Komunikaty PR

Wszystkie systemy bezpieczeństwa w nowym Lexusie NX

2021-09-09  |  17:00
Biuro prasowe

Co świadczy o postępie w motoryzacji? Oprócz zmieniającego się designu, nowych elementów wyposażenia i coraz lepszych osiągów, jedną z najważniejszych rzeczy jest bezpieczeństwo. Nowe samochody z generacji na generację stają się coraz bezpieczniejsze i nie inaczej jest z nowym Lexusem NX. W SUV-ie, który wjeżdża właśnie do salonów, zastosowano szereg nowych systemów wspierających kierowcę i poprawiających bezpieczeństwo, a układy znane z poprzedniej generacji modelu zostały zaktualizowane i udoskonalone.

Nowe auta są dziś bezpieczniejsze niż kiedykolwiek. Z biegiem lat szanse na odniesienie obrażeń wskutek wypadku malały i tak doszliśmy do dzisiejszego położenia, w którym konstrukcje nowoczesnych aut chronią kierowców i pasażerów wybitnie dobrze, a nawet budżetowe samochody oferują zadowalający poziom bezpieczeństwa. Auta wyższej klasy w tej kwestii muszą oferować nieco więcej, dlatego są pełne systemów, które oprócz minimalizowania skutków wypadków, robią wszystko, by nie dopuścić do tego typu zdarzeń i zapobiegać kolizjom z innymi uczestnikami ruchu. W nowym Lexusie NX nad bezpieczeństwem podróżujących nim osób czuwa cała gama układów i jest to zasługa systemu Lexus Safety System+.

Konsekwentna ewolucja  

Bogaty pakiet systemów bezpieczeństwa należy do standardowego wyposażenia nowego SUV-a. Taki zaawansowany komplet ma na celu wspierać bezpieczną jazdę, rozpoznawać ryzyko wypadku i zapobiegać mu, przejmując w razie konieczności kontrolę nad układem hamulcowym, a nawet kierowniczym. Nie chodzi tu rzecz jasna o wyrywanie kierownicy z rąk, ale o delikatny manewr w ostatniej fazie hamowania, który ma pomóc skutecznie ominąć przeszkodę. Nowa generacja układów należących do Lexus Safety System+ działa w udoskonalony sposób, naturalnie komunikując się z kierowcą i interweniując stopniowo.

W nowym Lexusie NX ulepszony został między innymi system ochrony przedkolizyjnej. Odpowiednie algorytmy rozpoznają teraz o 36% sytuacji więcej i minimalizują ryzyko wypadku jeszcze skuteczniej. Cyfrowe oko Lexusa NX, na które składa się wiele różnych czujników i kamer, rozpoznaje innych uczestników ruchu, takich jak piesi, motocykliści czy rowerzyści, jak również przeszkody w postaci słupków, ścian czy przydrożnych drzew. Większa liczba wykrywanych obiektów to nie koniec ulepszeń systemu ochrony przedzderzeniowej. Teraz SUV Lexusa dysponuje również systemem rozpoznawania ryzyka kolizji podczas skrętu na skrzyżowaniach, co sprawia, że samochód w groźnej sytuacji może dostrzec pieszego lub inny pojazd i zrobi wszystko, by uniknąć kolizji. Układ PCS jest więc gotowy do działania również podczas prawo i lewoskrętów

Nowy NX widzi znacznie więcej

Nowy SUV Lexusa został również wyposażony w inteligentny, adaptacyjny tempomat, którego działanie zostało poprawione względem poprzedniej wersji. Reakcje układu są teraz szybsze i bardziej naturalne, a Lexus NX jeszcze szybciej rozpozna sytuację, w której należy zwolnić. Działanie zaawansowanego, adaptacyjnego tempomatu zostało połączone z systemem rozpoznającym znaki drogowe (Road Sign Assist), dzięki czemu z łatwością możemy jechać z maksymalną dozwoloną na drodze prędkością. Nie tylko ograniczenia są rozpoznawane przez kamery systemu – jadący z wykorzystaniem tempomatu Lexus zastosuje się również do znaków STOP, a asystent pasa ruchu (LTA) sprawi, że samochód nawet na łukach będzie się wzorowo trzymał środka swojego pasa.

Ważnym systemem – znanym również z Lexusa NX schodzącej z rynku generacji – jest układ monitorowania martwego pola (BSM). W nowej odsłonie SUV-a system został połączony z e-klamką, dzięki czemu wysiadanie z auta będzie o wiele bezpieczniejsze. Jeśli system wykryje, że otwarcie drzwi może skutkować kolizją z innym uczestnikiem ruchu, poinformuje nas odpowiednim komunikatem i nie pozwoli w prosty sposób otworzyć drzwi.

Z Lexusa LS do nowego NX

Nowością zaczerpniętą wprost z flagowego modelu LS, dostępną w opcjonalnym pakiecie jest również system FCTA. To odpowiednik obecnego w Lexusach od lat systemu RCTA, monitorującego ruch poprzeczny z tyłu pojazdu. System korzystający z szeregu czujników z przodu auta dostrzeże również zagrożenie znajdujące się przed naszą maską i to o wiele wcześniej niż my sami! Układ ostrzega o zagrożeniu, gdy wyjeżdżamy z ciasnej uliczki lub skrzyżowania bez dostatecznej widoczności. Dzięki FCTA zostaniemy w porę ostrzeżeni, że z lewej lub z prawej strony nadjeżdża pojazd.

Rozszerzony pakiet systemów bezpieczeństwa sprawia również, że adaptacyjny tempomat monitoruje sytuację z jeszcze szerszej perspektywy i w razie potrzeby sam przyspieszy lub zwolni, gdy zamierzamy zmienić pas i wyprzedzić innego uczestnika ruchu lub wjechać za jadące wolniej auto. Wszystko to składa się na bardziej naturalne i przewidywalne ruchy cyfrowych asystentów.

W wysokim standardzie

Lexus NX nowej generacji zawiera również komplet systemów, które widzieliśmy już w poprzedniku. Na szeroką paletę składają się między innymi SWAY – system ostrzegający o zmęczeniu kierowcy, system wspomagania wjazdu pod górę (HAC), system wspomagania hamowania awaryjnego (BA) czy komplet obowiązkowych systemów, bez których nie istnieje żadne współczesne auto takich jak ABS, VSC czy TRC.

Wreszcie, warto wspomnieć o nieco mniej oczywistych rozwiązaniach i systemach, o których również można powiedzieć, że poprawiają bezpieczeństwo jazdy. Przykładem jest wyświetlacz head-up, który nie tylko poprawia komfort, ale i sprawia, że kierowca nie musi odrywać tak często wzroku od drogi. A zastosowanie fizycznych pokręteł i przycisków do obsługi najważniejszych funkcji klimatyzacji i radia? Z pewnością dodatnio wpływa to na skupienie kierowcy i pozwala na wygodną obsługę elementów wyposażenia auta również podczas jazdy.

W pół drogi do autonomii

Choć wciąż daleko nam do samodzielnie jeżdżących samochodów i jazdy autonomicznej, Lexus NX nowej generacji ma na pokładzie bogaty zestaw systemów, które czynią ją bezpieczniejszą i mniej męczącą. Warto pamiętać, że dopóki samochodowy autopilot z prawdziwego zdarzenia nie zawita do produkcyjnych aut, to wyłącznie kierowca odpowiada za bezpieczną jazdę. Systemy nie zdejmują z nas odpowiedzialności, ale pozwalają zaoszczędzić sporo wysiłku.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm

Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club.  Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.

Konsument

W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.

Firma

Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.