Europejska premiera Mazdy CX-80
Estoria PR
Rudzka 5A/3
01-689 Warszawa
poczta|estoria.pl| |poczta|estoria.pl
+48 600 800 004
estoria.pl
Dziś nowa, wyposażona w trzy rzędy siedzeń, Mazda CX-80 debiutuje w Europie podczas wirtualnej prezentacji: https://mzd.tools/VirtualReveal
Ten drugi po CX-60 model, zbudowany w oparciu o platformę Mazda Large Architecture, jest najbardziej przestronnym samochodem Mazdy na rynkach europejskich i stanie się nowym okrętem flagowym marki w regionie.
W najnowszej ewolucji unikatowej filozofii projektowania Mazdy – Kodo – projektanci skupili się na elegancji i czystości minimalistycznej japońskiej estetyki. Eliminacja wszelkich zbędnych detali osiągnięta została dzięki indywidualnemu podejściu projektantów Mazdy i mistrzów rzemiosła, których celem jest produkcja samochodów zgodnie z duchem „Crafted in Japan”
Przy prawie pięciu metrach długości i rozstawie osi wynoszącym ponad trzy metry, nowa Mazda CX-80 jest dłuższa, wyższa i ma znacznie większy rozstaw osi, niż popularna Mazda CX-60. W połączeniu z dwoma składanymi i chowanymi w podłogę fotelami w trzecim rzędzie, CX-80 będzie dostępna z trzema konfiguracjami drugiego rzędu, w tym z dwoma oddzielnymi fotelami kapitańskimi oddzielonymi – do wyboru – konsolą środkową lub przejściem do trzeciego rzędu siedzeń.
Nowa Mazda CX-80 oferuje technologię odpowiednią dla flagowego europejskiego modelu Mazdy i obejmuje trzy nowe funkcje: nowe sterowanie głosowe Alexa, nowy hybrydowy system nawigacji łączący zalety usług offline i online oraz nowy widok kuli haka holowniczego Trailer Hitch View, który wykorzystuje centralny wyświetlacz i zaawansowaną grafikę, aby pomóc ustawić pojazd względem przyczepy[1].
Mazda CX-80 jest dostępna z dwoma układami napędowymi do wyboru: e-Skyactiv PHEV łączący czterocylindrowy silnik benzynowy z silnikiem elektrycznym, oferujący angażujące osiągi z doskonałymi parametrami ekologicznymi lub z wydajną jednostką e-Skyactiv D – rzędowym, sześciocylindrowym silnikiem Diesla z układem miękkiej hybrydy Mazda M Hybrid Boost 48V, który zapewnia wyjątkowo niską emisję i zużycie paliwa w tym segmencie samochodów[2].
Jednostka e-Skyactiv PHEV ma łączną moc systemową 327 KM/241 kW i generuje 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy, osiąga prędkość maksymalną 195 km/h i oferuje zasięg 60 km w trybie całkowicie elektrycznej jazdy. Charakteryzuje się znakomitymi parametrami środowiskowymi, osiągając średnie zużycie paliwa WLTP na poziomie 1,6 l/100 km i emisję CO₂ wynoszącą zaledwie 36 g/km. Jednostka e-Skyactiv D generuje moc 254 KM przyspieszając od 0 do 100 km/h w 8,4 sekundy i osiągając prędkość maksymalną 219 km/h. Średnie zużycie paliwa wg WLTP wynosi 5,7-5,8 l/100 km, a emisja CO₂ to 148-151 g/km.
Obie jednostki napędowe współpracują z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów i systemem napędu na wszystkie koła Mazda i-Activ AWD. Przełącznik Mazda Intelligent Drive Select (Mi-Drive) oferuje również wybór czterech trybów jazdy (plus tryb EV dla PHEV), które zostały już wcześniej wprowadzone w modelu CX-60.
Platforma CX-80 z podwójnymi wahaczami z przodu i wielowahaczowym zawieszeniem z tyłu zapewnia wysoki komfort jazdy, stabilne prowadzenie i płynną kontrolę nad nadwoziem. Układ AWD z preferencją tylnych kół łączy stabilność i przyczepność stałego napędu na wszystkie koła z neutralną charakterystyką pokonywania zakrętów właściwą dla samochodów z tylnym napędem. Nowa Mazda CX-80 ma imponującą zdolność holowania przyczep o masie do 2500 kg.
Mazda CX-80 wyposażona jest w wszechstronną gamę zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy i-Activsense mającą na celu zapewnienie 5-gwiazdkowej oceny bezpieczeństwa Euro NCAP. Nowe funkcje bezpieczeństwa debiutujące w CX-80 obejmują Cruising & Traffic Support (CTS) z nowym wsparciem w przypadku braku reakcji kierowcy, Smart Brake Support (SBS) z nowym asystentem unikania kolizji czołowych oraz Emergency Lane Keeping (ELK) z nowym systemem unikania zderzenia czołowego.
Polskie ceny Mazdy CX-80 zaczynają się od kwoty 280 900 zł za bogato wyposażoną wersję Exclusive-Line w konfiguracji siedmiomiejscowej z silnikiem e-Skyactiv D o mocy 254 KM i napędem AWD. Szczegółowe ceny wszystkich wariantów zostaną opublikowane na początku maja, ale już teraz wszyscy polscy dealerzy Mazdy rozpoczynają przedsprzedaż modelu CX-80.
* WAŻNA INFORMACJA: Wartości zużycia paliwa i emisji podane w niniejszej informacji prasowej mają charakter wstępny. Homologacja typu WE i certyfikat zgodności z oficjalnymi wartościami nie są jeszcze dostępne. Możliwe są nieznaczne rozbieżności.
Więcej informacji na temat zasięgu elektrycznego, kosztów energii, podatku od pojazdów i kosztów emisji CO₂ można znaleźć na stronie www.mazda.de/Energieverbrauch
[1] Amazon, Alexa i inne zależne nazwy są zastrzeżone przez firmę Amazon.com, Inc lub jej filie
[2] Średnie zużycie paliwa i zapotrzebowanie na energię w mieszanym cyklu jazdy dla Mazdy CX-80 e-Skyactiv PHEV: 1,6 l/100 km oraz 23,9 kWh/100 km; emisja CO2, w cyklu mieszanym: 36 g/km, klasa CO2: B. Średnie zużycie paliwa i emisja CO2 przy rozładowanej baterii: 8,1 l/100 km. Klasa CO2: G. (Wartości wstępne)*
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym dla Mazdy CX-80 e-Skyactiv D: 5,7-5,8 l/100 km. Emisja CO2 w cyklu mieszanym: 148-151 g/km. Klasa CO2: E. (Wartości wstępne)*
![Zrównoważony transport – gwałtowny hamulec w branży taxi? Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_387236722,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Zrównoważony transport – gwałtowny hamulec w branży taxi?
![VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1404572337,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych
![Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1700192320,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/headway-5qgiuubxkwm-unsplash,w_274,_small.jpg)
Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em
Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.
Problemy społeczne
Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki
![](https://www.newseria.pl/files/11111/izdebski-awaria-foto-2,w_133,r_png,_small.png)
Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie, a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.
Ochrona środowiska
Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy
![](https://www.newseria.pl/files/11111/wiatraki-nowelizacja-2-foto2,w_133,r_png,_small.png)
Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.