Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing Championship (ETRC). Przedłużenie dotychczasowej umowy oznacza, że mistrzostwa nadal będą nosić nazwę Goodyear FIA ETRC, co podkreśla wieloletnie zaangażowanie marki w sporty motorowe.
Dziedzictwo w sportach motorowych ciężarówek
Wyścigi ciężarówek FIA ETRC odbywają się na legendarnych europejskich torach i przyciągają tysiące widzów i przedstawicieli branży. Z doświadczeniem sięgającym 2003 roku, Goodyear jest ich kluczowym partnerem w roli dostawcy opon, który konsekwentnie rozwija technologie oponiarskie i tym samym odgrywa ważną rolę w poprawianiu osiągów startujących pojazdów. Innowacyjne technologie Goodyear stosowane w oponach poddawane są podczas zawodów ekstremalnym testom i dzięki temu nieustannie udoskonalane.
Seria Goodyear FIA ETRC zdobyła uznanie za swoje działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, awansując z 16. na 13. miejsce w najnowszym Rankingu Zrównoważonych Mistrzostw [1]. Ten postęp podkreśla wysiłki organizatorów w kwestii proekologicznych praktyk i inspirowania pozytywnych zmian w branży.
„Rozszerzenie partnerstwa z FIA ETRC świadczy o trwałości naszego ponad dwudziestoletniego zaangażowania w rozwój wyścigów pojazdów ciężarowych. Te mistrzostwa stanowią dla nas wyjątkową platformę do demonstrowania postępów w rozwoju technologii oponiarskich pod kątem trwałości, wydajności i zrównoważonego rozwoju w ekstremalnych warunkach. Jesteśmy dumni, że możemy nadal wspierać mistrzostwa, zespoły oraz fanów. Wiedza zdobywana w tym wymagającym środowisku napędza innowacje w naszych oponach komercyjnych, co przekłada się na rozwiązania wspierające floty transportowe w osiąganiu celów biznesowych i budowaniu przewagi konkurencyjnej” - powiedział Maciej Szymański, dyrektor Goodyear ds. marketingu opon użytkowych w regionie EMEA.
„Cieszymy się, że możemy przedłużyć partnerstwo z Goodyear na kolejne trzy lata. Wspólnie dążymy do podnoszenia prestiżu FIA ETRC, nie tylko jako czołowej serii sportów motorowych, ale także jako platformy promującej zrównoważony rozwój i innowacje technologiczne. Ta umowa jest wyrazem naszej wspólnej wizji bardziej zrównoważonej przyszłości w wyścigach ciężarówek oraz w całej branży transportowej” powiedział Georg Fuchs, dyrektor zarządzający Europejskiego Stowarzyszenia Wyścigów Pojazdów Ciężarowych (ETRA).
Zaangażowanie w zrównoważony rozwój
Zrównoważony rozwój pozostanie ważnym celem zarówno Goodyeara, jak i wyścigów ETRC, które niedawno uzyskały 3-gwiazdkową akredytację środowiskową FIA [2]. Uznanie to podkreśla wysiłki serii na rzecz zmniejszenia wpływu na środowisko, m.in. poprzez stosowanie od 2021 roku w 100% odnawialnego biopaliwa HVO. Ponadto opony wyścigowe wykorzystywane podczas mistrzostw są włączane do zrównoważonego cyklu życia poprzez bieżnikowanie, które przekształca je w standardowe opony drogowe Goodyear dla flot transportowych. Proces ten pozwala zmniejszyć zużycie zasobów i ilość odpadów, co jest zgodne z zobowiązaniem mistrzostw do odpowiedzialności za środowisko.
Goodyear podziela to zobowiązanie i również uzyskał najwyższą ocenę trzech gwiazdek w ramach akredytacji środowiskowej FIA. Oprócz Goodyear FIA ETRC, certyfikat obejmuje programy sportów motorowych prowadzone przez Goodyear Racing EMEA, w tym obecność marki w FIA World Endurance Championship, 24-godzinnym wyścigu Le Mans oraz w European Le Mans Series [3].
Nowa generacja opon wyścigowych do pojazdów ciężarowych
W ramach trwającej współpracy Goodyear wprowadził w 2024 r. [4] nową oponę wyścigową do pojazdów ciężarowych, opracowaną w Centrum Innowacji w Luksemburgu. Opona ta wyróżnia się lepszą przyczepnością, trwałością i osiągami zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni w porównaniu do poprzedniego modelu. Już w pierwszym sezonie użytkowania udowodniła ona swoją niezawodność w różnorodnych warunkach na torze, zapewniając zespołom solidne wsparcie, a dzięki zwiększonej trwałości pozwoliła na ograniczenie całkowitej liczby opon używanych podczas mistrzostw. Te innowacje wyznaczają nowe standardy w świecie sportów motorowych, a jednocześnie odzwierciedlają niezawodność i wydajność, które Goodyear dostarcza flotom w całej Europie.
