Komunikaty PR

Rusza European Le Mans Series

2024-04-09  |  12:40
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.27 MB )

Już w najbliższą niedzielę, 14 kwietnia, odbędzie się 4-godzinny wyścig w Barcelonie inaugurujący nowy sezon rywalizacji w European Le Mans Series (ELMS). Goodyear będzie w niej wyłącznym dostawcą opon do nowej kategorii LMGT3, która zdążyła już zachwycić fanów Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA. Pozostanie też wyłącznym dostawcą opon dla klasy LMP2 w ELMS i 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

W bieżącym sezonie ELMS na starcie pojawią się łącznie 22 samochody klasy LMP2, z czego 14 w kategorii LMP2 oraz 8 w klasie LMP2 Pro/Am. Do rywalizacji dołączy również 11 samochodów klasy LMGT3, reprezentujących renomowanych producentów, takich jak Aston Martin, Ferrari, Lamborghini i Porsche.

Wyścigi ELMS odbędą się na sześciu ikonicznych obiektach w Europie. Rozpoczęcie sezonu nastąpi na torze Circuit de Barcelona-Catalunya, który będzie gospodarzem prologu oraz inauguracyjnej rundy. Następnie seria przeniesie się na tor Le Castellet, trzeci runda zostanie rozegrana w Imola, a kolejne w Spa-Francorchamps i Mugello – nowy punkt w tegorocznym kalendarzu. Finałowy wyścig odbędzie się w Portimao.

Wspólne elementy „długodystansowego DNA”

Współczesne pojazdy LMP2 i LMGT3 mają podobne cechy w konstrukcji decydujące o skuteczności strategii, osiągach i stylu rywalizacji. Kluczowym czynnikiem w obu klasach jest zdolność wydłużania czasu przejazdu i efektywnego zarządzania dostępnymi zasobami. W odpowiedzi na te potrzeby, Goodyear opracował opony, które oferują niezmienną wydajność przez około dwie godziny, pomimo różnic w wymaganiach poszczególnych klas.

„Naszym zadaniem było stworzenia opony, która szybko osiąga optymalne parametry pracy, a jednocześnie jest w stanie przetrwać dwa do trzech biegów, w zależności od specyfiki toru. To wyzwanie jest wspólne dla obu kategorii, co skłoniło Goodyear Racing do opracowania wspólnej, stabilnej i spójnej platformy,” wyjaśnił Mike McGregor, menadżer programu Goodyear Endurance.

Innym aspektem wspólnym dla klas LMGT3 i LMP2 jest różnorodność poziomów umiejętności wśród kierowców. Goodyear stworzył oponę dostosowaną do szerokiego spektrum kategorii kierowców FIA, od amatorów aż po zawodowców. Istotną zaletą tej opony jest jej zdolność do szybkiego nagrzewania. To znacząco pomaga kierowcom amatorom szybko i pewnie znaleźć granice możliwości samochodu. Ponadto, osiągi opony pozostają niemal niezmienne przez cały bieg, z minimalnymi ubytkami.

Głębsze różnice

To, co różni samochody z kategorii LMGT3 i LMP2 to przede wszystkim inna siła docisku, moc i masa. Pojazdy LMP2 generują około 50% więcej docisku w porównaniu do LMGT3, co oznacza, że mają one znacznie lepsze osiągi na zakrętach, szczególnie przy dużych prędkościach, i ogólnie prowadzą się dynamiczniej.

W tym sezonie samochody LMP2 będą miały moc 580 KM (wzrost z 540 KM w 2023 r.), dostarczaną przez ten sam 4,2-litrowy silnik V8 GK428 Gibson. Ich masa została zmniejszona z 950 kg do 930 kg, przy jednoczesnym zwiększeniu pojemności zbiorników paliwa - 75 litrów paliwa w porównaniu do 69 litrów w poprzednim sezonie. Szacuje się, że zmiany te skrócą czas okrążenia o około 1 sekundę. Kolejną kluczową różnicą jest waga - samochody LMP2 ważą 950 kilogramów, podczas gdy te z LMGT3 od 1200 do 1300 kilogramów.

