Mniej plastiku w opakowaniach Diamant
Soul&Mind
ul. Grudzieniec 102b
60-621 POZNAŃ
ewa.kawiecka|soulandmind.pl| |ewa.kawiecka|soulandmind.pl
+ 48 664979170
https://www.soulandmind.pl/
23 stycznia obchodzimy Dzień bez Opakowań Foliowych, którego zadaniem jest zwrócenie uwagi na negatywne skutki używania opakowań z tworzyw sztucznych. Warto przyjrzeć się działaniom firm, które konsekwentnie redukują ilość plastiku w swoich opakowaniach. Jedną z nich jest Pfeifer & Langen Polska, producent marki Diamant, która m.in. stawia na papier i zmniejsza gramatury swoich materiałów opakowaniowych.
Stosunek opakowań papierowych do plastikowych produktów Diamant w handlu detalicznym to 79% do 21%. Firma Pfeifer& Langen w ostatnich 10 latach zmniejszyła także gramatury opakowań, aby ograniczyć zużycie surowców. W przypadku białego papieru jest to ograniczenie na poziomie 11%, w pudełkach kartonowych papieru jest mniej o 18%, zaś w przypadku worków o pojemności 25 kg firma zrezygnowała z jednej warstwy i tym samym również zredukowała papier o 11%. Zmniejszanie ilości materiałów stosowanych do produkcji opakowań przyczynia się także do powstawania mniejszej ilości odpadów.
Jeśli chodzi o ogólne podejście do procesu pakowania, magazynowania oraz sprzedaży cukru producent marki Diamant w świadomy i konsekwentny sposób działa na rzecz ograniczania oddziaływania na środowisko. Przede wszystkim zwiększa ilości cukru sprzedawanego luzem tam, gdzie jest to możliwe, co zmniejsza ilość wykorzystywanych opakowań. Dzięki budowaniu nowych silosów i zbiorników na cukier płynny, firma ogranicza wysyłki produktu do magazynów zewnętrznych. Pfeifer & Langen współpracuje także z organizacjami odzysku, co zapewnia zgodne z prawem zagospodarowanie odpadów opakowaniowych.
- Dyskusje dotyczące negatywnego wpływu plastiku na środowisko trwają już od dawna. W 2019 r. Unia Europejska uchwaliła bardzo konkretne przepisy, które mają ograniczać produkcję opakowań plastikowych. I choć z roku na rok ilość tworzyw sztucznych używanych do produkcji opakowań się zmniejsza to przed nami jeszcze długa droga do ich całkowitego wyeliminowania. Dlatego jako firma, która szczególną wagę przykłada do zrównoważonego rozwoju staramy się konsekwentnie działać w tym temacie i wdrażać dobre praktyki ograniczające zużycie plastiku. W handlu detalicznym postawiliśmy na papier i obecnie opakowania z tworzyw sztucznych to mniej niż ¼ naszej produkcji. Skupiamy się także na recyklingu i poprzez współpracę z odpowiednimi partnerami dążymy do odzyskiwania jak największej ilości materiałów – mówi Paweł Maciejewski, Dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Pfeifer & Langen Polska.
Producent marki Diamant wydał obszerny raport zrównoważonego rozwoju, w którym m.in. informuje o redukowaniu ilości plastiku. Można się z nim zapoznać tutaj:
https://www.pfeifer-langen.pl/zrownowazony-rozwoj/

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.