Goodyear współpracuje z Citroënem dla autonomicznej mobilności w mieście
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear prezentuje prototyp koncepcyjnej opony sferycznej Eagle 360, zaprojektowanej specjalnie dla nowego samochodu w ramach projektu Citroën Autonomous Mobility Vision.
Citroën Autonomous Mobility Vision uosabia wizję francuskiego producenta dotyczącą przyszłości miejskiej, autonomicznej mobilności dla wszystkich. Citroën Autonomous Mobility Vision bazuje na autonomicznej, elektrycznej wielokierunkowej platformie zwanej „The Citroën Skate”, która może obsługiwać szereg różnych modułów, umożliwiając korzystanie z różnych usług i doświadczeń związanych z mobilnością. Goodyear współpracował z Citroënem, aby pomóc urzeczywistnić tę wizję i opracował na zamówienie prototyp sferycznej opony koncepcyjnej Eagle 360.
Citroën Skate i koncepcja modułów zostały zainspirowane projektem The Urban Collëctif, realizowanym przez francuskiego producenta pojazdów we współpracy z międzynarodową grupę hotelarską Accor i koncernem medialnym JCDecaux. Pojazd i opony zostały zaprezentowane w Paryżu.
„Jesteśmy dumni, że możemy przedstawić prototyp naszej koncepcyjnej opony sferycznej jako integralną część projektu Citroën Autonomous Mobility Vision" - wyjaśnia Hans Vrijsen, dyrektor zarządzający Goodyear ds. oryginalnego wyposażenia. „Jej kształt sprawia, że prototyp Eagle 360 jest kompaktowy, zwinny i zwrotny, idealny dla przyszłych rozwiązań w zakresie mobilności miejskiej i autonomicznej".
Od ponad 120 lat Goodyear nieustannie dąży do innowacji i wynalazków. W miarę rozwoju mobilności marka współpracowała z pionierami w różnych dziedzinach, od eksploracji Księżyca po rekordy prędkości, aby wprowadzać zmiany i odkrycia.
Goodyear po raz pierwszy zaprezentował koncepcyjną oponę Eagle 360 w 2016 r. podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie., a w 2017 r. przedstawił jej drugą wersję - Eagle 360 Urban. Magazyn Time uznał koncepcję Eagle 360 za jedną z 25 najlepszych innowacji 2016 roku [1].
Prototyp Eagle 360 czerpie inspirację z pierwotnego projektu, dzieląc z nim kilka innowacyjnych cech, ale bazuje także na kilku nowych funkcjach:
• Duża zwrotność: Dzięki kulistemu kształtowi ta prototypowa opona może poruszać się we wszystkich kierunkach, zapewniając zarówno zwrotność, jak i komfort pasażerom. Ponadto płynne ruchy poprzeczne umożliwiają stabilną jazdę, co pozwala platformie Citroën Skate z łatwością wyprzedzać przeszkody.
• Bezobsługowa: Prototyp Eagle 360 to opona niepneumatyczna. Nie wymaga monitorowania ciśnienia i nie ulega przebiciom, co minimalizuje czas przestojów systemu Citroën Autonomous Mobility Vision.
• Trwałość: Dzięki czterokrotnie większej powierzchni bieżnika niż w przypadku standardowej opony, prototyp Eagle 360 zużywa się czterokrotnie wolniej niż tradycyjna opona, co oznacza rzadszą wymianę.
• Zwiększony zasięg: Dzięki zastosowaniu sztywnej konstrukcji wewnętrznej i mieszanki gumowej o niskich oporach toczenia, prototyp Eagle 360 został zaprojektowany z myślą o niskim ugięciu w punkcie styku z nawierzchnią. Może to przyczynić się do zmniejszenia strat energii i obniżenia oporów toczenia, co pomoże wydłużyć zasięg akumulatora pojazdu elektrycznego.
• Stała przyczepność: Dzięki zastosowaniu sześciokątnych lameli, prototyp opony Eagle 360 zapewnia stałą przyczepność niezależnie od kierunku jazdy.
Jest to najnowsza odsłona partnerstwa między Goodyearem a zespołem projektowym Citroëna, nawiązująca do niedawnej współpracy nad autonomicznym, wyposażonym w kompleksowy system łączności elektrycznym modelem Citroën 19_19 Concept, który został zaprezentowany z okazji stulecia francuskiej marki w 2019 roku.
W trakcie realizacji najnowszego konceptu zespół studia projektowego Goodyear ściśle współpracował z teamem Citroëna, aby zaprojektować i dostarczyć prototyp Eagle 360, który w pełni odpowiada wizji i celom koncepcji autonomicznej mobilności francuskiego producenta.
„Opony koncepcyjne są dla tak innowacyjnej firmy, jak Goodyear, podstawą do podejmowania przyszłych wyzwań w zakresie mobilności i opracowywania nowych, przełomowych produktów i usług. Jesteśmy zaszczyceni, że mogliśmy współpracować z Citroënem przy tym wyjątkowym projekcie i zrobić kolejny krok w kierunku rozwoju jednej z naszych najbardziej innowacyjnych koncepcji" - podsumowuje Vrijsen.
[1] https://time.com/4572079/best-inventions-2016/

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.