Cyfryzacja jest siłą napędową transportu
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Wszystko w naszym życiu staje się coraz bardziej cyfrowe, począwszy od możliwości sprawdzenia zawartości lodówki za pomocą smartfona, a skończywszy na łączeniu się z zespołem znajdującym się na drugim końcu świata. Nie inaczej jest w branży transportowej. Coraz częściej technologia wkracza do akcji i rozwiązuje problemy zarówno producentów, jak i menedżerów flot.
Dostępność danych w branży nie jest niczym nowym. Zrozumienie tego, co dzieje się na poziomie pojazdu, jak również szerszej floty, jest ważne, ale obecnie dane te są rozproszone na wielu urządzeniach. W miarę jak coraz więcej elementów transportu zostaje połączonych, zestawianie i śledzenie danych staje się coraz trudniejsze.
Z myślą o usprawnieniu gromadzenia danych Goodyear połączył siły z firmą ZF, aby dostarczyć wspólny pakiet rozwiązań z zakresu łączności. Pozwoli to zmaksymalizować bezpieczeństwo, wydajność i czas pracy ciągników i naczep przy jednoczesnej optymalizacji działań floty. Jest to ważny krok w kierunku szeroko zakrojonej cyfryzacji branży transportowej.
Grégory Boucharlat, wiceprezes ds. biznesu opon użytkowych w Goodyear w Europie, wyjaśnił, jak bardzo jest to potrzebne w branży: „Dane mogą dać flotom wiele możliwości, ale są przydatne tylko wtedy, gdy są łatwo dostępne. Goodyear nawiązał współpracę z ZF, aby dostarczać zintegrowane rozwiązania do zarządzania oponami i pojazdami, które będą wspierać menedżerów flot w podejmowaniu decyzji i zwiększaniu wydajności.”
W przeszłości dostępne dane były fragmentaryczne i trudno osiągalne dla menedżerów flot. Utrudniało to korzystanie z potencjału cyfrowej transformacji, pomimo wielu korzyści płynących z możliwości użycia tych danych do automatyzacji procesów, wykorzystania uczenia maszynowego i digitalizacji przepływu informacji. Tego rodzaju dane mogą nie tylko sprawić, że flota będzie bardziej wydajna operacyjnie, ale mogą również pomóc w uzyskaniu lepszej widoczności w zakresie wpływu na środowisko i norm regulacyjnych.
Goodyear i ZF współpracują, aby sprostać tym wyzwaniom i dać kierownikom flot dostęp do tych korzyści. Interoperacyjne rozwiązania ułatwiają śledzenie danych dotyczących osiągów opon i pojazdów – wszystko za pośrednictwem jednego urządzenia. Możliwość takiego połączenia danych pozwala menedżerom flot zobaczyć szerszy obraz sytuacji i podejmować bardziej świadome decyzje.
Ta strategiczna współpraca łączy zaawansowane rozwiązania do zarządzania flotą (FMS) firmy ZF z ofertą Goodyear Total Mobility. Ten rozszerzony pakiet zharmonizowanych usług zaoferuje firmom transportowym kompleksowe narzędzia do zarządzania dostępnymi informacjami i rozumienia ich. Połączenie danych historycznych umożliwi także prewencyjną konserwację, co pomoże ograniczyć przestoje, które mogą powodować opóźnienia lub stwarzać potencjalne problemy z bezpieczeństwem kierowców.
Boucharlat dodał: „Nasza współpraca będzie się nadal rozwijać, dzięki innowacjom wprowadzanym przez firmy ZF i Goodyear. Będziemy w stanie zwiększyć wartość danych i przedstawić kierownikom flot więcej rozwiązań, które pomogą im jeszcze bardziej podnieść konkurencyjność.”
Branża transportowa znajduje się w samym środku cyfrowej rewolucji. Producenci pojazdów i floty, którzy są w stanie wykorzystać to teraz, będą mieli więcej danych do pracy w przyszłości. Może to wpłynąć na wszystkie aspekty działalności, od operacji po konserwację opon.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.