Komunikaty PR

Poznaj strategię Goodyear na 24-godzinny wyścig Le Mans

2021-08-17  |  12:45
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/

Goodyear jest wyłącznym dostawcą opon do kategorii LMP2, co oznacza, że na oponach tej marki pojadą wszystkie samochody walczące o zwycięstwo w tej najliczniejszej klasie wyścigu – w sumie 25 aut. Producent jest także dostawcą opon do innowacyjnego, zmodyfikowanego pojazdu LMP2 przeznaczonego dla niepełnosprawnych kierowców z zespołu Association SRT41. Wszystkie zespoły będą korzystały z opon Goodyear Eagle F1 SuperSport.

W suchych warunkach dostępna będzie jedna uniwersalna mieszanka typu C. Ta specyfikacja była używana podczas każdej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC w tym sezonie, a także podczas trzech ostatnich wyścigów Europejskiej Serii Le Mans. Jej wszechstronność została potwierdzona na różnych torach, od wymagającego Spa-Francorchamps, przez spokojny Red Bull Ring, po upalne Portimao.

Na torze Le Mans zawsze należy brać pod uwagę ryzyko opadów. Jeśli będzie mokro, zespoły będą miały do wyboru specyfikację pośrednią lub oponę przeznaczoną na całkowicie mokrą nawierzchnię. Oba rodzaje ogumienia mają tak szerokie okno zastosowań, że zespoły mogą zdecydować się na używanie pośredniej opony w niemal każdych mokrych warunkach lub używać jej na przesychającym torze aż do zmiany na opony typu slick.

Podczas wyścigu na całkowicie suchej nawierzchni zużytych zostanie około 2200 opon Goodyear. W przypadku mieszanych lub mokrych warunków ta liczba jeszcze wzrośnie. W sumie Goodyear przywiezie do Le Mans 5 000 opon, co daje przydział prawie 200 na każdy samochód. Montaż i przygotowanie tych opon to imponujące zadanie samo w sobie, dlatego około 20 montażystów będzie pracować przez cały wyścig na ośmiogodzinnych zmianach. Dołączy do nich 18 inżynierów, z których większość zostanie przydzielona do jednego lub dwóch samochodów jako tymczasowi członkowie zespołów. W sumie na miejscu będzie ponad 70 pracowników Goodyear.

Jednym z członków tego zespołu jest Mike McGregor, kierownik ds. programu Goodyear Endurance. McGregor wyjaśnia jeden z kluczowych aspektów zwycięskiej strategii na Le Mans. „W porównaniu z innymi torami, na których jeździmy, Le Mans nie obciąża zbytnio opon w trakcie okrążenia, ponieważ ma długie proste pomiędzy wysokoenergetycznymi zakrętami. Opracowaliśmy opony o doskonałej trwałości, dzięki czemu zespoły mogą używać ich przez wiele odcinków i oszczędzać czas podczas pit stopów. To dość typowe dla zespołów, że używają opon typu slick przez trzy odcinki, co oznacza, że zmieniają opony co trzy postoje na tankowanie. W zeszłym roku niektóre zespoły wydłużyły ten czas do czterech odcinków. W tym roku spodziewam się, że kilka z nich będzie chciało przejechać pięć odcinków na jednym komplecie opon. To około 50 okrążeń, 680 km, czyli ponad dwa razy więcej niż dystans Grand Prix.”

„Powrót do najbardziej prestiżowego wyścigu długodystansowego na świecie i ukończenie go z dwoma samochodami na podium, pomimo przewagi liczebnej konkurentów trzy do jednego, to ogromne osiągnięcie. W tym roku wyzwanie jest znacznie większe, ponieważ obsłużymy 26 samochodów. Tak jak zespoły wykorzystują wyścigi WEC i ELMS w okresie poprzedzającym Le Mans do ćwiczeń i przygotowań, tak i my zbieramy jak najwięcej danych i doświadczeń. W zeszłym roku celem było pokonanie konkurencji, w tym roku skupiamy się na wspieraniu każdego z naszych zespołów w najlepszy możliwy sposób.”

Akcja na torze w Le Mans rozpocznie się w środę po południu od pierwszych treningów wolnych i sesji kwalifikacyjnych. Wolne treningi, kwalifikacje i nowy format Hyperpole będą kontynuowane w czwartek, w ramach przygotowań do wyścigu, który rozpocznie się w sobotę 21 sierpnia o godz.16:00.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja PETRONAS sponsorem targów motoryzacyjnych w Turynie Biuro prasowe
2024-08-21 | 10:00

PETRONAS sponsorem targów motoryzacyjnych w Turynie

Santena (Turyn), 21.08.2024 - PETRONAS Lubricants International (PLI) z dumą ogłasza zostanie sponsorem i udział w 2024 Turin Motor Show, który odbędzie się w dniach 13-15 września w
Motoryzacja Clarios zainwestuje około 200 mln euro w produkcję nowoczesnych akumulatorów
2024-08-19 | 12:00

Clarios zainwestuje około 200 mln euro w produkcję nowoczesnych akumulatorów

W regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) Clarios posiada 13 zakładów produkcyjnych oraz dwa centra recyclingu. Inwestycje te są częścią globalnej strategii Clarios,
Motoryzacja Polacy kupują o ponad ⅓ więcej motocykli – austriacki Brixton w stylu retro
2024-08-13 | 14:45

Polacy kupują o ponad ⅓ więcej motocykli – austriacki Brixton w stylu retro

Liczba rejestrowanych w Polsce motocykli jest w tym roku wyższa o ponad ⅓ względem ubiegłego roku. O ponad ¼ wzrosła także liczba jednośladów sprowadzanych z zagranicy. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.