The first OMODA&JAECOO cars are already in Poland
Last week, the first OMODA&JAECOO show cars arrived in Poland. The Chinese car manufacturer is preparing to enter the Polish market with its flagship OMODA 5 model, which may happen as early as June.
The appearance of OMODA&JAECOO cars on the Polish market is only a matter of time. A few days ago, several OMODA 5 show cars arrived in Poland, in green, blue and gray colors. This is another milestone on the way to the Chinese manufacturer's official entry into the domestic market. The launch event is planned for June. At least two models will be presented: OMODA 5 with a petrol engine and OMODA E5 with an electric drive.
Poland's key role
Europe holds an important place in the company's development strategy. In February, the brand debuted in Spain, and in April, the local automotive company EV MOTORS and Chery Automobile (parent company of OMODA&JAECOO) signed a joint venture agreement at the EBRO factory in Barcelona. Both sides plan to leverage their strengths and share technology platforms to help revive the EBRO brand, which stopped producing cars several decades ago. The signing ceremony was attended by Spanish Prime Minister Pedro Sánchez. Poland is of key importance in OMODA&JAECOO's plans, it is here that one of the company's subsidiaries will be established and from here its local business operations will be conducted.
Technology, ecology and safety
OMODA strives to provide users with a technologically advanced, intelligent driving experience, while JAECOO focuses on offering urban off-road travel solutions.
The OMODA 5 model marked as "290T" is equipped with a 1.6-liter TGDi petrol engine with a maximum power of 185 HP and 290 Nm of torque, which is paired with a 7-speed dual-clutch gearbox. The car accelerates to 100 km/h in 7.9 seconds.
OMODA E5 is a crossover SUV that is the epitome of versatility and smart technologies. The E5 is equipped with a 61 kWh lithium iron phosphate battery, which not only provides a maximum range of 430 km in WLTP conditions (ranks first in its class in terms of range), but also supports fast charging capabilities. It can be charged from 30% to 80% in 28 minutes. The combination of these features ensures that users enjoy using green technology.
One of the company's priorities is safety. OMODA 5 has a five-star EURO NCAP (ENCAP) certificate. The model is equipped with 17 advanced driving assistance systems (ADAS) and the latest intelligent solutions.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.