Goodyear wprowadza na rynek oponę Eagle F1 Asymmetric 6
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
- Rodzina opon Goodyear Eagle F1 powiększyła się o nowego członka.
- Zastosowane innowacje poprawiają osiągi na suchej nawierzchni, skracają drogę hamowania na mokrej drodze i zapewniają lepsze prowadzenie.
- Rozwiązania przystosowane do napędu elektrycznego zmniejszają hałas i opory toczenia.
- Gotowa, by dodać pewności siebie, gotowa, by zachwycić.
Goodyear prezentuje najnowszą generację opony z utytułowanej rodziny Eagle F1 o ultra-wysokich osiągach (UHP) - Eagle F1 Asymmetric 6. Dzięki nowym rozwiązaniom technologicznym, które poprawiają osiągi na suchej nawierzchni oraz hamowanie i prowadzenie na mokrej drodze, a przy tym odpowiadają na potrzeby pojazdów elektrycznych, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 jest gotowa na wszystko.
W nowej oponie, zaprojektowanej z myślą o szerokiej gamie samochodów obejmującej zarówno mocne i sportowe kompakty, auta rodzinne, luksusowe sedany, a także sportowe coupé, wprowadzono szereg innowacji, które stanowią rozwinięcie wielokrotnie nagradzanej Eagle F1 Asymmetric 5. W rezultacie powstał model, który zachwyca znakomitymi osiągami na suchej nawierzchni i sportowym charakterem, a ponadto pozwala skrócić drogę hamowania oraz oferuje pewne prowadzenia na mokrej nawierzchni.
Opona Eagle F1 Asymmetric 6, zapewniająca lepsze osiągi na suchej nawierzchni [1], posiada adaptacyjną powierzchnię styku z podłożem i zoptymalizowaną konstrukcję, która dostosowuje się do zmian obciążenia. W standardowych warunkach jazdy powierzchnia styku opony z podłożem ma normalną wielkość, ale zwiększa się, gdy kierowca wykonuje dynamiczne manewry. W nowym modelu powierzchnia styku z drogą dostosowuje się do stylu jazdy i zwiększa się w razie potrzeby, zapewniając większą przyczepność i reaktywność na ekstremalne ruchy kierownicą.
W mokrych warunkach pogodowych wierzchnia mieszanka opony, wykorzystująca innowacyjny system żywic, pozwala na zwiększenie mikro kontaktu z nawierzchnią drogi, zapewniając kierowcom lepszą przyczepność na wilgotnych lub mokrych drogach [2]. Eagle F1 Asymmetric 6 zyskała nowe właściwości również dzięki przeniesieniu do jej konstrukcji technologii stosowanych dotychczas w oponach UUHP (ultra ultra high performance) zaprojektowanych tak, aby sprawdzały się zarówno na torze wyścigowym, jak i na drodze. Dzięki temu zwiększono elastyczność nowego modelu, co pozwala na lepsze dopasowanie do nierówności drogi [3] lub po prostu na większą odporność na nie.
Każda opona Goodyear jest przystosowana do jazdy po drogach publicznych, natomiast Eagle F1 Asymmetric 6 została zaprojektowana specjalnie z myślą o wymaganiach producentów pojazdów elektrycznych. Wzór bieżnika redukujący szum pozwala na obniżenie poziomu hałasu o 1 dB, co zostało potwierdzone na etykiecie opony. Z kolei nowa mieszanka zmniejsza opory toczenia, co pomaga zwiększyć zasięg pojazdu elektrycznego [4]. W rezultacie powstała opona, która jest gotowa na mobilność nowej generacji.
Laurent Colantonio, dyrektor Goodyear ds. technologii w regionie EMEA, powiedział: „Eagle F1 Asymmetric 6 to najnowsza opona z naszej wielokrotnie nagradzanej linii Eagle F1. Dzięki najważniejszym innowacjom poprawiającym zachowanie na suchej nawierzchni oraz hamowanie i sterowność na mokrej drodze, jest gotowa do najbardziej ekstremalnych wyczynów, dając kierowcom poczucie pewności w każdych warunkach. Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z czołowymi producentami OEM, aby przyspieszyć rozwój następnej generacji mobilności. Co więcej, Eagle F1 Asymmetric 6 spełnia wymagania pojazdów elektrycznych i jest gotowa, aby jeszcze bardziej rozwinąć mobilność elektryczną.”
Początkowo opona Eagle F1 Asymmetric 6 będzie dostępna w 28 rozmiarach, które zostaną wprowadzone do oferty w pierwszym kwartale 2022 roku, kolejne będą sukcesywnie wprowadzane na rynek w ciągu roku. Do 2023 roku nowa linia będzie dostępna w 65 rozmiarach na obręcze od 17 do 22 cali.
Wstępna lista rozmiarów, które są dostępne od stycznia 2022 roku, obejmuje szereg popularnych 17- i 18-calowych modeli, a kolejne 17-, 18- i 19-calowe rozmiary zostaną wprowadzone w lutym i marcu. W kwietniu oferta zostanie rozszerzona o modele 21-calowe.
[1] [2] [3] W porównaniu z poprzednim modelem Eagle F1 Asymmetric 5. Testy wewnętrzne, rozmiar 225/45R17, samochód testowy: Volkswagen Golf 8, miejsce testów: tor testowy Mireval.
[4] Opory toczenia i tłumienie hałasu poprawione w porównaniu z poprzednim modelem Eagle F1 Asymmetric 5 i zależne od rozmiaru opony.
Goodyear wspiera floty transportowe w nowych wymogach dotyczących rozwiązań TPMS
Tańsze, bardziej ekonomiczne i z dofinansowaniem.
Volkswagen Financial Services zbadał, czego oczekują eksperci zarządzający flotą
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.