Goodyear wprowadza na rynek oponę Eagle F1 Asymmetric 6
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
- Rodzina opon Goodyear Eagle F1 powiększyła się o nowego członka.
- Zastosowane innowacje poprawiają osiągi na suchej nawierzchni, skracają drogę hamowania na mokrej drodze i zapewniają lepsze prowadzenie.
- Rozwiązania przystosowane do napędu elektrycznego zmniejszają hałas i opory toczenia.
- Gotowa, by dodać pewności siebie, gotowa, by zachwycić.
Goodyear prezentuje najnowszą generację opony z utytułowanej rodziny Eagle F1 o ultra-wysokich osiągach (UHP) - Eagle F1 Asymmetric 6. Dzięki nowym rozwiązaniom technologicznym, które poprawiają osiągi na suchej nawierzchni oraz hamowanie i prowadzenie na mokrej drodze, a przy tym odpowiadają na potrzeby pojazdów elektrycznych, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 jest gotowa na wszystko.
W nowej oponie, zaprojektowanej z myślą o szerokiej gamie samochodów obejmującej zarówno mocne i sportowe kompakty, auta rodzinne, luksusowe sedany, a także sportowe coupé, wprowadzono szereg innowacji, które stanowią rozwinięcie wielokrotnie nagradzanej Eagle F1 Asymmetric 5. W rezultacie powstał model, który zachwyca znakomitymi osiągami na suchej nawierzchni i sportowym charakterem, a ponadto pozwala skrócić drogę hamowania oraz oferuje pewne prowadzenia na mokrej nawierzchni.
Opona Eagle F1 Asymmetric 6, zapewniająca lepsze osiągi na suchej nawierzchni [1], posiada adaptacyjną powierzchnię styku z podłożem i zoptymalizowaną konstrukcję, która dostosowuje się do zmian obciążenia. W standardowych warunkach jazdy powierzchnia styku opony z podłożem ma normalną wielkość, ale zwiększa się, gdy kierowca wykonuje dynamiczne manewry. W nowym modelu powierzchnia styku z drogą dostosowuje się do stylu jazdy i zwiększa się w razie potrzeby, zapewniając większą przyczepność i reaktywność na ekstremalne ruchy kierownicą.
W mokrych warunkach pogodowych wierzchnia mieszanka opony, wykorzystująca innowacyjny system żywic, pozwala na zwiększenie mikro kontaktu z nawierzchnią drogi, zapewniając kierowcom lepszą przyczepność na wilgotnych lub mokrych drogach [2]. Eagle F1 Asymmetric 6 zyskała nowe właściwości również dzięki przeniesieniu do jej konstrukcji technologii stosowanych dotychczas w oponach UUHP (ultra ultra high performance) zaprojektowanych tak, aby sprawdzały się zarówno na torze wyścigowym, jak i na drodze. Dzięki temu zwiększono elastyczność nowego modelu, co pozwala na lepsze dopasowanie do nierówności drogi [3] lub po prostu na większą odporność na nie.
Każda opona Goodyear jest przystosowana do jazdy po drogach publicznych, natomiast Eagle F1 Asymmetric 6 została zaprojektowana specjalnie z myślą o wymaganiach producentów pojazdów elektrycznych. Wzór bieżnika redukujący szum pozwala na obniżenie poziomu hałasu o 1 dB, co zostało potwierdzone na etykiecie opony. Z kolei nowa mieszanka zmniejsza opory toczenia, co pomaga zwiększyć zasięg pojazdu elektrycznego [4]. W rezultacie powstała opona, która jest gotowa na mobilność nowej generacji.
Laurent Colantonio, dyrektor Goodyear ds. technologii w regionie EMEA, powiedział: „Eagle F1 Asymmetric 6 to najnowsza opona z naszej wielokrotnie nagradzanej linii Eagle F1. Dzięki najważniejszym innowacjom poprawiającym zachowanie na suchej nawierzchni oraz hamowanie i sterowność na mokrej drodze, jest gotowa do najbardziej ekstremalnych wyczynów, dając kierowcom poczucie pewności w każdych warunkach. Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z czołowymi producentami OEM, aby przyspieszyć rozwój następnej generacji mobilności. Co więcej, Eagle F1 Asymmetric 6 spełnia wymagania pojazdów elektrycznych i jest gotowa, aby jeszcze bardziej rozwinąć mobilność elektryczną.”
Początkowo opona Eagle F1 Asymmetric 6 będzie dostępna w 28 rozmiarach, które zostaną wprowadzone do oferty w pierwszym kwartale 2022 roku, kolejne będą sukcesywnie wprowadzane na rynek w ciągu roku. Do 2023 roku nowa linia będzie dostępna w 65 rozmiarach na obręcze od 17 do 22 cali.
Wstępna lista rozmiarów, które są dostępne od stycznia 2022 roku, obejmuje szereg popularnych 17- i 18-calowych modeli, a kolejne 17-, 18- i 19-calowe rozmiary zostaną wprowadzone w lutym i marcu. W kwietniu oferta zostanie rozszerzona o modele 21-calowe.
[1] [2] [3] W porównaniu z poprzednim modelem Eagle F1 Asymmetric 5. Testy wewnętrzne, rozmiar 225/45R17, samochód testowy: Volkswagen Golf 8, miejsce testów: tor testowy Mireval.
[4] Opory toczenia i tłumienie hałasu poprawione w porównaniu z poprzednim modelem Eagle F1 Asymmetric 5 i zależne od rozmiaru opony.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.