Wymagający tor Imola debiutuje w wyścigach FIA WEC - nowe wyzwanie dla Goodyeara
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Już w najbliższy weekend odbędzie się kolejny wyścig Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC), którego gospodarzem po raz pierwszy będzie tor Imola, zastępując w tej roli inny włoski obiekt Monzę. Przed Goodyear, który jest wyłącznym dostawcą opon dla kategorii LMP2 i LMGT3, duże wyzwanie, gdyż tor Imola jest uznawany za bardzo wymagający. Imola to tor z bogatą historią w sportach motorowych. Pierwsze wyścigi odbyły się tam w 1953 roku i od tego czasu obiekt ten stał się jednym z najbardziej rozpoznawalnych na świecie, z ciasnym i wymagającym układem, który wymusza na kierowcach pełne skupienie przez cały wyścig. Na Imola nie ma marginesu na błędy Przed wyścigowym weekendem Goodyear spotkał się z włoskim kierowcą Davide Rigonem, zdobywcą pierwszej nagrody Wingfoot Award w klasie LMGT3, który na torze Imola ścigał się wielokrotnie. Podczas pierwszej rundy w Katarze za kierownicą Ferrari 296 GT3 zespołu AF Corse z numerem 54, Rigon wraz z kolegami z teamu - Francesco Castellaccim i Thomasem Flohrem - zajął piąte miejsce w klasie, ale dzięki utrzymaniu równego tempa przez cały wyścig wywalczył trofeum Goodyear Wingfoot Award. „To będzie trudniejszy wyścig niż ten w Katarze, także dlatego, że tor jest węższy i nie ma marginesu na błędy", wyjaśnił Davide Rigon. „Jazda na Imoli to zawsze niesamowite przeżycie, naprawdę kocham ten tor. Ważną rolę będzie odgrywał tutaj styl jazdy, ponieważ jest to tor w ‘starym stylu’, gdzie każdy błąd drogo kosztuje. Tor przeszedł też lifting. Krawężniki są teraz dość wysokie, jest nowa nawierzchnia asfaltowa i ogólnie po zewnętrznej mamy więcej żwiru. To właśnie powoduje, że nie ma marginesu na błędy – należy mieć stale na uwadze ograniczenia toru, w przeciwnym razie można stracić dużo czasu”. Po zdobyciu nagrody Wingfoot Award w Katarze, Rigon podziękował zespołowi za udany pierwszy wyścig: „Jestem zachwycony, że mogę rozpocząć sezon od wyróżnienia Wingfoot Award. Ta nagroda jest dla mnie ważna, ponieważ potwierdza, że praca, którą wykonaliśmy razem z zespołem dała rezultaty. Ferrari 296 GT3 w Katarze okazało się niesamowity w prowadzeniu, a mój podwójny bieg był naprawdę przyjemny. Prędkość, spójność i dobre czasy okrążeń nie byłyby możliwe bez samochodu, który jednocześnie jest delikatny i skuteczny jeśli chodzi o opony.” Kierowca Ferrari jest pod wrażeniem nowej specyfikacji opon Goodyear dla kategorii LMGT3: „Podczas długich przejazdów w Katarze jechałem ostro, a opony zapewniały mi pozytywne wrażenia przez cały czas. Opony są bardzo ważne, a żeby działały prawidłowo, wykonujemy wiele pracy z zespołem, inżynierami i Ferrari, aby znaleźć najlepszą możliwą konfigurację dla całej załogi. Ponieważ wiedziałem, że muszę wykonać podwójny bieg, skupiłem się na przygotowaniu opon i spójności. Duże wyzwanie dla opon Goodyear „Przechodzimy od wysokich wymagań związanych z działaniem sił bocznych w Katarze, do ciaśniejszego i krętego układu na Imoli. Spodziewamy się tutaj nieco innych rekomendacji producentów. Nacisk zostanie położony na przygotowanie samochodu do pokonywania nierówności i krawężników. W międzyczasie można też zyskać sporo czasu podczas hamowania,” tak skomentował wyzwania stojące przed zespołem Goodyear Mike McGregor, kierownik ds. programu wyścigów długodystansowych w Goodyear. „Zużycie opon będzie mniej istotne niż w Katarze, ze względu na spodziewane niższe temperatury i charakterystykę toru. Poza tym jest to gładki tor, więc zespoły będą prawdopodobnie wykonywać po kilka biegów na jednym zestawie.” „Nagroda Wingfoot Award odzwierciedla powód, dla którego Goodyear angażuje się w wyścigi długodystansowe na najwyższym poziomie” - dodał McGregor. „Zdolność do konsekwentnego zachowania i utrzymania sprawności opon przez cały okres wyścigu jest kluczowa dla sukcesu każdej kampanii wyścigów długodystansowych. Gratuluję Davide'owi Rigonowi i AF Corse zdobycia pierwszego trofeum Wingfoot Award w LMGT3”. Harmonogram 6-gdzinnego wyścigu Imola (czas lokalny UTC+1):
FP1 – 12:00 FP2 – 17:15
FP3 – 11:10 Q1 – 14:45 Q2 – 15:05 Q3 -15:25 Q4 -15:45
R – 13:00 |
Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników. Ratunkiem dla rynku pracy wzrost zatrudnienia cudzoziemców
Do 2035 roku liczba osób pracujących w Polsce zmniejszy się o 2,1 mln – wynika z analizy Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Lukę tę częściowo mogliby zapełnić pracownicy zagraniczni. Pracodawcy czekają na przepisy, które zwiększą atrakcyjność naszego rynku pracy dla imigrantów zarobkowych i ułatwią procedury. Nowe przepisy opracowane przez resort pracy, które mają wejść w życie w 2025 roku, mają zwiększyć szybkość i efektywność postępowań administracyjnych w sprawach zatrudniania cudzoziemców.
Konsument
Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich
W grudniu sprzedaż nowych mieszkań na większości dużych rynków w Polsce pozostała stabilna względem poprzedniego miesiąca. Spadła w Krakowie i Warszawie, a wzrosła w Gdańsku, Łodzi, Poznaniu i we Wrocławiu – wynika z Barometru Cen Mieszkań Tabelaofert.pl. Nowe mieszkania trafiające do oferty są zdecydowanie tańsze, niż wynosi średnia rynkowa dla danego miasta. Ze względu na dużą podaż lokali klienci mogą liczyć na rabaty cenowe, które w ciągu kolejnych sześciu–dziewięciu miesięcy będą jednak stopniowo maleć.
Zdrowie
Polska potrzebuje centralnego systemu dokumentacji medycznej. Jest niezbędny w wypadku sytuacji kryzysowych
W sytuacji konfliktu zbrojnego lub innej sytuacji kryzysowej o efektywności działań z zakresu medycyny pola walki może decydować dostęp do dokumentacji medycznej pacjenta – zarówno żołnierza, jak i cywila. Tymczasem okazuje się, że choć na placówkach ciąży obowiązek prowadzenia tej dokumentacji elektronicznie, to systemy w poszczególnych podmiotach nie komunikują się ze sobą. Zupełnie inne są też ramy prawne dla działania w tym zakresie jednostek cywilnych i wojskowych. Eksperci są zdania, że musi powstać centrum usług wspólnych, które będzie operatorem danych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.