Arval we współpracy z Hop.City dostarczy rowery dla dostawców jedzenia
NBS Communications
Krucza 16/22
00-526 Warszawa
bkrowicka|nbs.com.pl| |bkrowicka|nbs.com.pl
511 917 929
nbs.com.pl
Arval Service Lease Polska, lider polskiego rynku wynajmu pojazdów, kontynuuje współpracę z Hop.City, dostawcą rowerów i skuterów dla firm kurierskich. Arval dostarczył w ostatnich miesiącach 100 rowerów elektrycznych na potrzeby firm zajmujących się miejskimi dostawami, a potencjał współpracy to nawet 500 jednośladów. Kurierzy realizujący dostawy dla takich marek, jak Domino’s, Pyszne.pl, Jush, Lisek, a także partnerzy platform Glovo, Wolt i Uber Eats, już korzystają z rowerów wynajmowanych od Arval. Obie firmy współpracują też przy rozwoju konceptu centrów korporacyjnej mobilności Arval Mobility Hub, które umożliwiają współdzielenie samochodów i jednośladów pracownikom jednej firmy.
- Arval Service Lease Polska w ramach współpracy z Hop.City dostarczył dotychczas 100 rowerów, model OKAI EB100, które będą wykorzystywane w 15 największych miastach Polski przez firmy zajmujące się dostawami jedzenia i zakupów.
- Współpraca pomiędzy Arval i Hop.City uwzględnia specyfikę i potrzeby klientów operatora jednośladów.
- Arval oferuje finansowanie oraz ubezpieczenie pojazdów i użytkowników, zaś serwisowaniem i obsługą rowerów zajmie się Hop.City.
- W skład usługi wchodzą także wymienne baterie do elektrycznych jednośladów, które użytkownicy mogą wymieniać w trakcie dnia pracy, korzystając z „bateriomatów” zainstalowanych m.in. w automatach paczkowych Allegro.
Współpraca pomiędzy Arval i Hop.City umożliwia operatorowi rowerów instalację własnego oprogramowania, serwisowanie, instalację niestandardowego wyposażenia dodatkowego, a także malowanie jednośladów i umieszczenie brandingu podmiotów użytkujących pojazdy. Ponadto, klienci Hop.City wynajmujący rowery otrzymują kompleksowe ubezpieczenie OC i AC pojazdów, a także NNW kierowców dostarczane przez Cachet, co stanowi unikalną ofertę na rynku.
– Widzimy bardzo duże zainteresowanie rowerami elektrycznymi, nie tylko w branży dostaw, ale również wśród korporacji oferujących je pracownikom jako dodatkowy benefit. Dzięki elastycznemu i niestandardowemu podejściu Arval, rowery wynajmujemy pakietowo, możemy dostarczyć je naszym klientom w ich firmowych barwach, z dodatkowym wyposażeniem i autorskim oprogramowaniem Hop.City, a także z naszą własną obsługą serwisową. Partner, który tak dobrze rozumie jak działa ten biznes, daje nam możliwość otwarcia się na potrzeby rynku. Nasza branża wymaga bardzo szybkiego reagowania i dostarczania rowerów czasem z dnia na dzień. Ramowa umowa na wynajem pozwala nam dysponować wolną pulą rowerów, które możemy dostarczyć klientom „od ręki” do różnych miast Polski – mówi Łukasz Banach, prezes Hop.City.
- Nowa mobilność rozwija się błyskawicznie. Rowery, a szczególnie rowery elektryczne, są w miastach najefektywniejszym środkiem komunikacji wykorzystywanym m.in. do szybkich dostaw. Są wyjątkowo tanie w eksploatacji i niezawodne. Na krótkich dystansach, do kilku kilometrów, są zaś równie szybkie jak samochody czy skutery. We współpracy z Hop.City, Arval szybko buduje swoją pozycję w segmencie wynajmu rowerów dostawczych, podobnie jak wcześniej stał się kluczowym usługodawcą w zakresie wynajmu elektrycznych samochodów użytkowych w Polsce. Jest to możliwe dzięki połączeniu rynkowej wiedzy i pasji dwóch liderów innowacji w swoich branżach – mówi Michał Luterek, Business Manager w Arval Service Lease Polska.
