Europejska premiera Mazdy CX-80
Estoria PR
Rudzka 5A/3
01-689 Warszawa
poczta|estoria.pl| |poczta|estoria.pl
+48 600 800 004
estoria.pl
Dziś nowa, wyposażona w trzy rzędy siedzeń, Mazda CX-80 debiutuje w Europie podczas wirtualnej prezentacji: https://mzd.tools/VirtualReveal
Ten drugi po CX-60 model, zbudowany w oparciu o platformę Mazda Large Architecture, jest najbardziej przestronnym samochodem Mazdy na rynkach europejskich i stanie się nowym okrętem flagowym marki w regionie.
W najnowszej ewolucji unikatowej filozofii projektowania Mazdy – Kodo – projektanci skupili się na elegancji i czystości minimalistycznej japońskiej estetyki. Eliminacja wszelkich zbędnych detali osiągnięta została dzięki indywidualnemu podejściu projektantów Mazdy i mistrzów rzemiosła, których celem jest produkcja samochodów zgodnie z duchem „Crafted in Japan”
Przy prawie pięciu metrach długości i rozstawie osi wynoszącym ponad trzy metry, nowa Mazda CX-80 jest dłuższa, wyższa i ma znacznie większy rozstaw osi, niż popularna Mazda CX-60. W połączeniu z dwoma składanymi i chowanymi w podłogę fotelami w trzecim rzędzie, CX-80 będzie dostępna z trzema konfiguracjami drugiego rzędu, w tym z dwoma oddzielnymi fotelami kapitańskimi oddzielonymi – do wyboru – konsolą środkową lub przejściem do trzeciego rzędu siedzeń.
Nowa Mazda CX-80 oferuje technologię odpowiednią dla flagowego europejskiego modelu Mazdy i obejmuje trzy nowe funkcje: nowe sterowanie głosowe Alexa, nowy hybrydowy system nawigacji łączący zalety usług offline i online oraz nowy widok kuli haka holowniczego Trailer Hitch View, który wykorzystuje centralny wyświetlacz i zaawansowaną grafikę, aby pomóc ustawić pojazd względem przyczepy[1].
Mazda CX-80 jest dostępna z dwoma układami napędowymi do wyboru: e-Skyactiv PHEV łączący czterocylindrowy silnik benzynowy z silnikiem elektrycznym, oferujący angażujące osiągi z doskonałymi parametrami ekologicznymi lub z wydajną jednostką e-Skyactiv D – rzędowym, sześciocylindrowym silnikiem Diesla z układem miękkiej hybrydy Mazda M Hybrid Boost 48V, który zapewnia wyjątkowo niską emisję i zużycie paliwa w tym segmencie samochodów[2].
Jednostka e-Skyactiv PHEV ma łączną moc systemową 327 KM/241 kW i generuje 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy, osiąga prędkość maksymalną 195 km/h i oferuje zasięg 60 km w trybie całkowicie elektrycznej jazdy. Charakteryzuje się znakomitymi parametrami środowiskowymi, osiągając średnie zużycie paliwa WLTP na poziomie 1,6 l/100 km i emisję CO₂ wynoszącą zaledwie 36 g/km. Jednostka e-Skyactiv D generuje moc 254 KM przyspieszając od 0 do 100 km/h w 8,4 sekundy i osiągając prędkość maksymalną 219 km/h. Średnie zużycie paliwa wg WLTP wynosi 5,7-5,8 l/100 km, a emisja CO₂ to 148-151 g/km.
Obie jednostki napędowe współpracują z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów i systemem napędu na wszystkie koła Mazda i-Activ AWD. Przełącznik Mazda Intelligent Drive Select (Mi-Drive) oferuje również wybór czterech trybów jazdy (plus tryb EV dla PHEV), które zostały już wcześniej wprowadzone w modelu CX-60.
Platforma CX-80 z podwójnymi wahaczami z przodu i wielowahaczowym zawieszeniem z tyłu zapewnia wysoki komfort jazdy, stabilne prowadzenie i płynną kontrolę nad nadwoziem. Układ AWD z preferencją tylnych kół łączy stabilność i przyczepność stałego napędu na wszystkie koła z neutralną charakterystyką pokonywania zakrętów właściwą dla samochodów z tylnym napędem. Nowa Mazda CX-80 ma imponującą zdolność holowania przyczep o masie do 2500 kg.
Mazda CX-80 wyposażona jest w wszechstronną gamę zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy i-Activsense mającą na celu zapewnienie 5-gwiazdkowej oceny bezpieczeństwa Euro NCAP. Nowe funkcje bezpieczeństwa debiutujące w CX-80 obejmują Cruising & Traffic Support (CTS) z nowym wsparciem w przypadku braku reakcji kierowcy, Smart Brake Support (SBS) z nowym asystentem unikania kolizji czołowych oraz Emergency Lane Keeping (ELK) z nowym systemem unikania zderzenia czołowego.
Polskie ceny Mazdy CX-80 zaczynają się od kwoty 280 900 zł za bogato wyposażoną wersję Exclusive-Line w konfiguracji siedmiomiejscowej z silnikiem e-Skyactiv D o mocy 254 KM i napędem AWD. Szczegółowe ceny wszystkich wariantów zostaną opublikowane na początku maja, ale już teraz wszyscy polscy dealerzy Mazdy rozpoczynają przedsprzedaż modelu CX-80.
* WAŻNA INFORMACJA: Wartości zużycia paliwa i emisji podane w niniejszej informacji prasowej mają charakter wstępny. Homologacja typu WE i certyfikat zgodności z oficjalnymi wartościami nie są jeszcze dostępne. Możliwe są nieznaczne rozbieżności.
Więcej informacji na temat zasięgu elektrycznego, kosztów energii, podatku od pojazdów i kosztów emisji CO₂ można znaleźć na stronie www.mazda.de/Energieverbrauch
[1] Amazon, Alexa i inne zależne nazwy są zastrzeżone przez firmę Amazon.com, Inc lub jej filie
[2] Średnie zużycie paliwa i zapotrzebowanie na energię w mieszanym cyklu jazdy dla Mazdy CX-80 e-Skyactiv PHEV: 1,6 l/100 km oraz 23,9 kWh/100 km; emisja CO2, w cyklu mieszanym: 36 g/km, klasa CO2: B. Średnie zużycie paliwa i emisja CO2 przy rozładowanej baterii: 8,1 l/100 km. Klasa CO2: G. (Wartości wstępne)*
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym dla Mazdy CX-80 e-Skyactiv D: 5,7-5,8 l/100 km. Emisja CO2 w cyklu mieszanym: 148-151 g/km. Klasa CO2: E. (Wartości wstępne)*

