Komunikaty PR

CRAFTY - SPR Awards przyznane.

2024-10-01  |  17:45
Biuro prasowe
Kontakt
KAROLINA SIUDYŁA
MAGNIFICO MARKETING&PR CONSULTANTS

WAŁ MIEDZESZYŃSKI 608a
03-988 WARSZAWA
karolina|magnifico.com.pl| |karolina|magnifico.com.pl
609776612
www.magnifico.com.pl

W poniedziałek 30 września br. w kinie Iluzjon w Warszawie obyła się uroczysta gala wręczenia pierwszych w historii nagród CRAFTY-SPR Awards. Akademia Jurorów, licząca 144 twórców i producentów zrzeszonych w Stowarzyszeniu Producentów Reklamowych, oceniła ponad 200 zgłoszonych projektów w 14 kategoriach. 

CRAFTY - SPR Awards to wydarzenie, którego celem jest docenienie warsztatu i talentu osób tworzących reklamy, a także stworzenie platformy łączącej twórców z producentami.


 „Potrzebowaliśmy wydarzenia poświęconego wyłącznie twórcom i producentom, żebyśmy mieli szansę na networking i dialog. CRAFTY-SPR Awards to nasz autorski projekt, opracowany przez grupę producentów SPR: Magdę Garską (Xantus), Marcina Dworuchę (F25), Tomka Dławichowskiego (Timecode) i mnie. Uznaliśmy, że jest przestrzeń na te nagrody i że są doskonałym uzupełnieniem tego, co już funkcjonuje na naszym rynku. Nie było do tej pory w naszej branży wydarzenia poświęconego tylko i wyłącznie realizatorom i producentom reklam” – mówi Arleta Robinson, prezeska Stowarzyszenia Producentów Reklamowych i domu produkcyjnego Lucky Luciano.

Do pierwszej edycji nagród zgłoszono ponad 200 produkcji, przesłanych przez 30 domów produkcyjnych i postprodukcyjnych, w 14 kategoriach. Nowością na rynku jest kategoria Zrównoważona Produkcja, w której nagrodzono domy produkcyjne szczególnie dbające o klimat i środowisko przy swoich realizacjach. W skład Akademii jurorskiej weszli twórcy branży reklamowej oraz kilkunastu doświadczonych producentów.

Bardzo zależało nam, aby sposób oceniania prac był rzetelny i uczciwy. Wzorowaliśmy się na systemie przyznawania Oscarów. Powołaliśmy więc 144 osobową Akademię jurorską i stworzyliśmy system online, za pomocą którego każdy członek Akademii mógł anonimowo ocenić prace i oddać swoje głosy. Następnie system zliczył wyniki i tak wyłoniliśmy laureatów. O jakość ocen zadbaliśmy w ten sposób, że każdą kategorię oceniali głównie przedstawiciele danego tzw. „kraftu” – i tak w kategorii reżyseria oceniali reżyserzy, w kategorii scenografia – scenografowie itd. Akademię uzupełniło jeszcze kilkunastu doświadczonych producentów z naszego stowarzyszenia.” – mówi Tomek Dławichowski, wiceprezes Stowarzyszenia Producentów Reklamowych i prezes domu produkcyjnego Timecode.

Wyniki głosowania zaprezentowano podczas uroczystej gali finałowej 30 września w warszawskim kinie Iluzjon, na której przyznano nagrody główne i po dwa wyróżnienia w każdej kategorii.

Kategorie CRAFT:

  • Reżyseria:
    • Zwyciężczyni: Monika Kmita „Yes. Portret kobiecy” (F25)
    • I Wyróżnienie: Filip Załuska „SAR Bingo” (F25)
    • II Wyróżnienie: Marcin Pucyk „Unilever / AXE/ Łapy w górę” (Watchout Studio)

 

  • Zdjęcia:
    • Zwycięzca: Mikołaj Syguda „Yes. Portret kobiecy” (F25)
    • I Wyróżnienie: Julian Kernbach „HBO The last of us” (Ilmatic)
    • II Wyróżnienie: Michał Englert „Fortuna Bogini” (Watchout Studio)

 

  • Scenografia:
    • Zwycięzca: Nara Dumitrescu „Betclic Płaciliśmy podatki” (Dobro)
    • I Wyróżnienie: Paweł Dąbrowski „HBO The last of us” (Ilmatic)
    • II Wyróżnienie: Natalia Mleczak „Image Play Different” (Lucky Luciano)

 

  • Kostiumy:
    • Zwycięzcy: Paulina Surma i Sebastian Tokarczyk „Ikea Starter” (Spokój Film)
    • I Wyróżnienie: Dana Anghel „Betclic Płaciliśmy podatki” (Dobro)
    • II Wyróżnienie: Marta Zaczyńska „Yes. Portret kobiecy” (F25)

 

  • Charakteryzacja / Make up:
    • Zwycięzca: Dagmara Śrama „L’oreal Revitalift” (Szut Szut)
    • I Wyróżnienie: Dominika Godziemba-Tytrek „Blik Strofki” (Timecode Film Production)
    • II Wyróżnienie: Kasia Biały i Daniel Gryszke „Ikea Starter” (Spokój FIlm)

