Komunikaty PR

Nowe logo Centrum Nauki Experyment

2021-01-11  |  10:20
Biuro prasowe
Kontakt
Jakub Milszewski
Centrum Nauki EXPERYMENT

al. Zwycięstwa 96/98
81-451 Gdynia
j.milszewski|experyment.gdynia.pl| |j.milszewski|experyment.gdynia.pl
781976126
experyment.gdynia.pl

Experyment na nowo

Czy zauważyliście zmiany na budynku Centrum Nauki Experyment w Gdyni, gdy przejeżdżaliście Aleją Zwycięstwa lub przechodziliście obok Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego? Jeśli nie, podpowiadamy: z fasady Centrum zniknęło charakterystyczne, niebieskie logo.

Kiedy w 2007 roku otwierano Experyment towarzyszyły mu trzy hasła: nowość - pierwsze centrum na Pomorzu, interakcja i eksperymentowanie na wystawach i innowacyjna edukacja – pozaformalna i doświadczalna. Centrum szybko zyskało zainteresowanie gdynian, a rodziny z dziećmi oraz uczniowie lokalnych szkół pokochali ideę nauki poprzez mądrą zabawę. Jednocześnie stało się obowiązkowym punktem na mapie turystycznej trójmiasta.

Experyment dziś

Przez lata Centrum Nauki Experyment zbudowało bogatą ofertę dla coraz szerszego grona odbiorców. Poszło o krok dalej w edukacji nieformalnej, proponując dziś ponad 20 zajęć edukacyjnych, budując programy edukacyjne dla starszej młodzieży, współpracując ze środowiskami akademickimi i naukowymi przy projektach skierowanych do młodych naukowców, studentów.

Rodziny mogą korzystać z licznych w wydarzeń popularnonaukowych, wykładów, warsztatów i pokazów naukowych, również z udziałem wybitnych polskich naukowców i lubianych popularyzatorów nauki. Mogą też do woli cieszyć się wspólnym poznawaniem, nauką przez zabawę na wystawach i zajęciach w bogato wyposażonych salach laboratoryjnych.

Experyment postanowił w większym stopniu zainteresować także dorosłych odbiorców, budując szeroki wachlarz zajęć i wydarzeń popularnonaukowych. Na poważnie zajął się też tematem komunikacji naukowej, który rozwija we współpracy z licznymi uczelniami wyższymi, instytutami badawczymi, organizacjami studenckimi oraz instytucjami kultury.

Jednak przede wszystkim Experyment to przestrzeń do twórczego eksperymentowania otwierająca się na potrzeby każdego. Centrum tworzy przyjazne środowisko do zdobywania wiedzy i rozwoju – bez względu na wiek, wykształcenie czy zainteresowania, zgodnie z hasłem: „Lubimy wszystkie pytania. Lubimy naukę”.

W nowy rok z nowym logo

Jak pokazać nowe działania, nową jakość, nową ofertę i silną markę Experymentu w identyfikacji wizualnej? Jak wyrazić nowoczesność, multidyscyplinarność centrum i współczesnej nauki, otwartość na różne grupy społeczne w jednym znaku? Jak być adekwatnym do potrzeb starszych i młodszych odbiorców? Jak nie stracić waloru Experymentu – miejsca mądrej naukowej zabawy?

- Należy dobrze sprecyzować zadania centrum, jego rolę, jego środki wyrazu, jego odbiorców. Zrozumieć i dobrze wpisać się w potrzeby społeczne, wzmocnić potencjał oddziaływania, zawrzeć prorozwojowe sojusze, a na końcu krótko i treściwie przekazać to kreatywnym twórcom i doświadczonemu studiu projektowemu. Tylko tyle i aż tyle. Nowy znak ma zawrzeć to wszystko, nad czym zespół pracował od kilku lat i być aktualny przez następną dekadę. Experyment i jego logo ma zachęcać do rozwoju, podsycać ciekawość świata i pokazywać fascynujące oblicze nauki. Na końcu ma łączyć ludzi, dyscypliny i środowiska naukowe i komunikować to w sposób klarowny  – mówi Alicja Harackiewicz, dyrektor Centrum Nauki Experyment.

Premiera nowego znaku odbyła się 31 grudnia, godz. 12.00 – Centrum weszło w kolejny rok z nowym przekazem, treścią i formą. Wprowadzenie logotypu ilustruje krótkim film, który pokazuje proces jego powstania, za które odpowiadało TOFU Studio z Gdańska [zobacz film: https://youtu.be/f9t9lk7JIyo].

- Nowe logo jest ciekawe, intrygujące i zaskakujące. Ma swoją siłę i mocny pierwiastek kreatywny. Wszyscy w zespole jesteśmy podekscytowani tą zmianą. Wierzymy, że nasi odbiorcy również ją poczują – dodaje Alicja Harackiewicz.    

Nowy logotyp na fasadzie pojawi się wczesną wiosną. Teraz, korzystając z chwili przerwy w działaniach wystaw, wprowadzamy nowy znak graficzny w przestrzeń budynku i materiały Experymentu. Do zobaczenia wkrótce!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Centrum Nauki EXPERYMENT
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom? Biuro prasowe
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz
Media i PR 25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji
2025-06-11 | 08:50

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji   Blisko 500 godzin wykładów, w których uczestniczyło 6 349
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.

Bankowość

Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.

Prawo

Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.