Dla użytkowników dostępne są także wymienne baterie, z których można skorzystać m.in. w specjalnie przygotowanych skrytkach-ładowarkach automatów paczkowych Allegro One Box, tzw. „bateriomatach”. Dzięki współpracy Hop.City i Allegro użytkownicy rowerów nie muszą poświęcać czasu na ładowanie rowerów w trakcie dnia pracy. W każdej ze skrytek-ładowarek w automatach Allegro może się ładować jednocześnie od 4 do 8 baterii. Ich gotowość do użycia jest widoczna w aplikacji użytkownika roweru. Do dyspozycji kurierów docelowo ma być około 3500 „bateriomatów” w kilkunastu miastach Polski, co ma pozwolić na obsługę do 64 000 rowerów w całym kraju.
Rowery OKAI EB100 dostarczane przez Arval w ramach współpracy z Hop.City są specjalnie zaprojektowane do intensywnej, codziennej pracy. Posiadają silnik o mocy 250 W oraz wymienną baterię 15Ah, która umożliwia przejechanie do 90 km na jednym ładowaniu przy prędkości maksymalnej 25 km/h. Rowery wyposażono są w 26 calowe koła z bezdętkowymi oponami, a całość oparta jest na lekkiej, aluminiowej, ale bardzo wytrzymałej ramie. Jednoślady obsługiwane są za pomocą aplikacji i specjalnego oprogramowania, które pozwala na automatyzację i optymalizację procesów. Elektronika pojazdu wykorzystuje do komunikacji bluetooth 4.1 oraz lokalizację GPS. Informacje dla użytkownika wyświetlane są na dużym, centralnym wyświetlaczu, z wbudowanym głośnikiem i funkcjami haptyki. Firma ma także wypracowane procesy związane z recyklingiem rowerów i baterii.
– W naszych dostawach czas odgrywa niezwykle istotną rolę, ponieważ klient liczy na gorącą i świeżą pizzę. Dlatego zdecydowaliśmy się na rozwój mikromobilności w naszej flocie. Kurierom oferujemy firmowe skutery i rowery elektryczne, które pozwalają na sprawną realizację dostaw w większych i mniejszych miastach. Ponieważ stale rośniemy, potrzebujemy kompleksowej usługi, bez obciążeń związanych z obsługą licznej floty jednośladów. Doceniliśmy więc ofertę Hop.City i Arval, która obejmuje właściwie wszystko – od oklejenia pojazdów po ubezpieczenia – mówi Paweł Kidoń, Menadżer Operacyjny ds. Floty i Franczyzy Domino's Pizza.
Arval wynajmuje również rowery i skutery elektryczne, obsługiwane przez Hop.City, na potrzeby firm, chcących zapewnić swoim pracownikom efektywny sposób na codzienne dojazdy do pracy i sprawne poruszanie się po mieście. Współdzielone jednoślady dostępne są dla użytkowników w centrach nowej mobilności – Arval Mobility Hub. Do ich wypożyczenia wystarczy aplikacja, a wszystko odbywa się bez konieczności udziału menedżera floty.
-– Mikromobilność korporacyjna i huby pozwalające na współdzielenie pojazdów to przyszłość nowoczesnych flot. Możliwość korzystania z firmowych rowerów w celach służbowych, ale także prywatnych to nie tylko sposób na wygodne i szybkie poruszanie się po mieście. To także nowa i atrakcyjna forma benefitu pracowniczego, którą szczególnie docenią młodzi ludzie z tzw. pokolenia Z. Huby mobilnościowe mają też ciekawe zastosowania jako udogodnienie dla gości hoteli czy mieszkańców konkretnych osiedli. Wraz z Hop.City mocno stawiamy na rozwój tego konceptu, bo przed taką formą współdzielonej mobilności widzimy najbliższą przyszłość -– mówi Rafał Tarnacki, Product & Innovations Manager w Arval Service Lease Polska.
Na koniec 2023 r. Arval wynajmował w Polsce blisko 73 tysiące samochodów, z czego 3150 samochodów elektrycznych. Połowę floty elektryków stanowiły pojazdy dostawcze. Ponadto w wynajmowanej flocie pojazdów Arval na koniec 2023 r. znajdowało się 240 rowerów. W 2024 r. Arval zamierza wyraźnie powiększyć flotę wynajmowanych jednośladów, m.in. dzięki współpracy z Hop.City.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.