Miejski kurier najlepszym przyjacielem Polaka
Kurierzy dostarczający zakupy, jedzenie czy paczki wprost do naszych rąk to już codzienność. W ostatnich dwóch latach branża delivery niewyobrażalnie urosła w siłę, Glovo co rusz proponuje klientom nowe funkcjonalności. Miejscy kurierzy, którzy towarzyszą nam już niemal każdego dnia, często mierzą się z nie lada wyzwaniami, jak masażer do stóp, konkretny model konsoli czy… wypożyczenie jachtu. Co zamawiamy najczęściej? Jakie największe oraz najdziwniejsze zamówienia dostarczyli kurierzy Glovo? Odpowiedź znajdziecie poniżej!
Miejscy kurierzy na stałe wpisali się w krajobraz miast. Jeżdżą głównie rowerami i skuterami, a ich pokaźnych rozmiarów plecaki z logo kryją nasze paczki oraz jedzenie. A zamawiamy na potęgę, dosłownie wszystko, niezależnie od naszego wieku! Przekonaliśmy się już nie tylko do dostaw ulubionych dań z restauracji czy cateringu, ale także zamówień niestandardowych. Glovo może pochwalić się już 3 milionami pobrań aplikacji od lipca 2019 roku. Najczęściej dzięki przyciskowi „cokolwiek” zamawiamy pojedyncze konkretne produkty spożywcze, pojedyncze ulubione kosmetyki, ale także artykuły pierwszej potrzeby, takie jak pieluszki czy produkty dla niemowląt. Jednak to tylko wierzchołek góry lodowej…
Miejski kurier – przyjaciel od zadań specjalnych
Jak się okazuje, chętnie zlecamy dostarczenie wprost pod nasze drzwi nie tylko podstawowych produktów spożywczych, ale także tych na specjalne okazje. Za pomocą usługi „cokolwiek” użytkownicy Glovo mogą zamówić niemal wszystko, o czym zamarzą. Musi być to oczywiście dostępne w zasięgu kuriera w danym mieście. Jeden z użytkowników zażyczył sobie zatem dostawę dwóch butelek wysokopółkowego czerwonego wina wartego kilkaset złotych, inny natomiast butelkę schłodzonego luksusowego szampana. Kurier Glovo ratował także zapominalskiego Pana przewiezieniem urodzinowego tortu i prezentu oraz bukietu dwudziestu długich róż, ale też dostarczał… konkretny model paneli podłogowych. Ale to nie koniec zamówień, które mogły wzbudzić w kurierze niemałą konsternację…
Elektronika królową zamówień
Polscy użytkownicy, równie chętnie co dania z ulubionych restauracji, zamawiają za pomocą Glovo także… elektronikę. To właśnie elektroniczne gadżety relatywnie często dowożą nam miejscy kurierzy. Najdroższym zamówieniem tego typu złożonym za pomocą przycisku „cokolwiek” w Glovo była konsola Nintendo Switch oraz kontroler Switch – zestaw ten opiewał na kwotę 1530 zł. Kurier miał za zadanie dostarczyć także słuchawki Apple AirPods czy konkretny głośnik Bluetooth. Jak widać, zakup konkretnych produktów, nawet gadżetów służących do rozrywki z dostawą w ciągu kilkudziesięciu minut stały się czymś zupełnie naturalnym. Nawet jeśli mowa tutaj o gadżetach elektronicznych, których sam wybór i zakup jest często sporą przyjemnością dla fana nowinek technologicznych.
Jacht, masażer i zestaw na imprezę, czyli z czym mierzą się kurierzy
Jednym z zamówień, które były niemałym wyzwaniem dla realizującego je kuriera w Polsce, był masażer do stóp, ale także zestaw damskich ubrań. Były to konkretne jeansy o kroju skinny high waist oraz koszulka z krótkim rękawem i nadrukiem. Niemożliwe? A jednak!
Hiszpanie tak bardzo przyzwyczaili się do korzystania z usług miejskich kurierów, że kurier pracujący dla katalońskiego giganta delivery dostał zlecenie, w którym użytkownik poprosił go o zajęcie miejsca w kolejce do… wypożyczenia luksusowego jachtu na Ibizie. Niestety tego typu usług nie ma jeszcze w ofercie Glovo.
Wszystko wskazuje na to, że usługi kurierów miejskich pozostaną naszą codziennością. Uwielbiamy korzystać z nich niemal każdego dnia, a firmy nieustannie kuszą nas nowymi ofertami jak pakiety abonamentowe czy specjalne rabaty promocyjne. To branża, która niezwykle rośnie w siłę i pokazuje, że życie z delivery potrafi zaoszczędzić sporo cennego czasu, a dostawca może okazać się naszym supermenem, nawet w najbardziej kryzysowych sytuacjach.

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.