Komunikaty PR

Metody aplikacji etykiet - wybieramy najlepszą opcję

2021-05-07  |  16:00
Biuro prasowe

Jak poprawnie znakować produkt, czyli metody aplikacji etykiet

Automatyzacja produkcji, w tym także procesów znakowania produktów, to dla przemysłu, handlu i całej gospodarki - synonim postępu. Jeśli w Twoim zakładzie pracy znakowanie produktów etykietą wciąż odbywa się w sposób manualny, najwyższy czas to zmienić. Jak to zrobić? Poznaj metody aplikacji etykiety i wybierz dla siebie najlepszą opcję.

Metody aplikacji etykiety: na co zwrócić uwagę?

Najważniejszymi kwestiami, które należy uwzględnić przy wyborze automatycznej metody aplikacji, są cechy procesu oraz samego produktu. Wiedza na ten temat pozwoli na wybór najlepszej metody aplikacji etykiety i uchroni przed nietrafionymi inwestycjami. Po pierwsze trzeba więc zwrócić uwagę na to, czy produkt jest nieruchomy czy porusza się, a jeśli tak, to z jaką prędkością i czy jest ona stała czy zmienna. Następnie wybór odpowiedniej metody musi uwzględniać, czy produkty będą powtarzalnie pozycjonowane w trakcie znakowania oraz w którym miejscu będą naklejane etykiety – na górze, spodzie, boku itd. – Ważną kwestią jest także rozmiar aplikowanej etykiety i oczekiwania odnośnie precyzji aplikacji – podpowiada Michał Wąs, ekspert odpowiedzialny za systemy automatycznego druku i aplikacji etykiet Print&Apply w firmie Etisoft. – Warto wziąć także pod uwagę, czy etykieta będzie dedykowana do konkretnego produktu oraz to, w jakim stanie jest produkt – może być np. ciepły/gorący, miękki – i z jakiego materiału jest wykonany. – dodaje ekspert.

Najpopularniejsze metody aplikacji etykiet

Najpopularniejszymi metodami aplikacji etykiet stosowanych w automatycznych aplikatorach etykiet są metody wipe-on i tamp-blow. Aplikacja przez otarcie (wipe-on) jest metodą kontaktową, a produkt w trakcie aplikacji musi się poruszać. Konieczna jest synchronizacja prędkości produktu i nakładanej etykiety. Istotny jest również kierunek ruchu produktu. Metoda doskonale się sprawdzi do aplikacji długich etykiet, do znakowania płaskich powierzchni oraz powierzchni cylindrycznych wraz z użyciem dodatkowego osprzętu. Problemy mogą się pojawić gdy powierzchnia produktu jest nieregularna.

Z kolei aplikacja pneumatyczna tamp-blow/air-blow jest metodą bezkontaktową. Synchronizacja prędkości jest konieczna tylko w przypadku, gdy wymagane jest osiągnięcie wysokiej precyzji aplikacji. Również kierunek ruchu produktu nie jest istotny. Dodatkowym atutem tej metody jest wysoka prędkość aplikacji oraz poprawna obsługa małych etykiet, także w procesach, gdzie do dyspozycji jest ograniczona przestrzeń. Do aplikacji używa się sprężonego powietrza. Standardowo etykieta jest nadmuchiwana na powierzchnię produktu, jednak warunki lub właściwości przedmiotu lub etykiety, mogą determinować konieczność dociśnięcia etykiety.

Metody tamp-blow i wipe-on: którą wybrać?

Znakowanie metodą tamp-blow z nadmuchem etykiety i jej ewentualnym dociskiem rekomenduje się do znakowania palet etykietą logistyczną, znakowania opakowań zbiorczych i kartonów, a także etykietowania produktów, których etykieta zawiera informacje o jego wadze lub wyniku testu czy pomiaru. Ta metoda sprawdzi się także w przypadku wklejenia etykiety w trudno dostępne miejsca. - Precyzyjne naklejenie etykiety najlepiej uda się podczas zatrzymania i powtarzalnego pozycjonowania produktu. – zauważa Michał Wąs z Etisoft. - Zaaplikowanie etykiety w trudno dostępnych miejscach wiąże się z koniecznością zatrzymania produktu i zastosowania różnych modyfikacji sprzętowych końcówki aplikatora.- uściśla.

Metoda wipe-on jest najbardziej racjonalna do użycia i powszechnie stosowana w branży spożywczej – podczas znakowania butelek, puszek i słoików. Głowice rotacyjne w tym przypadku doklejają etykietę lub obracają sam produkt z jednoczesnym doklejaniem etykiety. Metoda ta sprawdza się także z powodzeniem do znakowania w produkcji seryjnej, w tym do aplikowania etykiet informacyjnych z powtarzalnymi danymi w seryjnej produkcji, etykiet marketingowych na powierzchniach płaskich i sferycznych. W przypadku bardziej wymagających produktów lub miejsc aplikacji etykiety, konieczne może być dołożenie dodatkowych systemów doklejających. Jedynym wyjściem może też być budowa dedykowanych rozwiązań aplikujących.

Odpowiedni dobór metody automatycznej aplikacji etykiety zapewni poprawną realizację tego procesu. Pozwoli na zwiększenie wydajności produkcyjnej, osiągnięcie powtarzalności, obniżenie kosztów oraz skierowanie zasobów ludzkich do realizacji innych zadań w zakładzie produkcyjnym. Warto więc wybrać dobrze.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma 8 na 10 pracowników jest narażonych na wypalenie zawodowe Biuro prasowe
2024-09-27 | 10:00

8 na 10 pracowników jest narażonych na wypalenie zawodowe

82 proc. pracowników jest dziś narażonych na wypalenie zawodowe[1] - wynika z badania firmy Mercer przeprowadzonego w sierpniu tego roku. Nic dziwnego – błyskawicznie zmieniający
Firma Odbudowa firm rodzinnych po powodzi
2024-09-26 | 16:00

Odbudowa firm rodzinnych po powodzi

Powódź, która dotknęła południowe regiony Polski, zniszczyła nie tylko majątki prywatne, ale także uderzyła w fundamenty lokalnych gospodarek, w tym przedsiębiorstwa
Firma Dzień Bezpieczeństwa w Castorama Polska: Bezpieczeństwo w pracy i w czasie prywa
2024-09-26 | 13:00

Dzień Bezpieczeństwa w Castorama Polska: Bezpieczeństwo w pracy i w czasie prywa

Dzień Bezpieczeństwa w Castorama Polska to coroczne wydarzenie, które ma na celu zwiększenie świadomości i promowanie bezpiecznych praktyk w miejscu pracy. W tym roku tematem

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa

Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.

Prawo

Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy

W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.

DlaWas.info

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.