Komunikaty PR

Wszystkie systemy bezpieczeństwa w nowym Lexusie NX

2021-09-09  |  17:00
Biuro prasowe

Co świadczy o postępie w motoryzacji? Oprócz zmieniającego się designu, nowych elementów wyposażenia i coraz lepszych osiągów, jedną z najważniejszych rzeczy jest bezpieczeństwo. Nowe samochody z generacji na generację stają się coraz bezpieczniejsze i nie inaczej jest z nowym Lexusem NX. W SUV-ie, który wjeżdża właśnie do salonów, zastosowano szereg nowych systemów wspierających kierowcę i poprawiających bezpieczeństwo, a układy znane z poprzedniej generacji modelu zostały zaktualizowane i udoskonalone.

Nowe auta są dziś bezpieczniejsze niż kiedykolwiek. Z biegiem lat szanse na odniesienie obrażeń wskutek wypadku malały i tak doszliśmy do dzisiejszego położenia, w którym konstrukcje nowoczesnych aut chronią kierowców i pasażerów wybitnie dobrze, a nawet budżetowe samochody oferują zadowalający poziom bezpieczeństwa. Auta wyższej klasy w tej kwestii muszą oferować nieco więcej, dlatego są pełne systemów, które oprócz minimalizowania skutków wypadków, robią wszystko, by nie dopuścić do tego typu zdarzeń i zapobiegać kolizjom z innymi uczestnikami ruchu. W nowym Lexusie NX nad bezpieczeństwem podróżujących nim osób czuwa cała gama układów i jest to zasługa systemu Lexus Safety System+.

Konsekwentna ewolucja  

Bogaty pakiet systemów bezpieczeństwa należy do standardowego wyposażenia nowego SUV-a. Taki zaawansowany komplet ma na celu wspierać bezpieczną jazdę, rozpoznawać ryzyko wypadku i zapobiegać mu, przejmując w razie konieczności kontrolę nad układem hamulcowym, a nawet kierowniczym. Nie chodzi tu rzecz jasna o wyrywanie kierownicy z rąk, ale o delikatny manewr w ostatniej fazie hamowania, który ma pomóc skutecznie ominąć przeszkodę. Nowa generacja układów należących do Lexus Safety System+ działa w udoskonalony sposób, naturalnie komunikując się z kierowcą i interweniując stopniowo.

W nowym Lexusie NX ulepszony został między innymi system ochrony przedkolizyjnej. Odpowiednie algorytmy rozpoznają teraz o 36% sytuacji więcej i minimalizują ryzyko wypadku jeszcze skuteczniej. Cyfrowe oko Lexusa NX, na które składa się wiele różnych czujników i kamer, rozpoznaje innych uczestników ruchu, takich jak piesi, motocykliści czy rowerzyści, jak również przeszkody w postaci słupków, ścian czy przydrożnych drzew. Większa liczba wykrywanych obiektów to nie koniec ulepszeń systemu ochrony przedzderzeniowej. Teraz SUV Lexusa dysponuje również systemem rozpoznawania ryzyka kolizji podczas skrętu na skrzyżowaniach, co sprawia, że samochód w groźnej sytuacji może dostrzec pieszego lub inny pojazd i zrobi wszystko, by uniknąć kolizji. Układ PCS jest więc gotowy do działania również podczas prawo i lewoskrętów

Nowy NX widzi znacznie więcej

Nowy SUV Lexusa został również wyposażony w inteligentny, adaptacyjny tempomat, którego działanie zostało poprawione względem poprzedniej wersji. Reakcje układu są teraz szybsze i bardziej naturalne, a Lexus NX jeszcze szybciej rozpozna sytuację, w której należy zwolnić. Działanie zaawansowanego, adaptacyjnego tempomatu zostało połączone z systemem rozpoznającym znaki drogowe (Road Sign Assist), dzięki czemu z łatwością możemy jechać z maksymalną dozwoloną na drodze prędkością. Nie tylko ograniczenia są rozpoznawane przez kamery systemu – jadący z wykorzystaniem tempomatu Lexus zastosuje się również do znaków STOP, a asystent pasa ruchu (LTA) sprawi, że samochód nawet na łukach będzie się wzorowo trzymał środka swojego pasa.

Ważnym systemem – znanym również z Lexusa NX schodzącej z rynku generacji – jest układ monitorowania martwego pola (BSM). W nowej odsłonie SUV-a system został połączony z e-klamką, dzięki czemu wysiadanie z auta będzie o wiele bezpieczniejsze. Jeśli system wykryje, że otwarcie drzwi może skutkować kolizją z innym uczestnikiem ruchu, poinformuje nas odpowiednim komunikatem i nie pozwoli w prosty sposób otworzyć drzwi.

