Komunikaty PR

Goodyear wprowadza na rynek oponę Eagle F1 Asymmetric 6

2022-01-19  |  09:45
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.25 MB )
  • Rodzina opon Goodyear Eagle F1 powiększyła się o nowego członka.
  • Zastosowane innowacje poprawiają osiągi na suchej nawierzchni, skracają drogę hamowania na mokrej drodze i zapewniają lepsze prowadzenie.
  • Rozwiązania przystosowane do napędu elektrycznego zmniejszają hałas i opory toczenia.
  • Gotowa, by dodać  pewności siebie, gotowa, by zachwycić.

Goodyear prezentuje najnowszą generację opony z utytułowanej rodziny Eagle F1 o ultra-wysokich osiągach (UHP) - Eagle F1 Asymmetric 6. Dzięki nowym rozwiązaniom technologicznym, które poprawiają osiągi na suchej nawierzchni oraz hamowanie i prowadzenie na mokrej drodze, a przy tym odpowiadają na potrzeby pojazdów elektrycznych, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 jest gotowa na wszystko.

W nowej oponie, zaprojektowanej z myślą o szerokiej gamie samochodów obejmującej zarówno mocne i sportowe kompakty, auta rodzinne, luksusowe sedany, a także sportowe coupé, wprowadzono szereg innowacji, które stanowią rozwinięcie wielokrotnie nagradzanej Eagle F1 Asymmetric 5. W rezultacie powstał model, który zachwyca znakomitymi osiągami na suchej nawierzchni i sportowym charakterem, a ponadto pozwala skrócić drogę hamowania oraz  oferuje pewne prowadzenia na mokrej nawierzchni.

Opona Eagle F1 Asymmetric 6, zapewniająca lepsze osiągi na suchej nawierzchni [1], posiada adaptacyjną powierzchnię styku z podłożem i zoptymalizowaną konstrukcję, która dostosowuje się do zmian obciążenia. W standardowych warunkach jazdy powierzchnia styku opony z podłożem ma normalną wielkość, ale zwiększa się, gdy kierowca wykonuje dynamiczne manewry. W nowym modelu powierzchnia styku z drogą dostosowuje się do stylu jazdy i zwiększa się w razie potrzeby, zapewniając większą przyczepność i reaktywność na ekstremalne ruchy kierownicą.

W mokrych warunkach pogodowych wierzchnia mieszanka opony, wykorzystująca innowacyjny system żywic, pozwala na zwiększenie mikro kontaktu z nawierzchnią drogi, zapewniając kierowcom lepszą przyczepność na wilgotnych lub mokrych drogach [2]. Eagle F1 Asymmetric 6 zyskała nowe właściwości również dzięki przeniesieniu do jej konstrukcji technologii stosowanych dotychczas w oponach UUHP (ultra ultra high performance) zaprojektowanych tak, aby sprawdzały się zarówno na torze wyścigowym, jak i na drodze. Dzięki temu zwiększono elastyczność nowego modelu, co pozwala na lepsze dopasowanie do nierówności drogi [3] lub po prostu na większą odporność na nie.

Każda opona Goodyear jest przystosowana do jazdy po drogach publicznych, natomiast Eagle F1 Asymmetric 6 została zaprojektowana specjalnie z myślą o wymaganiach producentów pojazdów elektrycznych. Wzór bieżnika redukujący szum pozwala na obniżenie poziomu hałasu o 1 dB, co zostało potwierdzone na etykiecie opony. Z kolei nowa mieszanka zmniejsza opory toczenia, co pomaga zwiększyć zasięg pojazdu elektrycznego [4]. W rezultacie powstała opona, która jest gotowa na mobilność nowej generacji.

Laurent Colantonio, dyrektor Goodyear ds. technologii w regionie EMEA, powiedział: „Eagle F1 Asymmetric 6 to najnowsza opona z naszej wielokrotnie nagradzanej linii Eagle F1. Dzięki najważniejszym innowacjom poprawiającym zachowanie na suchej nawierzchni oraz hamowanie i sterowność na mokrej drodze, jest gotowa do najbardziej ekstremalnych wyczynów, dając kierowcom poczucie pewności w każdych warunkach. Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z czołowymi producentami OEM, aby przyspieszyć rozwój następnej generacji mobilności. Co więcej, Eagle F1 Asymmetric 6 spełnia wymagania pojazdów elektrycznych i jest gotowa, aby jeszcze bardziej rozwinąć mobilność elektryczną.”

Początkowo opona Eagle F1 Asymmetric 6 będzie dostępna w 28 rozmiarach, które zostaną wprowadzone do oferty w pierwszym kwartale 2022 roku, kolejne będą sukcesywnie wprowadzane na rynek w ciągu roku. Do 2023 roku nowa linia będzie dostępna w 65 rozmiarach na obręcze od 17 do 22 cali.

Wstępna lista rozmiarów, które są dostępne od stycznia 2022 roku, obejmuje szereg popularnych 17- i 18-calowych modeli, a kolejne 17-, 18- i 19-calowe rozmiary zostaną wprowadzone w lutym i marcu. W kwietniu oferta zostanie rozszerzona o modele 21-calowe.

[1] [2] [3] W porównaniu z poprzednim modelem Eagle F1 Asymmetric 5. Testy wewnętrzne, rozmiar 225/45R17, samochód testowy: Volkswagen Golf 8, miejsce testów: tor testowy Mireval.

[4] Opory toczenia i tłumienie hałasu poprawione w porównaniu z poprzednim modelem Eagle F1 Asymmetric 5 i zależne od rozmiaru opony.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych Biuro prasowe
2024-07-16 | 12:00

VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych

Udział w rynku leasingu i CFM na poziomie 18,7 proc., ponad 215 tys. finansowanych samochodów oraz 83 proc. zadowolonych klientów. Volkswagen Financial Services to nr
Motoryzacja Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO
2024-07-15 | 14:48

Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO

Projekt PZO II ponownie został w pełni skomercjalizowany. Nowy najemca – Grupa Cichy-Zasada – wynajął blisko 1000 mkw. powierzchni na parterze budynku. We współpracy
Motoryzacja Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu
2024-07-09 | 10:00

Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu

1 lipca br. rozpoczęła się kolejna edycja konkursu „Ambasador Bezpiecznej Jazdy Arval” – wiodącego programu CSR-owego dla kierowców flotowych korzystających z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.