Na straży przemysłu zbożowo–młynarskiego
Zrzesza polskie firmy młynarskie i reprezentuje branżę w kraju i zagranicą, wspiera wszystkie należące do niego marki w sytuacjach kryzysowych, co zwłaszcza w dobie pandemii jest szczególnie ważne. Polski Związek Pracodawców Przemysłu Zbożowo – Młynarskiego to jedyna w Polsce tego typu organizacja w sektorze młynarskim, która formalnie powstała kilka miesięcy temu, jednak teraz po gruntownej organizacji zaczyna aktywnie działać.
Sektor zbożowo-młynarski zawsze należał w Polsce do podstawowych branż przemysłu spożywczego. Branża ta jest szczególnie silnie powiązana z roślinną produkcją rolną w naszym kraju.
Dziś większość młynów znajdujących się w strukturach organizacyjnych członków Związku Młynarskiego, została gruntownie zmodernizowana i wyposażona w najnowocześniejsze urządzenia do obróbki technologicznej ziarna, w tym także przy udziale dotacji i wsparciu unijnym.
Jednak miniony rok również tej branży przyniósł wiele obaw i niepewności. Wzrost cen zbóż na giełdach światowych, osłabienie polskiego złotego, a co za tym idzie rosnące ceny zbóż na rynku polskim, a także strach przed wirusem to wszystko cały czas powoduje niechęć do sprzedaży pszenicy przez rolników, co tworzy zagrożenie zachwiania łańcucha dostaw i niepewność utrzymania produkcji polskich młynów.
– Chyba nie mogliśmy utworzyć naszej organizacji w „lepszym” momencie. Wszystkie działania skupiamy na tym, by wspierać marki zrzeszone pod naszym szyldem. A jest ich już osiemnaście! Zdolności produkcyjne naszych członków założycieli to ponad 70% polskiego potencjału przemiału zbóż. To głównie wiodące zakłady zbożowe zlokalizowane w różnych miejscach kraju, ale też i mniejsze zakłady produkcyjne. Kolejne firmy młynarskie już zadeklarowały chęć przystąpienia do naszego Związku. Przedsiębiorstwa sektora młynarskiego widzą sens przynależności i działania w tego typu organizacjach. Mamy nadzieję, że wspólnie i obronną ręką wyjdziemy z tego ogólnoświatowego kryzysu – mówi Krzysztof Gwiazda, Prezes Zarządu Polskiego Związku Pracodawców Przemysłu Zbożowo-Młynarskiego i dodaje, że rolą organizacji jest również komunikowanie społeczeństwu o wszelkich sukcesach zarówno branży, jak i firm ze Związku.

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.