Komunikaty PR

Ile kosztuje 5 gwiazdek w segmencie B?

2022-01-20  |  10:00
Biuro prasowe
  • W swojej 24-letniej historii Euro NCAP przetestowała ponad 830 modeli pojazdów.
  • Raporty organizacji dostarczają cennych informacji także dla nabywców aut na rynku wtórnym.
  • Aby stać się właścicielem bezpiecznego, miejskiego samochodu nie trzeba wcale dużo dopłacać.

 

Bez względu na porę roku decyzja o kupnie używanego auta jest zwykle poprzedzona analizą jego stanu technicznego, pochodzenia, przebiegu, wyposażenia, a przede wszystkim ceny i kosztów utrzymania. Coraz więcej kupujących zwraca jednak uwagę na pojazdy oferujące zaawansowane rozwiązania w dziedzinie bezpieczeństwa. Rzetelnych informacji o systemach biernej i czynnej ochrony, w jakie wyposażone są samochody, dostarcza niezależna organizacja Euro NCAP.

 

Czy trzeba dopłacać za bezpieczeństwo w klasie B?

Ford Fiesta VII i Fiat Punto Evo to auta sklasyfikowane w rankingu Euro NCAP 2017. Oba samochody wyprodukowano w 2016 roku. Fiesta, warta obecnie średnio 35 tys. zł, już w standardowej wersji uzyskała pięciogwiazdkowy, najwyższy standard ochrony. Z kolei Punto Evo nie uzyskało w teście żadnej gwiazdki, prezentując bardzo niezadowalające wskaźniki bezpieczeństwa. Warto jednak zaznaczyć, że był to kolejny test wciąż produkowanego wówczas auta, które 12 lat wcześniej, przy innych normach uzyskało rezultat pięciogwiazdkowy. Cena modelu to dzisiaj ok. 34 tys. zł.

- Analizując wnioski o finansowanie zakupu samochodu, przychylniej patrzymy na auta reprezentujące wyższy poziom bezpieczeństwa. Ponadto na rynku wtórnym koszt zakupu takiego pojazdu jest praktycznie tożsamy z gorzej wyposażonym. W analizowanym przypadku samochodów reprezentujących segment B warto rozważyć zakup Forda. Rata kredytu, czy leasingu będzie niewiele wyższa od Punto. Warto jednak dopłacić kilka złotych miesięcznie, aby stać się posiadaczem nowszego konstrukcyjnie, a przede wszystkim oferującego wyższy standard ochrony samochodu – komentuje Marcin Szulc, Dyrektor ds. Handlowych i Rozwoju Biznesu w Cofidis Polska.

 

Crash Test – jak to działa?

Euro NCAP bada bierne i czynne bezpieczeństwo samochodów. Organizacja anonimowo kupuje auta i poddaje je tym samym, „twardym” testom. Wyniki są przedstawiane w rankingach, pod postacią gwiazdek, których „terminy ważności” obowiązują przed okres sześciu lat. Zgodnie z aktualnymi kryteriami „rozbijany” pojazd musi uzyskać minimalną punktację we wszystkich testach, aby otrzymać przynajmniej gwiazdkę. Auta produkowane dłużej lub te, które uzyskały niezadowalające wyniki, mogą być poddane ponownemu badaniu. Metodyka badań ciągle ewoluuje i podnosi wymagania. Na przestrzeni lat, m.in. zwiększono prędkości w doświadczeniach zderzeniowych, wprowadzono nowe rodzaje testów, tj. ochrony dzieci, czy pieszych. Obowiązują również testy podwójne, dla modeli tej samej marki, z wyposażeniem standardowym i dodatkowym w dziedzinie bezpieczeństwa.

- Jeszcze kilka lat temu ważniejsza od faktu, ile poduszek powietrznych posiada auto, była jego cena. Dzisiaj bezpieczeństwo to priorytet-jeden z najważniejszych aspektów przy wyborze samochodu. Przysłowiowy znaczek na pokrywie silnika, ABS, czy kontrolka zapięcia pasów już nie wystarczą. O zakupie przesądza to, czy auto jest wyposażone w zaawansowane systemy chroniące najmłodszych pasażerów, kontrolę trakcji, czy automatyczne hamowanie. W mojej opinii to duża zasługa Programu Oceny Nowych Samochodów, czyli Euro NCAP, choć oczywiście warto dokładnie zapoznać się ze szczegółowymi badaniami raportów i nie bazować wyłącznie na gwiazdkach. Należy jednak zdecydowanie podkreślić, że na przestrzeni lat odegrał on kluczową rolę w kwestii edukacji rynku co do bezpieczeństwa pojazdów – stwierdza Marcin Szulc z Cofidis Polska.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii

Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).

Handel

Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.

Farmacja

Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.