Komunikaty PR

Nowe logo Centrum Nauki Experyment

2021-01-11  |  10:20
Biuro prasowe
Kontakt
Jakub Milszewski
Centrum Nauki EXPERYMENT

al. Zwycięstwa 96/98
81-451 Gdynia
j.milszewski|experyment.gdynia.pl| |j.milszewski|experyment.gdynia.pl
781976126
experyment.gdynia.pl

Experyment na nowo

Czy zauważyliście zmiany na budynku Centrum Nauki Experyment w Gdyni, gdy przejeżdżaliście Aleją Zwycięstwa lub przechodziliście obok Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego? Jeśli nie, podpowiadamy: z fasady Centrum zniknęło charakterystyczne, niebieskie logo.

Kiedy w 2007 roku otwierano Experyment towarzyszyły mu trzy hasła: nowość - pierwsze centrum na Pomorzu, interakcja i eksperymentowanie na wystawach i innowacyjna edukacja – pozaformalna i doświadczalna. Centrum szybko zyskało zainteresowanie gdynian, a rodziny z dziećmi oraz uczniowie lokalnych szkół pokochali ideę nauki poprzez mądrą zabawę. Jednocześnie stało się obowiązkowym punktem na mapie turystycznej trójmiasta.

Experyment dziś

Przez lata Centrum Nauki Experyment zbudowało bogatą ofertę dla coraz szerszego grona odbiorców. Poszło o krok dalej w edukacji nieformalnej, proponując dziś ponad 20 zajęć edukacyjnych, budując programy edukacyjne dla starszej młodzieży, współpracując ze środowiskami akademickimi i naukowymi przy projektach skierowanych do młodych naukowców, studentów.

Rodziny mogą korzystać z licznych w wydarzeń popularnonaukowych, wykładów, warsztatów i pokazów naukowych, również z udziałem wybitnych polskich naukowców i lubianych popularyzatorów nauki. Mogą też do woli cieszyć się wspólnym poznawaniem, nauką przez zabawę na wystawach i zajęciach w bogato wyposażonych salach laboratoryjnych.

Experyment postanowił w większym stopniu zainteresować także dorosłych odbiorców, budując szeroki wachlarz zajęć i wydarzeń popularnonaukowych. Na poważnie zajął się też tematem komunikacji naukowej, który rozwija we współpracy z licznymi uczelniami wyższymi, instytutami badawczymi, organizacjami studenckimi oraz instytucjami kultury.

Jednak przede wszystkim Experyment to przestrzeń do twórczego eksperymentowania otwierająca się na potrzeby każdego. Centrum tworzy przyjazne środowisko do zdobywania wiedzy i rozwoju – bez względu na wiek, wykształcenie czy zainteresowania, zgodnie z hasłem: „Lubimy wszystkie pytania. Lubimy naukę”.

W nowy rok z nowym logo

Jak pokazać nowe działania, nową jakość, nową ofertę i silną markę Experymentu w identyfikacji wizualnej? Jak wyrazić nowoczesność, multidyscyplinarność centrum i współczesnej nauki, otwartość na różne grupy społeczne w jednym znaku? Jak być adekwatnym do potrzeb starszych i młodszych odbiorców? Jak nie stracić waloru Experymentu – miejsca mądrej naukowej zabawy?

- Należy dobrze sprecyzować zadania centrum, jego rolę, jego środki wyrazu, jego odbiorców. Zrozumieć i dobrze wpisać się w potrzeby społeczne, wzmocnić potencjał oddziaływania, zawrzeć prorozwojowe sojusze, a na końcu krótko i treściwie przekazać to kreatywnym twórcom i doświadczonemu studiu projektowemu. Tylko tyle i aż tyle. Nowy znak ma zawrzeć to wszystko, nad czym zespół pracował od kilku lat i być aktualny przez następną dekadę. Experyment i jego logo ma zachęcać do rozwoju, podsycać ciekawość świata i pokazywać fascynujące oblicze nauki. Na końcu ma łączyć ludzi, dyscypliny i środowiska naukowe i komunikować to w sposób klarowny  – mówi Alicja Harackiewicz, dyrektor Centrum Nauki Experyment.

Premiera nowego znaku odbyła się 31 grudnia, godz. 12.00 – Centrum weszło w kolejny rok z nowym przekazem, treścią i formą. Wprowadzenie logotypu ilustruje krótkim film, który pokazuje proces jego powstania, za które odpowiadało TOFU Studio z Gdańska [zobacz film: https://youtu.be/f9t9lk7JIyo].

