The first OMODA&JAECOO cars are already in Poland
Last week, the first OMODA&JAECOO show cars arrived in Poland. The Chinese car manufacturer is preparing to enter the Polish market with its flagship OMODA 5 model, which may happen as early as June.
The appearance of OMODA&JAECOO cars on the Polish market is only a matter of time. A few days ago, several OMODA 5 show cars arrived in Poland, in green, blue and gray colors. This is another milestone on the way to the Chinese manufacturer's official entry into the domestic market. The launch event is planned for June. At least two models will be presented: OMODA 5 with a petrol engine and OMODA E5 with an electric drive.
Poland's key role
Europe holds an important place in the company's development strategy. In February, the brand debuted in Spain, and in April, the local automotive company EV MOTORS and Chery Automobile (parent company of OMODA&JAECOO) signed a joint venture agreement at the EBRO factory in Barcelona. Both sides plan to leverage their strengths and share technology platforms to help revive the EBRO brand, which stopped producing cars several decades ago. The signing ceremony was attended by Spanish Prime Minister Pedro Sánchez. Poland is of key importance in OMODA&JAECOO's plans, it is here that one of the company's subsidiaries will be established and from here its local business operations will be conducted.
Technology, ecology and safety
OMODA strives to provide users with a technologically advanced, intelligent driving experience, while JAECOO focuses on offering urban off-road travel solutions.
The OMODA 5 model marked as "290T" is equipped with a 1.6-liter TGDi petrol engine with a maximum power of 185 HP and 290 Nm of torque, which is paired with a 7-speed dual-clutch gearbox. The car accelerates to 100 km/h in 7.9 seconds.
OMODA E5 is a crossover SUV that is the epitome of versatility and smart technologies. The E5 is equipped with a 61 kWh lithium iron phosphate battery, which not only provides a maximum range of 430 km in WLTP conditions (ranks first in its class in terms of range), but also supports fast charging capabilities. It can be charged from 30% to 80% in 28 minutes. The combination of these features ensures that users enjoy using green technology.
One of the company's priorities is safety. OMODA 5 has a five-star EURO NCAP (ENCAP) certificate. The model is equipped with 17 advanced driving assistance systems (ADAS) and the latest intelligent solutions.
The novelties from OMODA. Premiere of OMODA 7 at the Beijing Motor Show
Pierwsze samochody marki OMODA&JAECOO już w Polsce
OMODA&JAECOO na rynkach Europejskich. Polska istotnym elementem ekspansji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.