Komunikaty PR

Największa baza samochodów w polskim internecie sprzedaje już online

2020-05-21  |  01:00
Biuro prasowe

IBRM SAMAR oraz Idea Getin Leasing startują ze sprzedażą aut online

 

  • Największy katalog nowych samochodów w polskim internecie rusza ze sprzedażą online – na początek w ofercie pojawiło się ponad 200 aut dostępnych od ręki w salonach dealerskich, w różnych formach finansowania, z możliwością zdalnego podpisania umowy.
  • Dystrybucja on-line jest nie tylko odpowiedzią na wezwanie do społecznego dystansu. Spowolnienie gospodarcze przełożyło się na korzystne oferty cenowe. Oferowane w Autokatalog.pl rabaty sięgają nawet 30-proc. ceny katalogowej auta.
  • Autokatalog.pl jest największą bazą wiedzy i zdjęć aut w polskim internecie. Zawiera informacje na temat ponad 400 modeli reprezentujących ofertę blisko 60 marek. Zasoby zdjęciowe obejmują niemal 300 tys. zdjęć, w tym ponad 440 galerii 360 stopni.

 

Eksperci są zgodni, że obecny kryzys wiele zmieni w bezpośrednich kontaktach międzyludzkich i zachowaniach klientów. Z pewnością jedną z trwałych zmian będzie wzrost sprzedaży zdalnej, bezkontaktowej i online. Przyzwyczailiśmy się już do kupowania przez internet ubrań, jedzenia czy np. mebli. Podobne tendencje są coraz silniejsze w motoryzacji, a jednym z kreatorów tego trendu jest Autokatalog.pl – największy w świecie internetowy salon samochodowy, który powstał w Polsce.

 

Dostępne od ręki

 

Oferta prezentowanych w Autokatalog.pl aut gotowych do odbioru, czekających u dealerów, to już ponad 200 modeli różnych marek, w przypadku których użytkownik może samodzielnie, definiując parametry, wybrać najlepszy dla siebie model finansowania.

 

– Wraz z 70 dealerami z całej Polski zaproponowaliśmy użytkownikom dostępne auta, w bardzo dobrych cenach, z opcją dowolnej formy finansowania, od kredytu poprzez leasing, aż po wynajem czy zakup za gotówkę. Są to zarówno najpopularniejsze w Polsce marki, jak Skoda, Toyota, Volkswagen, Hyundai czy KIA, ale także marki premium, jak BMW, Jaguar, Lexus czy Volvo – mówi Robert Bendlewski, dyrektor Departamentu Pojazdów Idea Getin Leasing, partner kalkulatora finansowego.

 

Kalkulator finansowy nie tylko daje możliwość przeprowadzania symulacji różnych form finansowania, ale także umożliwia przeszukanie całej bazy uwzględniającej również auta dostępne „od ręki”, według wysokości rat, okresu kredytowania czy parametrów finansowych zdefiniowanych przez użytkownika. Pokazuje, które samochody spełniają zdefiniowane warunki i czy są wśród nich te dostępne „od ręki”. Po przeprowadzeniu własnej analizy z użyciem wszystkich dostępnych narzędzi, użytkownik może wybrać auto i szybko, przy zachowaniu najkorzystniejszych parametrów, raz jeszcze porównać różne oferty finansowania.

 

Ceny pojazdów są w porównaniu z rynkowymi konkurencyjne i warte uwagi, natomiast komfort, łatwość zakupu i pewność źródła auta – pod każdym względem bezkonkurencyjne. Wybór i zakup auta nigdy jeszcze nie były tak proste i przyjemne – uważa Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM SAMAR, twórca Auto Katalogu.

 

Lepiej kupić czy wynająć?

 

Świat on-line daje ogromne możliwości porównań także w zakresie kosztów. Modeli finansowania aut jest kilka: najpopularniejsze to wciąż kredyt i leasing, ale coraz chętniej wybierany jest też wynajem długoterminowy.

 

Nie jest łatwo odpowiedzieć na pytanie, która forma finansowania jest najkorzystniejsza. To zależy od modelu czy formuły prawnej, w jakiej działa klient (umowa o pracę, własna działalność gospodarcza, firma) i jakie ma oczekiwania, co do użytkowania pojazdu, np. czy interesują go korzyści podatkowe - wtedy wybierze leasing - czy np. wygoda korzystania z serwisu w umowie finansowej - wtedy sięgnie po najem. Kalkulator pozwala porównać, która forma najbardziej się opłaca. Manewrując suwakami, można sprawdzić, jak zmienia się rata przy zmianie konkretnych parametrów. To bardzo ułatwia wybór formy zakupu i optymalnego finansowania. Wsparciem w wyborze jest też pomoc naszych konsultantów, dostępnych w Autokatalog.pl online – wyjaśnia Robert Bendlewski z Idea Getin Leasing.

 

Z perspektywy klienta

 

Budując funkcjonalności Autokatalog.pl kierowaliśmy się przede wszystkim perspektywą klienta, poszukującego wymarzonego auta. W ręce użytkowników oddaliśmy więc takie rozwiązania, jak zaawansowane wyszukiwarki, konfiguratory, profesjonalne porównywarki danych technicznych i wyposażenia czy bazujące na własnym materiale multimedialnym najwyższej jakości prezentacje aut, uwzględniające widoki 360 stopni. Unikalnym rozwiązaniem, nie tylko na rynku polskim, jest narzędzie umożliwiające wizualne porównywanie sylwetek i wnętrz samochodów. Dostępny materiał zdjęciowy pozwala na stworzenie ponad 100 tys. różnych porównań i codziennie jest powiększany o zdjęcia kolejnych aut – wymienia Wojciech Drzewiecki z IBRM SAMAR.

