Nowe logo Centrum Nauki Experyment
Centrum Nauki EXPERYMENT
al. Zwycięstwa 96/98
81-451 Gdynia
j.milszewski|experyment.gdynia.pl| |j.milszewski|experyment.gdynia.pl
781976126
experyment.gdynia.pl
Experyment na nowo
Czy zauważyliście zmiany na budynku Centrum Nauki Experyment w Gdyni, gdy przejeżdżaliście Aleją Zwycięstwa lub przechodziliście obok Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego? Jeśli nie, podpowiadamy: z fasady Centrum zniknęło charakterystyczne, niebieskie logo.
Kiedy w 2007 roku otwierano Experyment towarzyszyły mu trzy hasła: nowość - pierwsze centrum na Pomorzu, interakcja i eksperymentowanie na wystawach i innowacyjna edukacja – pozaformalna i doświadczalna. Centrum szybko zyskało zainteresowanie gdynian, a rodziny z dziećmi oraz uczniowie lokalnych szkół pokochali ideę nauki poprzez mądrą zabawę. Jednocześnie stało się obowiązkowym punktem na mapie turystycznej trójmiasta.
Experyment dziś
Przez lata Centrum Nauki Experyment zbudowało bogatą ofertę dla coraz szerszego grona odbiorców. Poszło o krok dalej w edukacji nieformalnej, proponując dziś ponad 20 zajęć edukacyjnych, budując programy edukacyjne dla starszej młodzieży, współpracując ze środowiskami akademickimi i naukowymi przy projektach skierowanych do młodych naukowców, studentów.
Rodziny mogą korzystać z licznych w wydarzeń popularnonaukowych, wykładów, warsztatów i pokazów naukowych, również z udziałem wybitnych polskich naukowców i lubianych popularyzatorów nauki. Mogą też do woli cieszyć się wspólnym poznawaniem, nauką przez zabawę na wystawach i zajęciach w bogato wyposażonych salach laboratoryjnych.
Experyment postanowił w większym stopniu zainteresować także dorosłych odbiorców, budując szeroki wachlarz zajęć i wydarzeń popularnonaukowych. Na poważnie zajął się też tematem komunikacji naukowej, który rozwija we współpracy z licznymi uczelniami wyższymi, instytutami badawczymi, organizacjami studenckimi oraz instytucjami kultury.
Jednak przede wszystkim Experyment to przestrzeń do twórczego eksperymentowania otwierająca się na potrzeby każdego. Centrum tworzy przyjazne środowisko do zdobywania wiedzy i rozwoju – bez względu na wiek, wykształcenie czy zainteresowania, zgodnie z hasłem: „Lubimy wszystkie pytania. Lubimy naukę”.
W nowy rok z nowym logo
Jak pokazać nowe działania, nową jakość, nową ofertę i silną markę Experymentu w identyfikacji wizualnej? Jak wyrazić nowoczesność, multidyscyplinarność centrum i współczesnej nauki, otwartość na różne grupy społeczne w jednym znaku? Jak być adekwatnym do potrzeb starszych i młodszych odbiorców? Jak nie stracić waloru Experymentu – miejsca mądrej naukowej zabawy?
- Należy dobrze sprecyzować zadania centrum, jego rolę, jego środki wyrazu, jego odbiorców. Zrozumieć i dobrze wpisać się w potrzeby społeczne, wzmocnić potencjał oddziaływania, zawrzeć prorozwojowe sojusze, a na końcu krótko i treściwie przekazać to kreatywnym twórcom i doświadczonemu studiu projektowemu. Tylko tyle i aż tyle. Nowy znak ma zawrzeć to wszystko, nad czym zespół pracował od kilku lat i być aktualny przez następną dekadę. Experyment i jego logo ma zachęcać do rozwoju, podsycać ciekawość świata i pokazywać fascynujące oblicze nauki. Na końcu ma łączyć ludzi, dyscypliny i środowiska naukowe i komunikować to w sposób klarowny – mówi Alicja Harackiewicz, dyrektor Centrum Nauki Experyment.
Premiera nowego znaku odbyła się 31 grudnia, godz. 12.00 – Centrum weszło w kolejny rok z nowym przekazem, treścią i formą. Wprowadzenie logotypu ilustruje krótkim film, który pokazuje proces jego powstania, za które odpowiadało TOFU Studio z Gdańska [zobacz film: https://youtu.be/f9t9lk7JIyo].
- Nowe logo jest ciekawe, intrygujące i zaskakujące. Ma swoją siłę i mocny pierwiastek kreatywny. Wszyscy w zespole jesteśmy podekscytowani tą zmianą. Wierzymy, że nasi odbiorcy również ją poczują – dodaje Alicja Harackiewicz.
Nowy logotyp na fasadzie pojawi się wczesną wiosną. Teraz, korzystając z chwili przerwy w działaniach wystaw, wprowadzamy nowy znak graficzny w przestrzeń budynku i materiały Experymentu. Do zobaczenia wkrótce!
Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy
Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.