Momentum Leisure otwiera trzeci park tematyczny w Polsce!
Momentum Leisure świętuje wielkie otwarcie już trzeciego parku tematycznego w Polsce, Majaland Gdańsk, które odbyło się 29 czerwca 2024 r. Po udanych otwarciach parków Majaland Kownaty (2018) i Majaland Warszawa (2022) amsterdamski deweloper i operator parków tematycznych wzmacnia swoją pozycję na rozwijającym się rynku Europy Środkowo-Wschodniej, dodając do swojego portfolio Majaland Gdańsk. Otwarciu towarzyszyło podpisanie dwóch ważnych umów licencyjnych, które umożliwiły Momentum Leisure połączenie znanych wszystkim Smerfów z Peyo Company z kultowymi postaciami z serii Nickelodeon, w tym m.in. Sponge Bob’em i Wojowoniczymi Żółwiami Ninja. Nowi bohaterowie dołączyli do grona popularnych postaci ze Studio 100, takich, jak Pszczółka Maja i Wiking Vicky.
Nowe umowy licencyjne
Momentum Leisure wzmacnia swoją strategię opartą na własności intelektualnej poprzez uruchomienie Majaland Gdańsk i podpisanie długoterminowych umów z Peyo Company i Nickelodeon. Nowy dyrektor generalny, Wouter Dekkers, mówi: „Dołączenie do firmy w kwietniu było, jak wskoczenie do rozpędzonej kolejki górskiej. Jestem podekscytowany i zaszczycony, że mogę poprowadzić kolejny etap Majaland w Polsce. Naszym celem jest wzbogacanie naszych parków o fascynującą rozrywkę i atrakcje dla całej rodziny. Jestem niesamowicie szczęśliwy, że Majaland zaprezentuje naszym Gościom ukochaną markę Nickelodeon i jej bohaterów.”
Dalszy rozwój
Od momentu powstania, Momentum Leisure postrzega Polskę jako rynek napędzający wzrost. Otwarcie trzeciego parku doskonale wpisuje się w strategię zdobycia pozycji liczącego się gracza w branży rozrywki w Europie Środkowo-Wschodniej. Pozyskując i rozwijając atrakcyjne lokalizacje oraz prezentując w swoich parkach cieszące się dużą popularnością postacie z bajek, Momentum Leisure było w stanie zapewnić sobie znaczącą pozycję na rozwijającym się rynku parków tematycznych w Polsce.
W kwietniu 2024 roku Momentum Leisure ogłosiło partnerstwo i współpracę z firmą Mitiska-REIM przy budowie czwartego już parku tematycznego, tym razem na południu Polski, sąsiadującego z największym centrum handlowym Mitiska-REIM w Gliwicach.
O Majaland Gdańsk:
Majaland Gdańsk zajmuje powierzchnię 20 000 m² i oferuje 24 atrakcje, z których wiele znajduje się w zadaszonej hali. Dogodnie położony w pobliżu historycznego i popularnego turystycznie Gdańska park, jest doskonałym miejscem dla rodzin z dziećmi. Goście mogą korzystać z atrakcji tematycznie związanych z ulubionymi bohaterami bajek, jak Pszczółka Maja, Smerfy, SpongeBob czy Wojownicze Żółwie Ninja. Park czynny jest codziennie w godzinach 10.00-18.00, przez cały rok, z bezpłatnym wstępem dla dzieci poniżej 85 cm wzrostu.
Więcej informacji: www.majalandgdansk.pl
O Momentum Leisure:
Od 2008 roku Momentum Leisure rozwija i zarządza najwyższej klasy parkami tematycznymi w Europie Środkowo-Wschodniej, dostarczając niezapomnianych wrażeń i wspomnień każdemu, bez względu na wiek. Po odniesionym sukcesie parków Majaland Kownaty (2018) i Majaland Warszawa (2022), Majaland Gdańsk otworzył swoje podwoje w 2024 roku. Strategia rozwoju Momentum Leisure obejmuje otwieranie nowych, zróżnicowanych tematycznie parków, gdzie najważniejsze jest bezpieczeństwo, rodzina, wspólne chwile i zrównoważony rozwój.
Więcej informacji: https://www.momentumleisure.com

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.