA
2025-02-25 | 10:50

Reklama offline w erze cyfryzacji – dlaczego wciąż działa?

W czasach, gdy marketing cyfrowy zdominował strategie promocyjne wielu firm, łatwo zapomnieć o sile reklamy offline. Media społecznościowe, kampanie Google Ads czy reklamy wideo stały się nieodłącznym elementem codziennych działań

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.