OMODA&JAECOO na rynkach Europejskich. Polska istotnym elementem ekspansji
OMODA&JAECOO ma utworzyć na rynkach europejskich około siedmiu spółek zależnych w różnych krajach UE, w tym również w Polsce. Na pozostałych rynkach sieć ma prowadzić działalność biznesową poprzez współpracę z lokalnymi dystrybutorami.
Nowy rozdział na europejskim rynku
Na początku roku OMODA zadebiutowała w Hiszpanii. Pierwszy z modeli chińskiego producenta – OMODA 5, dostępny jest na tamtejszym rynku w dwóch wersjach: spalinowej z benzynowym silnikiem 1.6 TGDi oraz w pełni elektrycznej o oznaczeniu E5. Model projektowany był z myślą o europejskim odbiorcy, począwszy od designu poprzez uwzględnienie obowiązujących na starym kontynencie norm. Konstrukcja powstawała przy udziale europejskich inżynierów w centrum rozwojowym marki pod Frankfurtem.
Sieć w Polsce
Polska ma być istotnym elementem planu ekspansji marki na europejskie rynki. Powstanie tu sieć dealerska, która początkowo będzie składać się z 25 salonów w największych miastach, a w 2025 r. będzie ich prawdopodobnie 40. Ponadto firma planuje stworzenie magazynów części zamiennych w Polsce, aby lepiej odpowiadać potrzebom lokalnych użytkowników.
Chiński producent zaprosił najlepszych dealerów z różnych regionów Polski do udziału w jazdach testowych na terenie Chin. Wraz z pojawieniem się samochodów pokazowych w Polsce, OMODA&JAECOO planuje w przyszłości przeprowadzić więcej lokalnych jazd próbnych.
- Polska odgrywa niebagatelną rolę w naszym wejściu na rynki starego kontynentu. Europa to bardzo rozległy rynek, bardzo się cieszymy, że możemy stać się jego częścią i dostarczać nasze rozwiązania europejskim klientom. Wielkość rynku i położenie geograficzne, to kluczowe czynniki, które powodują, że Polska jest oczywistym kierunkiem rozwoju, tak ważnym w procesie rozbudowy naszej sieci dystrybucji, Pojawienie się marki w Polsce i stworzenie właśnie tutaj odpowiedniej infrastruktury, to ogromna szansa dla naszej firmy – mówi Eric Zhang, dyrektor polskiego oddziału OMODA&JAECOO.
Międzynarodowa współpraca
19 kwietnia w Barcelonie hiszpańska firma motoryzacyjna EV MOTORS i Chery Automobile (właściciel marki OMODA) podpisały umowę o współpracy w zakładzie EBRO. W ceremonii podpisania wziął udział premier Hiszpanii Pedro Sánchez. Firmy chcą wykorzystać swoje atuty, współdzieląc platformy technologiczne, aby odrodzić markę EBRO. EBRO powstała w 1954 r. i działała przez następne 30 lat, do 1987 r. W 2023 r. rząd Katalonii uruchomił projekt „ponownej industrializacji” EBRO, w ramach którego nieczynna fabryka w Barcelonie ma zostać wykorzystana do budowy nowych linii montażowych i tworzenia nowych samochodów spod szyldu EBRO.
EV MOTORS – hiszpańska firma specjalizująca się w projektowaniu, produkcji i wprowadzaniu na rynek pojazdów produkowanych w Hiszpanii – wraz z rządem Katalonii na partnera do tego przedsięwzięcia wybrały Chery Automobile, który ma dojrzałą technologię i innowacyjny system badawczo-rozwojowy. Partnerstwo ma nie tylko pomóc odrodzić się marce EBRO, ale także zwiększyć lokalne zatrudnienie oraz wspierać i promować lokalną gospodarkę. EBRO FACTORY składa się z dwóch placówek: zakładu produkcji pojazdów zlokalizowanego w Zona Franca w Barcelonie oraz zakładu Montcada i Reixach, zajmującego się tłoczeniem i spawaniem części metalowych.
The novelties from OMODA. Premiere of OMODA 7 at the Beijing Motor Show
Pierwsze samochody marki OMODA&JAECOO już w Polsce
The first OMODA&JAECOO cars are already in Poland
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.