Komunikaty PR

Glovo łączy siły z Zipp Mobility w ramach elektryfikacji floty

2021-09-22  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.03 MB )

Miejscy kurierzy mogą teraz postawić na bardziej ekologiczne środki transportu. Wszystko dzięki współpracy Glovo i Zipp Mobility – operatora hulajnóg elektrycznych. Firmy właśnie uruchomiły pilotażowy projekt w Katowicach, który stopniowo planują rozszerzyć o kolejne miasta. Na start kurierzy Glovo mogą skorzystać z preferencyjnych ofert wypożyczenia hulajnóg elektrycznych. Wszystko w imię mobilności oraz ekologii.

Glovo, hiszpański gracz branży delivery bardzo wysoko stawia wartości takie jak mobilność, ekologia czy redukcja śladu węglowego. Firma nieustannie realizuje postanowienia, do jakich zobowiązała się w kwestii dbania o środowisko. Podejmuje też kolejne działania w trosce o Ziemię. Chcąc zachęcić flotę kurierską do przejścia z tradycyjnych środków transportu na pojazdy elektryczne, Glovo nawiązało współpracę z Zipp Mobility – firmą świadczącą usługi e-mobilności, angażującą się w działania ekologiczne, a także recykling i ponowne wykorzystanie części hulajnóg nie nadających się już do naprawy.

- Jako nowoczesna, pionierska firma mamy ambitną strategię tworzenia pozytywnego wpływu zarówno w warstwie społecznej, jak i ekologicznej. Poza inicjatywami wolontariatu pracowniczego, czy różnorodnymi programami ograniczania jednorazowych plastików, chcemy znacząco przyczynić się do redukcji emisji gazów cieplarnianych. Stąd nasze partnerstwo z Pachama czy South Pole w zakresie kompensacji emisji, ale również inicjatywa elektryfikacji floty. Współpraca z Zipp Mobility świetnie wpisuje się w nasze strategie oraz wartości. Cieszymy się na pilotażowy projekt, który mamy nadzieję, zostanie z optymizmem przyjęty przez kurierów – mówi Carlos Silvan, manager Glovo Polska.

Podczas pilotażowego programu rozpoczętego w sierpniu, kurierzy pracujący dla Glovo mogą skorzystać ze specjalnych ofert wypożyczenia hulajnóg elektrycznych, obejmujących okazyjne abonamenty tygodniowe i miesięczne. Na początek oferta dostępna jest dla floty w Katowicach, następnie ekspansja obejmie Sosnowiec i Dąbrowę Górniczą. Kolejne etapy będą wdrażane stopniowo.

- Cieszymy się, że możemy zapewnić kurierom Glovo szybki, wygodny i przyjazny dla środowiska sposób dostarczania zamówień, zarazem pomagając firmie w realizacji jej ambitnych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Jesteśmy naprawdę podekscytowani rozpoczęciem współpracy z Glovo i liczymy na rozszerzenie kooperacji w nadchodzących miesiącach - podsumowuje Charlie Gleeson dyrektor generalny Zipp Mobility.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Idealna szkoła jazdy? Biuro prasowe
2021-10-28 | 11:00

Idealna szkoła jazdy?

Szkół nauki jazdy jest naprawdę bardzo wiele. W każdym mieście znajduje się plac manewrowy a ilość codziennie mijanych samochodów egzaminacyjnych jest spora. Każdemu młodemu
Motoryzacja Czy Polacy zmieniają opony przed zimą?
2021-10-22 | 07:50

Czy Polacy zmieniają opony przed zimą?

