Narzędzie do wspierania zrównoważonego rozwoju warsztatów lakierniczych
Warsztaty lakiernicze mogą teraz skorzystać z pierwszego w branży kalkulatora do pomiaru, zarządzania i redukcji emisji dwutlenku węgla. Narzędzie zostało opracowane przez AkzoNobel.
Kalkulator CO2eRepairCalculator* został zaprojektowany, aby pomóc klientom w zmniejszeniu emisji dwutlenku węgla przy stosowaniu najwyższej jakości produktów do renowacji. To część nowej inicjatywy, w ramach której producent zachęca warsztaty lakiernicze do bardziej zrównoważonego rozwoju.
Narzędzie jest najnowszą cyfrową innowacją AkzoNobel i ma zapewnić klientom długotrwałe korzyści. CO2eRepairCalculator identyfikuje poziomy emisji dwutlenku węgla związane z procesem lakierowania i suszenia – w tym zużytą energię – i jest powiązany bezpośrednio z używanymi produktami do renowacji pojazdów. Dostarcza również danych dotyczących emisji lotnych związków organicznych (VOC), pomagając tym samym klientom zrozumieć, gdzie można wprowadzić ulepszenia.
– Jesteśmy bardzo dumni z wprowadzenia kolejnej branżowej nowość, która jest doskonałym przykładem tego, jak kierujemy się zrównoważonym rozwojem poza naszą własną działalnością – mówi Patrick Bourguignon, dyrektor zarządzający działu Automotive and Specialty Coatings w AkzoNobel. – Wyznaczyliśmy sobie oparty na podstawach naukowych cel, jakim jest zmniejszenie o połowę emisji dwutlenku węgla w całym łańcuchu wartości do 2030 roku. Jego osiągnięcie będzie w dużej mierze zależało od współpracy z partnerami, wzajemnego stawiania sobie ambitnych zadań i szukania innowacyjnych sposobów na pokonanie bezprecedensowych wyzwań, przed którymi wszyscy stoimy.
Podczas korzystania z narzędzia, emisje i zużyta energia są obliczane w oparciu o kontrolowaną naprawę dwóch paneli w kabinie lakierniczej, zgodnie ze standardami rozliczania gazów cieplarnianych określonymi w Protokole Gazów Cieplarnianych. Wyniki są prezentowane w internetowym pulpicie nawigacyjnym, który umożliwia uwzględnienie lokalnych cen energii.
– CO2eRepairCalculator pokazuje warsztatom lakierniczym, jak zmiany w stosowanych przez nie produktach i przestrzeganych procesach wpływają na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla i kosztów energii, a także na poprawę ich wydajności – dodaje Georgia Collins, Commercial Marketing Director w dziale Automotive and Specialty Coatings AkzoNobel. – Narzędzie to jest częścią naszej globalnej inicjatywy skierowanej do warsztatów lakierniczych, poprzez którą chcemy zachęcić do uwzględnienia idei zrównoważonego rozwoju w całym procesie lakierowania. Pokazując rzeczywiste liczby, zwiększymy świadomość klientów i będziemy ich wspierać na drodze do stania się bardziej odpowiedzialnymi społecznie firmami.
Wprowadzenie kalkulatora na rynek oznacza, że warsztaty lakiernicze będą mogły podejmować bardziej ukierunkowane działania, dążąc do realizacji swoich celów w zakresie zrównoważonego rozwoju i redukcji emisji dwutlenku węgla. Staje się to coraz ważniejsze, ponieważ firmy ubezpieczeniowe wywierają rosnący nacisk na preferowanych partnerów warsztatów lakierniczych, aby zmniejszyli swoje emisje zgodnie z ambicjami łańcucha dostaw, spełniającymi Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ.
CO2eRepairCalculator jest obecnie wprowadzany na rynku brytyjskim dla klientów Sikkens (wkrótce dołączy do niego Lesonal). W ciągu najbliższych kilku miesięcy będzie dostępny także na rynkach europejskich. Więcej informacji można uzyskać na stronie www.Sikkensvr.com/rethink.
*CO2e oznacza dwutlenek węgla i równoważne gazy. Narzędzie mierzy dwutlenek węgla (CO2) i jego odpowiedniki, takie jak metan (CH4) i podtlenek azotu (N2O), które mieszczą się w pojęciu gazów cieplarnianych (GHG).
O AkzoNobel
Dostarczamy powstałe w sposób zrównoważony innowacyjne farby i powłoki, na których w coraz większym stopniu polegają nasi klienci, lokalne społeczności i środowisko. Dlatego wszystko co robimy zaczyna się od naszego celu People. Planet. Paint. Nasze portfolio zawiera światowej klasy marki, takie jak Dulux, International, Sikkens i Interpon, które cieszą się zaufaniem klientów na całym świecie. Prowadzimy działalność w ponad 150 krajach i stawiamy sobie za cel osiągnięcie pozycji światowego lidera w naszej branży. Właśnie tego możesz oczekiwać od wiodącego producenta farb, który swoje cele opiera o uznane na świecie wskaźniki naukowe i podejmuje rzeczywiste działania mające na celu sprostanie globalnym wyzwaniom i ochronę przyszłych pokoleń.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.