Komunikaty PR

Fundusz AgriTech Hub inwestuje w Państwo Łąka

2020-03-24  |  01:00
Biuro prasowe

AgriTech Hub – fundusz venture capital, który wspiera w rozwoju innowacyjne projekty m.in. z sektora rolno-spożywczego, dokonał inwestycji w spółkę Państwo Łąka. Startup oferuje łąki antysmogowe, redukujące zanieczyszczenie powietrza.

W Polsce koszonych jest ponad 750 tysięcy ha trawników zlokalizowanych przy poboczach dróg. W silnikach kosiarek spalane jest 37 mln litrów paliwa rocznie, a pyły pochodzące z dróg stanowią w miastach do 50% zanieczyszczeń powietrza. W walce ze smogiem pomóc mogą odpowiednio skomponowane gatunkowo łąki kwietne, które pochłaniają niebezpieczne dla zdrowia pyły zawieszone i mają istotną przewagę nad trawnikami czy samymi drzewami. W promocję tej inicjatywy i jej realizację zaangażowany jest startup Państwo Łąka.

Na czele projektu stoi Maciej Podyma – pasjonat botaniki, aktywista na rzecz czystego powietrza i współzałożyciel Fundacji Łąka, która od kilku lat aktywnie działa i edukuje nt. korzyści ze zmiany trawników na łąki.

Moja przygoda z łąkami kwietnymi zaczęła się ponad 5 lat temu. Od tej pory staram się walczyć z trawnikowym szaleństwem. Na całym świecie trawniki zajmują ogromne obszary. Wymagają ciągłej opieki, koszenia, podlewania i nawozów. W Polsce wydajemy na to ponad 2 mld zł. Chcemy to zmienić, działając wspólnie zarówno z samorządami, politykami, instytucjami, jak i nauczycielami oraz właścicielami ogrodów. Działamy na wielu poziomach – edukując, przeprowadzając badania oraz oferując najlepszej jakości nasiona i usługi – mówi Maciej Podyma, założyciel firmy Państwo Łąka.

Pieniądze od inwestora przeznaczone zostaną głównie na przeprowadzenie badań nad opracowaniem innowacyjnej mieszanki nasion roślin łąkowych, którą z powodzeniem będzie można wysiewać w przestrzeniach miejskich oraz przy drogach.

Państwo Łąka to pierwsza spółka w portfolio naszego funduszu niosąca tak wyraźny społeczny pierwiastek, a przy tym bardzo perspektywiczna. Walka ze smogiem to obecnie wyzwanie, z którym mierzą się mieszkańcy miast i metropolii na całym świecie. W tym zakresie rynek odczuwa ogromną potrzebę innowacji. Łąki kwietne są prostym i jednocześnie bardzo skutecznym rozwiązaniem w walce z zanieczyszczonym powietrzem, a z punktu widzenia inwestora – również skalowalnym – mówi Marcin Woźniak, prezes AgriTech Hub.

Startup pod swoim szyldem prowadzi dwa brandy. Pierwszym z nich jest Pan Łąka (www.panlaka.pl), w ramach którego przeprowadzane są kompleksowe realizacje łąk kwietnych. Drugi, pod nazwą Pani Łąka (www.panilaka.pl), jest sklepem internetowy z autorskimi mieszankami nasion.

Inwestycja została przeprowadzona w ramach działania BRIdge Alfa, współfinansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

AgriTech Hub jest pomostem między światem nauki a biznesu, dlatego od początku swej działalności stawia na ścisłą współpracę ze środowiskiem naukowym. Jako jeden z niewielu funduszy venture capital w Polsce współpracuje, w zakresie ewaluacji i promocji projektów, z MIT Enterprise Forum Poland  – polskim oddziałem ogólnoświatowej sieci MIT Enterprise Forum (MITEF), zrzeszonej pod egidą Massachusetts Institute of Technology. Funduszem zarządza doświadczony zespół ekspertów, który dotychczas aktywnie działał przede wszystkim w obszarze nowych technologii i ICT, m.in. w funduszu venture capital – KnowledgeHub.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.