Komunikaty PR

Rusza plebiscyt na superbohatera w PKP Intercity

2024-04-24  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania Info ( 0.01 MB )

INFORMACJA PRASOWA
do natychmiastowej publikacji

RUSZA PLEBISCYT NA SUPERBOHATERA W PKP INTERCITY

Warszawa, 24 kwietnia 2024. Fundacja Nauka. To Lubię wspólnie z PKP Intercity uruchamiają projekt „Szlak Akademii Superbohaterów”. Pierwszym etapem jest plebiscyt na superbohatera, w którym głosy internautów wyłonią wizerunek polskiego naukowca, jaki ozdobi jedną z lokomotyw PKP Intercity.

Szczegóły plebiscytu

Z dniem 24 kwietnia  rozpoczyna się plebiscyt, który potrwa do 8 maja 2024 roku. W głosowaniu, dostępnym na stronie www.akademiasuperbohaterow.pl/plebiscyt, każdy może oddać swój głos na jednego z dziesięciu wybitnych polskich naukowców. Wśród kandydatów znajdują się takie osobistości jak Maria Skłodowska-Curie czy Ignacy Łukasiewicz. Zwycięzca plebiscytu zostanie ogłoszony 9 maja, a jego wizerunek pojawi się na lokomotywie PKP Intercity, tworząc ruchomą platformę promującą polską naukę. Internautom w podjęciu decyzji pomogą ciekawie opisane biografie kandydatów, dostępne są na stronie internetowej dedykowanej akcji.

"Zachęcam do oddania głosu w plebiscycie Akademii Superbohaterów! Fundacja Nauka. To Lubię stawia na nieszablonowe podejście do popularyzacji nauki, a ten projekt to zdecydowanie jeden z nich. Pozwólcie, że naukowcy staną się przewodnikami w podróży pełnej odkryć. Wybierzcie swojego ulubionego bohatera nauki i dołączcie do nas na Szlaku Akademii Superbohaterów, odkrywając Polskę w zupełnie nowy sposób!" – opowiada o plebiscycie dr Tomasz Rożek, prezes Fundacji Nauka. To Lubię.

"Chętnie angażujemy się w akcje mówiące o sukcesach polskich naukowców, w tym tych związanych z koleją – mówi Janusz Malinowski, prezes zarządu PKP Intercity. Szlak Akademii Superbohaterów to z jednej strony przybliżenie dzieciom i młodzieży wybitnych postaci, ale także zachęcenie do wybrania się w podróż naszymi pociągami. Chcemy pokazać, że kolej to fascynujące historie, niezwykłe wynalazki, ciekawe rozwiązania techniczne i przyjemność z podróży.

Lokomotywa oklejona wizerunkiem wybranego superbohatera będzie podróżować po Polsce przez pół roku. Fundacja "Nauka. To Lubię" i PKP Intercity zachęcają do fotografowania lokomotywy i udostępniania zdjęć w mediach społecznościowych z hashtagami #akademiasuperbohaterów i #naukatolubie.
 

Akcja „Szlak Akademii Superbohaterów”    

Inicjatywa obejmuje nie tylko plebiscyt, ale również stworzenie mapy szlaku Akademii Superbohaterów, emisję filmów edukacyjnych oraz prelekcje popularnonaukowe na dworcach polskich miast.

Mapa zaprezentowana na początku czerwca, wraz z przewodnikiem zawierającym propozycje wycieczek, pomoże odkrywać miejsca związane z nauką i polskimi naukowcami. Mapa i przewodnik zaoferują zarówno edukacyjne, jak i rozrywkowe elementy, idealne na rodzinne wyprawy czy szkolne wycieczki.

W letnich miesiącach na kanałach Nauka. To Lubię pojawią się trzy filmy edukacyjne o polskich kolejach, a we wrześniu planowane są dwa spotkania z dr. Tomaszem Rożkiem na dworcach kolejowych. Wydarzenia te zaoferują atrakcje, takie jak konkursy i prelekcje.

Projekt „Szlak Akademii Superbohaterów” to wyjątkowa okazja do poznania wkładu polskich naukowców w rozwój światowej nauki oraz atrakcyjna forma spędzenia czasu zarówno dla rodzin z dziećmi, jak i dla wszystkich miłośników nauki.    

---

Kontakt dla mediów: Dominika Maliszewska, Loudy Public Relations,  + 48 506 564 182, projekt@loudy.pl

 

O Fundacji „Nauka. To Lubię"

Fundacja „Nauka. To Lubię", którą założył i kieruje dr Tomasz Rożek (dziennikarz i popularyzator nauki)  zajmuje się edukacją i wszechstronnymi działaniami na rzecz promowania nauki oraz technologii. Tłumaczy dorosłym i dzieciom, jak działa świat. Regularnie organizuje wydarzenia edukacyjne i publikuje popularnonaukowe materiały wideo, mające na celu przybliżenie różnych dziedzin nauki szerokiej publiczności. W ramach swojej misji, przyznaje granty dla zdolnych, młodych naukowców. "Akademia Superbohaterów" to autorski projekt Fundacji. Idea powstała z potrzeby popularyzowania osiągnięć wybitnych Polaków, znanych i nieznanych naukowców, którzy przez wieki dokonywali znaczących często przełomowych odkryć. www.naukatolubie.pl 

O PKP Intercity

PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który łączy centra dużych miast oraz popularne ośrodki turystyczne w kraju, a także umożliwia wygodne podróżowanie po Europie. Każdego dnia przewoźnik uruchamia około 400 pociągów. www.intercity.pl

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:30

Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy

Współczesne przedsiębiorstwa działające w modelu B2B muszą stawić czoła rosnącej konkurencji oraz zmieniającym się oczekiwaniom klientów. Kluczowym elementem
Media i PR Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
2024-12-27 | 08:30

Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?

Marketing internetowy to potężne narzędzie, które nieustannie ewoluuje wraz z rozwojem technologii i zmieniającymi się zachowaniami konsumentów. Dynamiczny
Media i PR Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
2024-12-19 | 15:17

Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura

Podczas 22. edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego co roku przez Związek Firm Public Relations, Manufaktura w Łodzi została nagrodzona dwoma statuetkami – Złotym i Srebrnym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Edukacja

Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami

Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.

Fundusze unijne

Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty

Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.