Komunikaty PR

Goodyear wykorzystuje e-sport do testowania nowych technologii oponiarskich

2022-01-24  |  10:45
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.25 MB )

E-sport rozwija się dynamicznie, a wykorzystywane w nim technologie robią niesamowite wrażenie. Zarówno na prawdziwych, jak i wirtualnych torach wyścigowych, globalne imprezy motorsportowe, jak na przykład 24-godzinny wyścig Le Mans, dają takim firmom jak Goodyear możliwość testowania nowych rozwiązań, które później znajdują zastosowanie w produktach dostępnych na rynku. Z kolei zawodnikom stwarzają okazję do doskonalenia swoich umiejętności i jeszcze lepszego poznawania osiągów opon i pojazdów.

Jako oficjalny partner Wirtualnej Serii Le Mans, Goodyear rozszerzył swoją współpracę z organizatorami najsłynniejszego wyścigu długodystansowego na świecie na sferę cyfrową. Goodyear ma na swoim koncie 14 zwycięstw w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Ze względu na swoją rolę wyłącznego dostawcy opon dla klasy LMP2 w Le Mans, a także w Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC) i Europejskiej Serii Le Mans (ELMS), amerykański producent oponiarski jest kluczowym partnerem tej prestiżowej imprezy. Rozszerzenie współpracy na sferę wirtualną jest kolejnym krokiem w podróży do Le Mans, która rozpoczęła się w 1965 roku, kiedy to Masten Gregory i Jochen Rindt odnieśli zwycięstwo w barwach zespołu Ferrari.

“E-sport oferuje fanom nie tylko coś, co wypełnia ich zapotrzebowanie na wyścigi długodystansowe poza sezonem. Ta dziedzina wciąż się rozwija i jest ważną częścią rywalizacji wytrzymałościowych, a my chcemy w nich uczestniczyć na wysokim poziomie” – mówi Marta Kosyra, Consumer Brand Marketing Manager w Goodyear Polska. Postęp technologiczny daje Goodyear możliwość porównania wyścigów wirtualnych i tych rozgrywanych w rzeczywistości, wyciągnięcia wniosków z wirtualnego świata i rozszerzenia swojego zaangażowania w sporty motorowe.

Wirtualne opony, realne wnioski

Nauka korzystania z wirtualnych opon ma ogromne znaczenie w wyścigach symulacyjnych. Jako oficjalny partner Wirtualnej Serii Le Mans, Goodyear opracował specjalnie na tę okazję wirtualną oponę, która korzysta z danych używanych w rzeczywistych produktach dedykowanych do sportów motorowych.

O tym jak umiejętności zdobyte w e-sporcie przekładają się na zmagania na tradycyjnych torach wyścigowych opowiada Gordie Mutch, który korzysta z doświadczenia w wyścigach symulacyjnych. „Lew z Lockerbie" to 20-letni zawodowy kierowca ze Szkocji, który w tym roku jeździł dla zespołu Praga w Goodyear Britcar Endurance Championship. W wirtualnej serii Le Mans, Mutch reprezentował zespół Romaina Grosjeana R8G Esports, zaliczany do najwyższej klasy LMP2.

„Jeśli jesteś nowy w wyścigach na symulatorach, dowiesz się wiele o oponach” - zauważa Mutch. „Bardzo szybko nauczysz się, że w dłuższym wyścigu średnie opony są lepsze od miękkich, ponieważ miękkie będą naprawdę szybkie na początku biegu, ale potem stracisz na nich kilka sekund. Na średnich można robić podwójne biegi, natomiast na miękkich nie.”

Mutch uważa, że absolutnie możliwe jest zastosowanie strategii opon z Wirtualnej Serii Le Mans w prawdziwych wyścigach, a doświadczenie z wyścigów symulacyjnych pomogło mu poprawić wyniki na torach odwiedzanych przez Britcar. Z drugiej strony, podobieństwa między formatami oznaczają, że prawdziwi kierowcy mogą jeszcze bardziej zbliżyć się do specjalistów od wyścigów symulacyjnych Wirtualnej Serii Le Mans.

„To bardzo realistyczne odzwierciedlenie strategii stosowania opon w sportach motorowych” - uważa Mutch. „Dzieje się tak głównie dlatego, że wirtualne modelowanie opon bardzo się rozwinęło w ciągu ostatnich kilku lat, dzięki takim producentom jak Goodyear, który ma bogate doświadczenie w projektowaniu prawdziwych opon wyścigowych i drogowych.”

„Zwłaszcza jeśli chodzi o sposób, w jaki opona się nagrzewa i jak traci właściwości” - dodaje. „Wiesz, że to się sprawdza, ponieważ za każdym razem, gdy przystępujemy do długiego wyścigu, takiego jak 24-godzinny wyścig w Spa, musimy przeprowadzić wiele testów, aby wybrać odpowiednią mieszankę opon. W fizyce opon miał miejsce ogromny postęp, który znajduje odzwierciedlenie w Wirtualnej Serii Le Mans.”

Podobnego zdania jest gwiazda internetu, Jimmy Broadbent, który brał udział w wielu wysokiej rangi wyścigach symulacyjnych, a niedawno miał także okazję zaliczyć cały sezon w prawdziwych sportach motorowych na prototypie Praga R1 wyposażonym w opony Goodyear. „Rozgrzewanie opon wydaje się proste, ale należy je przeprowadzać także w symulatorze” - mówi Broadbent. „Jeśli tego nie zrobisz, dojedziesz do pierwszego zakrętu okrążenia, wciśniesz hamulec i już cię nie ma. Technika wyczuwania granic możliwości opony to coś, czego nauczyłem się podczas wyścigów na symulatorach; to początkowe wyczucie, które udoskonaliłem od czasu, gdy wsiadłem do prawdziwego samochodu.”

W wirtualnym świecie Goodyear jest zaangażowany nie tylko w Wirtualną Serię Le Mans. Dzięki szerokiej współpracy z seriami wyścigów na całym świecie, nazwa marki jest widoczna także na innych platformach sportów motorowych. Jedną z nich jest WTCR - własne mistrzostwa e-sportowe FIA World Touring Car Cup, gdzie Goodyear jest obecny jako wyłączny dostawca opon i oficjalny partner rzeczywistego pucharu, docierając do fanów wyścigów samochodów turystycznych na całym świecie.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii

Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).

Handel

Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.

Farmacja

Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.