MediSensonic przygotowuje się do procesu certyfikacji dla Touchwave’
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
MediSensonic planuje w 2025 roku przeprowadzenie procesu szybkiej ścieżki certyfikacji dla jednego ze swoich wiodących projektów – ‘Touchwave’. To efekt pomyślnie zakończonej II fazy badania klinicznego dla technologii medycznej, która służy do ciągłego oraz bezinwazyjnego pomiaru ciśnienia we krwi. Celem badań było porównanie dokładności systemu pomiarowego oraz holtera pompowanego jako systemu referencyjnego. Wyniki testów okazały się bardzo pozytywne, a urządzenie jest na dobrej drodze do komercjalizacji, która spodziewana jest na przełomie 2025/2026 roku.
Testy na grupie 40 ochotników II fazy badania klinicznego trwały 24 godziny w warunkach domowych i polegały na analizie ciśnienia skurczowego (SBP) i rozkurczowego (DBP) przy użyciu systemu pomiarowego oraz holtera pompowanego. Kluczowym wskaźnikiem była średnia miara błędu MARD (Mean Absolute Relative Difference) w pomiarze ciśnienia górnego i dolnego krwi, względem urządzenia referencyjnego, która wynosi poniżej 10%.
Dało to potwierdzenie bardzo wysokiej skuteczności zastosowanych technik pomiarowych obejmujących metodę optyczną i mikrofalową.
I oraz II fazę badań klinicznych przeprowadzono w Klinice Kardiologii i Chorób Wewnętrznych Wojskowego Instytutu Medycznego, pod kierownictwem płk. prof. dr. hab. n. med. Pawła Krzesińskiego.
- Wyniki badań klinicznych są bardzo satysfakcjonujące i potwierdzają założenia dotyczące dokładności systemu Touchwave. Aktualnie urządzenie, w wersji optycznej, jest gotowe do rozpoczęcia procesu szybkiej ścieżki certyfikacji. Liczymy, że niezbędne certyfikaty uda nam się otrzymać już w 2025 roku, co pozwoli nam płynnie przejść do etapu komercjalizacji, której spodziewamy się na przełomie 2025/2026 roku. – informuje Robert Gromada, prezes zarządu MediSensonic. – Po tym jak nasz ciśnieniomierz optyczny trafi na rynek będziemy starali się o pozyskanie dodatkowych środków na dalsze działania R&D. Rozważamy też fuzję dwóch technologii: głowicy i optycznej i mikrofalowej w jednym wyrobie. – dodaje. Robert Gromada
Touchwave to rozwiązanie, które rewolucjonizuje bezinwazyjny pomiar ciśnienia we krwi. Urządzenie, działające bez użycia tradycyjnych pompowanych mankietów lub elektrod, zapewnia rzetelne i wygodne badania dzięki zaawansowanym technikom pomiaru: mikrofalowym i optycznym oraz zaawansowanym systemom analizy danych.
Zastosowane w urządzeniu techniki optyczne i mikrofalowe oprócz pomiaru ciśnienia krwi w czasie rzeczywistym, pozwalają na uzyskanie wielu cennych informacji dotyczących przepływu krwi w układzie sercowo-naczyniowych.
- Techniki te umożliwiają ocenę stanu żywotności i sztywności tętnic, a także prawdopodobieństwa wystąpienia chorób serca, co ma ogromne znaczenie pod kątem profilaktyki chorób kardiologicznych.
Dotychczasowe metody nie dostarczały tak precyzyjnych i szczegółowych informacji, co czyni Touchwave przełomowym produktem. Zdajemy sobie także sprawę, że prócz precyzji ważna jest również wygoda użytkowania. To ona odgrywa szczególną rolę przede wszystkim dla dzieci i osób starszych. – mówi Zenon Szczepaniak, Dyrektor ds. Badań i Rozwoju w MediSensonic.
MediSensonic równolegle finalizuje badania kliniczne w innym autorskim projekcie o nazwie ‘Glucowave’, czyli rewolucyjnym na skalę światową urządzeniu do bezinwazyjnego pomiaru poziomu glukozy we krwi, które ma potencjał zmienić diagnostykę około 500 milionów osób na świecie cierpiących na cukrzycę.
Innowacje w technologii mają na celu poprawę jakości opieki nad pacjentem, prowadząc do cyfrowego wzrostu zdrowia. Przewiduje się, że rynek ten w ujęciu globalnym, do 2026 roku osiągnie wartość 456,9 mld USD, rosnąc o 18,8% rdr.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.