Rusza plebiscyt na superbohatera w PKP Intercity
INFORMACJA PRASOWA
do natychmiastowej publikacji
RUSZA PLEBISCYT NA SUPERBOHATERA W PKP INTERCITY
Warszawa, 24 kwietnia 2024. Fundacja Nauka. To Lubię wspólnie z PKP Intercity uruchamiają projekt „Szlak Akademii Superbohaterów”. Pierwszym etapem jest plebiscyt na superbohatera, w którym głosy internautów wyłonią wizerunek polskiego naukowca, jaki ozdobi jedną z lokomotyw PKP Intercity.
Szczegóły plebiscytu
Z dniem 24 kwietnia rozpoczyna się plebiscyt, który potrwa do 8 maja 2024 roku. W głosowaniu, dostępnym na stronie www.akademiasuperbohaterow.pl/plebiscyt, każdy może oddać swój głos na jednego z dziesięciu wybitnych polskich naukowców. Wśród kandydatów znajdują się takie osobistości jak Maria Skłodowska-Curie czy Ignacy Łukasiewicz. Zwycięzca plebiscytu zostanie ogłoszony 9 maja, a jego wizerunek pojawi się na lokomotywie PKP Intercity, tworząc ruchomą platformę promującą polską naukę. Internautom w podjęciu decyzji pomogą ciekawie opisane biografie kandydatów, dostępne są na stronie internetowej dedykowanej akcji.
"Zachęcam do oddania głosu w plebiscycie Akademii Superbohaterów! Fundacja Nauka. To Lubię stawia na nieszablonowe podejście do popularyzacji nauki, a ten projekt to zdecydowanie jeden z nich. Pozwólcie, że naukowcy staną się przewodnikami w podróży pełnej odkryć. Wybierzcie swojego ulubionego bohatera nauki i dołączcie do nas na Szlaku Akademii Superbohaterów, odkrywając Polskę w zupełnie nowy sposób!" – opowiada o plebiscycie dr Tomasz Rożek, prezes Fundacji Nauka. To Lubię.
"Chętnie angażujemy się w akcje mówiące o sukcesach polskich naukowców, w tym tych związanych z koleją – mówi Janusz Malinowski, prezes zarządu PKP Intercity. Szlak Akademii Superbohaterów to z jednej strony przybliżenie dzieciom i młodzieży wybitnych postaci, ale także zachęcenie do wybrania się w podróż naszymi pociągami. Chcemy pokazać, że kolej to fascynujące historie, niezwykłe wynalazki, ciekawe rozwiązania techniczne i przyjemność z podróży.
Lokomotywa oklejona wizerunkiem wybranego superbohatera będzie podróżować po Polsce przez pół roku. Fundacja "Nauka. To Lubię" i PKP Intercity zachęcają do fotografowania lokomotywy i udostępniania zdjęć w mediach społecznościowych z hashtagami #akademiasuperbohaterów i #naukatolubie.
Akcja „Szlak Akademii Superbohaterów”
Inicjatywa obejmuje nie tylko plebiscyt, ale również stworzenie mapy szlaku Akademii Superbohaterów, emisję filmów edukacyjnych oraz prelekcje popularnonaukowe na dworcach polskich miast.
Mapa zaprezentowana na początku czerwca, wraz z przewodnikiem zawierającym propozycje wycieczek, pomoże odkrywać miejsca związane z nauką i polskimi naukowcami. Mapa i przewodnik zaoferują zarówno edukacyjne, jak i rozrywkowe elementy, idealne na rodzinne wyprawy czy szkolne wycieczki.
W letnich miesiącach na kanałach Nauka. To Lubię pojawią się trzy filmy edukacyjne o polskich kolejach, a we wrześniu planowane są dwa spotkania z dr. Tomaszem Rożkiem na dworcach kolejowych. Wydarzenia te zaoferują atrakcje, takie jak konkursy i prelekcje.
Projekt „Szlak Akademii Superbohaterów” to wyjątkowa okazja do poznania wkładu polskich naukowców w rozwój światowej nauki oraz atrakcyjna forma spędzenia czasu zarówno dla rodzin z dziećmi, jak i dla wszystkich miłośników nauki.
---
Kontakt dla mediów: Dominika Maliszewska, Loudy Public Relations, + 48 506 564 182, projekt@loudy.pl
O Fundacji „Nauka. To Lubię"
Fundacja „Nauka. To Lubię", którą założył i kieruje dr Tomasz Rożek (dziennikarz i popularyzator nauki) zajmuje się edukacją i wszechstronnymi działaniami na rzecz promowania nauki oraz technologii. Tłumaczy dorosłym i dzieciom, jak działa świat. Regularnie organizuje wydarzenia edukacyjne i publikuje popularnonaukowe materiały wideo, mające na celu przybliżenie różnych dziedzin nauki szerokiej publiczności. W ramach swojej misji, przyznaje granty dla zdolnych, młodych naukowców. "Akademia Superbohaterów" to autorski projekt Fundacji. Idea powstała z potrzeby popularyzowania osiągnięć wybitnych Polaków, znanych i nieznanych naukowców, którzy przez wieki dokonywali znaczących często przełomowych odkryć. www.naukatolubie.pl
O PKP Intercity
PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który łączy centra dużych miast oraz popularne ośrodki turystyczne w kraju, a także umożliwia wygodne podróżowanie po Europie. Każdego dnia przewoźnik uruchamia około 400 pociągów. www.intercity.pl

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.