Komunikaty PR

Goodyear przygotowuje się do wyścigu Le Mans

2021-08-17  |  12:45
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/

89. edycja 24-godzinnego wyścigu Le Mans odbędzie się już w ten weekend. To nie tylko najbardziej prestiżowy wyścig długodystansowy na świecie, ale także ważne wydarzenie dla Goodyeara. Po objęciu roli wyłącznego dostawcy opon dla klasy LMP2 ścigającej się na arenie europejskiej i światowej, producent przygotowuje się do zakrojonej na szeroką skalę operacji obsługi 26 samochodów.

Wspierając każdy zespół w LMP2, największej klasie na starcie, Goodyear dostarczy szereg opon i będzie bezpośrednio współpracował z zawodnikami przez cały tydzień poprzedzający wyścig i podczas samego wydarzenia, aby pomóc zmaksymalizować osiągi opon. Goodyear powrócił do udziału w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w zeszłym roku i ukończył go z dwoma samochodami na podium w ramach otwartej rywalizacji. Od tamtej pory marka jest wyłącznym dostawcą opon do samochodów startujących w klasie LMP2 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC) i Europejskiej Serii Le Mans (ELMS), w tym do 24-godzinnego wyścigu Le Mans. W ten weekend na oponach Goodyear ścigać się będzie w sumie 26 samochodów, czyli więcej niż w Grand Prix i przez ponad 12 razy dłuższy czas. Z opon Goodyear skorzysta m.in. Robert Kubica, który w tym sezonie startuje w barwach zespołu Orlen WRT.

Obecność Goodyear w Le Mans wykracza poza tor. Wystarczy spojrzeć w górę, gdzie przez cały czas trwania wyścigu nad torem unosić się będzie sterowiec Goodyear Blimp. Ten kultowy statek powietrzny powraca do Le Mans drugi rok z rzędu, kończąc swoje europejskie letnie tournée, w ramach którego odwiedził także Wielką Brytanię, Niemcy, Włochy, Polskę, Słowenię i Danię. Podczas wyścigu sterowiec Goodyear Blimp będzie wykonywał loty pasażerskie dla wybranych VIP-ów i gości, a także zapewni wyjątkową relację telewizyjną z powietrza.

Ben Crawley, dyrektor Goodyear ds. sportów motorowych w regionie EMEA powiedział: „Le Mans to najważniejsze wydarzenie w kalendarzu wyścigów długodystansowych i naprawdę ważny wyścig dla Goodyear. W zeszłym roku cieszyliśmy się z dwóch samochodów na podium, mimo że w stawce LMP2 konkurencja miała przewagę liczebną trzy do jednego. To pokazało, że nasze opony są niezawodne, a cały zespół Goodyear wykonał ciężką pracę. W tym roku wyzwanie jest inne, ponieważ współpracujemy ze wszystkimi zespołami LMP2. Le Mans zawsze jest niesamowitym wydarzeniem, a powrót kibiców na tor jest czymś, co nas bardzo cieszy, zwłaszcza że nad wyścigiem będzie unosił się sterowiec Goodyear Blimp.”

Perspektywa kierowcy

Przed swoim czwartym podejściem do 24-godzinnego wyścigu Le Mans, portugalski zawodnik Antonio Felix da Costa wie, że opracowanie właściwej strategii wymiany opon i postojów będzie kluczowe w rozstrzygnięciu o tym, kto stanie na podium, a kto nie. W zeszłym roku on i jego koledzy z zespołu Jota Sport, Anthony Davidson i Roberto Gonzalez, zajęli drugie miejsce, więc tym razem na pewno będą chcieli pojechać jeszcze lepiej.

„Le Mans jest torem, na którym opony zużywają się dość powoli, więc możemy pokonać więcej odcinków przed wymianą ich na nowe” - wyjaśnia da Costa. „Zespół pracuje nad pomysłami na strategię przed wyścigiem - możemy rozważyć nawet wymianę tylko jednej opony podczas postoju, albo opon po jednej stronie. Jest wiele opcji, które możemy zbadać, aby stracić jak najmniej czasu podczas pit stopów. Odkąd Goodyear został wyłącznym dostawcą opon do LMP2, wszystkie zespoły startują na równych warunkach. Od nas jako zespołu, oraz pomocy inżynierów Goodyear, którzy pracują z naszą ekipą, zależy znalezienie najlepszego możliwego rozwiązania.”

Akcja na torze w Le Mans rozpocznie się w środę po południu od pierwszych treningów wolnych i sesji kwalifikacyjnych. Wolne treningi, kwalifikacje i nowy format Hyperpole będą kontynuowane w czwartek, w ramach przygotowań do wyścigu, który rozpocznie się w sobotę 21 sierpnia o godz. 16:00.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.