Z Lexusa LS do nowego NX

Nowością zaczerpniętą wprost z flagowego modelu LS, dostępną w opcjonalnym pakiecie jest również system FCTA. To odpowiednik obecnego w Lexusach od lat systemu RCTA, monitorującego ruch poprzeczny z tyłu pojazdu. System korzystający z szeregu czujników z przodu auta dostrzeże również zagrożenie znajdujące się przed naszą maską i to o wiele wcześniej niż my sami! Układ ostrzega o zagrożeniu, gdy wyjeżdżamy z ciasnej uliczki lub skrzyżowania bez dostatecznej widoczności. Dzięki FCTA zostaniemy w porę ostrzeżeni, że z lewej lub z prawej strony nadjeżdża pojazd.

Rozszerzony pakiet systemów bezpieczeństwa sprawia również, że adaptacyjny tempomat monitoruje sytuację z jeszcze szerszej perspektywy i w razie potrzeby sam przyspieszy lub zwolni, gdy zamierzamy zmienić pas i wyprzedzić innego uczestnika ruchu lub wjechać za jadące wolniej auto. Wszystko to składa się na bardziej naturalne i przewidywalne ruchy cyfrowych asystentów.

W wysokim standardzie

Lexus NX nowej generacji zawiera również komplet systemów, które widzieliśmy już w poprzedniku. Na szeroką paletę składają się między innymi SWAY – system ostrzegający o zmęczeniu kierowcy, system wspomagania wjazdu pod górę (HAC), system wspomagania hamowania awaryjnego (BA) czy komplet obowiązkowych systemów, bez których nie istnieje żadne współczesne auto takich jak ABS, VSC czy TRC.

Wreszcie, warto wspomnieć o nieco mniej oczywistych rozwiązaniach i systemach, o których również można powiedzieć, że poprawiają bezpieczeństwo jazdy. Przykładem jest wyświetlacz head-up, który nie tylko poprawia komfort, ale i sprawia, że kierowca nie musi odrywać tak często wzroku od drogi. A zastosowanie fizycznych pokręteł i przycisków do obsługi najważniejszych funkcji klimatyzacji i radia? Z pewnością dodatnio wpływa to na skupienie kierowcy i pozwala na wygodną obsługę elementów wyposażenia auta również podczas jazdy.

W pół drogi do autonomii

Choć wciąż daleko nam do samodzielnie jeżdżących samochodów i jazdy autonomicznej, Lexus NX nowej generacji ma na pokładzie bogaty zestaw systemów, które czynią ją bezpieczniejszą i mniej męczącą. Warto pamiętać, że dopóki samochodowy autopilot z prawdziwego zdarzenia nie zawita do produkcyjnych aut, to wyłącznie kierowca odpowiada za bezpieczną jazdę. Systemy nie zdejmują z nas odpowiedzialności, ale pozwalają zaoszczędzić sporo wysiłku.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja 85 lat produkcji opon w Dębicy. Od Stomilu do największej fabryki opon Goodyear Biuro prasowe
2024-04-19 | 11:00

85 lat produkcji opon w Dębicy. Od Stomilu do największej fabryki opon Goodyear

Dębicka fabryka opon świętuje w kwietniu bieżącego roku 85 lat istnienia i bogatej historii - od powołanej do życia w 1939 roku Fabryki Gum Jezdnych Stomil po dzisiejszy nowoczesny zakład
Motoryzacja Europejska premiera Mazdy CX-80
2024-04-18 | 14:30

Europejska premiera Mazdy CX-80

Dziś nowa, wyposażona w trzy rzędy siedzeń, Mazda CX-80 debiutuje w Europie podczas wirtualnej prezentacji: https://mzd.tools/VirtualReveal Ten drugi po CX-60 model, zbudowany w oparciu o
Motoryzacja BRAK ZDJĘCIA
2024-04-18 | 01:00

Kobiety potrzebne od zaraz: branża motoryzacyjna traci przez stereotypy

Branża motoryzacyjna zawsze była i wciąż jest zdominowana przez mężczyzn. Tendencja ta utrzymuje się również w firmach IT, zajmujących się najnowocześniejszymi technologiami motoryzacyjnymi. Jak się okazuje, to właśnie niska

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze

Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.

Infrastruktura

Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach

W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.

Konsument

Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi

Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.