 

  • Animacja:
    • Zwycięzcy: Jacek Szewczyk, Bartek Rejdych, Patryk Habryn, Karol Szczepankiewicz  „Kubuś Waterrr” (Xantus)
    • I Wyróżnienie: Rafał Blecharz „Żabka Energy” (F25)
    • II Wyróżnienie: Magdalena Miszczak i Roman Pieńczykowski „Dopamina” (Truskavka)

 

  • VFX:
    • Zwycięzcy: Joanna Rutkowska, Natalia Rajszysz, Andrey Suhoroslov, Łukasz Piątkowski, Grzegorz Żołnowski „Little Simz BMW” (Locomotive)
    • I Wyróżnienie: Yan Marchenko „Sony ULT” (Truskavka)
    • II Wyróżnienie: Piotr Kłosowicz i Marcin Kolendo „Biedronka loyalty” (OTO Film)

 

  • Montaż:
    • Zwycięzcy: Mateusz Rybka i Kuba Michalczuk „Fortuna Bogini” (Watchout Studio)
    • I Wyróżnienie: Jakub Tomaszewicz „Yes. Portret kobiecy” (F25)
    • II Wyróżnienie: Magda Mikołajczyk „Orange, Wizerunek” (Film Produkcja)

 

  • Korekcja barwna:
    • Zwycięzca: Piotr Nowicki „Oshee Daria Miami” (Lemon)
    • I Wyróżnienie: Dominik Deras „HBO The last of us” (Ilmatic)
    • II Wyróżnienie: Piotr Nowicki „Sony ULT”, (Truskavka)

 

Kategorie dodatkowe:

  • Producentka/Producent Roku:
    • Zwycięzca: Adrian Włodarski (Watchout Studio)
    • I Wyróżnienie: Anna Łopat (Dynamo)
    • II Wyróżnienie: Jan Szczeniowski (Spokój Film)

 

  • Kierowniczka/Kierownik Produkcji Roku:
    • Zwycięzca: Jarosław Frontczak (Film Produkcja)
    • I Wyróżnienie: Katarzyna Ferenc (Film Reaktor)
    • II Wyróżnienie: Aleksandra Karkosa-Tomczak (F25)

 

  • Dom Produkcyjny Roku:
    • Zwycięzca: F25
    • I Wyróżnienie: Dobro
    • II Wyróżnienie: Watchout Studio

 

  • Film Roku:
    • Zwycięzca: „Yes. Portret kobiecy” (F25)
    • I Wyróżnienie: „Betclic. Płaciliśmy podatki” (Dobro)
    • II Wyróżnienie: „Porsche” (Dobro)
    •  
  • Zrównoważona Produkcja:
    • Zwycięzca: RIOTS, za projekt „BMW Charging Station”
    • I Wyróżnienie: ATM Virtual, za projekt „Polsat Czysta Polska”
    • II Wyróżnienie: OTO Film za projekt Captain Jack


Zamiast tradycyjnych statuetek laureatom wręczono oryginalne reliefy, zaprojektowane przez artystkę Olę Niepsuj. Co więcej, w ramach towarzyszącej wydarzeniu akcji „Las Nagród”, SPR finansuje zasadzenie 1 m² lasu za każde nadesłane zgłoszenie.

Wyjątkowe wyróżnienie otrzymał film „Portret Kobiecy”, przygotowany dla marki YES przez dom produkcyjny F25. Projekt został nagrodzony w kategorii specjalnej „Wybierz Swój Kurs”. Jej nazwa jest nieprzypadkowa – to brand claim patrona nagrody i partnera głównego CRAFTów - Betclic. Lider branży bukmacherskiej znany jest z nieszablonowej komunikacji marketingowej oraz kreatywnych inicjatyw. W zaledwie pięć lat od rozpoczęcia działalności w Polsce zbudował silną pozycję rynkową dzięki niestandardowym, nagradzanym kampaniom, a także działaniom branded content realizowanym w ramach Betclic Studios – platformy dla krótkometrażowych filmów dokumentalnych o inspirujących ludziach i historiach. Teraz Betclic docenił projekt, który w podobny, odważny sposób dociera do grupy docelowej, łamiąc stereotypy i wychodząc poza utarty szlak komunikacji w swojej kategorii. 

Nagrody specjalne przyznali też No Problemo Music (przedstawiciel Audionetwork) w kategorii „Muzyka, która niesie film” dla DOBRO za film „Porsche. W stronę marzeń” oraz Polska Organizacja Reklamodawców w kategorii „Najlepszy film okiem marketera” dla F25 za film „Yes. Portret kobiecy”

Kolejna edycja CRAFTÓW już za rok. Więcej na temat wydarzenia na www.crafty-awards.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: MAGNIFICO MARKETING&PR CONSULTANTS
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom? Biuro prasowe
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz
Media i PR 25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji
2025-06-11 | 08:50

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji   Blisko 500 godzin wykładów, w których uczestniczyło 6 349
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.