Najpopularniejsze polskie kurorty wciąż w zasięgu
ZDJĘCIA: https://we.tl/t-pVwRgMqNVF
Nie ulega wątpliwości, że inflacja znacząco wpłynęła na zachowania konsumenckie polskiego społeczeństwa. Jedną z reakcji na drastyczne podwyżki cen było ograniczenie wydatków spoza listy tych najpotrzebniejszych, a do takich z pewnością należą wyjazdy urlopowe. Odczuwa to branża, co widać po niskich poziomach obłożenia w hotelach. Obiekty cieszące się dotychczas wysokim obłożeniem w czasie Świąt Wielkanocnych, jak i majówki, musiały ruszyć z dodatkowymi promocjami, aby wypełnić obiekty. Część klientów zmienia swoje nawyki i z hoteli przenosi się do apartamentów na wynajem, co pozwala im na spore oszczędności.
Sopot, Karpacz, Świeradów-Zdrój, Szklarska Poręba, Kołobrzeg, Zakopane, Krynica-Zdrój, Międzyzdroje, Świnoujście i Wisła – tak według szacunków firmy HREIT, opartych na danych z serwisu booking.com, prezentuje się lista dziesięciu najdroższych lokalizacji urlopowych tego roku. Co ciekawe, turyści decydujący się na pobyt w tych kurortach, coraz rzadziej wybierają popularne obiekty hotelowe, preferując rozwiązania, które są nie tylko bardziej atrakcyjne cenowo, ale też dysponują dużo lepszym wyposażaniem, niż ma to miejsce w przypadku tradycyjnych hoteli.
W ten właśnie sposób nastąpił rynkowy zwrot w stronę krótkoterminowego najmu apartamentów, o czym najlepiej świadczy wciąż rosnąca popularność typu ofert noclegowych na niemal wszystkich najpopularniejszych portalach rezerwacyjnych. Dynamiczny rozwój tego sektora w ostatnim czasie sprawił, że aktualnie komfortowe i dobrze wyposażone apartamenty oferują standard, który niczym nie odbiega tego, który goście dotychczas odnajdywali w standardowym hotelu.
Oprócz konkurencyjnej ceny samego noclegu, pobyt w apartamencie pozwala wygenerować spore oszczędności ze względu na swoje wyposażenie. Najlepszym przykładem będzie tu możliwość przygotowywania wszystkich posiłków we własnym zakresie, co w zestawieniu z codziennym korzystaniem z oferty gastronomicznej lokalnych restauracji pozwoli znacząco obniżyć ostateczny koszt całego pobytu, zwłaszcza w przypadku rodzin z dziećmi.
Korzyści z takiej sytuacji na rynku turystycznym dostrzegł również biznes, który coraz częściej nawiązuje współpracę z sieciami aparthoteli, zapewniającymi cały pakiet korzyści dla przedsiębiorców, jak programy lojalnościowe, systemy jednej faktury czy takie usługi dodatkowe jak pralnia, prasowanie czy usługi konsjerża. W efekcie, klienci mogą znaleźć szeroką gamę rozwiązań, która pozwoli im dostosować pobyty do aktualnych możliwości finansowych.
Współpraca z profesjonalnym operatorem niesie również szereg korzyści dla właścicieli apartamentów. Niewątpliwym atutem jest również brak konieczności samodzielnej obsługi najmu, ponieważ kwestia ta leży całkowicie po stronie operatora. Obiekt wprowadzany do sieci najmu korzysta także z bazy klientów operatora, kampanii promocyjnych i rozwiązań pakietowych dla korporacji, przez co poziom obłożenia jest znacznie bardziej stabilny niż przy najmie własnego lokalu na własną rękę.
Zarządzając apartamentami zapewniamy dział techniczny, zajmujący się bieżącymi czynnościami związanymi z utrzymaniem apartamentów, działem HK, odpowiedzialnym za bieżące utrzymywanie czystości oraz recepcją – mówi Justyna Rachuba, managerka sieci aparthoteli INA Management. W efekcie, apartamenty posiadają typowe standardy hotelowe, a dzięki zindywidualizowanym działaniom marketingowym zwiększają swoją rentowność. W ofercie coraz częściej pojawiają się apartamenty przygotowane specjalnie dla rodzin z dziećmi, które doceniają przede wszystkim komfortowe powierzchnie, dogodną lokalizację i kompleksowe wyposażenie. Szeroki wachlarz apartamentów o zróżnicowanym standardzie sprawia, że każdy gość będzie w stanie wybrać dla siebie optymalną opcję i cieszyć się komfortowym wypoczynkiem, a łatwość rezerwacji jest dokładnie taka sama jak w najpopularniejszych portalach rezerwacyjnych.

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.