Szeroka obecność w sportach motorowych
Zaangażowanie Goodyeara w sporty motorowe wykracza poza wyścigi ciężarówek. W sezonie 2025 firma będzie kontynuować rolę wyłącznego dostawcy opon dla kategorii LMP2 w European Le Mans Series (ELMS) oraz legendarnym 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Ponadto Goodyear dostarczy opony dla wszystkich zespołów rywalizujących w kategorii LMGT3 w ELMS i FIA World Endurance Championship (WEC). Marka wzmocniła jeszcze swoją obecność w sportach motorowych, obejmując rolę tytularnego sponsora 4-godzinnego wyścigu Silverstone 2025.
Ważny przystanek na trasie Goodyear Drive Results Tour
Mistrzostwa ETRC ponownie staną się kluczowym elementem programu Goodyear Drive Results Tour. Przedstawiciele flot transportowych będą mieli okazję osobiście poznać kompleksowe rozwiązania Goodyear Total Mobility i przekonać się, jak opony klasy premium oraz zaawansowane technologie monitorowania przekładają się z toru wyścigowego na codzienną efektywność i niezawodność pracy floty.
[1] https://www.goodyearfiaetrc.com/news/goodyear-fia-etrc-climbs-ranks-in-sustainable-championships-index-tm
[2] https://www.goodyearfiaetrc.com/news/fia-three-star
[3] https://news.goodyear.eu/goodyear-receives-fias-highest-level-environmental-accreditation/
[4] https://news.goodyear.eu/goodyear-continues-title-sponsorship-of-goodyear-fia-etrc-with-brand-new-tire-specification/
Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
SAP Story: podróż Mercedes-Benz Polska od planowania aż po rozliczenia wydatków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ślepe pozwy pomogą walczyć z hejtem w internecie. Spodziewana lawina wniosków może sparaliżować sądy
Wprowadzenie instytucji tzw. ślepego pozwu pozwoli skuteczniej ścigać za naruszenie dóbr osobistych popełnione przez anonimowych internautów. Przepisy pozwolą na złożenie pozwu w sytuacji, gdy poszkodowany nie zna danych identyfikujących hejtera. Krajowa Rada Sądownictwa i Sąd Najwyższy ostrzegają, że nowelizacja może doprowadzić do znacznego przeciążenia sądów, a krótkie terminy na identyfikację sprawcy mogą skutkować wzrostem odszkodowań za przewlekłość postępowania.
Ochrona środowiska
Nowy obowiązek segregowania odpadów budowlanych i rozbiórkowych. Firmy mogą go jednak scedować na wyspecjalizowane przedsiębiorstwa
1 stycznia weszła w życie ustawa zmieniająca przepisy o odpadach, która nakłada na wytwórców odpadów budowlanych i rozbiórkowych obowiązek ich segregacji i zapewnienia dalszego ich zagospodarowania. To efekt implementacji unijnej dyrektywy. Ostateczną treść przepisów branża poznała w ostatnich tygodniach 2024 roku. Nie jest wciąż jasne, czy w przypadku budów dopuszczona będzie frakcja odpadów zmieszanych, których nie da się posegregować. Następnym krokiem będą prawdopodobnie poziomy recyklingu odpadów budowlanych, jakie przedsiębiorcy będą musieli zapewnić. Nowe obowiązki nie dotyczą osób fizycznych.
Handel
T. Bocheński: Współpraca z Donaldem Trumpem może być bardzo trudna. Interes amerykański będzie stawiany na pierwszym miejscu
– Współpraca na linii Unia Europejska – USA w ciągu czterech najbliższych lat rządów Donalda Trumpa może być trudna – ocenia europoseł Tobiasz Bocheński. Polski Instytut Spraw Międzynarodowych ostrzega, że potencjalne zmiany w polityce USA, w tym zwiększenie ceł, mogą dotknąć wszystkich partnerów Stanów Zjednoczonych. Dużą niewiadomą jest również kwestia wsparcia dla Ukrainy i ewentualnego zakończenia wojny. Polityka nowego prezydenta może mieć kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa całej Europy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.