Komunikaty PR

Największa dostępna baza surowców z certyfikatem UL w Polsce

2023-03-31  |  01:00
Biuro prasowe

Certyfikacja UL jest wymogiem dla produktów dostarczanych na rynek amerykański i kanadyjski. Etykiety samoprzylepne z certyfikatem UL zostają przetestowane pod kątem obowiązujących w tych krajach wymagań dotyczących jakości oraz bezpieczeństwa. Certyfikacja UL etykiet samoprzylepnych stanowi potwierdzenie ich jakości, trwałości i podkreśla prestiż przedsiębiorstwa mogącego pochwalić się posiadaniem jednego z najbardziej cenionych oznaczeń dotyczących bezpieczeństwa produktu. Umożliwia to także producentom otwarcie się na nowe rynki.

 

Certyfikat UL - co to jest ?

Certyfikat UL to dokument przyznawany przez niezależną organizację Underwriters Laboratories  zajmującą się wykonywaniem testów bezpieczeństwa i zgodności z normami produktowymi. Jest on nie tylko dowodem na to, że produkt ma wysoką jakość, ale również potwierdzeniem, że nie stanowi on zagrożenia dla życia i zdrowia konsumenta. Podnosi także renomę firmy wynikającą z posiadania jednego z najbardziej cenionych oznaczeń bezpieczeństwa produktu.

 

Certyfikat UL – dla kogo?

Certyfikat UL dotyczy produktów takich branż jak elektronika, przemysł samochodowy, przemysł elektryczny, budowlany czy AGD. Wymagany jest m.in. dla sprzętu elektrycznego, kabli, pojemników na paliwa czy fotowoltaiki dostarczanych na rynek amerykański i kanadyjski. Certyfikacji wymagają nie tylko same urządzenia, ale również ich podzespoły czy oznakowanie – tabliczki znamionowe, etykiety ostrzegawcze, identyfikacyjne  czy informacyjne.  

 

Certyfikacja UL etykiet samoprzylepnych – co gwarantuje?  

Certyfikat etykiet samoprzylepnych potwierdza trwałość oznaczenia i czytelność nadruku po przeprowadzeniu testów zgodnych z wymogami UL. Dokument określa wykaz powierzchni, maksymalną oraz minimalną temperaturę, w których etykiety wykazują odpowiednią adhezję na tych powierzchniach, możliwość stosowania w warunkach wewnętrznych i zewnętrznych, a także czynniki dodatkowe (np. odporność na chemikalia).

 

W ramach certyfikacji etykiet samoprzylepnych organizacja UL ma możliwość sprawdzenia parametrów takich jak: poprawne klejenie się do wybranych powierzchni, odporność temperaturowa i chemiczna, trwałość mechaniczna oraz odporność na promieniowanie UV i wilgotność (dla etykiet stosowanych w warunkach zewnętrznych). W określonych przypadkach bada się również palność materiału.

 

Firma Etisoft jako pierwsza w Polsce wdrożyła program PGAA wchodzący w skład UL. PGAA oznacza, że staliśmy się Autoryzowanym Dostawcą Etykiet – podczas druku możemy używać różnego rodzaju grafik znaków UL. Następnym krokiem były certyfikacje materiałowe PGJI2/8 oraz PGDQ2/8, umożliwiające dostarczanie etykiet z materiałów zgodnych z certyfikatami UL. Baza naszych materiałów jest wciąż powiększania i aktualnie zawiera 11 surowców. Jest to największa dostępna baza certyfikowanych surowców w Polsce. Umożliwia nam to dostarczanie etykiet do samodzielnego nadruku u klienta jak również oznaczeń gotowych  – tłumaczy Marek Marcinkowski, Specjalista ds. Jakości w Dziale Zarządzania Jakością w Etisoft.

 

 

Nowe rynki a zastosowanie etykiet z certyfikatem UL

Plany ekspansji na rynki Ameryki Północnej wymagają uzyskania certyfikacji UL dla eksportowanych urządzeń oraz każdego z ich podzespołów (również etykiet) pod kątem obowiązujących w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie norm bezpieczeństwa użytkowania. Etykiety z certyfikatem UL stosuje się do produkcji tabliczek znamionowych, etykiet identyfikacyjnych i ostrzegawczych, a także etykiet i oznaczeń informacyjnych.

 

Etykiety samoprzylepne z certyfikatem UL wpisują się w potrzeby i wymogi branży elektrycznej, elektronicznej, AGD/RTV czy motoryzacyjnej. Branże te są szczególnie wymagające – oznaczenia produktów muszą cechować się podwyższoną odpornością na uszkodzenia mechaniczne, trudne warunki atmosferyczne czy wymagania aplikacyjne.

 

Producenci oferujący etykiety samoprzylepne z certyfikatem UL są w stanie dostarczyć materiały spełniające wyśrubowane wymagania stawiane przez rynek amerykański i kanadyjski. Certyfikacja stanowi nie tylko potwierdzenie wysokiej jakości, trwałości oznaczenia i zgodności etykiet z obowiązującymi normami, ale też podkreśla prestiż i konkurencyjność przedsiębiorstwa gotowego na współpracę z podmiotami działającymi na tych rynkach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności

W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.

Farmacja

Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.

Prawo

Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.