Komunikaty PR

Goodyear współpracuje z Citroënem dla autonomicznej mobilności w mieście

2021-09-30  |  13:05
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.25 MB )

Goodyear prezentuje prototyp koncepcyjnej opony sferycznej Eagle 360, zaprojektowanej specjalnie dla nowego samochodu w ramach projektu Citroën Autonomous Mobility Vision.

Citroën Autonomous Mobility Vision uosabia wizję francuskiego producenta dotyczącą przyszłości miejskiej, autonomicznej mobilności dla wszystkich. Citroën Autonomous Mobility Vision bazuje na autonomicznej, elektrycznej wielokierunkowej platformie zwanej „The Citroën Skate”, która może obsługiwać szereg różnych modułów, umożliwiając korzystanie z różnych usług i doświadczeń związanych z mobilnością. Goodyear współpracował z Citroënem, aby pomóc urzeczywistnić tę wizję i opracował na zamówienie prototyp sferycznej opony koncepcyjnej Eagle 360.

Citroën Skate i koncepcja modułów zostały zainspirowane projektem The Urban Collëctif, realizowanym przez francuskiego producenta pojazdów we współpracy z międzynarodową grupę hotelarską Accor i koncernem medialnym JCDecaux. Pojazd i opony zostały zaprezentowane w Paryżu.

„Jesteśmy dumni, że możemy przedstawić prototyp naszej koncepcyjnej opony sferycznej jako integralną część projektu Citroën Autonomous Mobility Vision" - wyjaśnia Hans Vrijsen, dyrektor zarządzający Goodyear ds. oryginalnego wyposażenia. „Jej kształt sprawia, że prototyp Eagle 360 jest kompaktowy, zwinny i zwrotny, idealny dla przyszłych rozwiązań w zakresie mobilności miejskiej i autonomicznej".

Od ponad 120 lat Goodyear nieustannie dąży do innowacji i wynalazków. W miarę rozwoju mobilności marka współpracowała z pionierami w różnych dziedzinach, od eksploracji Księżyca po rekordy prędkości, aby wprowadzać zmiany i odkrycia.

Goodyear po raz pierwszy zaprezentował koncepcyjną oponę Eagle 360 w 2016 r. podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie., a w 2017 r. przedstawił jej drugą wersję - Eagle 360 Urban. Magazyn Time uznał koncepcję Eagle 360 za jedną z 25 najlepszych innowacji 2016 roku [1].

Prototyp Eagle 360 czerpie inspirację z pierwotnego projektu, dzieląc z nim kilka innowacyjnych cech, ale bazuje także na kilku nowych funkcjach:

Duża zwrotność: Dzięki kulistemu kształtowi ta prototypowa opona może poruszać się we wszystkich kierunkach, zapewniając zarówno zwrotność, jak i komfort pasażerom. Ponadto płynne ruchy poprzeczne umożliwiają stabilną jazdę, co pozwala platformie Citroën Skate z łatwością wyprzedzać przeszkody.  

Bezobsługowa: Prototyp Eagle 360 to opona niepneumatyczna. Nie wymaga monitorowania ciśnienia i nie ulega przebiciom, co minimalizuje czas przestojów systemu Citroën Autonomous Mobility Vision.

Trwałość: Dzięki czterokrotnie większej powierzchni bieżnika niż w przypadku standardowej opony, prototyp Eagle 360 zużywa się czterokrotnie wolniej niż tradycyjna opona, co oznacza rzadszą wymianę.

Zwiększony zasięg: Dzięki zastosowaniu sztywnej konstrukcji wewnętrznej i mieszanki gumowej o niskich oporach toczenia, prototyp Eagle 360 został zaprojektowany z myślą o niskim ugięciu w punkcie styku z nawierzchnią. Może to przyczynić się do zmniejszenia strat energii i obniżenia oporów toczenia, co pomoże wydłużyć zasięg akumulatora pojazdu elektrycznego.

Stała przyczepność: Dzięki zastosowaniu sześciokątnych lameli, prototyp opony Eagle 360 zapewnia stałą przyczepność niezależnie od kierunku jazdy.

Jest to najnowsza odsłona partnerstwa między Goodyearem a zespołem projektowym Citroëna, nawiązująca do niedawnej współpracy nad autonomicznym, wyposażonym w kompleksowy system łączności elektrycznym modelem Citroën 19_19 Concept, który został zaprezentowany z okazji stulecia francuskiej marki w 2019 roku.   

W trakcie realizacji najnowszego konceptu zespół studia projektowego Goodyear ściśle współpracował z teamem Citroëna, aby zaprojektować i dostarczyć prototyp Eagle 360, który w pełni odpowiada wizji i celom koncepcji autonomicznej mobilności francuskiego producenta.

„Opony koncepcyjne są dla tak innowacyjnej firmy, jak Goodyear, podstawą do podejmowania przyszłych wyzwań w zakresie mobilności i opracowywania nowych, przełomowych produktów i usług. Jesteśmy zaszczyceni, że mogliśmy współpracować z Citroënem przy tym wyjątkowym projekcie i zrobić kolejny krok w kierunku rozwoju jednej z naszych najbardziej innowacyjnych koncepcji" - podsumowuje Vrijsen.  

[1] https://time.com/4572079/best-inventions-2016/

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm

Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club.  Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.

Konsument

W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.

Firma

Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.