Mistrzostwa Europy Goodyear FIA ETRC
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear przedłuża wieloletnią współpracę i zostaje oficjalnym sponsorem tytularnym najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych.
Bazując na wieloletnim zaangażowaniu w sporty motorowe, Goodyear zwiększa swoją aktywność w Mistrzostwach Europy FIA w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych przyjmując rolę sponsora tytularnego. Od tego roku seria będzie oficjalnie znana pod nazwą Mistrzostwa Europy Goodyear FIA w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych, czyli Goodyear FIA ETRC.
Mistrzostwa Goodyear FIA w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych to szczytowe osiągnięcie w wyścigach samochodów ciężarowych. Stanowią one platformę dla branży transportowej, na której można zademonstrować osiągi i trwałość pojazdów i podzespołów, wprowadzić przełomowe technologie i pokazać postępy w kierunku zrównoważonej przyszłości. W 2022 r. odbędzie się osiem rund, podczas których zespoły odwiedzą wiele czołowych torów wyścigowych w Europie, sprawdzając opony Goodyear nie tylko na torze, ale także w codziennej pracy floty transportowej.
W 2022 r. FIA ETRC kontynuuje dążenie do bardziej ekologicznej przyszłości, wprowadzając w 100% odnawialny biodiesel HVO. Będą to pierwsze mistrzostwa regulowane przez FIA, w których stosuje się zrównoważone biopaliwo. Opierając się na doświadczeniach w zakresie rozwoju gamy produktów drogowych o najwyższej efektywności paliwowej i niskiej emisji, Goodyear będzie ściśle współpracował z ETRA (Europejskie Stowarzyszenie Wyścigów Pojazdów Ciężarowych) w celu wprowadzania nowych technologii w nadchodzących latach. Ponadto amerykański producent podzieli się swoją wiedzą w zakresie konstruowania opon, które zapewniają doskonałe osiągi w różnych warunkach, a jednocześnie są trwałe dzięki zastosowaniu technologii wytrzymałej osnowy. Te cechy użytkowe, jak również zaawansowane systemy Goodyear w zakresie inteligentnego monitorowania opon, są tak samo ważne zarówno podczas wyścigów FIA ETRC, jak i dla maksymalizacji przychodów oraz minimalizacji przestojów w codziennej działalności transportowej.
Maciej Szymański, dyrektor ds. marketingu opon użytkowych Goodyear w Europie, powiedział: „Cieszymy się, że możemy wzmocnić nasze zaangażowanie w Mistrzostwa Europy w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych, zostając oficjalnym sponsorem tytularnym. Jako marka opon, która odniosła największe sukcesy w historii Formuły 1 i oficjalny dostawca ogumienia do wielu czołowych zawodów na świecie, w tym Mistrzostw Świata w Wyścigach Długodystansowych (WEC) i Nascar, mamy bogate dziedzictwo w sportach motorowych. Zostało ono jeszcze bardziej wzmocnione dzięki pierwszym mistrzostwom regulowanym przez FIA pod szyldem Goodyear. Cieszymy się, że będziemy ściśle współpracować z Europejskim Stowarzyszeniem Wyścigów Pojazdów Ciężarowych na rzecz bardziej ekologicznej przyszłości. Ekstremalne warunki, takie jak podczas wyścigów, to najlepszy poligon doświadczalny, który pozwala nam uzyskać cenne informacje na temat odkształcania opon, kontrolowania temperatury i oporów toczenia. Przesuwamy granicę innowacyjności, aby zmaksymalizować wyniki osiągane przez zespoły i firmy transportowe. Będziemy to robić w naszych poszukiwaniach bardziej zrównoważonych materiałów i wydajnych systemów zarządzania oponami, aby połączyć wszystkie zalety.”
Georg Fuchs, dyrektor zarządzający ETRA, wyjaśnił: „FIA ETRC dąży do tego, aby stać się wiodącą platformą dla zrównoważonych technologii w branży przewozów drogowych, a jednocześnie uczynić wyścigi pojazdów ciężarowych istotną platformą badawczo-rozwojową dla producentów. Zarówno Goodyear, jak i FIA ETRC mają te same cele, polegające na wprowadzaniu w branży coraz bardziej zrównoważonych rozwiązań, dlatego cieszymy się, że możemy zintensyfikować nasze zaangażowanie i włączyć Goodyear jako partnera w naszą podróż ku bardziej zrównoważonej przyszłości wyścigów pojazdów ciężarowych.”
Goodyear jest także oficjalnym partnerem oponiarskim innych serii, w których wprowadzane będą biopaliwa – Mistrzostw Świata FIA w Wyścigach Długodystansowych (w tym 24-godzinnego wyścigu Le Mans) i Europejskiej Serii Le Mans - oraz partnerem-założycielem w pełni elektrycznej serii wyścigu FIA ETCR – Pucharu Świata Samochodów eTouring, w którym każdy zespół i kierowca korzysta z indywidualnej wersji opony Goodyear Eagle F1 SuperSport, opracowanej specjalnie dla pojazdów elektrycznych.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.