Goodyear współpracuje z Citroënem dla autonomicznej mobilności w mieście
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear prezentuje prototyp koncepcyjnej opony sferycznej Eagle 360, zaprojektowanej specjalnie dla nowego samochodu w ramach projektu Citroën Autonomous Mobility Vision.
Citroën Autonomous Mobility Vision uosabia wizję francuskiego producenta dotyczącą przyszłości miejskiej, autonomicznej mobilności dla wszystkich. Citroën Autonomous Mobility Vision bazuje na autonomicznej, elektrycznej wielokierunkowej platformie zwanej „The Citroën Skate”, która może obsługiwać szereg różnych modułów, umożliwiając korzystanie z różnych usług i doświadczeń związanych z mobilnością. Goodyear współpracował z Citroënem, aby pomóc urzeczywistnić tę wizję i opracował na zamówienie prototyp sferycznej opony koncepcyjnej Eagle 360.
Citroën Skate i koncepcja modułów zostały zainspirowane projektem The Urban Collëctif, realizowanym przez francuskiego producenta pojazdów we współpracy z międzynarodową grupę hotelarską Accor i koncernem medialnym JCDecaux. Pojazd i opony zostały zaprezentowane w Paryżu.
„Jesteśmy dumni, że możemy przedstawić prototyp naszej koncepcyjnej opony sferycznej jako integralną część projektu Citroën Autonomous Mobility Vision" - wyjaśnia Hans Vrijsen, dyrektor zarządzający Goodyear ds. oryginalnego wyposażenia. „Jej kształt sprawia, że prototyp Eagle 360 jest kompaktowy, zwinny i zwrotny, idealny dla przyszłych rozwiązań w zakresie mobilności miejskiej i autonomicznej".
Od ponad 120 lat Goodyear nieustannie dąży do innowacji i wynalazków. W miarę rozwoju mobilności marka współpracowała z pionierami w różnych dziedzinach, od eksploracji Księżyca po rekordy prędkości, aby wprowadzać zmiany i odkrycia.
Goodyear po raz pierwszy zaprezentował koncepcyjną oponę Eagle 360 w 2016 r. podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie., a w 2017 r. przedstawił jej drugą wersję - Eagle 360 Urban. Magazyn Time uznał koncepcję Eagle 360 za jedną z 25 najlepszych innowacji 2016 roku [1].
Prototyp Eagle 360 czerpie inspirację z pierwotnego projektu, dzieląc z nim kilka innowacyjnych cech, ale bazuje także na kilku nowych funkcjach:
• Duża zwrotność: Dzięki kulistemu kształtowi ta prototypowa opona może poruszać się we wszystkich kierunkach, zapewniając zarówno zwrotność, jak i komfort pasażerom. Ponadto płynne ruchy poprzeczne umożliwiają stabilną jazdę, co pozwala platformie Citroën Skate z łatwością wyprzedzać przeszkody.
• Bezobsługowa: Prototyp Eagle 360 to opona niepneumatyczna. Nie wymaga monitorowania ciśnienia i nie ulega przebiciom, co minimalizuje czas przestojów systemu Citroën Autonomous Mobility Vision.
• Trwałość: Dzięki czterokrotnie większej powierzchni bieżnika niż w przypadku standardowej opony, prototyp Eagle 360 zużywa się czterokrotnie wolniej niż tradycyjna opona, co oznacza rzadszą wymianę.
• Zwiększony zasięg: Dzięki zastosowaniu sztywnej konstrukcji wewnętrznej i mieszanki gumowej o niskich oporach toczenia, prototyp Eagle 360 został zaprojektowany z myślą o niskim ugięciu w punkcie styku z nawierzchnią. Może to przyczynić się do zmniejszenia strat energii i obniżenia oporów toczenia, co pomoże wydłużyć zasięg akumulatora pojazdu elektrycznego.
• Stała przyczepność: Dzięki zastosowaniu sześciokątnych lameli, prototyp opony Eagle 360 zapewnia stałą przyczepność niezależnie od kierunku jazdy.
Jest to najnowsza odsłona partnerstwa między Goodyearem a zespołem projektowym Citroëna, nawiązująca do niedawnej współpracy nad autonomicznym, wyposażonym w kompleksowy system łączności elektrycznym modelem Citroën 19_19 Concept, który został zaprezentowany z okazji stulecia francuskiej marki w 2019 roku.
W trakcie realizacji najnowszego konceptu zespół studia projektowego Goodyear ściśle współpracował z teamem Citroëna, aby zaprojektować i dostarczyć prototyp Eagle 360, który w pełni odpowiada wizji i celom koncepcji autonomicznej mobilności francuskiego producenta.
„Opony koncepcyjne są dla tak innowacyjnej firmy, jak Goodyear, podstawą do podejmowania przyszłych wyzwań w zakresie mobilności i opracowywania nowych, przełomowych produktów i usług. Jesteśmy zaszczyceni, że mogliśmy współpracować z Citroënem przy tym wyjątkowym projekcie i zrobić kolejny krok w kierunku rozwoju jednej z naszych najbardziej innowacyjnych koncepcji" - podsumowuje Vrijsen.
[1] https://time.com/4572079/best-inventions-2016/

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.