Aż 83,5% polskich kierowców deklaruje, że zmienia opony sezonowo, z letnich na zimowe i na odwrót, wynika z ogólnopolskiego badania ,,Czy Polacy zmieniają opony”[1]
Motoryzacja Goodyear UltraGrip Performance+ SUV uznana za wzorową w dużym teście opon
2021-10-14 | 10:40

Goodyear UltraGrip Performance+ SUV uznana za wzorową w dużym teście opon

Opona Goodyear uzyskała najwyższe oceny w teście opon zimowych przeprowadzonym przez niemiecki magazyn Auto Bild allrad, otrzymując ocenę "wzorową". W badaniu sprawdzano

Więcej ważnych informacji

Transport

Pandemia zwiększyła problem wykluczenia transportowego. Mieszkańcy wsi i miasteczek skarżą się do RPO

Problem wykluczenia transportowego może dotykać nawet kilkanaście milionów Polaków. Częściowo miał go rozwiązać wprowadzony w 2019 roku Fundusz Rozwoju Przewozów Autobusowych, w ramach którego rząd dopłaca do lokalnych połączeń, żeby zapewnić ich opłacalność. W związku z pandemią kwota tej dopłaty została znacząco zwiększona, co skutkowało wzrostem zainteresowania ze strony organizatorów publicznego transportu, którzy sukcesywnie uruchamiają nowe linie. – Takich linii w tej chwili jest już ponad 4 tys., co oznacza, że program się rozwija – mówi Andrzej Bittel, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu. Rzecznik Praw Obywatelskich ocenia jednak, że fundusz nie do końca rozwiązał problem wykluczenia transportowego.

Przemysł

Przemysł zgłasza największe od lat zapotrzebowanie na pracowników z kompetencjami technicznymi. W ich kształcenie angażują się nie tylko firmy, ale i miasta

Firmy produkcyjne chcą zatrudniać coraz więcej pracowników, ale też szukają coraz bardziej wyspecjalizowanych kompetencji. Ten trend będzie postępować. Raport Światowego Forum Ekonomicznego wskazuje, że do 2025 roku rozwój automatyzacji i nowych technologii przyczyni się do powstania 97 mln nowych stanowisk. Eksperci podkreślają, że kompetencje przyszłości, które będą potrzebne do ich obsługi, powinny być kształcone już od najmłodszych lat. Tę potrzebę widzi coraz więcej miast i samych przedsiębiorców, którzy wspólnie angażują się w projekty naukowo-edukacyjne. Przykładem może być nowa inwestycja w Gnieźnie.

Problemy społeczne

Sieć modułowych szpitali mogłaby pomóc w walce z kolejnymi falami pandemii. Takie obiekty mogą przetrwać 10–15 lat

Czwarta fala koronawirusa przyspiesza. Jeszcze niedawno szacowano, że pod koniec października nowych przypadków COVID-19 będzie ok. 5 tys. dziennie, ale liczba dziennych zachorowań już przekracza 8 tys. Eksperci zalecają wprowadzanie ograniczeń i kontrolę paszportów covidowych w tych powiatach, gdzie wzrost zachorowań jest największy. Jednocześnie postulują o zmiany w organizacji służby zdrowia na okres czwartej fali i nieprzekształcanie szpitali w placówki jednoimienne. Przyszłościowym rozwiązaniem może być budowa sieci 12–15 szpitali modułowych, które wspierałyby system ochrony zdrowia w razie ewentualnych kryzysów.

Ochrona środowiska

Edukacja klimatyczna powinna się odbywać poza murami szkoły. Eksperci postulują o lekcje w lesie, na łące lub w ogrodzie

Lekcje na łonie natury pozwalają lepiej zrozumieć procesy zachodzące w przyrodzie i uwiarygadniają przekazywane treści klimatyczne. I nie chodzi tylko o lekcje biologii, ale także języka polskiego, angielskiego czy plastyki. Więcej zajęć poza murami szkoły to jeden z najważniejszych postulatów zawartych w raporcie „Edukacja klimatyczna w Polsce” opublikowanym przez Global Compact Network Poland. – Im więcej będzie edukacji dotyczącej ochrony przyrody oraz ekosystemów w kontekście zmiany klimatu, tym lepiej dla nas wszystkich – mówi Kamil Wyszkowski, dyrektor wykonawczy tej organizacji. I dodaje, że edukację klimatyczną w polskich szkołach trzeba wprowadzić jak najszybciej.