Goodyear przygotowuje się do wyścigu Le Mans
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
89. edycja 24-godzinnego wyścigu Le Mans odbędzie się już w ten weekend. To nie tylko najbardziej prestiżowy wyścig długodystansowy na świecie, ale także ważne wydarzenie dla Goodyeara. Po objęciu roli wyłącznego dostawcy opon dla klasy LMP2 ścigającej się na arenie europejskiej i światowej, producent przygotowuje się do zakrojonej na szeroką skalę operacji obsługi 26 samochodów.
Wspierając każdy zespół w LMP2, największej klasie na starcie, Goodyear dostarczy szereg opon i będzie bezpośrednio współpracował z zawodnikami przez cały tydzień poprzedzający wyścig i podczas samego wydarzenia, aby pomóc zmaksymalizować osiągi opon. Goodyear powrócił do udziału w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w zeszłym roku i ukończył go z dwoma samochodami na podium w ramach otwartej rywalizacji. Od tamtej pory marka jest wyłącznym dostawcą opon do samochodów startujących w klasie LMP2 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC) i Europejskiej Serii Le Mans (ELMS), w tym do 24-godzinnego wyścigu Le Mans. W ten weekend na oponach Goodyear ścigać się będzie w sumie 26 samochodów, czyli więcej niż w Grand Prix i przez ponad 12 razy dłuższy czas. Z opon Goodyear skorzysta m.in. Robert Kubica, który w tym sezonie startuje w barwach zespołu Orlen WRT.
Obecność Goodyear w Le Mans wykracza poza tor. Wystarczy spojrzeć w górę, gdzie przez cały czas trwania wyścigu nad torem unosić się będzie sterowiec Goodyear Blimp. Ten kultowy statek powietrzny powraca do Le Mans drugi rok z rzędu, kończąc swoje europejskie letnie tournée, w ramach którego odwiedził także Wielką Brytanię, Niemcy, Włochy, Polskę, Słowenię i Danię. Podczas wyścigu sterowiec Goodyear Blimp będzie wykonywał loty pasażerskie dla wybranych VIP-ów i gości, a także zapewni wyjątkową relację telewizyjną z powietrza.
Ben Crawley, dyrektor Goodyear ds. sportów motorowych w regionie EMEA powiedział: „Le Mans to najważniejsze wydarzenie w kalendarzu wyścigów długodystansowych i naprawdę ważny wyścig dla Goodyear. W zeszłym roku cieszyliśmy się z dwóch samochodów na podium, mimo że w stawce LMP2 konkurencja miała przewagę liczebną trzy do jednego. To pokazało, że nasze opony są niezawodne, a cały zespół Goodyear wykonał ciężką pracę. W tym roku wyzwanie jest inne, ponieważ współpracujemy ze wszystkimi zespołami LMP2. Le Mans zawsze jest niesamowitym wydarzeniem, a powrót kibiców na tor jest czymś, co nas bardzo cieszy, zwłaszcza że nad wyścigiem będzie unosił się sterowiec Goodyear Blimp.”
Perspektywa kierowcy
Przed swoim czwartym podejściem do 24-godzinnego wyścigu Le Mans, portugalski zawodnik Antonio Felix da Costa wie, że opracowanie właściwej strategii wymiany opon i postojów będzie kluczowe w rozstrzygnięciu o tym, kto stanie na podium, a kto nie. W zeszłym roku on i jego koledzy z zespołu Jota Sport, Anthony Davidson i Roberto Gonzalez, zajęli drugie miejsce, więc tym razem na pewno będą chcieli pojechać jeszcze lepiej.
„Le Mans jest torem, na którym opony zużywają się dość powoli, więc możemy pokonać więcej odcinków przed wymianą ich na nowe” - wyjaśnia da Costa. „Zespół pracuje nad pomysłami na strategię przed wyścigiem - możemy rozważyć nawet wymianę tylko jednej opony podczas postoju, albo opon po jednej stronie. Jest wiele opcji, które możemy zbadać, aby stracić jak najmniej czasu podczas pit stopów. Odkąd Goodyear został wyłącznym dostawcą opon do LMP2, wszystkie zespoły startują na równych warunkach. Od nas jako zespołu, oraz pomocy inżynierów Goodyear, którzy pracują z naszą ekipą, zależy znalezienie najlepszego możliwego rozwiązania.”
Akcja na torze w Le Mans rozpocznie się w środę po południu od pierwszych treningów wolnych i sesji kwalifikacyjnych. Wolne treningi, kwalifikacje i nowy format Hyperpole będą kontynuowane w czwartek, w ramach przygotowań do wyścigu, który rozpocznie się w sobotę 21 sierpnia o godz. 16:00.

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.