Poznaj strategię Goodyear na 24-godzinny wyścig Le Mans
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear jest wyłącznym dostawcą opon do kategorii LMP2, co oznacza, że na oponach tej marki pojadą wszystkie samochody walczące o zwycięstwo w tej najliczniejszej klasie wyścigu – w sumie 25 aut. Producent jest także dostawcą opon do innowacyjnego, zmodyfikowanego pojazdu LMP2 przeznaczonego dla niepełnosprawnych kierowców z zespołu Association SRT41. Wszystkie zespoły będą korzystały z opon Goodyear Eagle F1 SuperSport.
W suchych warunkach dostępna będzie jedna uniwersalna mieszanka typu C. Ta specyfikacja była używana podczas każdej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC w tym sezonie, a także podczas trzech ostatnich wyścigów Europejskiej Serii Le Mans. Jej wszechstronność została potwierdzona na różnych torach, od wymagającego Spa-Francorchamps, przez spokojny Red Bull Ring, po upalne Portimao.
Na torze Le Mans zawsze należy brać pod uwagę ryzyko opadów. Jeśli będzie mokro, zespoły będą miały do wyboru specyfikację pośrednią lub oponę przeznaczoną na całkowicie mokrą nawierzchnię. Oba rodzaje ogumienia mają tak szerokie okno zastosowań, że zespoły mogą zdecydować się na używanie pośredniej opony w niemal każdych mokrych warunkach lub używać jej na przesychającym torze aż do zmiany na opony typu slick.
Podczas wyścigu na całkowicie suchej nawierzchni zużytych zostanie około 2200 opon Goodyear. W przypadku mieszanych lub mokrych warunków ta liczba jeszcze wzrośnie. W sumie Goodyear przywiezie do Le Mans 5 000 opon, co daje przydział prawie 200 na każdy samochód. Montaż i przygotowanie tych opon to imponujące zadanie samo w sobie, dlatego około 20 montażystów będzie pracować przez cały wyścig na ośmiogodzinnych zmianach. Dołączy do nich 18 inżynierów, z których większość zostanie przydzielona do jednego lub dwóch samochodów jako tymczasowi członkowie zespołów. W sumie na miejscu będzie ponad 70 pracowników Goodyear.
Jednym z członków tego zespołu jest Mike McGregor, kierownik ds. programu Goodyear Endurance. McGregor wyjaśnia jeden z kluczowych aspektów zwycięskiej strategii na Le Mans. „W porównaniu z innymi torami, na których jeździmy, Le Mans nie obciąża zbytnio opon w trakcie okrążenia, ponieważ ma długie proste pomiędzy wysokoenergetycznymi zakrętami. Opracowaliśmy opony o doskonałej trwałości, dzięki czemu zespoły mogą używać ich przez wiele odcinków i oszczędzać czas podczas pit stopów. To dość typowe dla zespołów, że używają opon typu slick przez trzy odcinki, co oznacza, że zmieniają opony co trzy postoje na tankowanie. W zeszłym roku niektóre zespoły wydłużyły ten czas do czterech odcinków. W tym roku spodziewam się, że kilka z nich będzie chciało przejechać pięć odcinków na jednym komplecie opon. To około 50 okrążeń, 680 km, czyli ponad dwa razy więcej niż dystans Grand Prix.”
„Powrót do najbardziej prestiżowego wyścigu długodystansowego na świecie i ukończenie go z dwoma samochodami na podium, pomimo przewagi liczebnej konkurentów trzy do jednego, to ogromne osiągnięcie. W tym roku wyzwanie jest znacznie większe, ponieważ obsłużymy 26 samochodów. Tak jak zespoły wykorzystują wyścigi WEC i ELMS w okresie poprzedzającym Le Mans do ćwiczeń i przygotowań, tak i my zbieramy jak najwięcej danych i doświadczeń. W zeszłym roku celem było pokonanie konkurencji, w tym roku skupiamy się na wspieraniu każdego z naszych zespołów w najlepszy możliwy sposób.”
Akcja na torze w Le Mans rozpocznie się w środę po południu od pierwszych treningów wolnych i sesji kwalifikacyjnych. Wolne treningi, kwalifikacje i nowy format Hyperpole będą kontynuowane w czwartek, w ramach przygotowań do wyścigu, który rozpocznie się w sobotę 21 sierpnia o godz.16:00.

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.