UNIMOT tytularnym sponsorem 62. Rajdu Barbórka – Motorsport w DNA Grupy UNIMOT

UNIMOT S.A.
aleje Jerozolimskie 142A
02-305 Warszawa
adam.kukielewski|unimot.pl| |adam.kukielewski|unimot.pl
+48 501 955 144
unimot.pl/
UNIMOT, multienergetyczna grupa kapitałowa i lider wśród niezależnych importerów paliw ciekłych i gazowych w Polsce, po raz kolejny wspiera Rajd Barbórka – jedno z najstarszych i najbardziej prestiżowych wydarzeń motorsportowych w Polsce. W tym roku jako sponsor tytularny, UNIMOT z dumą wzmacnia swoją obecność na tym wyjątkowym wydarzeniu, podkreślając swoje zaangażowanie w rozwój motorsportu w Polsce. Tegoroczna, 62. edycja, która odbędzie się 7 grudnia 2024 roku, zgromadzi najlepszych kierowców oraz tysiące fanów, kontynuując ponad 60-letnią tradycję rywalizacji i pasji do motoryzacji.
Rajd Barbórka, organizowany od początku lat 60-tych, jest kluczowym wydarzeniem w kalendarzu sportów motorowych. Choć nie wchodzi w skład żadnych mistrzostw, co roku przyciąga na start najszybszych kierowców z różnych dyscyplin, oferując widowiskową rywalizację na ulicach Warszawy. Dzięki tradycji i wyjątkowej atmosferze, Barbórka na stałe wpisała się w serca kibiców, którzy przybywają tłumnie, by wspierać swoich ulubieńców.
Kulminacyjnym punktem rajdu jest Kryterium Asów na Karowej – odcinek słynący z trudnych, brukowanych zakrętów, gdzie technika jazdy, precyzja i kontrola nad pojazdem są kluczowe. Zawodnicy walczą tu nie tylko
o wygraną, ale o prestiżowy tytuł Króla Karowej, który ma wyjątkową wartość w polskim motorsporcie. To wydarzenie łączy pokolenia – zarówno zawodników, jak i fanów – i pozostaje jednym z najważniejszych punktów na mapie sportów motorowych w Polsce.
"Motoryzacja to nasza pasja, która towarzyszy nam od początku działalności. Dzięki partnerstwu z Rajdem Barbórka możemy wspierać zarówno historię polskiego motorsportu, jak i jego przyszłość" – mówi Karolina Sikorska, dyrektorka ds. marketingu Grupy UNIMOT. "Jesteśmy dumni, możemy pełnić rolę sponsora tytularnego rajdu, a w naszej codziennej pracy promować rozwiązania, które napędzają nie tylko samochody, ale i całą branżę."
W 2024 roku na kibiców i zawodników czeka siedem emocjonujących odcinków specjalnych, a zwieńczeniem pełnego emocji dnia będzie kultowe Kryterium Asów na Karowej. Rajd Barbórka to nie tylko test dla najlepszych kierowców, ale także święto dla fanów motorsportu, którzy od lat tworzą niezapomnianą atmosferę na trasach rajdu.
"Rajd Barbórka to wydarzenie o ogromnym znaczeniu – łączy wieloletnią tradycję z teraźniejszością i przyszłością. Łączy pokolenia fanów" – podkreśla Romuald Chałas, prezes Automobilklubu Polski. "Dzięki współpracy z Grupą UNIMOT możemy dalej rozwijać tę imprezę i zapewniać jej należne miejsce na motorsportowym kalendarzu. Cieszę się, że kolejny raz będziemy wspierani przez partnera, który pasję do motoryzacji ma zapisaną w swoim DNA”
UNIMOT, jako wiodący prywatny podmiot w sektorze paliwowo-energetycznym, z radością dzieli się pasją do motoryzacji, która jest kluczowym aspektem działalności branży.
Grupa UNIMOT ma ponad 30 lat doświadczenia na rynku paliwowym, specjalizuje się w hurtowej sprzedaży oleju napędowego, a także dystrybucji pozostałych paliw płynnych, zarówno na terenie kraju, jak i poza jego granicami. Firma od 2016 roku rozwija sieć stacji paliw AVIA w Polsce i Ukrainie, oferując najwyższej jakości produkty paliwowe. UNIMOT zajmuje trzecie miejsce na rynku magazynowania paliw, drugie na rynku sprzedaży asfaltu w Polsce, a także rozwija m.in. segment fotowoltaiki oraz inwestuje w kolejne sektory OZE.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.