Goodyear sponsorem tytularnym 4-godzinnego wyścigu Silverstone 2025 ELMS
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear wmacnia współpracę z European Le Mans Series (ELMS) obejmując rolę oficjalnego sponsora tytularnego 4-godzinnego wyścigu Goodyear Silverstone 2025. Tym samym marka wspiera długo wyczekiwany powrót ELMS do Wielkiej Brytanii. Po sześcioletniej przerwie w kalendarzu wyścigowym, rywalizacja na legendarnym torze Silverstone odbędzie się 14 września 2025 roku.
Sezon ELMS 2025 obejmie sześć 4-godzinnych wyścigów rozgrywanych w sześciu różnych krajach, co stanowi powrót do tego formatu po raz pierwszy od 2021 roku. Czterogodzinny wyścig Goodyear Silverstone zastąpi dotychczasową rundę w Mugello jako przedostatni etap sezonu. Finał rozgrywek odbędzie się miesiąc później na Autódromo Internacional do Algarve w Portugalii. Wcześniejsze rundy zostaną rozegrane na torach Circuit de Barcelona-Catalunya, Le Castellet, Imola oraz Spa-Francorchamps.
Czterogodzinny wyścig Goodyear Silverstone będzie kolejnym etapem owocnej współpracy marki z ELMS, jednocześnie potwierdzając zaangażowanie firmy w rywalizację na najwyższym poziomie w międzynarodowym motosporcie. Wyścigi długodystansowe stanowią dla Goodyeara bezcenne pole doświadczalne, umożliwiając rozwój nowej generacji opon drogowych o wysokich osiągach. Jednocześnie służą jako globalna scena do zademonstrowania dziesięcioleci innowacji, zaawansowanych technologii i doświadczeń Goodyeara w motosporcie.
Kolejny rozdział Goodyeara w wyścigach długodystansowych
Goodyear ma bogatą historię w wyścigach długodystansowych. Od 2021 roku marka jest wyłącznym dostawcą opon dla kategorii LMP2, a na początku sezonu 2024 rola ta rozszerzyła się o kategorię LMGT3. Wcześniej, od 2020 roku, Goodyear pełnił funkcję wyłącznego dostawcy opon dla klasy LMGTE.
W sezonie 2025 Goodyear nadal będzie wyłącznym dostawcą opon dla kategorii LMP2 zarówno w ELMS, jak i do legendarnego 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Firma będzie także zaopatrywać wszystkie zespoły rywalizujące w kategorii LMGT3 zarówno w ELMS, jak i w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC).
"Ten sponsoring to wyjątkowa okazja dla Goodyeara, aby wzmocnić swoją obecność w wyścigach długodystansowych i nawiązać bliższy kontakt z klientami oraz fanami w Wielkiej Brytanii. Jesteśmy dumni, że możemy pogłębić nasze zaangażowanie w European Le Mans Series – niezwykle konkurencyjnych mistrzostwach, które promują ducha legendarnego 24-godzinnego wyścigu Le Mans w całej Europie”, powiedział Mathias Kipp, dyrektor Goodyear ds. wyścigów samochodowych w regionie EMEA.
„Dla kibiców na torze oznacza to, że opony Goodyear znajdą się jeszcze bliżej wyścigowej akcji. Dla nas to kolejna szansa na wspieranie kierowców na każdym etapie ich kariery w wyścigach długodystansowych – od młodych, obiecujących talentów po najbardziej doświadczonych zawodników. Każdy z nich będzie korzystać z opon wyścigowych Goodyear Eagle F1 oraz profesjonalnego wsparcia technicznego na torze”, dodał M. Kipp.

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Coraz mniej kredytów bankowych płynie do polskiej gospodarki. Przed sektorem duże wyzwania związane z finansowaniem strategicznych projektów
Polskie przedsiębiorstwa w coraz mniejszym stopniu finansują się kredytem bankowym, zwłaszcza w porównaniu z rosnącym PKB. Powoduje to wysoką nadpłynność sektora bankowego. Deregulacja mogłaby pomóc w skróceniu drogi firm do finansowania bankowego, zwłaszcza że Polskę czekają ogromne wydatki na transformację energetyczną i obronność. Sektor ma bardzo dobre wyniki finansowe, co powoduje, że politycy patrzą w stronę jego zysków. Ryzyko prawne, jakim wciąż są kredyty frankowe, pociąga za sobą brak zainteresowania ze strony zagranicznych inwestorów.
Firma
Bezrobocie może zacząć rosnąć. Ochłodzenie odczuwane szczególnie w branży budowlanej i automotive

W Polsce od kilku lat stopa bezrobocia utrzymuje się poniżej 6 proc., a według metodologii unijnej jest o połowę niższa i jedna z najniższych w Unii. Pracownicy przywykli już, że sytuacja na rynku pracy jest dla nich korzystna. Jednak zaczynają się pojawiać pierwsze niepokojące sygnały zwiastujące możliwą zmianę trendu. Część branż ucierpiała np. z powodu spowolnienia w Niemczech, inne rozważają wybór innej niż Polska lokalizacji ze względu na wysokie koszty pracy czy energii. Na razie ogromnym wyzwaniem pozostaje aktywizacja osób biernych zawodowo.
Ochrona środowiska
Rozwój sztucznej inteligencji drastycznie zwiększa zapotrzebowanie na energię. Rozwiązaniem są zrównoważone centra danych

Centra danych to jeden z dynamicznie rozwijających się, ale przy tym energochłonnych sektorów gospodarki. Prognozy PMR wskazują, że do 2030 roku operatorzy w Polsce będą dysponować centrami danych o mocy przekraczającej 500 MW, co oznacza, że wzrośnie ona ponad trzykrotnie względem 2024 roku. Przyspieszona cyfryzacja i dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji sprawiają, że w ciągu kilku następnych lat zużycie energii elektrycznej w centrach danych tylko w Europie wzrośnie o 66 proc. Dlatego coraz więcej firm sięga po zrównoważone rozwiązania i energię pochodzącą ze źródeł odnawialnych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.