UNIMOT tytularnym sponsorem 62. Rajdu Barbórka – Motorsport w DNA Grupy UNIMOT

UNIMOT S.A.
aleje Jerozolimskie 142A
02-305 Warszawa
adam.kukielewski|unimot.pl| |adam.kukielewski|unimot.pl
+48 501 955 144
unimot.pl/
UNIMOT, multienergetyczna grupa kapitałowa i lider wśród niezależnych importerów paliw ciekłych i gazowych w Polsce, po raz kolejny wspiera Rajd Barbórka – jedno z najstarszych i najbardziej prestiżowych wydarzeń motorsportowych w Polsce. W tym roku jako sponsor tytularny, UNIMOT z dumą wzmacnia swoją obecność na tym wyjątkowym wydarzeniu, podkreślając swoje zaangażowanie w rozwój motorsportu w Polsce. Tegoroczna, 62. edycja, która odbędzie się 7 grudnia 2024 roku, zgromadzi najlepszych kierowców oraz tysiące fanów, kontynuując ponad 60-letnią tradycję rywalizacji i pasji do motoryzacji.
Rajd Barbórka, organizowany od początku lat 60-tych, jest kluczowym wydarzeniem w kalendarzu sportów motorowych. Choć nie wchodzi w skład żadnych mistrzostw, co roku przyciąga na start najszybszych kierowców z różnych dyscyplin, oferując widowiskową rywalizację na ulicach Warszawy. Dzięki tradycji i wyjątkowej atmosferze, Barbórka na stałe wpisała się w serca kibiców, którzy przybywają tłumnie, by wspierać swoich ulubieńców.
Kulminacyjnym punktem rajdu jest Kryterium Asów na Karowej – odcinek słynący z trudnych, brukowanych zakrętów, gdzie technika jazdy, precyzja i kontrola nad pojazdem są kluczowe. Zawodnicy walczą tu nie tylko
o wygraną, ale o prestiżowy tytuł Króla Karowej, który ma wyjątkową wartość w polskim motorsporcie. To wydarzenie łączy pokolenia – zarówno zawodników, jak i fanów – i pozostaje jednym z najważniejszych punktów na mapie sportów motorowych w Polsce.
"Motoryzacja to nasza pasja, która towarzyszy nam od początku działalności. Dzięki partnerstwu z Rajdem Barbórka możemy wspierać zarówno historię polskiego motorsportu, jak i jego przyszłość" – mówi Karolina Sikorska, dyrektorka ds. marketingu Grupy UNIMOT. "Jesteśmy dumni, możemy pełnić rolę sponsora tytularnego rajdu, a w naszej codziennej pracy promować rozwiązania, które napędzają nie tylko samochody, ale i całą branżę."
W 2024 roku na kibiców i zawodników czeka siedem emocjonujących odcinków specjalnych, a zwieńczeniem pełnego emocji dnia będzie kultowe Kryterium Asów na Karowej. Rajd Barbórka to nie tylko test dla najlepszych kierowców, ale także święto dla fanów motorsportu, którzy od lat tworzą niezapomnianą atmosferę na trasach rajdu.
"Rajd Barbórka to wydarzenie o ogromnym znaczeniu – łączy wieloletnią tradycję z teraźniejszością i przyszłością. Łączy pokolenia fanów" – podkreśla Romuald Chałas, prezes Automobilklubu Polski. "Dzięki współpracy z Grupą UNIMOT możemy dalej rozwijać tę imprezę i zapewniać jej należne miejsce na motorsportowym kalendarzu. Cieszę się, że kolejny raz będziemy wspierani przez partnera, który pasję do motoryzacji ma zapisaną w swoim DNA”
UNIMOT, jako wiodący prywatny podmiot w sektorze paliwowo-energetycznym, z radością dzieli się pasją do motoryzacji, która jest kluczowym aspektem działalności branży.
Grupa UNIMOT ma ponad 30 lat doświadczenia na rynku paliwowym, specjalizuje się w hurtowej sprzedaży oleju napędowego, a także dystrybucji pozostałych paliw płynnych, zarówno na terenie kraju, jak i poza jego granicami. Firma od 2016 roku rozwija sieć stacji paliw AVIA w Polsce i Ukrainie, oferując najwyższej jakości produkty paliwowe. UNIMOT zajmuje trzecie miejsce na rynku magazynowania paliw, drugie na rynku sprzedaży asfaltu w Polsce, a także rozwija m.in. segment fotowoltaiki oraz inwestuje w kolejne sektory OZE.

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Projekt unijnego budżetu po 2027 roku będzie przedstawiony w lipcu. Polska może odegrać istotną rolę w pracach nad nim
Polska prezydencja zbiegła się z rozpoczęciem rozmów na temat wieloletnich unijnych ram finansowych (WRF), które określą cele i priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. Projekt budżetu ma być gotowy w lipcu, a potem rozpoczną się negocjacje między instytucjami unijnymi. Polska może odegrać istotną rolę w pracach nad WRF, dlatego to od naszego kraju swoje konsultacje rozpoczęli europarlamentarzyści, którzy są współsprawozdawcami PE ds. wieloletniego budżetu Unii Europejskiej.
Prawo
Przedsiębiorcy czują się pomijani w pracach nad przepisami. Narzekają na zawrotne tempo prac legislacyjnych

W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa. To wynik o 59 proc. niższy niż rok wcześniej – wynika z „Barometru prawa” Grant Thornton. Eksperci wskazują, że nie przekłada się to jednak na jakość nowych przepisów. Tempo prac regulacyjnych przyspiesza, a konsultacje publiczne rzadko są transparentne. Przedsiębiorcy czują się pomijani w procesie konsultacji i zaskakiwani nagłymi zmianami w prawie.
Konsument
Alkohol najbardziej rozpowszechnioną substancją psychoaktywną u młodzieży. Coraz większa popularność e-papierosów

Niemal trzy czwarte uczniów w wieku 15–16 lat już sięgnęło po alkohol. Jak wynika z badania ESPAD 2024, to wciąż najbardziej wśród młodzieży rozpowszechniona substancja psychoaktywna. W ostatnich 20 latach o ponad 20 pp. spadł odsetek nastolatków palących papierosy, ale prawie 70 proc. 17–18-latków przyznaje, że sięgnęło w swoim życiu po e-papierosa. Eksperci wskazują na potrzebę nie tylko bardziej restrykcyjnego ograniczania dostępności tych produktów dla młodych ludzi, ale też o działania na rzecz edukacji zdrowotnej i kompleksowego podejścia do profilaktyki i leczenia uzależnień, bez podziału na poszczególne grupy substancji.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.