Komunikaty PR

Cyfryzacja jest siłą napędową transportu

2021-07-06  |  10:10
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/

Wszystko w naszym życiu staje się coraz bardziej cyfrowe, począwszy od możliwości sprawdzenia zawartości lodówki za pomocą smartfona, a skończywszy na łączeniu się z zespołem znajdującym się na drugim końcu świata. Nie inaczej jest w branży transportowej. Coraz częściej technologia wkracza do akcji i rozwiązuje problemy zarówno producentów, jak i menedżerów flot.

Dostępność danych w branży nie jest niczym nowym. Zrozumienie tego, co dzieje się na poziomie pojazdu, jak również szerszej floty, jest ważne, ale obecnie dane te są rozproszone na wielu urządzeniach. W miarę jak coraz więcej elementów transportu zostaje połączonych, zestawianie i śledzenie danych staje się coraz trudniejsze.

Z myślą o usprawnieniu gromadzenia danych Goodyear połączył siły z firmą ZF, aby dostarczyć wspólny pakiet rozwiązań z zakresu łączności. Pozwoli to zmaksymalizować bezpieczeństwo, wydajność i czas pracy ciągników i naczep przy jednoczesnej optymalizacji działań floty. Jest to ważny krok w kierunku szeroko zakrojonej cyfryzacji branży transportowej.

Grégory Boucharlat, wiceprezes ds. biznesu opon użytkowych w Goodyear w Europie, wyjaśnił, jak bardzo jest to potrzebne w branży: „Dane mogą dać flotom wiele możliwości, ale są przydatne tylko wtedy, gdy są łatwo dostępne. Goodyear nawiązał współpracę z ZF, aby dostarczać zintegrowane rozwiązania do zarządzania oponami i pojazdami, które będą wspierać menedżerów flot w podejmowaniu decyzji i zwiększaniu wydajności.”

W przeszłości dostępne dane były fragmentaryczne i trudno osiągalne dla menedżerów flot. Utrudniało to korzystanie z potencjału cyfrowej transformacji, pomimo wielu korzyści płynących z możliwości użycia tych danych do automatyzacji procesów, wykorzystania uczenia maszynowego i digitalizacji przepływu informacji. Tego rodzaju dane mogą nie tylko sprawić, że flota będzie bardziej wydajna operacyjnie, ale mogą również pomóc w uzyskaniu lepszej widoczności w zakresie wpływu na środowisko i norm regulacyjnych.

Goodyear i ZF współpracują, aby sprostać tym wyzwaniom i dać kierownikom flot dostęp do tych korzyści. Interoperacyjne rozwiązania ułatwiają śledzenie danych dotyczących osiągów opon i pojazdów – wszystko za pośrednictwem jednego urządzenia. Możliwość takiego połączenia danych pozwala menedżerom flot zobaczyć szerszy obraz sytuacji i podejmować bardziej świadome decyzje.

Ta strategiczna współpraca łączy zaawansowane rozwiązania do zarządzania flotą (FMS) firmy ZF z ofertą Goodyear Total Mobility. Ten rozszerzony pakiet zharmonizowanych usług zaoferuje firmom transportowym kompleksowe narzędzia do zarządzania dostępnymi informacjami i rozumienia ich. Połączenie danych historycznych umożliwi także prewencyjną konserwację, co pomoże ograniczyć przestoje, które mogą powodować opóźnienia lub stwarzać potencjalne problemy z bezpieczeństwem kierowców.

Boucharlat dodał: „Nasza współpraca będzie się nadal rozwijać, dzięki innowacjom wprowadzanym przez firmy ZF i Goodyear. Będziemy w stanie zwiększyć wartość danych i przedstawić kierownikom flot więcej rozwiązań, które pomogą im jeszcze bardziej podnieść konkurencyjność.”

Branża transportowa znajduje się w samym środku cyfrowej rewolucji. Producenci pojazdów i floty, którzy są w stanie wykorzystać to teraz, będą mieli więcej danych do pracy w przyszłości. Może to wpłynąć na wszystkie aspekty działalności, od operacji po konserwację opon.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.