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Coraz mniej kredytów bankowych płynie do polskiej gospodarki. Przed sektorem duże wyzwania związane z finansowaniem strategicznych projektów
Polskie przedsiębiorstwa w coraz mniejszym stopniu finansują się kredytem bankowym, zwłaszcza w porównaniu z rosnącym PKB. Powoduje to wysoką nadpłynność sektora bankowego. Deregulacja mogłaby pomóc w skróceniu drogi firm do finansowania bankowego, zwłaszcza że Polskę czekają ogromne wydatki na transformację energetyczną i obronność. Sektor ma bardzo dobre wyniki finansowe, co powoduje, że politycy patrzą w stronę jego zysków. Ryzyko prawne, jakim wciąż są kredyty frankowe, pociąga za sobą brak zainteresowania ze strony zagranicznych inwestorów.
Firma
Bezrobocie może zacząć rosnąć. Ochłodzenie odczuwane szczególnie w branży budowlanej i automotive

W Polsce od kilku lat stopa bezrobocia utrzymuje się poniżej 6 proc., a według metodologii unijnej jest o połowę niższa i jedna z najniższych w Unii. Pracownicy przywykli już, że sytuacja na rynku pracy jest dla nich korzystna. Jednak zaczynają się pojawiać pierwsze niepokojące sygnały zwiastujące możliwą zmianę trendu. Część branż ucierpiała np. z powodu spowolnienia w Niemczech, inne rozważają wybór innej niż Polska lokalizacji ze względu na wysokie koszty pracy czy energii. Na razie ogromnym wyzwaniem pozostaje aktywizacja osób biernych zawodowo.
Ochrona środowiska
Rozwój sztucznej inteligencji drastycznie zwiększa zapotrzebowanie na energię. Rozwiązaniem są zrównoważone centra danych

Centra danych to jeden z dynamicznie rozwijających się, ale przy tym energochłonnych sektorów gospodarki. Prognozy PMR wskazują, że do 2030 roku operatorzy w Polsce będą dysponować centrami danych o mocy przekraczającej 500 MW, co oznacza, że wzrośnie ona ponad trzykrotnie względem 2024 roku. Przyspieszona cyfryzacja i dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji sprawiają, że w ciągu kilku następnych lat zużycie energii elektrycznej w centrach danych tylko w Europie wzrośnie o 66 proc. Dlatego coraz więcej firm sięga po zrównoważone rozwiązania i energię pochodzącą ze źródeł odnawialnych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.