Glovo łączy siły z Zipp Mobility w ramach elektryfikacji floty
Miejscy kurierzy mogą teraz postawić na bardziej ekologiczne środki transportu. Wszystko dzięki współpracy Glovo i Zipp Mobility – operatora hulajnóg elektrycznych. Firmy właśnie uruchomiły pilotażowy projekt w Katowicach, który stopniowo planują rozszerzyć o kolejne miasta. Na start kurierzy Glovo mogą skorzystać z preferencyjnych ofert wypożyczenia hulajnóg elektrycznych. Wszystko w imię mobilności oraz ekologii.
Glovo, hiszpański gracz branży delivery bardzo wysoko stawia wartości takie jak mobilność, ekologia czy redukcja śladu węglowego. Firma nieustannie realizuje postanowienia, do jakich zobowiązała się w kwestii dbania o środowisko. Podejmuje też kolejne działania w trosce o Ziemię. Chcąc zachęcić flotę kurierską do przejścia z tradycyjnych środków transportu na pojazdy elektryczne, Glovo nawiązało współpracę z Zipp Mobility – firmą świadczącą usługi e-mobilności, angażującą się w działania ekologiczne, a także recykling i ponowne wykorzystanie części hulajnóg nie nadających się już do naprawy.
- Jako nowoczesna, pionierska firma mamy ambitną strategię tworzenia pozytywnego wpływu zarówno w warstwie społecznej, jak i ekologicznej. Poza inicjatywami wolontariatu pracowniczego, czy różnorodnymi programami ograniczania jednorazowych plastików, chcemy znacząco przyczynić się do redukcji emisji gazów cieplarnianych. Stąd nasze partnerstwo z Pachama czy South Pole w zakresie kompensacji emisji, ale również inicjatywa elektryfikacji floty. Współpraca z Zipp Mobility świetnie wpisuje się w nasze strategie oraz wartości. Cieszymy się na pilotażowy projekt, który mamy nadzieję, zostanie z optymizmem przyjęty przez kurierów – mówi Carlos Silvan, manager Glovo Polska.
Podczas pilotażowego programu rozpoczętego w sierpniu, kurierzy pracujący dla Glovo mogą skorzystać ze specjalnych ofert wypożyczenia hulajnóg elektrycznych, obejmujących okazyjne abonamenty tygodniowe i miesięczne. Na początek oferta dostępna jest dla floty w Katowicach, następnie ekspansja obejmie Sosnowiec i Dąbrowę Górniczą. Kolejne etapy będą wdrażane stopniowo.
- Cieszymy się, że możemy zapewnić kurierom Glovo szybki, wygodny i przyjazny dla środowiska sposób dostarczania zamówień, zarazem pomagając firmie w realizacji jej ambitnych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Jesteśmy naprawdę podekscytowani rozpoczęciem współpracy z Glovo i liczymy na rozszerzenie kooperacji w nadchodzących miesiącach - podsumowuje Charlie Gleeson dyrektor generalny Zipp Mobility.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.