Najlepsze atrakcje według MODR podczas DNI POLA 2022
- Pokazy gotowania, darmowa wata cukrowa, wiedza dla plantatorów – tak wyglądało najlepsze stoisko DNI POLA 2022
- Jedno z najważniejszych dla rejonu Mazowsza wydarzeń rolniczych zebrało ponad 150 tysięcy odwiedzających, chcących zobaczyć rolnictwo przyszłości, a także nowe rozwiązania agronomiczne.
- Krajowe DNI POLA 2022 stały się też okazją do spędzenia przyjemnego popołudnia z mocą atrakcji i zabaw dla rodzin z dziećmi.
- Kto z niemal 400 wystawców zapewnił je w najciekawszej formie?
Wśród wystawców znaleźli się producenci maszyn rolniczych i ciągników, przyjaznej produkcji rolnej, środków ochrony roślin, produktów pszczelich czy pasz dla zwierząt, a także wytwórcy rękodzieła i żywności tradycyjnej i regionalnej, a także kwiatów, roślin czy krzewów ozdobnych. Nie zabrakło koncernu Pfeifer & Langen z markami Diamant, Tofi i Tofi Horses, który zaprezentował rozwiązania dla plantatorów buraka cukrowego oraz konsumentów, na co dzień korzystających m.in. z cukru marki Diamant, wysłodków niemelasowanych Tofi i Tofi Horses, a także fondantów pszczelich. To on otrzymał nagrodę główną przyznaną przez MODR Warszawa, za atrakcje i kreatywne podejście ekspozycyjne.
- To dla nas olbrzymie wyróżnienie, że nasze wysiłki zostały dostrzeżone. Nagroda główna potwierdza to, że rozumiemy potrzeby zwiedzających, czyli także naszych konsumentów – zarówno tych korzystających z produktów Diamant, jak i Tofi. Uprawa buraka cukrowego to nasza pasja i cieszymy się, że mogliśmy to udowodnić podczas trzech dni wydarzenia – powiedział Paweł Maciejwski, Dyrektor ds. Sprzedaży i marketingu w Pfeifer & Langen.
Jako jeden z największych wystawców – na ponad 200-metrowym stoisku, Pfeifer & Langen Polska zadbał m.in. o pokazy gotowania na żywo z polskimi gwiazdami telewizyjnych programów kulinarnych, animacje dla dzieci, w tym malowanie twarzy, rozdawanie darmowej waty cukrowej oraz domowej lemoniady, a także strefę chillout z konferansjerem, leżakami i konkursami. W strefie handlowej goście mogli przyglądać się produktom firmy, a także poznać życie firmy na 5-metrowym telebimie. Specjaliści firmy zachęcali do rozmów, m.in. o zrównoważonym rozwoju i uprawie pasowej buraków cukrowych. Specjalistyczną wiedzę nt. nasion i plantacji buraka cukrowego można było uzyskać także w drugim, mniejszym namiocie Pfeifer & Langen przy polu doświadczalnym.
Za pomoc przy organizacji stoiska odpowiedzialna jest poznańska agencja Soul & Mind Group Sp. z o.o.

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Rolnicy dostaną 70 procent dopłaty

Czy kolejne nowoczesne gospodarstwo zostanie zlikwidowane decyzją urzędników podległych MRiRW?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.