Komunikaty PR

Nowa opona wyścigowa od Goodyear na nowy sezon mistrzostw ciężarówek

2024-05-21  |  13:05
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.29 MB )

Wyścig na włoskim torze Misano w najbliższy weekend 25-26 maja rozpocznie nowy sezon zmagań w ramach mistrzostw Goodyear FIA European Truck Racing Championship, które w tym roku świętują swoje 40-lecie. Goodyear, sponsor tytularny mistrzostw i wyłączny dostawca opon, wprowadza w tym roku nową oponę wyścigową, której mieszanka ma zapewnić większą przyczepność zwłaszcza na mokrej nawierzchni, co pomoże podnieść standardy bezpieczeństwa wyścigów ciężarówek.

Tegoroczne mistrzostwa będą obejmować 7 rund, które odbędą się we Włoszech, na Słowacji, w Belgii, Niemczech, Czechach, Francji i Hiszpanii.  W centrum uwagi będzie Norbert Kiss, pięciokrotny mistrz, który dominował w ostatnich trzech sezonach.

Nowa ciężarowa opon wyścigowa Goodyear

Przepisy wyścigowe pozwalają na stosowanie jednej specyfikacji opon w różnych warunkach i na różnych torach - niezależnie czy są to nawierzchnie suche, mokre czy o zróżnicowanych temperaturach. Zapewnienie optymalnych osiągów w całej serii jest więc wyzwaniem. Nowa opona Goodyear poszerza spektrum osiągów, zapewniając lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni i większą trwałość.

Opona została opracowana w Centrum Innowacji Goodyear w Luksemburgu, a następnie poddana licznym badaniom i testom m.in. na torach Nürburgring, Most i Slovakia Ring. Inżynierowie skupili się szczególnie na optymalizacji powierzchni styku opony z nawierzchnią, aby zapewnić równomierne zużycie i porównywalne osiągi przez cały okres eksploatacji.

"Goodyear z dumą kontynuuje swoją obecność w mistrzostwach FIA European Truck Racing Championship, jednych z najbardziej prestiżowych wyścigów ciężarówek na świecie. Jako partner tytularny i wyłączny dostawca opon, robimy wszystko, aby zapewnić jak najlepsze wyniki na torze. Przekłada się to również na jakość milionów opon ciężarowych i nowoczesnych rozwiązań Goodyear, które znajdują zastosowanie w codziennej działalności firm transportowych w całej Europie,” powiedział Maciej Szymański, dyrektor ds. marketingu opon ciężarowych w Europie.

"Po ekscytującej wiadomości, że FIA Motorsport Games po raz pierwszy obejmą wyścigi ciężarówek, cieszymy się, że będziemy częścią tego międzynarodowego wydarzenia w Walencji w październiku," dodał Szymański. „To dowód na rosnącą popularność wyścigów ciężarówek na całym świecie. Jesteśmy dumni, że możemy współtworzyć to wspaniałe widowisko.”

Georg Fuchs, dyrektor zarządzający ETRA, powiedział: „Jako nasz wyłączny dostawca opon i partner tytularny mistrzostw, Goodyear pozostaje w awangardzie innowacji w wyścigach samochodów ciężarowych. Wprowadzając opony nowej generacji, Goodyear potwierdza swoją pozycję lidera zarówno w dziedzinie opon wyścigowych, jak i komercyjnych, budującego przyszłość wyścigów pojazdów ciężarowych w kierunku większego bezpieczeństwa, osiągów i zrównoważonego rozwoju".

W nowym sezonie Goodyear będzie dalej wspierać wysiłki organizatorów zmierzające do ograniczenia ilości odpadów pozostających po mistrzostwach, wydłużając żywotność opon poprzez bieżnikowanie. Dzięki temu opony stosowane w wyścigach Goodyear FIA ETRC mogą być dalej wykorzystywane przez floty transportowe. Poprzez proces bieżnikowania, Goodyear i ETRC podkreślają swoje zaangażowanie w zmniejszanie wpływu na środowisko, jednocześnie optymalizując wydajność zarówno na torze, jak i w codziennych operacjach komercyjnych.

Goodyear Drive Results pojawi się w padoku

Wszystkim wydarzeniom Goodyear FIA ETRC w tym sezonie towarzyszyć będą nowe ciężarówki pokazowe z interaktywnym showroomem na pokładzie, które podróżują po Europie w ramach kampanii Goodyear Drive Result Tour 2024. Odwiedzający będą mieli okazję dowiedzieć się, w jaki sposób oferta Goodyear Total Mobility może pomóc flotom poprawić efektywność paliwową, obniżyć ich koszty operacyjne i ograniczyć ryzyko nieoczekiwanych awarii.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.