 

Zdjęcia sylwetek modeli dostępne są w formule 360 stopni i umożliwiają wybór jednego z trzech typów porównań: „efektu widmo” powstającego po nałożeniu na siebie sylwetek aut, przy jednoczesnym obrocie i sterowaniu ich przezroczystością, „face to face” czyli postawienie aut obok siebie z możliwością ich równoległego obrotu oraz „suwak 360”. Porównania te pozwalają na weryfikację wielkości i kształtów aut, czy też różnic w budowie nadwozia. Baza zawiera dane techniczne, a także informacje na temat wyposażenia standardowego i opcjonalnego konfiguracji aut oferowanych na rynku polskim. Uniwersalny konfigurator zawarty w katalogu odzwierciedla konfiguratory producentów, umożliwiając budowę aut zgodną z ich standardami. Co istotne, utrzymana jednolita forma zapisu informacji zarówno w grupie danych technicznych, jak i wyposażenia oferuje coś, czego nie zapewni żaden z serwisów producenckich – kompleksowe porównanie aut. Nie zawsze jesteśmy zdecydowani na konkretną markę, często chcemy zweryfikować także modele konkurencyjne, porównać parametry, specyfikacje, ceny czy też wygląd sylwetki i wnętrza. Przygotowanie pełnego zestawienia kilku marek lub modeli samodzielnie nie tylko nie jest łatwe, ale przede wszystkim może być bardzo pracochłonne. Dzięki Autokatalog.pl można więc w jednym miejscu szybko i wygodnie dokonać racjonalnego wyboru, a nawet – kupić konkretne, dostępne „od ręki” auto w jednej z czterech opcji finansowania.

 

Salony samochodowe opustoszeją?

 

Według Wojciecha Drzewieckiego, eksperta rynku motoryzacyjnego wirtualny świat coraz szerzej będzie wkraczał w proces sprzedaży samochodów. Świat dealerów będzie podlegał ewolucji. Autokatalog.pl to narzędzie, które ułatwi dealerom szersze dotarcie do klientów. Rynkiem dealera nie będzie już tylko rynek lokalny, ale cały rynek polski.

 

Wśród przygotowywanych przez nas narzędzi, których celem jest uproszczenie i przyspieszenie procesu wprowadzania przez dealerów do Auto Katalogu informacji na temat oferowanych przez nich aut dostępnych „od ręki”, znajdzie się wkrótce moduł do samodzielnego dodawania pojazdów – podkreśla Wojciech Drzewiecki.

 

Oznacza to, że nie trzeba będzie wprowadzać specyfikacji technicznej oraz wyposażenia standardowego. Ten zakres informacji wypełni się automatycznie po wyborze oferowanej konfiguracji. Dealer będzie jedynie dodawać informację o wyposażeniu opcjonalnym bazując na liście uwzględniającej producenckie kody opcji. Autokatalog.pl to platforma do współpracy z większą rzeszą zewnętrznych partnerów. Poza Idea Getin Leasing, partnerem Auto Katalogu jest także InfoExpert, dzięki któremu klienci będą mogli m.in. sprawdzić wartość rezydualną auta, jak wpłynie ona na potencjalną wysokość rat kredytu, wynajmu lub leasingu. W narzędziach profesjonalnych pojawi się także tzw. prezentacja TCO, pokazująca całkowite koszty użytkowania samochodu.

 

Chcemy, aby klienci przed wyborem auta mogli zapoznać się z wideo-prezentacją konkretnego modelu, będziemy też pozyskiwać informacje na temat trwałości aut oraz ich niezawodności w dłuższym okresie eksploatacji. W ten sposób w jednym miejscu połączymy ekspercką wiedzę na temat samochodów, najwyższe kompetencje technologiczne i wieloletnie doświadczenie we współpracy z dealerami i partnerami zewnętrznymi – podsumowuje Wojciech Drzewiecki.

 

Z narzędzia można nieodpłatnie i, co ważne, anonimowo korzystać poprzez stronę Autokatalog.pl lub aplikację na urządzeniu mobilnym (AppStore, Google Play). Zakup wybranego auta nie wymaga wizyty w salonie, choć tradycyjna formuła cały czas jest możliwa. Podpisanie umowy z Idea Getin Leasing może nastąpić online.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Goodyear wspiera floty transportowe w nowych wymogach dotyczących rozwiązań TPMS Biuro prasowe
2024-04-26 | 11:50

Goodyear wspiera floty transportowe w nowych wymogach dotyczących rozwiązań TPMS

Od lipca br. unijny obowiązek stosowania systemów TPMS w oponach pojazdów ciężarowych obejmie także opony w naczepach [1]. Przepisy – wprowadzane stopniowo od kilku
Motoryzacja Tańsze, bardziej ekonomiczne i z dofinansowaniem.
2024-04-26 | 07:00

Tańsze, bardziej ekonomiczne i z dofinansowaniem.

Mikromobilność staje się coraz popularniejsza. Jest to już nie tylko trend, w wielu przypadkach realizuje zmieniające się potrzeby komunikacyjne, szczególnie w dużych miastach.
Motoryzacja Volkswagen Financial Services zbadał, czego oczekują eksperci zarządzający flotą
2024-04-25 | 17:00

Volkswagen Financial Services zbadał, czego oczekują eksperci zarządzający flotą

To nie wysokość raty okazała się najważniejsza przy ocenie zadowolenia z usług zarządzania flotą. Wyniki badania Volkswagen Financial Services pokazały, że klienci flotowi najbardziej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.