Komunikaty PR

Rusza plebiscyt na superbohatera w PKP Intercity

2024-04-24  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania Info ( 0.01 MB )

INFORMACJA PRASOWA
do natychmiastowej publikacji

RUSZA PLEBISCYT NA SUPERBOHATERA W PKP INTERCITY

Warszawa, 24 kwietnia 2024. Fundacja Nauka. To Lubię wspólnie z PKP Intercity uruchamiają projekt „Szlak Akademii Superbohaterów”. Pierwszym etapem jest plebiscyt na superbohatera, w którym głosy internautów wyłonią wizerunek polskiego naukowca, jaki ozdobi jedną z lokomotyw PKP Intercity.

Szczegóły plebiscytu

Z dniem 24 kwietnia  rozpoczyna się plebiscyt, który potrwa do 8 maja 2024 roku. W głosowaniu, dostępnym na stronie www.akademiasuperbohaterow.pl/plebiscyt, każdy może oddać swój głos na jednego z dziesięciu wybitnych polskich naukowców. Wśród kandydatów znajdują się takie osobistości jak Maria Skłodowska-Curie czy Ignacy Łukasiewicz. Zwycięzca plebiscytu zostanie ogłoszony 9 maja, a jego wizerunek pojawi się na lokomotywie PKP Intercity, tworząc ruchomą platformę promującą polską naukę. Internautom w podjęciu decyzji pomogą ciekawie opisane biografie kandydatów, dostępne są na stronie internetowej dedykowanej akcji.

"Zachęcam do oddania głosu w plebiscycie Akademii Superbohaterów! Fundacja Nauka. To Lubię stawia na nieszablonowe podejście do popularyzacji nauki, a ten projekt to zdecydowanie jeden z nich. Pozwólcie, że naukowcy staną się przewodnikami w podróży pełnej odkryć. Wybierzcie swojego ulubionego bohatera nauki i dołączcie do nas na Szlaku Akademii Superbohaterów, odkrywając Polskę w zupełnie nowy sposób!" – opowiada o plebiscycie dr Tomasz Rożek, prezes Fundacji Nauka. To Lubię.

"Chętnie angażujemy się w akcje mówiące o sukcesach polskich naukowców, w tym tych związanych z koleją – mówi Janusz Malinowski, prezes zarządu PKP Intercity. Szlak Akademii Superbohaterów to z jednej strony przybliżenie dzieciom i młodzieży wybitnych postaci, ale także zachęcenie do wybrania się w podróż naszymi pociągami. Chcemy pokazać, że kolej to fascynujące historie, niezwykłe wynalazki, ciekawe rozwiązania techniczne i przyjemność z podróży.

Lokomotywa oklejona wizerunkiem wybranego superbohatera będzie podróżować po Polsce przez pół roku. Fundacja "Nauka. To Lubię" i PKP Intercity zachęcają do fotografowania lokomotywy i udostępniania zdjęć w mediach społecznościowych z hashtagami #akademiasuperbohaterów i #naukatolubie.
 

Akcja „Szlak Akademii Superbohaterów”    

Inicjatywa obejmuje nie tylko plebiscyt, ale również stworzenie mapy szlaku Akademii Superbohaterów, emisję filmów edukacyjnych oraz prelekcje popularnonaukowe na dworcach polskich miast.

Mapa zaprezentowana na początku czerwca, wraz z przewodnikiem zawierającym propozycje wycieczek, pomoże odkrywać miejsca związane z nauką i polskimi naukowcami. Mapa i przewodnik zaoferują zarówno edukacyjne, jak i rozrywkowe elementy, idealne na rodzinne wyprawy czy szkolne wycieczki.

W letnich miesiącach na kanałach Nauka. To Lubię pojawią się trzy filmy edukacyjne o polskich kolejach, a we wrześniu planowane są dwa spotkania z dr. Tomaszem Rożkiem na dworcach kolejowych. Wydarzenia te zaoferują atrakcje, takie jak konkursy i prelekcje.

Projekt „Szlak Akademii Superbohaterów” to wyjątkowa okazja do poznania wkładu polskich naukowców w rozwój światowej nauki oraz atrakcyjna forma spędzenia czasu zarówno dla rodzin z dziećmi, jak i dla wszystkich miłośników nauki.    

---

Kontakt dla mediów: Dominika Maliszewska, Loudy Public Relations,  + 48 506 564 182, projekt@loudy.pl

 

O Fundacji „Nauka. To Lubię"

Fundacja „Nauka. To Lubię", którą założył i kieruje dr Tomasz Rożek (dziennikarz i popularyzator nauki)  zajmuje się edukacją i wszechstronnymi działaniami na rzecz promowania nauki oraz technologii. Tłumaczy dorosłym i dzieciom, jak działa świat. Regularnie organizuje wydarzenia edukacyjne i publikuje popularnonaukowe materiały wideo, mające na celu przybliżenie różnych dziedzin nauki szerokiej publiczności. W ramach swojej misji, przyznaje granty dla zdolnych, młodych naukowców. "Akademia Superbohaterów" to autorski projekt Fundacji. Idea powstała z potrzeby popularyzowania osiągnięć wybitnych Polaków, znanych i nieznanych naukowców, którzy przez wieki dokonywali znaczących często przełomowych odkryć. www.naukatolubie.pl 

O PKP Intercity

PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który łączy centra dużych miast oraz popularne ośrodki turystyczne w kraju, a także umożliwia wygodne podróżowanie po Europie. Każdego dnia przewoźnik uruchamia około 400 pociągów. www.intercity.pl

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Infrastruktura

Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

Polityka

Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.