Komunikaty PR

Goodyear wykorzystuje e-sport do testowania nowych technologii oponiarskich

2022-01-24  |  10:45
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.25 MB )

E-sport rozwija się dynamicznie, a wykorzystywane w nim technologie robią niesamowite wrażenie. Zarówno na prawdziwych, jak i wirtualnych torach wyścigowych, globalne imprezy motorsportowe, jak na przykład 24-godzinny wyścig Le Mans, dają takim firmom jak Goodyear możliwość testowania nowych rozwiązań, które później znajdują zastosowanie w produktach dostępnych na rynku. Z kolei zawodnikom stwarzają okazję do doskonalenia swoich umiejętności i jeszcze lepszego poznawania osiągów opon i pojazdów.

Jako oficjalny partner Wirtualnej Serii Le Mans, Goodyear rozszerzył swoją współpracę z organizatorami najsłynniejszego wyścigu długodystansowego na świecie na sferę cyfrową. Goodyear ma na swoim koncie 14 zwycięstw w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Ze względu na swoją rolę wyłącznego dostawcy opon dla klasy LMP2 w Le Mans, a także w Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC) i Europejskiej Serii Le Mans (ELMS), amerykański producent oponiarski jest kluczowym partnerem tej prestiżowej imprezy. Rozszerzenie współpracy na sferę wirtualną jest kolejnym krokiem w podróży do Le Mans, która rozpoczęła się w 1965 roku, kiedy to Masten Gregory i Jochen Rindt odnieśli zwycięstwo w barwach zespołu Ferrari.

“E-sport oferuje fanom nie tylko coś, co wypełnia ich zapotrzebowanie na wyścigi długodystansowe poza sezonem. Ta dziedzina wciąż się rozwija i jest ważną częścią rywalizacji wytrzymałościowych, a my chcemy w nich uczestniczyć na wysokim poziomie” – mówi Marta Kosyra, Consumer Brand Marketing Manager w Goodyear Polska. Postęp technologiczny daje Goodyear możliwość porównania wyścigów wirtualnych i tych rozgrywanych w rzeczywistości, wyciągnięcia wniosków z wirtualnego świata i rozszerzenia swojego zaangażowania w sporty motorowe.

Wirtualne opony, realne wnioski

Nauka korzystania z wirtualnych opon ma ogromne znaczenie w wyścigach symulacyjnych. Jako oficjalny partner Wirtualnej Serii Le Mans, Goodyear opracował specjalnie na tę okazję wirtualną oponę, która korzysta z danych używanych w rzeczywistych produktach dedykowanych do sportów motorowych.

O tym jak umiejętności zdobyte w e-sporcie przekładają się na zmagania na tradycyjnych torach wyścigowych opowiada Gordie Mutch, który korzysta z doświadczenia w wyścigach symulacyjnych. „Lew z Lockerbie" to 20-letni zawodowy kierowca ze Szkocji, który w tym roku jeździł dla zespołu Praga w Goodyear Britcar Endurance Championship. W wirtualnej serii Le Mans, Mutch reprezentował zespół Romaina Grosjeana R8G Esports, zaliczany do najwyższej klasy LMP2.

„Jeśli jesteś nowy w wyścigach na symulatorach, dowiesz się wiele o oponach” - zauważa Mutch. „Bardzo szybko nauczysz się, że w dłuższym wyścigu średnie opony są lepsze od miękkich, ponieważ miękkie będą naprawdę szybkie na początku biegu, ale potem stracisz na nich kilka sekund. Na średnich można robić podwójne biegi, natomiast na miękkich nie.”

Mutch uważa, że absolutnie możliwe jest zastosowanie strategii opon z Wirtualnej Serii Le Mans w prawdziwych wyścigach, a doświadczenie z wyścigów symulacyjnych pomogło mu poprawić wyniki na torach odwiedzanych przez Britcar. Z drugiej strony, podobieństwa między formatami oznaczają, że prawdziwi kierowcy mogą jeszcze bardziej zbliżyć się do specjalistów od wyścigów symulacyjnych Wirtualnej Serii Le Mans.

„To bardzo realistyczne odzwierciedlenie strategii stosowania opon w sportach motorowych” - uważa Mutch. „Dzieje się tak głównie dlatego, że wirtualne modelowanie opon bardzo się rozwinęło w ciągu ostatnich kilku lat, dzięki takim producentom jak Goodyear, który ma bogate doświadczenie w projektowaniu prawdziwych opon wyścigowych i drogowych.”

„Zwłaszcza jeśli chodzi o sposób, w jaki opona się nagrzewa i jak traci właściwości” - dodaje. „Wiesz, że to się sprawdza, ponieważ za każdym razem, gdy przystępujemy do długiego wyścigu, takiego jak 24-godzinny wyścig w Spa, musimy przeprowadzić wiele testów, aby wybrać odpowiednią mieszankę opon. W fizyce opon miał miejsce ogromny postęp, który znajduje odzwierciedlenie w Wirtualnej Serii Le Mans.”

Podobnego zdania jest gwiazda internetu, Jimmy Broadbent, który brał udział w wielu wysokiej rangi wyścigach symulacyjnych, a niedawno miał także okazję zaliczyć cały sezon w prawdziwych sportach motorowych na prototypie Praga R1 wyposażonym w opony Goodyear. „Rozgrzewanie opon wydaje się proste, ale należy je przeprowadzać także w symulatorze” - mówi Broadbent. „Jeśli tego nie zrobisz, dojedziesz do pierwszego zakrętu okrążenia, wciśniesz hamulec i już cię nie ma. Technika wyczuwania granic możliwości opony to coś, czego nauczyłem się podczas wyścigów na symulatorach; to początkowe wyczucie, które udoskonaliłem od czasu, gdy wsiadłem do prawdziwego samochodu.”

W wirtualnym świecie Goodyear jest zaangażowany nie tylko w Wirtualną Serię Le Mans. Dzięki szerokiej współpracy z seriami wyścigów na całym świecie, nazwa marki jest widoczna także na innych platformach sportów motorowych. Jedną z nich jest WTCR - własne mistrzostwa e-sportowe FIA World Touring Car Cup, gdzie Goodyear jest obecny jako wyłączny dostawca opon i oficjalny partner rzeczywistego pucharu, docierając do fanów wyścigów samochodów turystycznych na całym świecie.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm

Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club.  Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.

Konsument

W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.

Firma

Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.