Komunikaty PR

SAP Story: podróż Mercedes-Benz Polska od planowania aż po rozliczenia wydatków

2024-12-13  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Patrycja Kaleta-Łuczynowicz
Linkleaders

Piotrkowska 148/150
90-631 Łódź
patrycja.kaleta|linkleaders.pl| |patrycja.kaleta|linkleaders.pl
505 223 994
https://www.linkleaders.pl/
Do pobrania PRESS ( 0.02 MB )

W ostatnich latach branża motoryzacyjna odnotowuje rosnącą potrzebę cyfrowych transformacji. Nie ma wyjścia, jeśli chce sprostać wymogom nowoczesnych systemów zarządzania i lepszej integracji procesów operacyjnych. Raport PwC Digital Auto Report 2023 ujawnia, że już 40% firm motoryzacyjnych na świecie wdrożyło technologie cyfrowe do zarządzania łańcuchem dostaw. Z kolei w swojej analizie McKinsey & Company podkreśla, że globalny rynek rozwiązań ERP w branży automotive rośnie rocznie o 12%, głównie dzięki zastosowaniu rozwiązań chmurowych. To one wspierają optymalizację działań operacyjnych i księgowych, nie wspominając o obszarze HR. Właśnie w tym obszarze zmiany wprowadził Mercedes-Benz Polska.

Mercedes-Benz Polska, działający w kraju od 1996 roku, jest kluczowym graczem na polskim rynku motoryzacyjnym i częścią globalnej struktury Mercedes-Benz AG. Firma prowadzi szeroki zakres działalności: jest dystrybutorem takich marek, jak Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach oraz samochodów dostawczych. Współpracuje z siecią dealerów, zapewniając sprzedaż i serwis pojazdów klasycznych, elektrycznych i hybrydowych. Firma nieustannie dąży do innowacji, aktywnie rozwijając usługi związane z cyfryzacją, ale także przebudowując procesy wewnętrzne, które muszą obsłużyć coraz bardziej rozrastającą się strukturę firmy.

Wyzwania cyfrowe i potrzeba modernizacji

Sposób funkcjonowania przedsiębiorstwa obejmującego kilkadziesiąt punktów dealerskich, duży zespół oraz liczne podróże służbowe, generował w Mercedes-Benz Polska wyzwania związane z płynnością procesów finansowych i administracyjnych. Zespół HR potrzebował scentralizowanego systemu rozliczeń podróży służbowych oraz odejście od dokumentacji papierowej i szablonów w Excelu. Proces obiegu dokumentów wymagał więc płynnej digitalizacji, ale bez angażowania dodatkowego zespołu i zasobów. Projekt miał doprowadzić do skrócenia czasu rozliczeń, uproszczenia przepływu dokumentów i usprawnienia księgowości oraz administracji wewnętrznej.

„Zależało nam na rozwiązaniu chmurowym, które nie wymaga instalacji serwerów, przygotowania infrastruktury i wgrywania poprawek. System musiał też spełniać wszystkie wymagania związane z bezpieczeństwem, których wymaga nasz koncern. Bardzo ważnym założeniem procesowym również możliwość prowadzenia projektu wdrożeniowego w 100% online” – podkreśla Hanna Malec, Customer Service Functional Domain Lead CEE w Mercedes-Benz Polska.

W jaki sposób sprawnie zarządzać podróżami służbowymi?

Aby zrealizować założony cel Mercedes-Benz Polska zdecydował się wdrożyć chmurowe rozwiązanie SAP Concur, które umożliwia cyfryzację i automatyzację rozliczeń podróży służbowych. Narzędzie obejmowało usprawnienie działania w takich obszarach, jak: rozliczanie kosztów podróży, zarządzanie wnioskami oraz analizę i raportowanie. Integracja z systemem finansowo-księgowym SAP oraz synchronizacja z bankami pozwoliły firmie na pełną automatyzację procesu księgowania wydatków służbowych, zwiększając tym samym dokładność i redukując koszty administracyjne.

„Dzięki jednemu, dobrze wdrożonemu narzędziu, zarządzanie podróżami służbowymi w naszej firmie stało się szybsze i bardziej przejrzyste. Zdecydowaliśmy się na cyfryzację tego obszaru, by uprościć procesy, a SAP Concur dał możliwości, które wiążą się z wygodą i elastycznością. Udało się – ocena pracowników odnośnie poprawy sposobu rozliczania podróży jest bardzo pozytywna. Sprawdzamy na bieżąco efekty naszych działań i na tej podstawie możemy testować możliwości SAP Concur także w innych obszarach, nie tylko w HR” – mówi Monika Jarosz, Head of HR w Mercedes-Benz Polska. 

„Projekt ten jest doskonałym przykładem na to, jak technologia może pomóc w integracji i optymalizacji, która realnie przekłada się na zadowolenie pracowników i usprawnienie procesów. Tak znakomity efekt udało nam się osiągnąć dzięki świetnie poprowadzonemu wdrożeniu i ścisłej współpracy osób z różnych zespołów Mercedes-Benz Polska, Plauta i SAP. Zostały zaangażowane osoby decyzyjne, które mogły szybko podejmować decyzje i nadawać kolejnym etapom projektu odpowiedni bieg” – dodaje Joanna Forkajm-Stachura, managing director w Plaut Consulting Polska.

Przyspieszenie branży motoryzacyjnej: sprytne narzędzia muszą być efektywne

Usprawnianie zarządzania podróżami służbowymi i wydatkami wymaga inteligentnych narzędzi cyfrowych, które można zintegrować z wykorzystywanym systemem ERP. Chodzi o to, by technologia pozwalała oszczędzać czas niezbędny na rejestrację faktur i automatyzowała zarządzanie oraz analizę kosztów. 

„Wykorzystywana w narzędziu SAP Concur technologia Business AI porównuje ślad węglowy dostępnych na danej trasie środków transportu i rekomenduje te o mniejszym wpływie na środowisko naturalne. Jeśli dodać do tego ograniczenie wykorzystania papieru w obiegu dokumentów, otrzymujemy nowoczesne rozwiązanie wspierające nie tylko cele związane z upraszczaniem i automatyzacją procesów operacyjnych, ale i wspierające zrównoważoną strategię firmy” – podsumowuje Marcin Bogucki, Intelligent Spend and Business Network Solutions Advisor w SAP Polska.

W badaniu SAP i Forrester aż 63% respondentów wskazało oprogramowanie do zarządzania podróżami i wydatkami jako jedno z najważniejszych narzędzi ułatwiających pracę i poprawiających wydajność. 68% respondentów w ten sam sposób postrzega rolę narzędzi do automatyzacji zobowiązań. Tym samym utrzymanie zaangażowania pracowników i lepszą jakość pracy oraz optymalizację zużycia zasobów można osiągnąć za pomocą jednej, znaczącej zmiany.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Linkleaders
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.