Poznaj strategię Goodyear na 24-godzinny wyścig Le Mans
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear jest wyłącznym dostawcą opon do kategorii LMP2, co oznacza, że na oponach tej marki pojadą wszystkie samochody walczące o zwycięstwo w tej najliczniejszej klasie wyścigu – w sumie 25 aut. Producent jest także dostawcą opon do innowacyjnego, zmodyfikowanego pojazdu LMP2 przeznaczonego dla niepełnosprawnych kierowców z zespołu Association SRT41. Wszystkie zespoły będą korzystały z opon Goodyear Eagle F1 SuperSport.
W suchych warunkach dostępna będzie jedna uniwersalna mieszanka typu C. Ta specyfikacja była używana podczas każdej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC w tym sezonie, a także podczas trzech ostatnich wyścigów Europejskiej Serii Le Mans. Jej wszechstronność została potwierdzona na różnych torach, od wymagającego Spa-Francorchamps, przez spokojny Red Bull Ring, po upalne Portimao.
Na torze Le Mans zawsze należy brać pod uwagę ryzyko opadów. Jeśli będzie mokro, zespoły będą miały do wyboru specyfikację pośrednią lub oponę przeznaczoną na całkowicie mokrą nawierzchnię. Oba rodzaje ogumienia mają tak szerokie okno zastosowań, że zespoły mogą zdecydować się na używanie pośredniej opony w niemal każdych mokrych warunkach lub używać jej na przesychającym torze aż do zmiany na opony typu slick.
Podczas wyścigu na całkowicie suchej nawierzchni zużytych zostanie około 2200 opon Goodyear. W przypadku mieszanych lub mokrych warunków ta liczba jeszcze wzrośnie. W sumie Goodyear przywiezie do Le Mans 5 000 opon, co daje przydział prawie 200 na każdy samochód. Montaż i przygotowanie tych opon to imponujące zadanie samo w sobie, dlatego około 20 montażystów będzie pracować przez cały wyścig na ośmiogodzinnych zmianach. Dołączy do nich 18 inżynierów, z których większość zostanie przydzielona do jednego lub dwóch samochodów jako tymczasowi członkowie zespołów. W sumie na miejscu będzie ponad 70 pracowników Goodyear.
Jednym z członków tego zespołu jest Mike McGregor, kierownik ds. programu Goodyear Endurance. McGregor wyjaśnia jeden z kluczowych aspektów zwycięskiej strategii na Le Mans. „W porównaniu z innymi torami, na których jeździmy, Le Mans nie obciąża zbytnio opon w trakcie okrążenia, ponieważ ma długie proste pomiędzy wysokoenergetycznymi zakrętami. Opracowaliśmy opony o doskonałej trwałości, dzięki czemu zespoły mogą używać ich przez wiele odcinków i oszczędzać czas podczas pit stopów. To dość typowe dla zespołów, że używają opon typu slick przez trzy odcinki, co oznacza, że zmieniają opony co trzy postoje na tankowanie. W zeszłym roku niektóre zespoły wydłużyły ten czas do czterech odcinków. W tym roku spodziewam się, że kilka z nich będzie chciało przejechać pięć odcinków na jednym komplecie opon. To około 50 okrążeń, 680 km, czyli ponad dwa razy więcej niż dystans Grand Prix.”
„Powrót do najbardziej prestiżowego wyścigu długodystansowego na świecie i ukończenie go z dwoma samochodami na podium, pomimo przewagi liczebnej konkurentów trzy do jednego, to ogromne osiągnięcie. W tym roku wyzwanie jest znacznie większe, ponieważ obsłużymy 26 samochodów. Tak jak zespoły wykorzystują wyścigi WEC i ELMS w okresie poprzedzającym Le Mans do ćwiczeń i przygotowań, tak i my zbieramy jak najwięcej danych i doświadczeń. W zeszłym roku celem było pokonanie konkurencji, w tym roku skupiamy się na wspieraniu każdego z naszych zespołów w najlepszy możliwy sposób.”
Akcja na torze w Le Mans rozpocznie się w środę po południu od pierwszych treningów wolnych i sesji kwalifikacyjnych. Wolne treningi, kwalifikacje i nowy format Hyperpole będą kontynuowane w czwartek, w ramach przygotowań do wyścigu, który rozpocznie się w sobotę 21 sierpnia o godz.16:00.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.