- Nowe logo jest ciekawe, intrygujące i zaskakujące. Ma swoją siłę i mocny pierwiastek kreatywny. Wszyscy w zespole jesteśmy podekscytowani tą zmianą. Wierzymy, że nasi odbiorcy również ją poczują – dodaje Alicja Harackiewicz.    

Nowy logotyp na fasadzie pojawi się wczesną wiosną. Teraz, korzystając z chwili przerwy w działaniach wystaw, wprowadzamy nowy znak graficzny w przestrzeń budynku i materiały Experymentu. Do zobaczenia wkrótce!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Awanse i wzmocnienia w agencji Rokmates Biuro prasowe
2024-05-14 | 14:13

Awanse i wzmocnienia w agencji Rokmates

W związku z dynamicznym rozwojem agencji influencer marketingu Rokmates doszło w niej do ważnych zmian organizacyjnych. W celu lepszej obsługi twórców i klientów
Media i PR Agencja hoh z innowacyjną kampanią dla marki Danio
2024-05-13 | 13:00

Agencja hoh z innowacyjną kampanią dla marki Danio

Agencja marketingowa hoh ruszyła z innowacyjną kampanią influencerską dla marki Danio z portfolio Danone wykorzystującą nowe technologie. Kampania ma na celu promocję tegorocznej nowości
Media i PR Maciej Dolega w MediaMarktPolska!
2024-05-09 | 14:30

Maciej Dolega w MediaMarktPolska!

MediaMarkt Polska ma przyjemność ogłosić powołanie Macieja Dolegi na stanowisko szefa działu PR i rzecznika prasowego ze skutkiem od początku maja 2024 roku. Dzięki ponad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii

– W całym kraju jest już 1,5 tys. stacji 5G obsługujących pasmo C, ale cały czas pracujemy nad zwiększeniem zasięgu i włączamy kolejne. Do końca roku klienci Orange Polska będą korzystać łącznie z 3 tys. stacji, które włączamy zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w mniejszych miejscowościach – zapowiada Jolanta Dudek, wiceprezes Orange Polska ds. rynku konsumenckiego. Jak podkreśla, ta technologia, która na dobre ruszyła w Polsce z początkiem tego roku, jest dla konsumentów rewolucją w korzystaniu z mobilnego internetu. Wraz z jej upowszechnianiem Polacy kupują też coraz więcej telefonów obsługujących sieć 5G – łącznie w ich rękach jest już 3,25 mln takich smartfonów, a dostępność takiego sprzętu poprawiają coraz bardziej przystępne ceny.

Finanse

Trwają prace nad reformą finansowania samorządów. Mają zyskać większą autonomię i niezależność budżetu od zmian w podatkach

Ministerstwo Finansów przedstawiło założenia reformy finansowania jednostek samorządu terytorialnego. Resort przekonuje, że po jej wprowadzeniu dochody samorządów będą wyższe i niezależne od decyzji podatkowych podejmowanych na szczeblu centralnym. Dochody JST mają być określane poprzez wskazanie procentowego udziału danej jednostki w dochodach podatkowych na jej terenie, nie tylko w przypadku PIT-u i CIT-u, ale też podatku zryczałtowanego. Ministerstwa do końca maja mają też dokonać przeglądu zadań zlecanych samorządom, co będzie służyć ich wystandaryzowaniu.

Transport

Nadchodzi kumulacja inwestycji finansowanych ze środków UE. Wykonawcy muszą się przygotować na problemy z dostępnością kadr i zasobów

W związku z odblokowaniem środków unijnych firmy – zwłaszcza z sektora budowlanego – spodziewają się w tym roku boomu w inwestycjach infrastrukturalnych. Barierą dla ich realizacji może się jednak okazać dostępność rąk do pracy. Przedsiębiorcy obawiają się też, że kumulacja inwestycji w krótkim czasie może pociągnąć za sobą wzrost popytu nie tylko na kadry, ale i materiały czy specjalistyczne usługi podwykonawcze, co z kolei może się przełożyć na wzrost cen. – Od strony formalnej jesteśmy przygotowani do poradzenia sobie z tą kumulacją. Jest możliwość punktowych zmian w prawie zamówień publicznych i tego nie wykluczam – mówi Hubert Nowak, prezes Urzędu Zamówień Publicznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.