Dla projektantów opon z Goodyeara najważniejszą różnicą jest sposób, w jaki opony pokonują zakręty w każdej z kategorii.

„Samochody klasy LMGT3 są bardziej narażone na większe siły skrętne i mocniejsze przechyły nadwozia niż pojazdy LMP2,” wyjaśnił McGregor. „Odmienne charakterystyki sił działających na oponę sprawiają, że wymagania im stawiane są zupełnie inne. Znacząca siła docisku, jaką generują samochody LMP2, sprawia, że są one mniej podatne na przechyły nadwozia i zwykle są one sztywniejsze, aby lepiej wykorzystać siłę docisku. Ponadto podwozia LMP2 są projektowane z myślą o spełnieniu wymogów wyścigowych, co zapewnia nam bardziej jednolitą platformę do opracowania opon na zamówienie. W przypadku LMGT3 mamy do czynienia z całkowicie nową koncepcją opon, które muszą efektywnie współpracować z szerokim spektrum pojazdów."

„Dodatkowo, w wyścigach GT trzeba brać pod uwagę różne typy samochodów. Są pojazdy z silnikiem umieszczonym z przodu, centralnie i z tyłu, więc rozkład masy jest bardzo różny. Zespół projektowy Goodyear Racing wykonał niesamowitą pracę, sprawiając, by ta sama specyfikacja opon sprawdzała się dobrze we wszystkich typach samochodów.”

LMGT3: więcej podobieństw do samochodów drogowych

Część uroku wyścigów GT wynika z podobieństw między rywalizującymi samochodami a ich drogowymi odpowiednikami, co przyciąga fanów i jednocześnie obniża koszty uczestnictwa w kategorii LMGT3 w porównaniu z wcześniejszą generacją LMGTE.

„Z punktu widzenia Goodyear, wyścigi długodystansowe są platformą do prezentacji naszych technologii. W klasie LMGT3 te technologie są najbardziej porównywalne do tych stosowanych w autach do codziennej jazdy," podkreślił McGregor. „Pojazdy te korzystają z wielu wspólnych podzespołów, a przepisy sportowe ograniczają zakres modyfikacji, które zespoły i producenci mogą wprowadzić."

„Opracowane przez Goodyear Racing nowe opony zostały skonstruowane z myślą o zapewnieniu jak najdłuższej i najefektywniejszej jazdy. Opony te są przeznaczone przede wszystkim dla kierowców aut tej kategorii co Porsche 911 GT3 RS. Udział w wyścigach nie tylko pokazuje zaangażowanie Goodyear w międzynarodowy motorsport, ale także sprzyja rozwojowi przyszłych technologii, które ostatecznie przynoszą korzyści konsumentom," dodał McGregor.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Zrównoważony transport – gwałtowny hamulec w branży taxi? Biuro prasowe
2024-07-22 | 01:00

Zrównoważony transport – gwałtowny hamulec w branży taxi?

Niekontrolowany wzrost indywidualnego ruchu samochodowego jest problemem większości dużych miast na całym świecie. Coraz więcej mieszkańców większych miast zauważa przeciążenie
Motoryzacja VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych
2024-07-16 | 12:00

VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych

Udział w rynku leasingu i CFM na poziomie 18,7 proc., ponad 215 tys. finansowanych samochodów oraz 83 proc. zadowolonych klientów. Volkswagen Financial Services to nr
Motoryzacja Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO
2024-07-15 | 14:48

Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO

Projekt PZO II ponownie został w pełni skomercjalizowany. Nowy najemca – Grupa Cichy-Zasada – wynajął blisko 1000 mkw. powierzchni na parterze budynku. We współpracy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em

Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Problemy społeczne

Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki

Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie,  a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.

Ochrona środowiska

Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy

Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.