Goodyear współpracuje z Citroënem dla autonomicznej mobilności w mieście
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear prezentuje prototyp koncepcyjnej opony sferycznej Eagle 360, zaprojektowanej specjalnie dla nowego samochodu w ramach projektu Citroën Autonomous Mobility Vision.
Citroën Autonomous Mobility Vision uosabia wizję francuskiego producenta dotyczącą przyszłości miejskiej, autonomicznej mobilności dla wszystkich. Citroën Autonomous Mobility Vision bazuje na autonomicznej, elektrycznej wielokierunkowej platformie zwanej „The Citroën Skate”, która może obsługiwać szereg różnych modułów, umożliwiając korzystanie z różnych usług i doświadczeń związanych z mobilnością. Goodyear współpracował z Citroënem, aby pomóc urzeczywistnić tę wizję i opracował na zamówienie prototyp sferycznej opony koncepcyjnej Eagle 360.
Citroën Skate i koncepcja modułów zostały zainspirowane projektem The Urban Collëctif, realizowanym przez francuskiego producenta pojazdów we współpracy z międzynarodową grupę hotelarską Accor i koncernem medialnym JCDecaux. Pojazd i opony zostały zaprezentowane w Paryżu.
„Jesteśmy dumni, że możemy przedstawić prototyp naszej koncepcyjnej opony sferycznej jako integralną część projektu Citroën Autonomous Mobility Vision" - wyjaśnia Hans Vrijsen, dyrektor zarządzający Goodyear ds. oryginalnego wyposażenia. „Jej kształt sprawia, że prototyp Eagle 360 jest kompaktowy, zwinny i zwrotny, idealny dla przyszłych rozwiązań w zakresie mobilności miejskiej i autonomicznej".
Od ponad 120 lat Goodyear nieustannie dąży do innowacji i wynalazków. W miarę rozwoju mobilności marka współpracowała z pionierami w różnych dziedzinach, od eksploracji Księżyca po rekordy prędkości, aby wprowadzać zmiany i odkrycia.
Goodyear po raz pierwszy zaprezentował koncepcyjną oponę Eagle 360 w 2016 r. podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie., a w 2017 r. przedstawił jej drugą wersję - Eagle 360 Urban. Magazyn Time uznał koncepcję Eagle 360 za jedną z 25 najlepszych innowacji 2016 roku [1].
Prototyp Eagle 360 czerpie inspirację z pierwotnego projektu, dzieląc z nim kilka innowacyjnych cech, ale bazuje także na kilku nowych funkcjach:
• Duża zwrotność: Dzięki kulistemu kształtowi ta prototypowa opona może poruszać się we wszystkich kierunkach, zapewniając zarówno zwrotność, jak i komfort pasażerom. Ponadto płynne ruchy poprzeczne umożliwiają stabilną jazdę, co pozwala platformie Citroën Skate z łatwością wyprzedzać przeszkody.
• Bezobsługowa: Prototyp Eagle 360 to opona niepneumatyczna. Nie wymaga monitorowania ciśnienia i nie ulega przebiciom, co minimalizuje czas przestojów systemu Citroën Autonomous Mobility Vision.
• Trwałość: Dzięki czterokrotnie większej powierzchni bieżnika niż w przypadku standardowej opony, prototyp Eagle 360 zużywa się czterokrotnie wolniej niż tradycyjna opona, co oznacza rzadszą wymianę.
• Zwiększony zasięg: Dzięki zastosowaniu sztywnej konstrukcji wewnętrznej i mieszanki gumowej o niskich oporach toczenia, prototyp Eagle 360 został zaprojektowany z myślą o niskim ugięciu w punkcie styku z nawierzchnią. Może to przyczynić się do zmniejszenia strat energii i obniżenia oporów toczenia, co pomoże wydłużyć zasięg akumulatora pojazdu elektrycznego.
• Stała przyczepność: Dzięki zastosowaniu sześciokątnych lameli, prototyp opony Eagle 360 zapewnia stałą przyczepność niezależnie od kierunku jazdy.
Jest to najnowsza odsłona partnerstwa między Goodyearem a zespołem projektowym Citroëna, nawiązująca do niedawnej współpracy nad autonomicznym, wyposażonym w kompleksowy system łączności elektrycznym modelem Citroën 19_19 Concept, który został zaprezentowany z okazji stulecia francuskiej marki w 2019 roku.
W trakcie realizacji najnowszego konceptu zespół studia projektowego Goodyear ściśle współpracował z teamem Citroëna, aby zaprojektować i dostarczyć prototyp Eagle 360, który w pełni odpowiada wizji i celom koncepcji autonomicznej mobilności francuskiego producenta.
„Opony koncepcyjne są dla tak innowacyjnej firmy, jak Goodyear, podstawą do podejmowania przyszłych wyzwań w zakresie mobilności i opracowywania nowych, przełomowych produktów i usług. Jesteśmy zaszczyceni, że mogliśmy współpracować z Citroënem przy tym wyjątkowym projekcie i zrobić kolejny krok w kierunku rozwoju jednej z naszych najbardziej innowacyjnych koncepcji" - podsumowuje Vrijsen.
[1] https://time.com/4572079/best-inventions-2016/
Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.