Cyfryzacja jest siłą napędową transportu
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Wszystko w naszym życiu staje się coraz bardziej cyfrowe, począwszy od możliwości sprawdzenia zawartości lodówki za pomocą smartfona, a skończywszy na łączeniu się z zespołem znajdującym się na drugim końcu świata. Nie inaczej jest w branży transportowej. Coraz częściej technologia wkracza do akcji i rozwiązuje problemy zarówno producentów, jak i menedżerów flot.
Dostępność danych w branży nie jest niczym nowym. Zrozumienie tego, co dzieje się na poziomie pojazdu, jak również szerszej floty, jest ważne, ale obecnie dane te są rozproszone na wielu urządzeniach. W miarę jak coraz więcej elementów transportu zostaje połączonych, zestawianie i śledzenie danych staje się coraz trudniejsze.
Z myślą o usprawnieniu gromadzenia danych Goodyear połączył siły z firmą ZF, aby dostarczyć wspólny pakiet rozwiązań z zakresu łączności. Pozwoli to zmaksymalizować bezpieczeństwo, wydajność i czas pracy ciągników i naczep przy jednoczesnej optymalizacji działań floty. Jest to ważny krok w kierunku szeroko zakrojonej cyfryzacji branży transportowej.
Grégory Boucharlat, wiceprezes ds. biznesu opon użytkowych w Goodyear w Europie, wyjaśnił, jak bardzo jest to potrzebne w branży: „Dane mogą dać flotom wiele możliwości, ale są przydatne tylko wtedy, gdy są łatwo dostępne. Goodyear nawiązał współpracę z ZF, aby dostarczać zintegrowane rozwiązania do zarządzania oponami i pojazdami, które będą wspierać menedżerów flot w podejmowaniu decyzji i zwiększaniu wydajności.”
W przeszłości dostępne dane były fragmentaryczne i trudno osiągalne dla menedżerów flot. Utrudniało to korzystanie z potencjału cyfrowej transformacji, pomimo wielu korzyści płynących z możliwości użycia tych danych do automatyzacji procesów, wykorzystania uczenia maszynowego i digitalizacji przepływu informacji. Tego rodzaju dane mogą nie tylko sprawić, że flota będzie bardziej wydajna operacyjnie, ale mogą również pomóc w uzyskaniu lepszej widoczności w zakresie wpływu na środowisko i norm regulacyjnych.
Goodyear i ZF współpracują, aby sprostać tym wyzwaniom i dać kierownikom flot dostęp do tych korzyści. Interoperacyjne rozwiązania ułatwiają śledzenie danych dotyczących osiągów opon i pojazdów – wszystko za pośrednictwem jednego urządzenia. Możliwość takiego połączenia danych pozwala menedżerom flot zobaczyć szerszy obraz sytuacji i podejmować bardziej świadome decyzje.
Ta strategiczna współpraca łączy zaawansowane rozwiązania do zarządzania flotą (FMS) firmy ZF z ofertą Goodyear Total Mobility. Ten rozszerzony pakiet zharmonizowanych usług zaoferuje firmom transportowym kompleksowe narzędzia do zarządzania dostępnymi informacjami i rozumienia ich. Połączenie danych historycznych umożliwi także prewencyjną konserwację, co pomoże ograniczyć przestoje, które mogą powodować opóźnienia lub stwarzać potencjalne problemy z bezpieczeństwem kierowców.
Boucharlat dodał: „Nasza współpraca będzie się nadal rozwijać, dzięki innowacjom wprowadzanym przez firmy ZF i Goodyear. Będziemy w stanie zwiększyć wartość danych i przedstawić kierownikom flot więcej rozwiązań, które pomogą im jeszcze bardziej podnieść konkurencyjność.”
Branża transportowa znajduje się w samym środku cyfrowej rewolucji. Producenci pojazdów i floty, którzy są w stanie wykorzystać to teraz, będą mieli więcej danych do pracy w przyszłości. Może to wpłynąć na wszystkie aspekty działalności, od operacji po konserwację opon.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.