Glovo łączy siły z Zipp Mobility w ramach elektryfikacji floty
Miejscy kurierzy mogą teraz postawić na bardziej ekologiczne środki transportu. Wszystko dzięki współpracy Glovo i Zipp Mobility – operatora hulajnóg elektrycznych. Firmy właśnie uruchomiły pilotażowy projekt w Katowicach, który stopniowo planują rozszerzyć o kolejne miasta. Na start kurierzy Glovo mogą skorzystać z preferencyjnych ofert wypożyczenia hulajnóg elektrycznych. Wszystko w imię mobilności oraz ekologii.
Glovo, hiszpański gracz branży delivery bardzo wysoko stawia wartości takie jak mobilność, ekologia czy redukcja śladu węglowego. Firma nieustannie realizuje postanowienia, do jakich zobowiązała się w kwestii dbania o środowisko. Podejmuje też kolejne działania w trosce o Ziemię. Chcąc zachęcić flotę kurierską do przejścia z tradycyjnych środków transportu na pojazdy elektryczne, Glovo nawiązało współpracę z Zipp Mobility – firmą świadczącą usługi e-mobilności, angażującą się w działania ekologiczne, a także recykling i ponowne wykorzystanie części hulajnóg nie nadających się już do naprawy.
- Jako nowoczesna, pionierska firma mamy ambitną strategię tworzenia pozytywnego wpływu zarówno w warstwie społecznej, jak i ekologicznej. Poza inicjatywami wolontariatu pracowniczego, czy różnorodnymi programami ograniczania jednorazowych plastików, chcemy znacząco przyczynić się do redukcji emisji gazów cieplarnianych. Stąd nasze partnerstwo z Pachama czy South Pole w zakresie kompensacji emisji, ale również inicjatywa elektryfikacji floty. Współpraca z Zipp Mobility świetnie wpisuje się w nasze strategie oraz wartości. Cieszymy się na pilotażowy projekt, który mamy nadzieję, zostanie z optymizmem przyjęty przez kurierów – mówi Carlos Silvan, manager Glovo Polska.
Podczas pilotażowego programu rozpoczętego w sierpniu, kurierzy pracujący dla Glovo mogą skorzystać ze specjalnych ofert wypożyczenia hulajnóg elektrycznych, obejmujących okazyjne abonamenty tygodniowe i miesięczne. Na początek oferta dostępna jest dla floty w Katowicach, następnie ekspansja obejmie Sosnowiec i Dąbrowę Górniczą. Kolejne etapy będą wdrażane stopniowo.
- Cieszymy się, że możemy zapewnić kurierom Glovo szybki, wygodny i przyjazny dla środowiska sposób dostarczania zamówień, zarazem pomagając firmie w realizacji jej ambitnych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Jesteśmy naprawdę podekscytowani rozpoczęciem współpracy z Glovo i liczymy na rozszerzenie kooperacji w nadchodzących miesiącach - podsumowuje Charlie Gleeson dyrektor generalny Zipp Mobility.
Arval we współpracy z Hop.City dostarczy rowery dla dostawców jedzenia
Wynajem długoterminowy Arval dostępny w salonach Ford
Firma Oponiarska Dębica rekrutuje. Chce zatrudnić około 200 osób
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Konsument
Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.