Komunikaty PR

Ile kosztuje 5 gwiazdek w segmencie B?

2022-01-20  |  10:00
Biuro prasowe
  • W swojej 24-letniej historii Euro NCAP przetestowała ponad 830 modeli pojazdów.
  • Raporty organizacji dostarczają cennych informacji także dla nabywców aut na rynku wtórnym.
  • Aby stać się właścicielem bezpiecznego, miejskiego samochodu nie trzeba wcale dużo dopłacać.

 

Bez względu na porę roku decyzja o kupnie używanego auta jest zwykle poprzedzona analizą jego stanu technicznego, pochodzenia, przebiegu, wyposażenia, a przede wszystkim ceny i kosztów utrzymania. Coraz więcej kupujących zwraca jednak uwagę na pojazdy oferujące zaawansowane rozwiązania w dziedzinie bezpieczeństwa. Rzetelnych informacji o systemach biernej i czynnej ochrony, w jakie wyposażone są samochody, dostarcza niezależna organizacja Euro NCAP.

 

Czy trzeba dopłacać za bezpieczeństwo w klasie B?

Ford Fiesta VII i Fiat Punto Evo to auta sklasyfikowane w rankingu Euro NCAP 2017. Oba samochody wyprodukowano w 2016 roku. Fiesta, warta obecnie średnio 35 tys. zł, już w standardowej wersji uzyskała pięciogwiazdkowy, najwyższy standard ochrony. Z kolei Punto Evo nie uzyskało w teście żadnej gwiazdki, prezentując bardzo niezadowalające wskaźniki bezpieczeństwa. Warto jednak zaznaczyć, że był to kolejny test wciąż produkowanego wówczas auta, które 12 lat wcześniej, przy innych normach uzyskało rezultat pięciogwiazdkowy. Cena modelu to dzisiaj ok. 34 tys. zł.

- Analizując wnioski o finansowanie zakupu samochodu, przychylniej patrzymy na auta reprezentujące wyższy poziom bezpieczeństwa. Ponadto na rynku wtórnym koszt zakupu takiego pojazdu jest praktycznie tożsamy z gorzej wyposażonym. W analizowanym przypadku samochodów reprezentujących segment B warto rozważyć zakup Forda. Rata kredytu, czy leasingu będzie niewiele wyższa od Punto. Warto jednak dopłacić kilka złotych miesięcznie, aby stać się posiadaczem nowszego konstrukcyjnie, a przede wszystkim oferującego wyższy standard ochrony samochodu – komentuje Marcin Szulc, Dyrektor ds. Handlowych i Rozwoju Biznesu w Cofidis Polska.

 

Crash Test – jak to działa?

Euro NCAP bada bierne i czynne bezpieczeństwo samochodów. Organizacja anonimowo kupuje auta i poddaje je tym samym, „twardym” testom. Wyniki są przedstawiane w rankingach, pod postacią gwiazdek, których „terminy ważności” obowiązują przed okres sześciu lat. Zgodnie z aktualnymi kryteriami „rozbijany” pojazd musi uzyskać minimalną punktację we wszystkich testach, aby otrzymać przynajmniej gwiazdkę. Auta produkowane dłużej lub te, które uzyskały niezadowalające wyniki, mogą być poddane ponownemu badaniu. Metodyka badań ciągle ewoluuje i podnosi wymagania. Na przestrzeni lat, m.in. zwiększono prędkości w doświadczeniach zderzeniowych, wprowadzono nowe rodzaje testów, tj. ochrony dzieci, czy pieszych. Obowiązują również testy podwójne, dla modeli tej samej marki, z wyposażeniem standardowym i dodatkowym w dziedzinie bezpieczeństwa.

- Jeszcze kilka lat temu ważniejsza od faktu, ile poduszek powietrznych posiada auto, była jego cena. Dzisiaj bezpieczeństwo to priorytet-jeden z najważniejszych aspektów przy wyborze samochodu. Przysłowiowy znaczek na pokrywie silnika, ABS, czy kontrolka zapięcia pasów już nie wystarczą. O zakupie przesądza to, czy auto jest wyposażone w zaawansowane systemy chroniące najmłodszych pasażerów, kontrolę trakcji, czy automatyczne hamowanie. W mojej opinii to duża zasługa Programu Oceny Nowych Samochodów, czyli Euro NCAP, choć oczywiście warto dokładnie zapoznać się ze szczegółowymi badaniami raportów i nie bazować wyłącznie na gwiazdkach. Należy jednak zdecydowanie podkreślić, że na przestrzeni lat odegrał on kluczową rolę w kwestii edukacji rynku co do bezpieczeństwa pojazdów – stwierdza Marcin Szulc z Cofidis Polska.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.